Uitgerekend juli/augustus 2019

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 4 augustus 2019, 10:39

Evelien dat is zeker niet fijn!

Maar in het weekend in het ziekenhuis belanden is dikwijls lastig omdat je dan met assistenten en stagiaires zit.

Ben je nu terug thuis? Of moest je blijven?

Jij was toch uitgerekend voor de 8e dacht ik, dus dan mag ze komen.

Veel succes!

Evelien84
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 december 2018, 13:26

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Evelien84 » 5 augustus 2019, 0:44

Hey Mich!

Ik mocht gewoon naar huis gisteren ... Het overviel me gisteren wel heel erg toen dat woord inleiden viel, en ‘weinig vruchtwater’.
Moet morgenochtend opnieuw naar de vroedvrouw die verbonden is aan de praktijk van mijn gynaecologe ... Zij gaat nadien overleggen met de gynaecologe ...

Ik heb me vandaag proberen sussen met de doppler ... Aan de hand van de uitleg was het echt moeilijk in te schatten hoe problematisch het vruchtwater is ... Maar zo lang we een goede hartslag hebben, ben ik wel redelijk gerust ...

Morgen weet ik dus meer! Ik hou je op de hoogte!
Ze mag inderdaad komen nu ...

Evelien84
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 december 2018, 13:26

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Evelien84 » 5 augustus 2019, 11:06

Net terug van de gynaecologe ...

Ik moet vanavond om 18u binnen voor het plaatsen van de ballonkatheder. Ik blijf deze nacht daar en morgenochtend wordt dan gestart met de weeenopwekkers ...

Best wel spannend allemaal ... :-)

ZFJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 augustus 2019, 11:17

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door ZFJ » 5 augustus 2019, 19:09

Hey, Evelien

Ik wil je succes wensen voor wat komen gaat. Jij bent nu in het ziekenhuis, spannend.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 6 augustus 2019, 8:46

Nog een ingeleide bevalling :D
Succes Evelien! Als je dit bericht leest, zal je je baby al in je armen hebben 🥰. Laat ons weten hoe het ging!!

@Eve: blij dat het de goede kant uitgaat met jou & Lou.
@zfj: tuurlijk ben je hier welkom :)! Wanneer is je dochter juist geboren?

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 9 augustus 2019, 16:29

@zfj ik ken je van het 9 maand forum :)

@Eve: wauw was hier even niet geweest en dus bijgelezen, maar jullie hebben al heftige tijd achter de rug. Goed dat het nu beter gaat met Lou! Kunnen jullie nu wat meer genieten? Is je dochtertje ook al wat bekomen?

@liesanne: hier Victor ook immature heupjes, wij hebben dinsdag een 2de echo, ik hoop zo dat het verbeterd is, zie zo een pavlik harnasje niet zitten...

@mich: de tweeling groeit mooi seg, en fijn dat het bv nog goed gaat; Ik heb dat ook met de kleedjes, maatje 50 is nu echt wel te klein. Ik had gelukkig niet teveel in die maat gekocht en hij heeft wel alles aan gehad, maar vind het toch jammer dat bepaalde stukken maar 1x zijn aan geweest. En voor maat 56 heb ik redelijk veel zomerkledij, maar nu zijn de voorspellingen voor volgende week zo slecht... we gaan nog op reis begin september, dan is het hopelijk mooi weer!

@evelien: hopelijk ben je hard aan het genieten van je baby en is het vlot gegaan!

Onze Victor is exact 5 weken vandaag! Wat gaat de tijd toch snel. Hij groeit goed, deze week bij K&G woog hij 3,9kg en was hij 52cm. Het is voorlopig ook een zalige baby, weent enkel bij grote honger of krampjes, voor de rest kijkt hij vaak gewoon rond of slaapt hij :) snachts na een voeding leg ik hem wakker in bed en dan hoor ik hem niet en valt zelf in slaap.
We gaan wel naar de osteopaat voor zijn voorkeurshouding en dan zitten we nog met zijn heupjes, hopelijk krijgen we daar dinsdag goed nieuws van!
Voila, nog eens een update, ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 12 augustus 2019, 10:17

@lb: laat zeker weten hoe de echo was! Wij hebben pas terug een echo in september... ik hoop ook dat alles ok is. Vic trappelt wel heel veel met z’n beentjes en ze hadden gezegd dat dat zeker helpt om ‘het probleem’ vanzelf op te lossen.

Vic past zelfs niet meer in 56! Gelukkig had ik ook niet veel gekocht, en bijna allemaal 2e hands. Hij is vandaag 6 weken, is het laatst gewogen en gemeten bij K&G toen hij 1 maand was: 5,460 kilo en 58,3 cm. Hij is echt groot! Ik zit momenteel volop in een babyboom (vriendinnen, collega’s en nichten bevallen bij de vleet) en het is heel opvallend om Vic naast een oudere baby te zetten, hij ziet er groter uit dan een 3M baby!

Evelien, ben heel benieuwd naar jouw verhaal en naam van de baby :)

Daarnaast had ik nog een vraag voor de dames die moeilijk zwanger raakten en die nog een kindje wensen: hoe deden jullie dat met anticonceptie? Wat mij betreft mag er 1 a 2 jaar tussen onze kindjes zitten, maar als het weer meer dan een jaar duurt eer ik zwanger ben, kunnen we evengoed anticonceptie skippen. Maarja stel dat ik deze keer dan wel snel zwanger ben, is het wel heel kort op elkaar... vind het lastig!!

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 20 augustus 2019, 21:47

@liesanne de echo van Victor was goed! Voorlopig geen behandeling nodig, het was fel verbeterd. Eind september nog eens echo, maar kinderorthopeed denkt dat het OK zal zijn. Zeker nog veel in de draagzak houden, dat is de goede houding.

Victor heeft de laatste dagen duidelijk last van een sprongetje, heel aanhankelijk, huilen zonder reden, veel drinken. Maar wel ook het eerste sociaal glimlachje, weer helemaal vertederd. Maar liever die moeilijke periode nu dan over dikke week want dan zijn we op vakantie!

Hoe gaat het met jullie en de baby's?
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 5 september 2019, 17:23

Ondertussen genieten wij met volle teugen van ons gezinnetje! Lou is ondertussen 10 weken gepasseerd, lacht vrolijk naar ons, draait van buik naar rug, ... We zijn ook van alle controles af ivm Lou zijn FNAIT! De laatste bloedafname zaten we boven de 300.000 bloedplaatjes en dat valt dus perfect binnen de normaalwaarden! Toen alles achter de rug was, dacht ik mijn klopje te krijgen, maar neen, tot nu toe weinig emoties ... Al merk ik wel dat als ik erover praat met mensen, of ik schrijf het ergens neer, dat het huilen me dichter staat dan het lachen! Verdring ik alle emoties die er toen geweest zijn? Ben ik bang voor mijn emoties? In het verleden had ik problemen met omgaan met emoties (heb toen een eetstoornis ontwikkeld) en dan denk ik nu soms dat ik ze niet toelaat omdat dat makkelijker is?
Maar op zich voel ik me wel goed hoor, af en toe overvalt het me gewoon even! Het zal wel voorbij gaan zeker ...

Isa wordt volgende week 16 maand, een vrolijke peuter die graag kattenkwaad uitsteekt! Ze ziet haar broer doodgraag, wil alles delen en steeds zoentjes geven!

Ikzelf ondertussen ook helemaal herstelt van de bevalling, eigenlijk heel snel nergens nog last van! Ben volop mijn 9 beurten postnatale kine aan het doen, maar ook daar zeggen ze dat het lijkt alsof ik nooit zwanger ben geweest :-) Alle kilo's zijn ook weg en ik draag al mijn gewone kleren terug! Dus een tevreden mama hier :-)

Ik begin wel te verlangen om terug te mogen werken! Ik voel me enkel en alleen mama en wil graag terug wat meer zijn in de maatschappij! Ik ben thuis sinds eind augustus 2017 (begin zwangerschap Isa) en dus is dat al een hele tijd! Maar in januari gaan we terug werken!!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 1 maart 2020, 21:37

Hoe gaat het hier met iedereen :)?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 6 maart 2020, 7:36

Hier gaat het vrij goed, alleen veel ziek.

In september is de oudste naar school gegaan, dus de eerste 6 maanden vlugger ziek en jammer genoeg de jongsten aangestoken.
Die gaan op hun beurt sinds december naar de opvang, dus daar zitten we nog maar op de helft van die 6 maanden.

Ons meisje staat 4-6 weken voor op onze jongen en dat merk je in vele dingen. Zij begon op 6 maanden direct met gp en fp terwijl het hem niet echt interesseerde, zij zit al stevig recht en kan gemakkelijk een uur blijven zitten en spelen, hij kan in zijn eetstoel alleen zitten, maar nog niet op de grond, al gaat het niet lang meer duren.

Ze verschillen ook enorm qua uiterlijk, ik denk als ze uit een groep gekozen moesten worden dat niemand hun als tweeling zou linken.
Verder zijn het gewoon heel brave kindjes, net als onze oudste, we krijgen echt overal de opmerking dat het zo'n rustige, brave kindjes zijn.

Nog altijd geen tandjes en soms denk ik dat dat toch gemakkelijker zou zijn als ze er toch een paar hadden.

Ik geef nog steeds bv, in de opvang heb ik kv gegeven indien nodig, maar dit hebben ze denk ik een maand gebruikt in combi met gekolfde melk, maar nu krijgen ze daar geen melk meer. Dus hier 's morgens, 's avonds en soms 's nachts en eventueel overdag als ik bij hen ben en ze hebben wat troost nodig ;)

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 6 maart 2020, 10:06

hey hey

Hier gaat alles ook goed, Victor is gisteren 8 maanden geworden - gaat zo snel!
We hebben ook een hele brave en rustige baby, eigenlijk heel vaak vrolijk. En hij slaapt nu al 2 nachten door, maar hij is nog heel onvoorspelbaar...Papjes gaan er goed in, we zijn nu aan het proberen met brood.
Hij kan al goed alleen zitten, maar nog geen intentie om te kruipen. En ook nog geen tandjes te zien.

De eerste maanden in de crèche waren wel zwaar, hij is al 2x opgenomen in het ziekenhuis door virusjes, maar gelukkig nu al een paar weken niet naar de kinderarts moeten gaan (hout vasthouden).
Hij gaat 5 dagen per week naar de crèche vanaf oktober, maar doet het daar erg goed en is het daar al gewoon.
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 6 maart 2020, 13:43

Hier ook al 8 maanden borstvoeding. Chapeau Mich, met een tweeling! Goed bezig 😊

Die van ons heeft al twee tanden, die zijn er begin januari al doorgekomen. De rest laat op zich wachten.
Hij kan kruipen, zitten, brabbelen, schaterlachen, speelt vlot een boterham naar binnen, is zot op groente- en fruitpap. STOP DE TIJD!!

Die van ons gaat al sinds zijn 4 maanden naar de crèche, lukt daar heel goed. De begeleidsters zeggen dat ze er geen werk aan hebben...behalve dan de moedermelk die ik meegeef, vinden ze precies toch ‘speciaal’.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 6 maart 2020, 14:15

STOP DE TIJD inderdaad, het gaat zo vlug hé.

Het kolven lukte in het begin niet en ik had die kv meegegeven om indien nodig te geven. Als ze dus honger zouden hebben tussen gp en fp, want thuis was dit niet echt nodig.

Na een tijdje lukte het kolven wel, maar kreeg ik de melk terug mee, hadden ze kv gegeven in de plaats. Ik had gezegd dat C bij voorkeur gekolfde melk moest krijgen omdat hij zwaar ziek was geweest en moest aansterken. Ik gaf dus genoeg mee voor beiden maar aan E gaven ze telkens kv.
Het nog eens uitgelegd en dan werd er geen kv meer gebruikt en uiteindelijk waren de gekolfde flesjes soms ook niet op. Dan ben ik maar gestopt met kolven en ze hebben het ook niet meer nodig.

E "verplaatst" zich, kruipen kan je het niet noemen, eerder kronkelen en schuiven en ze begint zich recht te trekken.
Laatst gewijzigd door mich75 op 1 augustus 2020, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 10 maart 2020, 8:38

Goedemorgen Dames!

Wat fijn om van jullie wat te horen en vooral leuk dat het met iedereen zo goed gaat! :D

De tijd staat inderdaad niet stil en gaat zo snel voorbij! Luíz is echt een kanjer van een 'baby' en ondertussen al 8.5 maand. Volgens de kinderarts zit hij helemaal bovenaan de groeicurve qua gewicht en lengte (zal hij van zijn papa hebben, is ook 1m92). Mijn armspieren zijn ondertussen al goed getraind :lol:

Hier nog geen tandjes, wel al enkele maanden veel pijn door de stuwing ervan, vermoed dat dit elk moment kan doorbreken. Heb bij de apotheker een gel verkregen tegen de pijn en dat helpt wel wat.

Zijn groentepap en fruitpap gaan vlot naar binnen, eet dagelijks zo'n 350 gram van elk. Vorige week voor het eerst eens een stukje brood en rijstwafel geprobeerd. Moet zeggen, het was met een klein hartje (zo'n schrik dat hij zich zou verslikken, want slokt alles direct binnen), maar is goed meegevallen.

Hoe gaan jullie om met het geven van koekjes en dergelijke?
Heeft er bij jullie iemand te maken met koemelkallergie? zo ja, welke koekjes of tussendoortjes geven jullie?

Vele groetjes!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten