Uitgerekend juli/augustus 2019

Plaats reactie
liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 20 mei 2019, 22:04

@mich: Thanks voor de tips enzo 😊. Was meteen na mijn bericht wel begonnen aan m’n koffertje, maar ga het met jouw tips nog ‘ns herbekijken. Tijdens onze info avond hebben ze niet gezegd dat we twee aparte koffertjes moesten hebben, maar klinkt wel logisch of vooral praktisch!
Ben niet zo’n fan van Ali express, heb daar eens eenmalig een jurk besteld, eeuwen op moeten wachten en barslechte kwaliteit, maar mss had ik gewoon pech 😆. Nuja in ieder geval vind in het toch wat riskant, weet totaal m’n maat niet en terugsturen met Ali gaat moeilijk. Had er een via Zalando besteld en die lijkt wel te passen, kost €60, wat wel wat is, maar denk wel dat ik hem ga bijhouden.

@lotusje: spannend he!! Wel geruststellend dat de gynaecoloog het geen probleem noemt om ‘m eruit te persen 😁. Nu ik zwanger ben hoor ik allerlei cowboyverhalen en - volgens mij - fabeltjes. Zoals bvb: als je grote voeten hebt, heb je ook een breed bekken en gaat de bevalling vlotter. Tja!
Wanneer ben je uitgerekend?
Sprak de gynaecoloog bij jou ook om de baby vroeger te laten komen vanwege zijn grootte?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 20 mei 2019, 22:29

Ik wou eventjes zeggen dat ons groepje, of toch zeker diegene die hier nog meeschrijven het goed doen. Niemand die al bevallen is en dus ook geen extreme prematuurtjes.

Hier krijg ik ook de meest "leuke" bevallingsverhalen te horen, was vorige keer niet het geval, maar nu wel :roll:

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 21 mei 2019, 9:49

Hoi iedereen

Allemaal goed bezig! We houden die beebjes nog even bij ons in de buik!

Hier hadden ze ook gezegd om 2 koffertjes te voorzien, 1 voor bevalling en dan 1 voor materniteit. Heb al wat dingen klaarliggen, maar koffer zelf nog niet in orde. Misschien dit weekend eens werk van maken.
Ben nu bezig met het doopsuiker en wil ook al wat adressen op de enveloppen schrijven. Zo komt het echt dichtbij.

Ik heb morgen weer echo. Ben echt benieuwd hoe groot de baby nu is en of mijn dieet van zwangerschapsdiabetes heeft geholpen en hij nu meer "gemiddeld" is. En ik spuit nu insuline, dus weet niet welke impact dat heeft op de bevalling. Hebben jullie nu allemaal om de 2 weken al echo+monitor? Heb nog geen monitor gehad.

Zijn jullie nog aan het werk? Tot wanneer blijven jullie werken? Ik normaal tot 28 juni, nog een goede 6 weken te gaan, ik merk wel dat het zwaarder wordt ook al heb ik gewoon bureaujob.

Morgen laat ik weten hoe onze jongen het doet!
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 22 mei 2019, 10:17

Net terug van de controle bij de gyn. Ons spookje weeg nu op 32+6 bijna 2kg en zit op P40. Dus nu meer gemiddeld. Dieet en insuline hebben dus wel geholpen.
Hij ligt nog altijd in stuit, helemaal opgeplooid en nog hoog. Gyn denkt niet dat hij nog zal draaien en er is ook wat te weinig vruchtwater om uitwendige kering te proberen. Dus moet wel echt keizersnede in mijn achterhoofd houden.
Als het zo is, dan is het zo - dan zou het een geplande keizersnede zijn rond de 39 weken.

Ik heb nu ook binnen 2 weken afspraak voor een monitor, weet niet of er dan ook echo bij is.
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 22 mei 2019, 10:46

Hey! Geruststellend dat de baby al wat gemiddelder is :). En ook voor jou een bevestiging dat je goed bezig bent met je insuline en voeding!

Hier zat de baby vorige keer (w30) op p95. Benieuwd hoe het maandag op de controle (w34) zal zijn.
Vanaf w34 heb ik idd om de twee weken controle. Er is nog niet gesproken over monitor, zullen we maandag horen.

Spannend dat alles zo dichtbij komt!!!!

Ik werk ook tot 28/6! Het is idd zwaar, ik moet constant van vergadering naar vergadering, gaat allemaal wat trager en aan het eind vd dag willen mijn benen soms niet meer vooruit. Heb het ook snel benauwd in die zalen en begin dan te zweten ... heel vervelend! Ik moet ook supervaak naar toilet, soms hou ik het op, maar mag ik niet doen, want wordt dan wel pijnlijk.
De baby heeft regelmatig de hik, waardoor ik precies heel de tijd gekieteld word :D. Ik leg mijn hand dan op m’n buik en mensen vragen dan meteen: ‘alles ok???’
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 22 mei 2019, 21:33

Vandaag ook echo gehad en nog steeds hetzelfde, alles nog gesloten en ze zijn nog niet ingedaald en zou ook nog niet voor de eerste 2 weken zijn, hij denkt zelfs dat ik half juni wel zou kunnen halen, dus 37w.

Volgende echo over 2 weken en dan zal het waarschijnlijk overgaan naar 2x/week monitor, maar dat hoor ik dan wel.

Ondertussen zitten ze rond de 1,8kg en 42cm en denkt de gyn dat als ik de 37w haal ze toch 47cm zouden zijn, ze zouden 1 cm/week groeien.

Ze zijn allebei even groot en even zwaar, wat blijkbaar heel positief is en is meestal niet het geval.


Voordeel of misschien een beetje nadeel, ik moet mijn koffertje nog niet maken en stel het dan weer uit. Maar ik heb nog genoeg andere dingen te doen.

Ik hoop deze week mijn kaartjes klaar te hebben, volgende week de doopsuiker en ergens tussendoor nog wat kleertjes kopen en dan ook nog eens een keer mijn koffer klaarmaken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 25 mei 2019, 23:09

Goed nieuws he Mich 😊
Hier maandag nog ‘ns echo. Heel benieuwd naar de groei!!

Hebben jullie het kraamgeld al ontvangen?
Wij via parentia per cheque! Cheque zeg, wist gewoon niet dat dat nog bestond.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 27 mei 2019, 11:05

Deze voormiddag terug op controle geweest bij gyn! Ben nu 34w3d en kleine vent ligt nog altijd in stuit! Voor de 35 weken blijkbaar nog 8% kans op draaien … Das niet veel natuurlijk! Normaal gingen we bij een stuitligging nu kijken om een datum te plannen voor externe versie, maar dat gaat niet want de navelstreng ligt rond het nekje, dus wil de gyn er zelf niet aan manipuleren!
Door zijn ligging kunnen het nog lastige weken worden! Eigenlijk ligt hij een beetje dwars, met zijn hoofd rechts onder mijn ribben en met zijn poep links op mijn bekken. Hierdoor wordt mijn baarmoeder in een onnatuurlijke positie gewrongen, wat pijnlijk kan zijn en de druk op mijn zenuwen in mijn bekken/heup links kan voor zeurende last zorgen!

Binnen 3 weken terug op controle, maar als ik wil mag ik tussendoor eens langs de assistente passeren om nog een echo om te kijken hoe of wat! Indien het te lastig wordt en ik teveel pijn krijg, dan gaat het sowieso keizersnede worden, maar dat pas voorbij de 37 weken!

Verder woog hij momenteel ongeveer 2.5kg, geschatte geboortegewicht is nu 3.6kg - 3.7kg bij 40 weken natuurlijk!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 28 mei 2019, 7:33

Hey Eve! Hopelijk verandert hij nog van positie en heb je niet te veel pijn!

Hier gisteren ook afspraak gehad (34w2d gisteren). Baby weegt 2,800 kilo nu, zit dus nog altijd stevig boven het gemiddelde (p90). Binnen twee weken terug afspraak, dan ga ik wrsl een datum krijgen om bevalling in te leiden rond 39w. Spannend!

Heb persoonlijk weinig pijn of kwaaltjes. Alleen ontzettend vaak naar toilet en constant te warm!

Evelien84
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 december 2018, 13:26

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Evelien84 » 29 mei 2019, 15:26

Dag dames,

Hebben jullie ook zo'n last gehad van de kinkhoestvaccinatie?? :-(
Ik heb ze afgelopen donderdag gehad, waarna ik eerst 4 dagen met een pijnlijk rode bobbel op mijn arm heb rond gelopen ... En moe ... Het is nu morgen een week geleden en ik ben nog steeds zo slaperig :-(

Groetjes!

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 29 mei 2019, 16:13

@Evelien84, eigenlijk maar 2 dagen last gehad van de vaccinatie, en was maar een stijve arm die wat pijn deed.
Is het moe zijn niet gewoon van de zwangerschap?

@Eve87: zou hij zelf nog draaien als de navelstreng rond zijn nekje ligt? Klinkt een beetje zoals mijn jongen ligt. Is het zowiezo keizersnede dat je dan zou hebben? Of is stuitbevalling een optie?
Hopelijk krijg je niet teveel pijn!

@liesanne: ja kraamgeld ontvangen van Parentia, maar gewoon op de rekening gestort hier :wink:

@Mich75 jullie 2-ling doet het ook goed!

Ik ga dit weekend mijn koffertje maken, doopsuiker is een deel gevuld en stickers staan erop. Enveloppen al deel geschreven. We tellen af!
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 2 juni 2019, 13:20

Dag ladies,

Hier zijn we weer enkele mijlpalen verder en ik heb nu het gevoel dat de eindsprint is ingezet.

De kaartjes en doopsuiker zijn (eindelijk) klaar, vroedvrouw voor nazorg is geregeld. Mijn koffertjes moet ik nog wel maken, maar ga ik deze week aan beginnen, beginnen hé, ik denk niet dat ik ze klaar ga hebben.

In ons zh is er geen spoedafdeling maar wel altijd een gyn van wacht, maar ik moet op voorhand langsgaan om alles te regelen, zowel administratie (kamer) als mijn zwangerschapsdossier.
Gisteren was het zo ver, inschrijven + bezoek aan de vroedvrouw met 1001 vragen voor mijn dossier.

Ik heb een lijst gekregen voor mijn koffertjes, zeg maar koffers, want het is toch wel een serieuze lijst. Ineens maar langs de winkel gegaan en een hoop rompertjes maat 44 gaan halen.
Kleertjes in die maat zijn moeilijker te vinden, eigenlijk enkel pyjama's :(

Nu ben ik een beetje zot geworden :roll: :lol: en ik ben zelf kleertjes beginnen haken.

10 dagen geleden had ik bn + uitstrijkje en aan de hand van die uitslagen ben ik goedgekeurd voor een epidurale.

Woensdag moet ik naar de gyn en dan zou hij moeten beslissen of het een natuurlijke bevalling wordt of ks. Als het ks wordt dan moet ik nog eens naar het zh zodat de anesthesist mij kan onderzoeken.

Ik hoop het nog even vol te houden, maar ik ben echt wel aan het waggelen en ik heb het soms moeilijk om mijn evenwicht te vinden. Mijn buik is denk ik wel zwaar aan het worden. Ook mijn olifantenpootjes zijn lastig met dit warme weer, de vroedvrouw gisteren schrok zich een ongeluk toen ze het zag, maar vond het normaler toen ze hoorde dat het een 2-ling is.

Ons meisje beweegt de hele dag door en zit nog altijd hoog en onze jongen voel ik amper. Hij zat altijd een ietsiepietsie lager en hij is misschien wel aan het indalen want ik ervaar wel wat druk onderaan sinds vandaag.

To be continued...
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 2 juni 2019, 14:41

Misschien nog even over de mijlpalen:

Ik heb de 35w gehaald, dus als ze nu komen zouden ze niet in de couveuse moeten.
Ik ben gestopt met Utrogestan en Asaflow, vooral dat eerste vind ik spannend.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 2 juni 2019, 19:29

LB48 schreef:
29 mei 2019, 16:13
@Evelien84, eigenlijk maar 2 dagen last gehad van de vaccinatie, en was maar een stijve arm die wat pijn deed.
Is het moe zijn niet gewoon van de zwangerschap?

@Eve87: zou hij zelf nog draaien als de navelstreng rond zijn nekje ligt? Klinkt een beetje zoals mijn jongen ligt. Is het zowiezo keizersnede dat je dan zou hebben? Of is stuitbevalling een optie?
Hopelijk krijg je niet teveel pijn!

@liesanne: ja kraamgeld ontvangen van Parentia, maar gewoon op de rekening gestort hier :wink:

@Mich75 jullie 2-ling doet het ook goed!

Ik ga dit weekend mijn koffertje maken, doopsuiker is een deel gevuld en stickers staan erop. Enveloppen al deel geschreven. We tellen af!

De kans dat hij nog draait is minder dan 8%, maar het kan nog! Van een stuitbevalling is er nu niet meer gesproken, weet ook niet of ik het nu nog zou durven wetende dat die navelstreng rond de nek ligt! Hier wordt het dus waarschijnlijk wel keizersnede als hij niet meer draait!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 4 juni 2019, 7:24

Doorsuiker klaar, enveloppen met adressen geschreven, cava ligt in de ijskast, babykamer afgewerkt, maxi cosi staat klaar, bijslaper staat in elkaar met lakentjes en knuffeltjes in 😍

Mijn valiesje maak ik deze zaterdag af. Ga eerst nog een slaapkleedje gaan kopen voor tijdens de bevalling.

Slapen jullie ook zo slecht? Urgh, word om de 2u wakker om naar toilet te gaan, vind geen goede slaaphouding, heb het superwarm en word meerdere keren per nacht badend in het zweet wakker (niet alleen gisteren met die tropische temperaturen 😏)

Volgende week nog eens naar de gynaecoloog, dan weten we meer ivm eventuele datum van inleiding. Dan zal er ook een vaginaal onderzoek zijn om te checken op een bepaalde infectie ofzo.

@mich: naar het ziekenhuis om je dossier in orde te brengen? Nog niet van gehoord hier. Kan toch zo verschillen he :D
35w: super dat je boelekes er nog in zitten he! We zijn exact even ver, ben vandaag 35w2d.
In het begin had je gezegd dat je wou verzwijgen tegen familie enzo dat het er twee waren, is dat gelukt :wink: v lijkt me zeer moeilijk 🤪

@evelien: ik heb geen last gehad van dat vaccin, alleen een beetje een stijve arm. Mijn vriend is er wel een paar dagen grieperig van geweest. Hopelijk is het intussen over bij jou??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten