Uitgerekend Maart/April 2019

Salve86
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 november 2017, 7:02

Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Salve86 » 31 juli 2018, 19:41

Hey!
Het is nog super pril, maar ik heb gisteren mijn 2e bloedname gehad en de waardes waren zeer goed gestegen. Ik ben nu 5weken en 1 dag zwanger, en als ik goed gerekend heb ben ik voor 1 april uitgeteld. (Hopelijk word dit geen aprilgrap) Volgende week woensdag eerste echo. Dus een spannend momentje... Dit is nu de 3e poging met icsi , de eerste poging was ik zwanger, maar op 10weken te horen gekregen dat het vruchtje gestopt was met groeien op 9weken, dus een week later een curretage 😟. 2e poging was een biochemische zwangerschap. Hopelijk gaat deze zwangerschap wel goed.. vind het in ieder geval heel eng en spannend.
Zijn er nog dames die voor deze periode zijn uitgerekend?

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 1 augustus 2018, 17:07

Hey Salve, proficiat met jouw zwangerschap!
Ik ben uitgerekend voor begin maart 2019, ik ben nu bijna 10 weken zwanger en kotsmisselijk :mrgreen:

Wij hebben het hartje horen kloppen tussen 7 en 8 weken, zijn superblij.

Ik duim voor jouw eerste echo. Grtjs
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Salve86
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 november 2017, 7:02

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Salve86 » 1 augustus 2018, 19:03

Hey Lyne. Dankje!
Jij ook proficiat met je zwangerschap!
Het is zo magisch om het hartje te horen kloppen he!
Ik hoop stiekem dat we volgende week ook al iets gaan horen, maar dat is misschien nog wat vroeg met 6weken en 2dagen...
Ik voel eigenlijk nog niet veel, wel soms wat steken in m'n onderbuik, maar voor de rest nog niet echt kwaaltjes. Da maakt me wel een beetje bang.
Maar kotsmisselijk zijn lijkt me ook niet alles 😋.
Had jij al snel kwaaltjes?
Ik probeer nu niet al te veel na te denken en te genieten al is het soms wel moeilijk 😊.

Hopelijk komen er nog veel dames bij in dit groepje. Maar we zijn in ieder geval al met 2 😁

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Elle01 » 2 augustus 2018, 14:27

Vanaf nu met 3! :D Proficiat aan beide!

Ik ben uitgerekend voor 24 maart en dus vandaag 6w4d zwanger van onze 2e kindje.
Ons eerste (een IVM-dochter) is net 13 maand geworden, en deze baby is eentje die er spontaan kwam!

Gisteren hebben we voor het eerst het hartje gehoord. Dat blijft toch altijd zooooo speciaal.
De gynaecoloog zei wel dat 6w3d vrij vroeg is om iets te horen, dus ik zou niet panikeren als dat bij jou nog niet het geval is, Salve86.

Hier ook kotsmisselijk, Lyne82. Het enige wat helpt, is constant eten en Ice Tea Green drinken. Heb van de vroedman wel postafene en antimetil gekregen, maar aangezien ik ze net in huis heb, kan ik niet zeggen of het werkt.
Heb jij andere tips?

Zo spannend allemaal! Hopelijk blijft alles goed gaan!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Twinkly » 3 augustus 2018, 10:01

Ik ben uitgerekend voor 11 maart. Ik ben in het begin van de week misselijk geweest, maar nu enkele dagen minder. Ik voel me wel supermoe, en ik voel regelmatig wat menstruatiepijn. Zonder die vermoeidheid zou ik me denk ik zorgen gaan maken :oops: Gemberthee wil naar het schijnt ook wel helpen. En seabands. Dat zijn van die bandjes die je kan kopen voor misselijkheid bij autorijden, varen en ook zwangerschapsmisselijkheid. Je doet ze gewoon om je pols.

Ik ga nog tot 12 weken elke week naar de acupuncturist en zij heeft vorige week ook geprikt tegen misselijkheid. Waarschijnlijk daarmee dat ik er nu wat minder last van heb?

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 4 augustus 2018, 9:11

Proficiat allemaal met jullie zwangerschap!!

Toen ik 6 weken was, was er bij mij enkel een vruchtzak met dooierzak te zien, dus maak je geen zorgen Salve.

Mijn kwaaltjes zijn erdoor gekomen toen ik 6 weken ver was:
- snel speeksel aanmaken (jak!)
- misselijk met vlagen
- amper kunnen overgeven
- doodmoe, geen energie
- geen geuren van waspoeder, shampoo, parfum, zweet, etc kunnen verdragen
- verzot op gebakken vlees (ben vegetariër?!)
- opgeblazen maag en darmen

Kheb van de gynaecoloog ‘ondansetron’ (Zofran) en ‘primperan’ voorgeschreven gekregen om de misselijkheid te bestrijden. Enkel ondansetron werkt bij mij: 1 pilletje per dag werkt ongeveer 8u en dan kom ik goed de dag door.

s’Morgens ben ik heel misselijk, maar kan niet overgeven. Wat bij mij helpt is aan een citroen zuigen. Raar, maar die misselijkheid gaat hierdoor snel over. Ik probeer niet elke dag een pil ondansetron te nemen, ik probeer het vol te houden door op schijfjes citroen te zuigen, zure snoepjes, kleine augurken en zeer regelmatig iets kleins eten. Ik eet geen grote porties meer, anders ben ik opgeblazen. Kheb Anti-metil en gemberthee, maar de geur doet me over mijn nek gaan. Het zou helpen, maar ik krijg het niet binnen.

Ik wil niet klagen, want kheb er 2 jaar moeten op wachten op deze zo welkome zwangerschap.. maar die misselijkheid is een fobie: ik ben er bang van en ik krijg ver een paniekaanval als ik een vlaag voel opkomen.

Nu ik 10 weken ver ben, is mijn opgeblazen gevoel ver weg. Khoop tegen mijn 13 à 14 weken gespaard te blijven van de misselijkheid.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Salve86
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 november 2017, 7:02

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Salve86 » 8 augustus 2018, 19:24

Hey dames. Leuk we zijn al met 4!
Proficiat allemaal met jullie zwangerschap!

Hier zijn sinds dit weekend ook wat kwaaltjes opgetreden. Heel de dag door mottig, een vieze smaak ik m'n mond en super moe.. voor de rest alles oké 😁.
Ik heb vandaag m'n echo gehad 6weken en 1 dag nu en alles was in orde. Ons mini monstertje is nu 44mm "groot" en we hebben het hartje al gehoord 😍😍. Uitgerekende datum 2 April.
Volgende echo over 2weken. Ik kijk er al naar uit!

Wanneer hebben jullie terug een echo? En hoe gaat het met jullie?

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 9 augustus 2018, 22:59

Hoe gaat het met de dames? En de kwaaltjes?
Morgen ben ik 11 weken, joehoe!! Wel nog steeds zo ziek als een hond:
- ik kan de geur van mijn man zijn gel niet verdragen
- als hij net uit de douche komt, ga ik over mijn nek van de douchegel geur.. zo vreselijk voor hem, met als resultaat dat we apart slapen :shock:
- ik kan de keuken niet binnen omwille van de geuren
- naar de winkel gaan is een ramp: mensen kunnen echt vreselijk ruiken..
Oh help, ik wil genieten van mijn zwangerschap, maar het lukt nog niet.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 10 augustus 2018, 22:07

Hallo,

Hier uitgerekend voor 7 april... nog heel pril en heel bang afwachten....
Ik heb in februari 2017 een missed abortion gehad op 11w en in maart 2018 terug een ma op 10w. 2 x een curretage laten doen. Na onderzoek bleek dat de zwemmertjes van mijn man toch niet zo goed waren... in juni een mislukte inseminatie achter de rug. (Geen toediening omdat de kwaliteit te slecht was 😢). We namen ons nu voor om 2 maand pauze te nemen en te genieten van onze vakantie, maar nu blijk ik plots toch terug spontaan zwanger! Heel blij, maar ohhh zooo bang.... Ook mijn man is enorm bang voor weer een slechte afloop...
Vandaag HCG-uitslag gekregen en was 20593, wat dus heel goed is voor 5w6d. Volgende dinsdag eerste echo. Ik durf zelfs niet hopen, we zijn zo bang....
ik voel me redelijk goed, enkel soms wat misselijk en heel moe in de namiddag...
voor jullie alvast dikke proficiat! Ik duim mee voor allen een goede afloop!

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Lyne82 » 11 augustus 2018, 9:42

Proficiat JufkeS!!
Ik duim voor een goede echo.
Ps: wat vreselijk van je voorgaande zwangerschappen. Had je toen ook zwangerschapssymptomen?
Probeer alvast te genieten, want je bent zwanger.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 11 augustus 2018, 22:50

Dankjewel.
Mijn vorige zwangerschappen had ik redelijk wat last van misselijkheid en vermoeidheid, pijnlijke borsten en bloedend tandvlees. Maar ik probeer om niet teveel te vergelijken.
Deze keer krijg ik wel onmiddellijke ondersteuning met utrogestan. Gestart op 4w4d.
Op naar dinsdag....🤞🏼

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 15 augustus 2018, 0:00

Vandaag de eerste echo gehad. Ik was heel erg zenuwachtig en de tranen rolden spontaan toen ik de hartslag te zien kreeg en men vertelde dat alles er prima uitziet! De dokter zei dat het eerste gevaar nu geweken is. Over 2 weken terug echo. Ik blijf nog steeds nuchter, mr begin nu toch stiekem te dromen dat het goed komt... blijft nog steeds spannend dus he.
Hoe gaat het bij jullie?

Salve86
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 november 2017, 7:02

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Salve86 » 15 augustus 2018, 7:28

Hey JufkeS, voor jou ook nog proficiat met je zwangerschap!
Die hartslag is toch magisch he!
Ik heb gisteren nog halsoverkop gebeld voor een echo omdat ik super ongerust ben. Vorig jaar ook MK gehad op 10weken.
Gelukkig kon ik om 14u al terecht en was alles in orde. Vruchtje was gegroeid en er was nog hartactiviteit 😍. Nu ben ik 7weken. Volgende echo is volgende week vrijdag.

JufkeS
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 21:47

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door JufkeS » 16 augustus 2018, 0:20

Hey, wat goed dat je direct mocht langsgaan seg! Nu ben je weer een beetje gerust. Wat goed dat het vruchtje gegroeid is en alles prima gaat! Ik blijf meeduimen! Ons vruchtje was ook 4,4 ml. Die hartslag was idd magisch! Ik denk dat hier de 2 weken ook lang gaan duren .... je begint te hopen, mr tegelijkertijd wil je beschermen voor die teleurstelling. Gelukkig ga ik nog een weekje op vakantie van zaterdag tot zaterdag. En ik heb me sowieso ook al voorgenomen om het schooljaar zeker te starten en nog niks te zeggen op school. (Normaal gezien worden we direct van de werkvloer verwijderd) Maar dan is het zo lastig om daarna terug te starten als het fout gaat, en daar heb ik deze keer geen zin in. Dus ik heb me voorgenomen nog even te zwijgen.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Uitgerekend Maart/April 2019

Bericht door Tiske » 16 augustus 2018, 9:13

JufkeS, ben je dan CMV imuun?
Ik heb mijn schooljaar ook in stilte afgemaakt om te kunnen zwijgen tot de 12 weken maar ik wist dat ik cmv imuun was...
Als je dat niet bent zou ik toch heel voorzichtig zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten