Uitgerekend Maart/April 2019

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 17 augustus 2018, 9:34

Hey, ja ik ben idd Cmv immuun, dus dat is wel ok😉.

PinkLady22
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juni 2018, 8:23

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door PinkLady22 » 20 augustus 2018, 13:32

Hallo ladies,

kan ik er ook nog bij, in dit selectief groepje ? :wink:

Ik ben momenteel, na 1 IUI-poging, 10w ver. Spannend allemaal.
Wij hebben in Jette het hartje al gehoord bij de eerste echo, dit was op nipt 7w. Instant verliefdheid voor beide :D
Nu is het wachten op de tweede echo bij de eigen gyne, en dit op 31/08. Ik wist niet dat een maand zo lang kon duren! Daar gaan we de uitgerekende datum te weten komen, maar ik heb zelf uitgerekend dat het in de tweede helft van maart 2019 zou zijn.

Van zwangerschapskwaaltjes heb ik soms dagelijks last van misselijkheid, de hele dag door, en als ik een warme maaltijd gegeten hebben, heb ik erna wel een enorm 'zwaar gevoel' en moet ik steeds boeren. Ook heb ik vorige week een hele week steken in de onderbuik gehad (bandenpijn? of groeipijn?). Ohja, en overgevoeligheid aan slechte geuren! Zoals Lyne82 zei 'mensen ruiken vreselijk' en zeker in die hittegolf! :shock:

Een andere 'lastigheid' is dan het nog moeten verzwijgen... hoeveel keer dat we al op ons lip moeten bijten hebben of ons verhaal een draai moeten geven, om onze mond toch niet voorbij te praten.

Geniet er allemaal van ladies! Want ik hoor van zo velen dat het zo snel om is.

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 21 augustus 2018, 8:53

Proficiat Pink Lady!
Al 10w! Ik wou dat ik daar ook al was... hier zoveel schrik dat het weer fout loopt.... Geniet van je zwangerschap, ook al ben je sms mottig 🤪 dat gaat voorbij. Wat spannend he! Je kan vast niet wachten tot de volgende echo?

Hoe is het met de andere dames? Nog nieuws? Hopelijk gaat alles goed met jullie???🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 22 augustus 2018, 16:48

Proficiat aan de meiden die erbij gekomen zijn!!

Ik heb ondertussen 3 dagen in het ziekenhuis gelegen aan een infuus met glucose, vitaminen en primperan. Een bloedafname wees uit dat ik uitgedroogd was (door misselijkheid en overgeven). Blijkbaar heb ik ‘hyperemesis’, dwz dat ik bij 2% van de zwangeren hoor die 24u op 24 kotsmisselijk is met overgeven erbij.. :(

Kben nu terug thuis en voel me iets beter, maar zou zo graag willen genieten van mijn zwangerschap, maar het lukt nog niet. Hopelijk voel ik me snel echt beter, kben nu 12+4 weken.

Aan alle meiden wens ik een fijne zwangerschap met zo weinig mogelijk kwaaltjes x
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 23 augustus 2018, 9:05

Oh, amai, dat lijkt me echt niet leuk! 😨 Hopelijk begint het stillaan te beteren nu je over de 12w bent.
Hier valt het goed mee: soms eens mottig, mr dat gaat meestal vrij snel over, en nood aan een dutje af en toe. Het is meer het gepieker of alles goed gaat dat lastig is... ik ben alweer superzenuwachtig voor de volgende echo, nog wachten tot 28/8... ik weet het echt niet, vorige keren ging ook alles goed en was er ook geen bloeding of zo, mr toch 2 x missed abortian, de schrik zit er echt in. Ik hoop dat ik het gevoel snel van mij kan afzetten bij de volgende echo. Ik kijk zo uit naar om dat buikje te krijgen...
Groetjes

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 23 augustus 2018, 13:38

Hey JufkeS

Dit is mijn 2de zwangerschap, maar heb ook nog geen buikje en ben bijna 13 weken, maak je geen zorgen.

Kheb de echo op 12 weken gehad en met de baby was alles perfect. Ook bloedafname voor nipt test is afgenomen, binnenkort weten we het resultaat.

Meid, je hebt jammergenoeg 2 missed abortions gehad, 3de keer goede keer. Het mag ook eens de goede kant uitgaan voor jou. Ik geloof erin dat je binnen een paar dagen een klein baby’tje van rond de 6 cm zal zien verschijnen op het scherm en je zal zien dat alles perfect in orde is.

Hoe gaat het met de andere meiden?
Grtjs x
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Elle01 » 23 augustus 2018, 20:55

Oh, ons groepje is uitgebreid. Hoe leuk! :)

Hier gaat alles prima. Gisteren hebben we nog eens een echo gehad, met een mooi beweeglijk vruchtje. Ik zou intussen toch al 10w1d zijn, een paar dagen verder als gedacht.
De grootste misselijkheid is achter de rug, maar ik ben precies 10x zo moe. Onze dochter heeft ook wel net de 6e kinderziekte achter de rug en ik zit zelf met een fameuze keelontsteking, waardoor de nachtrust niet fantastisch is. Reken daarbij het feit dat ik als maatschappelijk assistente ook thuis werd gezet en de hele tijd een peuter mag animeren. Echt, ik tel soms zo af naar 19u zodat ik gewoon in de zetel kan liggen. :D

Mama’s met kindjes, hoe doen jullie dat?!
Hoe gaat het verder met iedereen? Voorkeuren voor zoontjes of dochtertjes voor wie de NIPT al gedaan heeft?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 24 augustus 2018, 23:23

Dankjewel voor de steun! Het doet al eens deugd😉 zeker omdat ik er met niemand anders kan over praten voor t moment. We besloten nog even te zwijgen, tot we wat gerust zijn, en mijn man wil er niet teveel mee confronteren , want die heeft enorm schrik en heel erg afgezien de vorige keren.

De vermoeidheid slaat hier ook toe... ik probeer nu elke namiddag een kort dutje te doen, maar binnenkort terug werken....😨 Mijn zoontje is net 7 geworden, dus die is al heel zelfstandig en rustig😉 .

Groetjes

PinkLady22
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 juni 2018, 8:23

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door PinkLady22 » 5 september 2018, 11:08

Hey ladies,
Allemaal veel beterschap gewenst bij de kwaaltjes!
En hier duimen we mee voor diegenen die een beetje met angst zitten, nog eventjes en je mag zeker zijn van die spruit :)

Wij hebben ondertussen al stappen afgewerkt... bijna iedereen van de familie en vrienden zijn ingelicht, dus die stress is al wat weg, vorige week de 12w-echo, oh wat was dat mooi en gelukkig alles in orde, en de NIPT-test laten doen.
De gyn heeft al een vermoeden uitgesproken qua geslacht, maar ze zei wel van daar niet 100% op voort te gaan, dus we wachten sowieso op het resultaat van de test voor we het verkondigen.

Nu is het weer lang wachten op de volgende echo met onze pruts :D

Ik ben blij dat ik dit toch ook een beetje met jullie kan delen... thanks ladies!

Salve86
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 november 2017, 7:02

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Salve86 » 6 september 2018, 18:18

Hey dames!

Proficiat aan diegene die er nog bij zijn gekomen!

Kwaaltjes... bah.. ik ben ze ook al beu :evil: , maar goed dat hoort erbij zeker? We weten voor wat we het doen he :D

Hier zijn mijn kwaaltjes; enorm moe heel de dag door, ik krijg overgeefneigingen van mn tanden te poetsen (en soms komt het dan ook echt tot overgeven)
Met een beugel is dit niet evident, want moet natuurlijk goed poetsen en overal tussendoor enzo, maar het lukt gewoon niet op de moment :? .
Heel de dag door willen eten omdat ik anders mottig word.
En het ergste van al sinds mn 7 weken maak ik enorm veel speeksel aan en moet ik dus heel de dag door dat speeksel kwijt, want daar word ik ook mottig van. :roll:

Voor de rest gaat alles goed hier, afgelopen maandag nogeens een echo gehad van 10 weken en alles was in orde met ons klein spruitje, wat een opluchting was, want vorig jaar hebben we op 10weken te horen gekregen dat ons vruchtje gestorven was. Het blijft toch altijd opnieuw spannend he...
De volgende echo is 20Sept en dan word de niptest gedaan en nekplooimeting, ook weer spannend...

Weet er ondertussen al iemand de uitslag van jullie niptest? En gaan jullie het geslacht vertellen? Of blijft dit geheim?

Hoe gaat het met jou verder Lyne82? Kan je al een beetje gaan genieten?

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 9 september 2018, 11:35

Hey Iedereen

Ondertussen ben ik 15 weken, ik braak nog af en toe, maar niet meer elke dag. Mijn maag lijkt niet meer opgeblazen, als ik eet, smaakt het me, maar ik moet me inhouden niet teveel te eten of het vliegt er weer uit.

Wat betreft die speekselvloed Salve86, ik heb dat ook al een aantal weken. Vies he! Ik ben in ziekte gezet tot eind september want kan niet functioneren zoals het hoort op het werk (elke geur kan me doen braken) en daarnaast maak ik ongelofelijk veel speeksel aan als ik praat met iemand. Dus ik heb een beker bij me waarin ik om de zoveel tijd mijn speeksel uitspuw. Mijn gynaecologe vertelde me dat het een zeldzame kwaal is, maar dat ze niet weet wanneer het overgaat. Blijkbaar heb jij het ook Salve86.

Wat betreft de nipt-test: de resultaten zijn normaal en we krijgen terug een meisje! Ons tweede meisje!! Ik ben heel blij, mijn man wat minder maar kan er nu wel mee lachen (al dat oestrogeen in huis). Mijn man is een StarWars fan en wou zo graag een excuus om StarWars speelgoed te kunnen kopen mocht het een jongetje geweest zijn :lol:

Ik ben blij voor jou PinkLady dat de resultaten van jouw nipt-test ook goed zijn!

Jufke, hoe gaat het met jou?

Elle, en jij? Lukt het met jouw peutertje in huis? Is het crèche of school?

Tiske, hoe is het met jou?
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Tiske » 9 september 2018, 13:43

Ik ben ondertussen 18 weken (uitgerekend voor 10feb) maar lees overal wat mee 😊. Misselijkheid en overgeven is rond week 16 gestopt bij mij, tot opeens gisteren... lekker frietjes gegeten en hopla alles er weer uit. Voor de rest heel veel leven in mijn buikje wat regelmatig voor een "lastig" gevoel en harde buiken zorgt. Ik heb blijkbaar weinig buikvet en de baby zit heel laag waardoor je op mijn buik af en toe al echt een bult ziet staan als hij/zij gek doet. Veel meer als toen ik zwanger was van mijn zoontje. Maar ik blijf vooral euforisch dat dit kleine wondertje erin zit.

Bennoah
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 augustus 2015, 14:12

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Bennoah » 9 september 2018, 18:17

Leuk om te lezen dat er zoveel uitgerekend zijn voor maart/april. Ik zou ook graag bij het groepje komen. Ben nu 11 weken ver van onze tweede IVF-poging. Hoe is het nu met iedereen? Heeft iedereen al een hartje mogen zien?
IVF 1:16/1/18 verse TP - negatief
IVF 1.1: 15/4/18 cryo - negatief
IVF 2: 10/6/18 verse TP -negatief
IVF 2.1: 12/7/18 cryo - zwanger
Nog 1 cryo over

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 10 september 2018, 8:37

Tiske, ik ben zo blij voor jou! Moet wel raar en fijn tegelijkertijd zijn om opeens een bult op jouw buik te zien. Je voelt de baby al bewegen. Weet je het geslacht al? En je hebt een zoontje, hoe oud is hij?

Bennoah, proficiat en welkom! Kheb voor het eerst het hartje horen kloppen op 7 weken, het zien flikkeren was tussen 6 en 7 weken. En jij? Hoe voel je je? Hopelijk niet teveel last van zwangerschapskwalen?
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Tiske » 10 september 2018, 9:44

Ons zoontje wordt binnen 2 weken 5 jaar, hij is echt euforisch dat er een broertje of zusje bij komt. Het geslacht wisten we door de niptest al op 14 weken maar we willen het graag geheim houden 😊.
De eerste "plopjes" voelde ik op 15 weken, ook mijn man voelt het nu ook al regelmatig als hij zijn hand op mijn buik legt. Voor mijn zoontje is het net nog te lang wachten totdat hij het voelt, hij gaat wel elke keer mee naar de echo's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten