Nekplooi 2,9mm op 13 weken

Plaats reactie
Roos008
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 februari 2019, 16:19

Nekplooi 2,9mm op 13 weken

Bericht door Roos008 » 6 februari 2019, 16:29

Hallo,

Na een extra expertise echo op 13 weken (op 12 weken was de nekplooi 2,4 mm) ben ik op zoek naar mensen die ev. ook (positieve) ervaringen hiermee hadden.

Vorige zwangerschap kwamen we op 12 weken te weten dat de nekplooi verdikt was (2,7mm). Week erna was die gegroeid naar 3,5mm. Vlokkentest verklaarde Down. We besloten om de zwangerschap te onderbreken... Op 15 weken ben ik bevallen van een zoontje met toen al duidelijke Down kenmerken.

Nu lijkt de situatie gewoon te griezelig op de vorige. We hebben al 2 gezonde dochters, een 3de kindje is heel welkom. Ik mag er gewoon niet aan denken dat dit ons 2 keer zou overkomen. We wachten de Nipt af en sowieso volgt er nog een vruchtwaterpunctie. De spanning en stress is ondraaglijk...

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: Nekplooi 2,9mm op 13 weken

Bericht door MomSoon » 11 februari 2019, 17:21

'Sorry' , hier geen ervaring mee.
Maar vind het vooral heel erg voor jullie.
Heel veel sterkte!
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

MaliBloem
Berichten: 58
Lid geworden op: 3 februari 2017, 23:05

Re: Nekplooi 2,9mm op 13 weken

Bericht door MaliBloem » 14 februari 2019, 19:42

Hoi hoi ,

Ik kan mss mijn verhaal even vertellen. Op de 12 weken echo en de nekplooimeeting zal alles er goed uit alleen was de nekplooi 2,2 mm wat ook al aan de dikkerkant is. Op de echo zag de baby er wel goed uit geen open gehemelte of open rug. Dus besloot ik om de nipt te laten doen om toch zeker te zijn. Ik kreeg gen brief maar telefoon van het ziekenhuis, wat dus niet goed is hè. Idd de uitslag was slecht trisomie 18 wat dus niet levensvatbaar is, uw wereld stort in bye bye roze wolk. Maar ik geloofde niet in die stomme test, dus heb ik een vruchtwaterpunctie laten doen om zeker te zijn. Die 2 weken die erop volgde waren een hel en stressvol. Ik heb er nooit ingelogd dat onze baby trisomie 18 zou hebben. Toen vrijdag ongeveer twee weken later kwam er telefoon van het labo, om te zeggen dat onze baby gezond is maar de trisomie 18 alleen in de placenta zat. Ze hebben me wel goed opgevolgd. En nu bijna 15 maand later loopt hier een pracht van flinke man rond. Dus het kan wel positief uitdraaien hè

Ik duim alvast mee

Groetjes

Mali

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten