Zwanger met een bang hartje

Plaats reactie
Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Zwanger met een bang hartje

Bericht door Cleopatra » 15 augustus 2018, 12:43

Hoi iedereen,

Ik ben momenteel zwanger (morgen 19 weken), na een lang en intens verlangen van 5 jaar en enkele tegenslagen (miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschap) ben ik heel erg blij om in verwachting te zijn. Ik heb intens genoten van een zorgeloze zwangerschap van mijn eerste zoontje. Nu ik eindelijk opnieuw in verwachting ben merk ik steeds hoe vaak en hoe snel ik ongerust word als ik iets anders voel of als ik iets niet voel. Constant zit ik te piekeren, ik krijg zelfs nachtmerries dat ik mijn kindje verlies. Herkennen jullie dit ook ? Hoe gaan jullie met die onzekerheden om ? Ik zou graag opnieuw willen genieten van een zorgeloze zwangerschap, tips altijd welkom !

Alvast bedankt !

Nimmie
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 april 2017, 12:39

Re: Zwanger met een bang hartje

Bericht door Nimmie » 20 augustus 2018, 23:04

Hey Cleopatra,

Ik denk dat zowat meer dan helft van de vrouwen hier op het forum jouw "probleem" herkennen. Ook ik piekerde continu en maakte me voor het minste zorgen. Dit ging pas geleidelijk aan over na de eerste bewegingen die ik voelde. En ik had dan nog de pech dat de eerste beweging lang op zich liet wachten.
Ik heb vooral getracht om mij met vanalles anders bezig te houden de periode voordien want ik werd op de duur gek van mezelf. Ik ging alle dagen werken,soms wel een uur langer zodat ik een andere bezigheid had. Ik heb vele boeken gelezen,veel gaan fietsen,uitjes met vrienden,boswandelingen met de hond gemaakt enz :) En vooral mezelf gedwongen om toch te genieten van de zwangerschap,ondanks de onzekerheid.
Ik hoop dat jij dat zo snel mogelijk ook kan doen want voor je het weet is het alweer voorbij.
Zo,ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je nog een zalige zwangerschap verder toe met een gezond boeleke als resultaat :wink:

Groetjes Nimmie

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Zwanger met een bang hartje

Bericht door Sarahke82 » 23 augustus 2018, 16:10

Ik denk dat die gevoelens inderdaad normaal zijn.

Mijn 2de zwangerschap was niet zorgeloos, dus ik was met reden ongerust (CMV opgelopen)
Maar zo'n dingen gebeuren gelukkig niet teveel.

Ik probeerde er toch bewuster mee om te gaan, met die zwangerschap, omdat het ook de laatste zou zijn.
Ik genoot ook van elk schopje of kriebeltje en mis dat nog steeds.

Probeer toch te genieten, het is zo voorbij...

Succes nog met de zwangerschap en geboorte van jullie kleintje!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten