Uitgerekend juli/augustus 2019

Plaats reactie
Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 26 maart 2019, 16:32

Hier mogen we maandag terug voor een echo, dan zijn we 26 weken 3 dagen! Ben benieuwd hoe het gaat met onze kleine vent! De 20-weken echo was helemaal prima, van het resultaat van de suikertest heb ik niks meer gehoord dus dat zal ook ok zijn (anders bellen ze je dezelfde dag nog op)!

De ontwerpen voor de geboortekaartjes hadden we vorige week gekregen maar het was toch niet helemaal wat we wilden! Ik ben dan uiteindelijk zelf maar opnieuw aan de slag gegaan en heb er toch iets moois uit gekregen (mijn man vindt het in ieder geval mooi :-) )! Dit terug doorgestuurd naar de drukkerij en nu maken zij de ommezijde en het kaartje voor de babyborrel er bij! Van zodra dit klaar is, dan krijgen we een seintje en als wij het dan goedkeuren, dan is het klaar voor zover dit nu kan!
De doopsuikers zijn gemaakt, moeten enkel nog gevuld worden (ik heb met naaimachine en zo alles zelf gemaakt) dus daar hebben we ook niet veel werk meer aan!
Het kamertje is behangen en geschilderd, de meubels komen begin mei normaal! Eerst moeten we in onze andere kamer nog een inbouwkast laten maken zodat we wat meer opbergruimte hebben! Eenmaal die kast er is, kan ik rommelen in al het gerief en dan mogen ze de meubels voor het kamertje van de baby brengen!

Ondertussen lig ik 's nachts wakker van een zeer beweeglijke baby, van een buik die in de weg begint te zitten, van de ontelbare keren dat ik moet gaan plassen, … Maar ooh wat geniet ik ook van mijn mooie ronde zwangere buikje! Alles zit helemaal naar voor, ik heb precies een bal ingeslikt :-) De laatste dagen, als ik met mijn 10-maanden oude dochter op stap ben, merk ik dat de mensen echt wel kijken. Ze denken waarschijnlijk: Zo'n kleintje nog in de buggy en dan al weer zo'n buikje …

Nog minder dan 15 weken te gaan, het gaat zo ontzettend snel vind ik!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 1 april 2019, 15:54

Dag dames

Hoe gaat het met jullie?
Wij hebben vandaag echo gehad (25w4) & alles is prima met de baby! Ook de uitslag van de suikertest was perfect.
Ook lag de baby goed voor een 3D echo... zalig 😍😍😍

Aftellen naar de volgende echo op 23/4

Groetjes
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 1 april 2019, 20:49

Hier ook vandaag echo gehad, op 26w3d! Kindje momenteel geschat op 1kg080gr! Geboortegewicht op 40 weken zou 3.9kg zijn! Uiteraard zijn dat schattingen hé! Daarnaast ligt meneertje helemaal hetzelfde als zijn zus een jaar geleden, hoofdje onder mama haar ribben (wat ik al dacht omdat ik het zo voelde duwen rechts onder mijn ribben), dus nog 10 weken tijd om te draaien! Daarnaast vandaag ook besproken met de gyn dat ik echt niet opnieuw zo'n lange bevalling wil meemaken, dus dat we sneller gaan ingrijpen dat bij onze dochter (was 44uur)! We gaan zien rond de 37 weken hoe we verder gaan, dat zal allemaal afhangen van of hij al gedraaid is en hoe het sonderen hier bij mij lukt! Dat was ook het probleem bij mijn dochter, op het einde was sonderen zo pijnlijk omdat ze ingedaald lag … dus vandaar dat ze me ingeleid hebben toen! Spannend afwachten dus …

Volgende echo op 29/04!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 11 april 2019, 20:48

Hallo!

Hoe gaat het met jullie allen?
Hier intussen bijna 28 weken. Het tikt toch vooruit hé! Amai!
De laatste controle was op 22 maart; toen was ik 25 weken. De baby woog toen net geen 900 gram en was volgens de gynaecoloog prima op schema. Mijn vriend & ik zijn allebei groot; dus ben ook wel bang dat ik er een grote baby ga moeten uitpersen :p!

Die suikertest viel heel goed mee vond ik al bij al! Gelukkig geen diabetes!

Het kaartje hebben wij intussen ook afgewerkt (online via Tadaaz) en de geboortegeschenkjes ga ik in juni samen met mijn mama en zus in elkaar steken.
De babykamer hadden wij in januari al in de solden gekocht, maar ze moet nog wel in elkaar gestoken worden en we moeten nog schilderen. Ach, de eerste maanden slaapt de baby toch op de kamer?
Eind deze maand gaan wij langs bij de babywinkel om onze geboortelijst samen te stellen.

Eve1987 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ondertussen lig ik 's nachts wakker van een zeer beweeglijke baby, van een buik die in de weg begint te zitten, van de ontelbare keren dat ik moet gaan plassen, … Maar ooh wat geniet ik ook van mijn mooie ronde zwangere buikje! Alles zit helemaal naar voor, ik heb precies een bal ingeslikt :-) De laatste dagen, als ik met mijn 10-maanden oude dochter op stap ben, merk ik dat de mensen echt wel kijken. Ze denken waarschijnlijk: Zo'n kleintje nog in de buggy en dan al weer zo'n buikje …
NIETS van aantrekken :)
Ik word 's nachts ook minstens 4x wakker (meestal meer) om te plassen of omdat er iemand ligt te stampen.
Ik heb de indruk dat de baby vrij hoog zit; als ik zo wat inelkaar gedoken zit aan mijn bureau voel ik soms ineens een harde knots vlak onder mijn borst! Die plek is intussen ook heel gevoelig, want hij ligt daar vaak te stampen of te bewegen. Ook 's nachts en dat begint wel wat pijnlijk te worden.

Mijn buik begint nu eindelijk vorm te krijgen en te lijken op een zwangere buik... Tot 2 weken geleden vroegen mensen zich (al dan niet luidop) af of het gewoon een buikje was of een babybuik. Dus ben wel blij dat daar geen awkward gesprekken meer over hoeven plaats te vinden. Haha! En ook hier steekt de buik mooi naar voor.

Ik merk dat fietsen soms wel pijnlijk wordt; want mijn benen stoten heel de tijd tegen de onderkant van mijn buik. En ik moet 10 km heen en 10 km terug fietsen om te gaan werken; dus daar moet ik snel wat op vinden :lol:
Eve1987 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Daarnaast vandaag ook besproken met de gyn dat ik echt niet opnieuw zo'n lange bevalling wil meemaken, dus dat we sneller gaan ingrijpen dat bij onze dochter (was 44uur)! We gaan zien rond de 37 weken hoe we verder gaan, dat zal allemaal afhangen van of hij al gedraaid is en hoe het sonderen hier bij mij lukt! Dat was ook het probleem bij mijn dochter, op het einde was sonderen zo pijnlijk omdat ze ingedaald lag … dus vandaar dat ze me ingeleid hebben toen! Spannend afwachten dus …
44 uur; oh my god!!! Goed dat je dit al besproken hebt, das dan toch al een zorg minder.
De bevalling komt akelig dichtbij; ik ben er enerzijds bang voor vanwege horrorverhalen en mensen die al lachend zeggen dat de weeën aanvoelen zoals je maandstonden maar dan 1000x erger :evil: en anderzijds denk ik "goh, iedereen kan het? ik zal goed begeleid worden? hij moet er toch uit?" Haha; dus ben benieuwd hoe ik er op dat moment mee zal omgaan!

Geniet allemaal van jullie bolle buikjes en - hopelijk - vlotte zwangerschappen!
Volgende echo op 26/4 :)

(lange post! haha!)
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 12 april 2019, 8:24

Hier ondertussen 27 weken ver, het gaat inderdaad vooruit!

Ik heb jammer genoeg wel zwangerschapsdiabetes en ga vandaag naar de endocrinoloog voor meer uitleg. Mijn waarden waren bij de uitgebreide test wel wat hoger, maar nu niet extreem hoog. Ik ben benieuwd wat ik ga moeten doen. Er zijn ergere dingen natuurlijk, maar kwam toch even aan, nog iets extra om aan te denken bij het eten.
Maar we doen alles voor dat kleine spookje in mijn buik en voor mijn eigen gezondheid.

Volgende week heb ik voor mezelf een zwangerschapsmassage ingeboekt, paar drukke maanden achter de rug op het werk, dus het het verdiend. Gisteren voelde ik me voor het eerst echt 6 maanden zwanger, doodmoe en mijn hele lijf deed zeer. :roll:

Vrijdag 19/04 volgende echo, ik ben benieuwd, hij is nog niet gedraaid. Hij stampt nog altijd goed tegen mijn blaas, waardoor ik dus echt snachts om de 2u moet opstaan...

Geboortekaartjes is ontwerper mee bezig, volgende week ga ik met mijn mama kijken naar doopsuiker. Had al wel wat ideetjes online gezien. Kinderkamer is zo goed als klaar, we mogen nog een co-sleeper lenen van vrienden en geboortelijst staat al online.

Over de bevalling ben ik nog niet echt aan het nadenken :lol: we zullen wel zien hoe dat verloopt. Heb ons wel ingeschreven voor 4 info sessies in het ziekenhuis.

En zo komt het allemaal dichter en dichter.
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 12 april 2019, 8:33

Woensdag ook nog eens (na 8 weken) bij de gyn mogen passeren. Alles is ok, dochter is ietje kleiner en lichter dan zoon, 950g en 1kg. Aangezien ik nog maar 5kg ben bijgekomen, wat eigenlijk wat weinig is, alles nog eens goed nagezien en ze krijgen voldoende voeding. Ze zijn niet te dik, maar zeker ook niet te mager :wink:

Nogmaals controle van bmh en vanaf nu elke keer. Maar hoe het er nu naar uitziet en doordat ik mijn vorige zwangerschap volledig heb uitgedragen gaat hij er van uit dat ik nu de 37w toch wel moet halen.

Ik loop nu al enkele weken met een buikband, gaat enkel uit voor douchen en slapen, anders trek ik het echt niet en ik moet echt wel voldoende rusten, heeft de gyn ook maar een keer of 5 benadrukt.

Voor mijn gyn is het genoeg als ik juni haal (wat wel heel dichtbij komt), dus 35w, de kids zouden dan 2,2 - 2,5 kg wegen wat goed genoeg is om niet in de couveuse te moeten :shock: . Oh ja, en als ik een gewone bevalling heb mag (moet) ik na 3 dagen al naar huis.
Ons poppemieke woog 3kg bij de geboorte en was al zo piepklein als we naar huis gingen, wat moet dat zijn met zo'n lichtgewichtjes.

Mijn plan was om ongeveer alles klaar/voorbereid te hebben van kaartjes/doopsuiker tegen dat ik 24w was, ik ben er nu 28 en ik ben amper begonnen. Ik moet toch dringend verder doen want het komt echt heel snel dichterbij.

Deze week de co-sleeper, wipper, kleertjes,...van de zolder gehaald. Een kamer is nog niet, is voor na de verbouwingen, maar onze dochter heeft tot 22 maanden bij ons op de kamer geslapen, dus nog even tijd.

Volgende week suikertest en over 4 weken terug naar de gyn en dan gaat hij het eens bekijken wanneer ik moet terugkomen, 2 of 3 weken later denkt hij, dus 34 -35w. En dan zeggen ze dat je met twins van veel korterbij wordt opgevolgd.
Nu ja, als er iets is moet ik rusten en hopen dat het overgaat, gaat het niet over of ben ik echt ongerust dan moet ik maar even naar het zh komen. Mijn gyn is zo relaxt in die dingen en ik volg dan maar, vorige keer was dit ook zo.

Nog 1 vraagje, ik heb voorlopig nog niets gehoord over inentingen. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg iedereen een inenting tegen kinkhoest, en velen ook tegen griep (was toen wel herfst/winter), maar ik wou niet en moest ook niet van mijn gyn, maar nu heb ik hier nog niets over gehoord.

Ook een lange post :wink:
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 17 april 2019, 13:54

@mich75 ik heb vorige week bij de huisarts de vaccinatie gekregen tegen kinkhoest, mijn man was er ook dus die heeft ze ook ineens gekregen.

Gisteren afspraak gehad bij de diëtiste ivm mijn zwangerschapsdiabetes. Op zich valt het "dieet" wel mee, geen snoep, koeken, chocolade, chips natuurlijk. Gezond eten met veel groenten en fruit, melkproducten en bewegen. Hopelijk kan ik het daarmee onder controle houden en moet ik geen insuline spuiten. Het is wel wat meer administratie en opvolging: elke dag 4x prikken, eetdagboek bijhouden, wandelen na elke maaltijd; meer controles bij diabeteskliniek. Ik had me mijn laatste 3 maanden wat rustiger voorgesteld, maar ja.

Vrijdag weer babydate, ik kijk er naar uit!
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 17 april 2019, 15:22

@LB dat valt een beetje tegen, ik zie dat niet zitten.

Ik had normaal gisteren de suikertest, maar een aangepaste omdat ik een gastric bypass heb gehad. 2 jaar geleden was dit bn, dan ontbijtje en na een uurtje terug bn en hup naar huis.

Ik moest me gisteren aanmelden tss 7u30 en 9u, wel op een andere afdeling als toen, maar dingen veranderen, dus...

Ik ben er om 8u30, nog goed op tijd vond ik, ik vond het wel raar dat ik formulieren moest tekenen voor dagopname, maar ik ga in Luik, alles in 't Frans en dat is nu net niet mijn sterkste kant.

Nu goed, ik ga naar de afdeling en ik heb het geluk een NL talige verpleegster te treffen. Die neemt me mee naar een kamer met bed en zegt dat ik tot 22u moet blijven :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik dacht echt dat zij een grapje maakte en ik antwoordde tot 10u deze morgen toch, maar nee het was 22u. Gezegd dat dit niet kon, ik had nog andere plannen. Ze was ook al niet goed gezind omdat ik zo laat daar was, had er om 7u30 moeten zijn en dat ik al 28w gepasseerd ben vond ze ook maar niets.
Mijn schuld toch niet dat de gyn me niet eerder stuurt. Uiteindelijk heeft ze de gyn gebeld voor overleg, krijg ik naar mijn voeten dat ik haar niet verteld heb dat ik een tweeling verwacht, toch ook niet aan mij om dat te zeggen.

Ik ben dan uiteindelijk om 9u30 vertrokken met de belofte dat ik zelf met de gyn ging overleggen en haar iets zou laten weten. Ik ben in een zh bij ons in de buurt gaan horen of ik een korte suikertest kon doen en indien die positief was, zou ik die uitgebreide wel doen, maar daar doen ze ook enkel de uitgebreide.

Eerst dr Google geraadpleegd en in principe zou ik gedurende een week 's morgens kunnen prikken en 2u na ontbijt nog eens en aan de hand van die resultaten eventueel de uitgebreide test laten doen. Dan naar de gyn gebeld en dit voorgelegd, hij vond het een goed idee maar had toch liever dat ik ineens de uitgebreide test deed aangezien het een tweeling is. Ik kan enkel vrijdag nog want de volgende 2 weken zit mijn man in het buitenland en lukt het niet en daarna ben ik al te ver in de zwangerschap.
Dus dan maar wat kunst en vliegwerk om opvang voor de dochter te regelen en vervoer te hebben om vrijdag om 7u30 in het ziekenhuis te geraken en te hopen dat ik geen diabetes heb.

Enige voordeel, ik ga daar 15u (alleen) zijn en dus veel tijd hebben om nog aan de kaartjes te werken en nog wat dingen te haken en breien die ik wil klaar hebben.

Moest er ooit nog een zwangerschap komen dan ga ik toch prikken bij 24w ofzo dat ze met niet vastzetten.

Oh ja, als jullie zich moesten afvragen waarom het zo lang gaat duren, ik krijg een hele dag eten en 7 bn, waarvan de laatste om 22u.
Ik heb alleen een beetje schrik want ik ben echt een moeilijk eter, dacht eraan wat mee te smokkelen maar dan moet ik dat natuurlijk ook wel melden want anders loopt het zeker mis.
Ik denk dan aan koekjes, chocomelk,...niet het beste en gezondste natuurlijk.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 22 april 2019, 18:59

@LB48: hoe was de massage :D? Klinkt heerlijk!
Lukt het wat met de diabetes?

@mich: ben zelf ook nog maar 4-5 kilo aangekomen...
ben je dan al gestopt met werken? Kan je je thuis wat bezig houden?
Heb ook geen griepvaccin gehad. Blijkbaar doen ze dat liever niet in het eerste trimester vanwege risico’s voor de baby en daarna was het griepseizoen al voorbij. Spuit tegen kinkhoest gaan mijn partner en ik volgende week laten zetten bij de huisarts. Waarom wil je dat niet, als ik vragen mag?

Wow wat een gedoe ivm die suikertest!!

Gaat iemand van jullie naar de kinesist? Ik las ergens dat je 9 sessies krijgt terugbetaald tijdens de zwangerschap, maar de gynaecoloog heeft er nog niets over gezegd. Vrijdag echo, ga er dan eens naar vragen.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 23 april 2019, 8:24

Ik heb de suikertest overleeft, maar hoe ;)

Ze gingen een katheder steken en na 1 bn bleek die verstopt, dus katheder eruit en nog 6 gewone bn, in mijn armen en handen, ik ben nu precies een beetje een junk :lol:

Maar ik weet eigenlijk niet wanneer ik de uitslag krijg, ik ga er vanuit geen nieuws, goed nieuws.

4-5 kg is op zich in orde, maar voor twins had ik toch al aan het dubbele moeten zitten, ik krijg ook geregeld de opmerking dat ze zien dat ik vermagerd ben.

Ik werk momenteel niet, ik ben medisch niet volledig ok en moet heel veel rusten waardoor ik nog altijd tijd te weinig heb.

Ik ben geen fan van vaccins, zeker als het niet echt moet en vorige keer vond mijn gyn het niet nodig om extra beestjes in mijn lijf te laten steken. Het kan na de geboorte ook nog.
Ik ben ook zo een held om ziek te worden van vaccins :roll:

Ik ben ook nog niet bij de kinesist geweest, vorige keer op 7 maanden ontsteking van mijn kraakbeen tussen mijn ribben en dan ben ik geweest omdat te fixen, maar dat is natuurlijk iets anders.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 23 april 2019, 14:38

Wauw Mich75 wat een ‘bevalling’ :lol: voor de suikertest! Normaal weet je het resultaat enkele dagen later. Als ik me niet vergis was dat hier een drie tal dagen.

Vanochtend monitor en echo gehad. Ons wondertje doet het uitstekend! Zit een weekje voor & meet 38 cm en 1402 gram. Ook qua gewichtstoename zou ik perfect zitten zei gynaecoloog, een totaal van 5,8 kg nu.

Wel blij/opgelucht want de baby heeft zich gedraaid en ligt met hoofdje naar beneden nu. Zou al lichtjes ingedaald zijn waardoor de kans kleiner is dat het zich nog eens zou draaien. Fingers crossed!

Binnen 2 weekjes opnieuw monitor.

Hoe gaat het met jullie?

Vele warme en zonnige groetjes!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 27 april 2019, 8:45

Hoi!

Hier gisteren nog eens een babydate gehad! Onze baby zit ook stevig voor op schema, weegt al bijna 2 kilo (30 weken). Ben zelf maar 4,5 kilo aangekomen, en suikertest was prima, dus ‘t is niet dat ik er echt iets aan kan doen. Gewoon een grote baby dus :mrgreen:
Gynaecoloog zei dat ze mss op 36w al gaat inleiden als hij zo boven de curve blijft :shock: maar niet vooruit lopen op de feiten, op 34w nog eens controle en dan zien we wel. Vind ‘t wel spannend als het ineens een maand vroeger zou zijn!

Resultaat vd suikertest (gwn bloedname) was bij mij de dag erna. Wat moet jij allemaal doorstaan Mich :shock: ‘k zou er zelf helemaal zenuwachtig van worden!

Hier zijn het de laatste dagen echt babyboom geweest: deze week 3 baby’s geboren in de nabije omgeving en er zijn er nog twee op komst die elk moment kunnen komen! Dat worden veel babybezoekjes. En hoe meer baby’s ik zie, hoe meer ik de drang voel om de mijne te zien en te kunnen vastpakken 🥰

Aan de monitor heb ik nog nooit gezeten, altijd gwn een echo en even naar het hartje luisteren via de echo 🤔

Gaan jullie borstvoeding (proberen) geven?

De zonnige groetjes ruil ik in voor regenachtige groetjes :D
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 29 april 2019, 10:32

Blij dat alles goed gaat met jullie.

@Liesanne, de massage deed deugd! Ze is ook kinesist, en vroeg ook of ik geen sessie wou doen bij haar pre-nataal. Heb dit besproken met mijn gyn, maar zij vond de sessies na de bevalling belangrijker dan ervoor...

Ik heb ook nog niet aan de monitor gelegen. Wij zijn paar dagen op vakantie geweest, maar hadden de week ervoor nog baby date bij de gyn. Ons spookje doet het goed, hij woog toen op week 28+1 al 1.5 kg en zat dus op p80. Dus echt wel groot. Moeten we toch in de gaten houden met de zwangerschapsdiabetes.

Hier een paar mindere dagen, ook al waren we op reis. Maar die diabetes is echt vervelend, ik probeer me zo goed mogelijk aan dieet te houden en veel te bewegen. Maar dan doe je alles zoals het hoort en dan zit ik toch boven de waarden, heel frustrerend. Het is niet alleen geen suiker, maar ik mag bv ook niet teveel koolhydraten eten, heel veel light zuivelproducten, enkel mager vlees... En ik val dus af, ik weeg nu dus minder dan voor mijn zwangerschap!
Ik had tot nu een makkelijke zwangerschap, maar zo nog extra op eten letten maakt me nog meer humeurig :roll:

Hoe ver staan jullie met de kaartjes en doopsuiker?
Wij hebben nu eerste ontwerp van de kaartjes gekregen, nog paar wijzigingen en dan zijn we rond volgens mij.
Doopsuiker heb ik al de verpakking, nog suikerbonen bestellen en wat kleine spulletje voor de kindjes aankopen.

Kan niet geloven dat over een 10 weken het zover is!
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 29 april 2019, 11:17

Ik dacht dat ik de eerste zou zijn die ging bevallen in dit groepje, maar nu met die grote baby's ben ik misschien toch niet de eerste :wink:

Ik heb niets meer gehoord van die suikertest, dus ga er maar vanuit dat het in orde is. Dat het zo'n omslachtige test was, kwam doordat ik een gastric bypass heb gehad en dat siroopje dus niet mag drinken.
Nu was deze test het toch ook niet, ik kreeg maar 3x eten op een dag terwijl ik eigenlijk 6x moet eten, en tijdens een zwangerschap naar 't schijnt 10x en dan bij elke maaltijd wel iets gesuikerd, wat eigenlijk ook niet mag, maar ik zondig anders ook :wink:

Ik zou graag bv geven, heb dat bij de dochter ook gedaan en ben toen na 40w gestopt om aan een brusje te beginnen, anders had ik nog langer verder gedaan.
Ik vrees alleen dat ik uitsluitend bv niet gaat gaan, dat hoor je toch vaak bij twins of bij een tweede kindje, dus ja...we zien wel. Ik heb in ieder geval al kleine flesjes in huis, of voor poederpap of om af te kolven, maar dat lukte vorige keer niet echt :(

Ik ga mijn kaartjes volledig zelf maken, en ik ben er mee bezig, traag maar gestaag :lol:

Doopsuiker zijn we nog niet helemaal uit, de bonen zijn al in huis, maar waar we ze gaan in verpakken...
Vorige keer gewoon organza stof gekocht en in vierkanten geknipt, gevuld met bonen en daar een zelfgemaakte sleutelhanger aan met naam op. Voor de kindjes mini curverdoosjes met snoepjes en dezelfde sleutelhanger maar dan kleiner. Maar veel volwassenen kozen voor de doosjes, liever snoepjes dan bonen :roll:

Nu beslist dat ik daar zoveel werk niet meer insteek. Waarschijnlijk terug stof of ineens zakjes en dan een naamkaartje, of misschien toch nog een kleine attentie.
Vanavond is mijn man na 10 dagen buitenland normaal gezien terug thuis en dan gaan we deze week beslissen wat het allemaal juist gaat worden.

Over een kleine 2 weken nog eens naar de gyn en naargelang wat hij zegt kan ik nog wat plannen, doopsuiker al dan niet inpakken en valies eventueel klaar maken.

Ik heb het gevoel dat het nu wel echt hééééél dichtbij komt, 5-8w als alles goed gaat.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 30 april 2019, 9:00

Hoi,

Ik ben intussen bij de kinesist geweest, maar die zei idd ook dat de meeste oefeningen gebeuren na de bevalling. Heb wel een paar oefeningen meegekregen, om borstspieren te trainen, ademhaling te trainen (belangrijk tijdens het persen) en een aantal oefeningen met mijn voeten om gezwollen benen en voeten tegen te gaan. Heb dan nog altijd 8 sessies over voor na de bevalling...

@LB: ohneeen, klinkt heel vervelend. Stom dat je ook nog daarmee zon rekening moet houden...is het geen probleem dat je zelf al afgevallen bent? Nog eventjes volhouden! Zoals je zegt, het zal er heel snel zijn :)

De kaartjes zijn af, wij hebben deze zelf ontworpen via een website. Dus van zodra de baby geboren is, zal mijn vriend thuis de details moeten aanpassen, zodat de kaartjes verzonden kunnen worden. Of misschien vragen we dit nog wel aan een zus of broer, want die kaartjes moeten vrij snel besteld en verstuurd worden en kan me voorstellen dat de papa ook niet meteen na de geboorte naar huis wil voor die kaartjes :lol:
Doopsuiker: hier zijn we 50% mee klaar. Al het materiaal is in huis, verschillenden verpakkingen, stickertjes met de naam, mand om alles op te zetten. Wij gaan ook snoepjes geven, wij vinden doopsuiker allebei echt niet lekker! Begin juni leg ik er de laatste hand aan. Er komen nog drukke dagen aan met ook een vakantie, examens (volg avondcursus), bijzitter op de verkiezingen :roll: , ....
Hopelijk blijft de baby dus nog effe zitten.

10x per dag eten?? En elke keer iets gesuikerd?? Denk toch dat dat niet klopt... ik eet zo weinig mogelijk suiker (ook al voor de zwangerschap). Gynaecoloog bevestigde dat dat een prima levensstijl is. Ze heeft geen aantal geplakt op de maaltijden, maar benadrukt wel dat je niet voor twee moet eten :D

Ik heb de laatste dagen enorm veel last van bandenpijn! Rechtstaan doet pijn, mij omdraaien in bed doet pijn, wandelen doet pijn. Vind ik niet leuk :(
Iemand van jullie hier ook problemen mee?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten