zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 2 december 2019, 11:35

Hier hebben wij in het ziekenhuis een test gedaan voor de reflux was de 24-uurs ph-metrie. Vraag om dit te doen dan heb je onmiddellijk de zekerheid. Is via een sonde met zuurtegraad meter dat men kijkt of je baby last heeft van het zuur. Is een beetje zielig maar na 1 dag heb je het resultaat.

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Cdj » 2 december 2019, 12:38

@ShH
Ons zoontje (24/10/18) was ook zo’n veelvraat.
Wij hebben ons daar ook veel zorgen over gemaakt. Dat is normaal.
De kinderarts geloofde toen niet in een vorm van reflux. Volgens haar zou hij dan veel meer moeten krijsen (want pijn).
Je leest veel en het is inderdaad allemaal verwarrend en niemand kan je zeggen ‘dat is het’. Je leert het uiteindelijk wel zelf :) toch voor een deel :D

Wat wij gedaan hebben:
- zijn flessen toch terug afgebouwd in hoeveelheid per keer (en dan langzaam terug omhoog)
- rechtop fles geven (zo helpt de zwaartekracht niet mee en moeten ze harder en langer zuigen vooraleer de fles leeg is)
- 1 à 2 keer stoppen tijdens de fles en even tutje laten zuigen
- kleinste gaatje blijven gebruiken (hij is nu 13m en drinkt nog steeds op een speen nr 1)
- we gaven NAN Evolia (wegens borstvoeding geprobeerd). Dat is licht verteerbaar. We zijn daarop gaan mengen met NAN verzadiging.
- we zijn gestopt met ons zorgen te maken :)

Hij is nog steeds een veelvraat :) maar ook een flinke jongen die bovenaan alle curves zit en vrolijk rond loopt.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 19 december 2019, 16:49

Hoe gaat het met iedereen?

Wij zijn nogal op de sukkel...
Mijn meisje massa's krampen, verborgen reflux, eczeem (haar gezichtje vol)...
1,5 week geleden naar dokter geweest met al haar klachten. Dit allemaal samen met enkele banale dingen zoals vaak niezen, hikken, verstopte neus.... duidt op koemelkallergie (bij zo'n kleintjes kunnen ze dat niet zien in bloed). Aangepaste melk gekregen waar nog een mini beetje koemelk inzit, maar 90% van de gevallen doorgaans mee geholpen is. 3 dagen beter gegaan maar erna gewoon weer de verkeerde weg op. Maar om in aanmerking te komen voor de melk met niks van koemelk in, moet je deze eerst 4 weken proberen of moet het een ernstige vorm van allergie zijn. Omdat je tegemoetkoming krijgt voor die melk omdat 400 euro per maand kost.
Dus ik was nog maar een week ver maar zag echt dat het de verkeerde kant uitging. En haar reflux werd erger omdat dat zo'n lichte melk is dat die nog meer terugvloeit. En dan zag ik op een morgen bloed in haar kaka en heb ik gebeld en moest ik binnen via spoed. We zijn dan 2 dagen moeten blijven.
Maar dat alles is nog niet genoeg voor die speciale melk.
Ik heb nu een middeltje mee om die melk in te dikken zodat die minder terug loopt en een sterkere zalf voor de eczeem en moet het nog verder zo proberen. Maar ze heeft alweer na elke fles kramp, eczeem blijft ondanks sterkere zalf en het indikken is ook niet genoeg om tenminste te helpen met haar reflux.
Volgens mij moet ze echt naar die andere melk maar ja, je moet door heel die molen voor je goedkeuring krijgt en tussenin blijft het kind afzien.
Het weegt wel, ik ben al voorbij de helft van m'n bevallingverlof maar heb nog niet veel kunnen genieten van m'n meisje omdat ze altijd zo'n pijn heeft of ongemakkelijk is.
Maandag moeten we terug. Hopelijk snel beterschap of andere melk.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Yvonne1983 » 20 december 2019, 9:35

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 20 december 2019, 12:04

Heel veel sterkte shh. Hier ook nog niet veel kunnen genieten. Heb echt een ongerust meisje. 2 tot 3 keer per week houdt ze ons tot 6u wakker. Heeft echt een apart ritme. 1 dag goed slapen dan de volgende dag wordt ze vaak wakker tijdens de nacht en de 3de nacht is het feest. Normaal zou ik binnen 2 weken weer moeten werken maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Al deze slapeloze nachten hebben hun spoor achtergelaten. Wist dat het ouderschap moeilijk ging zijn maar dit verbreekt toch alle records.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 22 december 2019, 12:22

Ga naar de huisarts als je het niet ziet zitten om terug te gaan werken.
Bij mijn eerste kindje was ik ook doodop toen ik terug moest gaan werken.
Resultaat was dat ik na twee weken terug thuis zat, oververmoeid. En is nog zo een hele tijd op en af gegaan met zeer geïrriteerde werkgever tot gevolg.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 22 december 2019, 12:24

SsH, mijn dochter heeft ook die klachten.
Haar lelijke uitslag is weggegaan toen ik geen koemelk producten meer at maar krampen blijven. Elke avond zit ze te huilen van de pijn. ☹️

Wel erg dat je zo lang moet wachten om die andere melk te krijgen.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 22 december 2019, 23:20

Sesampje,

Hier ook nog steeds. Niet zo erg als het was, maar toch elke dag nog meerdere keren krampjes. Ook als ze kaka doet, dat gaat telkens gepaard met hevige krampen.
En zelfs als ze er niet bij schreeuwt, lijkt ze altijd wel ongemakkelijk. Ze ligt nu al een uur wakker in bed, steken, duwen, persen...
Ik heb nu al stress voor als ik terug moet werken want met z'n geluiden slaap je natuurlijk zelf ook niet.

Een vriendin van mij geeft ook borstvoeding en zelfde verhaal, krampen beter maar niet weg met zelf koemelk producten te mijden en dan heeft ze de raad te gekregen van echt alles waar koemelk inzit te mijden, dus ook koekjes en zo bv

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 22 december 2019, 23:22

Stephi,

Ik kan me voorstellen dat dat zwaar moet zijn. Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan. Want anders geraak je zelf volledig op.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 23 december 2019, 11:12

ShH schreef:
22 december 2019, 23:20
Sesampje,

Hier ook nog steeds. Niet zo erg als het was, maar toch elke dag nog meerdere keren krampjes. Ook als ze kaka doet, dat gaat telkens gepaard met hevige krampen.
En zelfs als ze er niet bij schreeuwt, lijkt ze altijd wel ongemakkelijk. Ze ligt nu al een uur wakker in bed, steken, duwen, persen...
Ik heb nu al stress voor als ik terug moet werken want met z'n geluiden slaap je natuurlijk zelf ook niet.

Een vriendin van mij geeft ook borstvoeding en zelfde verhaal, krampen beter maar niet weg met zelf koemelk producten te mijden en dan heeft ze de raad te gekregen van echt alles waar koemelk inzit te mijden, dus ook koekjes en zo bv
Ik eet niks meer waar bij de ingrediënten melk tussen staat. Of melkpoeder of wei of andere benamingen voor melk of melkeiwitten.
Gisteren had ze een lastige dag maar het was niet van de krampen. Kaka ziet er beter uit laatste 2 dagen.
Misschien heeft het toch 4 weken nodig ipv de 2 weken die meestal voldoende zijn om de klachten te verminderen. 🤞

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 24 december 2019, 1:32

Pft dat klinkt idd heftig en vermoeiend bij jullie :?
Ik hoop dat het snel betert.

Hier is er een piek van krampjes geweest. Nachtenlang wenen en krijsen,echt krijsen, bijna niet te troosten en opeens (hout afkloppen) was het stukken minder. En nu voorlopig zijn er meer goede dagen en nachten dan slechte. Ik let wel enorm op met wat ik eet, ik vermijd ook zoveel mogelijk melkproducten , cafeïne en chocolade. En ik geef door de dag flesjes afgekolfde melk omdat hij te gulzig drinkt aan de borst en in combi met felle toeschietreflex kreeg hij veel lucht binnen en dus extra krampjes
Hij vraagt ook nog om de drie uur voeding , snachts ook nog meestal maar dat is 5 min aan de borst hangen en dan is hij al terug aan het maffen voor de volgende drie a vier uren.
Ik wikkel hem snachts wel in want het is een heel onrustige slaper anders klopt hij zichzelf voortdurend wakker.

Begin februari moet ik terug gaan werken...ik zie er wel tegenop, we beginnen onze draai thuis samen te vinden en dan moet je weer een heel nieuw ritme gaan vinden.

Ik wens jullie allen fijne Kerstdagen en dat 2020 veel leuke baby momenten mag brengen met zo weinig mogelijk kwaaltjes!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 26 december 2019, 1:49

Pft schoon kerstkado van de hospitalisatie verzekering gekregen... 1059€ te betalen voor verblijf ziekenhuis met de geboorte. 172 € is supplement voor de éénpersoonskamer en bijna al de rest zijn erelonen. Dat is toch veel geld he ? Had ik niet verwacht...geen wonder dat mijn gynaecoloog daar rond loopt op haar sjieke hakjes en dure outfits 🙈😃
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door mich75 » 26 december 2019, 7:51

Is dit eigen opleg? Of is dit het remgeld dat je nog kan terugkrijgen via je hospitalisatieverzekering?

Bij onze dochter was de rekening rond de 1600€ maar alles teruggekregen via hospitalisatie verzekering.

Nu met de tweeling wist ik dat mijn zh ondertussen op de lijst stond van "dure" ziekenhuizen waar men 300% ereloon rekent en zou ik een forfait van €300 hebben als ik op een eenpersoonskamer zou liggen, ik was aan het twijfelen, maar mijn man zei van toch een eenpersoonskamer te nemen.

De eerste keer had ik een super ruime kamer, er kon makkelijk 20-30 man binnen, deze keer lag ik op de kangoeroe-afdeling en daar kon je amper draaien of keren, nog niet half zo groot.

Maar dan de rekening, rond de €4500!!!!
Ik had een ks gehad en al die erelonen aan 300%, van de anesthesist, gyn,...ze mogen dit aanrekenen omdat je een eenpersoonskamer hebt, terwijl dat niets veranderd aan de bevalling. De kosten worden bepaald door waar je NA de bevalling ligt, niet eerlijk, maar zo is het.
Blijkbaar hadden ze sinds januari een aanpassing gedaan bij de hospitalisatie verzekering en had ik €150 opleg en de rest terugbetaald.

Voor je verblijf betaal je een supplement voor een eenpersoonskamer zoals jij schrijft, en dit valt meestal mee, maar eens ze iets moeten doen buiten die kamer, zoals nu de bevalling of een operatie dan dikt die rekening enorm aan, terwijl dat je daar altijd alleen bent en dit niet uitmaakt of je nadien alleen of met 100 op een kamer ligt.
Dit is jammer genoeg het systeem :(
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 26 december 2019, 11:53

Is eigen opleg...totale rekening is iets van een 1220€ en hospitalisatie komt tussen voor 160€...
Het supplement voor de éénpersoonskamer is 172 € er zitten erelonen tussen van 399€ en 248€. Toen we ons gingen inschrijven in het ziekenhuis zeiden ze dat wel van die erelonen maar ik had gewoon nooit gedacht dat dat zoveel ging zijn.
En dan stuurt de hospitalisatie verzekering die rekening nog op Kerstdag... :shock:
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 26 december 2019, 12:24

Ai is echt kut zo'n factuur. Hier geluk met hospitalisatieverzekering van mijn werk. Heb 1maal per jaar een vrijstelling van 125eur en heb recht van een prive kamer te nemen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten