zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Plaats reactie
Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 27 juni 2019, 20:43

Hier dinsdag echo.
Best wel veel beweging met momenten.

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 27 juni 2019, 21:49

ShH schreef:
27 juni 2019, 20:27
Hier bijna 21 weken. Komende maandag uitgebreide echo.
Ik voel al wat beweging maar nog niet zoveel.
5kg bij maar nog niet veel buik eigenlijk...
Ik heb nu pas, op 28 weken, een echt overduidelijk zwangere buik. Sinds een week spreken mensen me er spontaan over aan. Voordien ook niet... verschilt heel erg. En toch een erg gemiddeld kindje qua lengte en gewicht.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 28 juni 2019, 8:34

Volgens mensen uit mijn omgeving heb ik al een gigantische buik... Zo doen ze toch :shock:
Zelf vind ik het nog meevallen.
Bijna 23 weken ver en de laatste tijd dagelijks veel beweging in de buik. Vriend kan het ook voelen.
Voor het eerst sinds de zwangerschap begin ik terug wat energie te krijgen, gelukkig maar want heb me regelmatig stikmoe gevoeld zonder enige reden.
Ik begin er ook meer en meer van te genieten :P :wink:
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 28 juni 2019, 8:38

Oh, weten jullie wat ik ook regelmatig heb?
Veel nachtmerries.. Echt verschrikkelijk absurde situaties! Over miskramen, afwijkingen, mijn vriend die het afbolt... Smorgens kan ik er wat mee lachen want het zijn echt absurde dromen maar in de nacht word ik er wakker van en kan ik niet meer slapen.
Nog iemand zo intense dromen?
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 28 juni 2019, 8:42

In het begin had ik zo'n bizarre dromen. Nu niet meer.

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 28 juni 2019, 11:30

Oh ja de leuke dromen... Heb ik ook last van. Sinds deze week ook mensen dat mij aanspreken over de zwangerschap. Dinsdag had ik suikertest en dit was helemaal ok. Nadien een snelle echo bij de gynaecoloog maar ons popje had niet heel veel zin om haar te tonen. Lag met beide handjes voor haar gezicht en beide beentjes ook nog opgekruld. Zag er niet heel comfortabel uit

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Mha » 30 juni 2019, 18:40

Hey

Ja, onze baby is inderdaad een serieuze kadee... Ze gaan nog zien of ze me vroeger zullen inleiden of niet, hangt wat af van hoe alles verder evolueert.
Afgelopen dinsdag ben ik moeten binnengaan in de kliniek want had bloedverlies. Ik dacht dat ik mijn kindje kwijt was, waren verschrikkelijke momenten! Aan de monitor gemoeten, waar ze niet meteen een hartslag vonden want ik was pas 28+3 op dt moment dus dan is alles wat meer zoeken. Vraagt de vroedvrouw na enkele seconden of ik op dat moment last heb van een harde buik. Ik hoorde het echt waar donderen in Keulen want ik voelde niets. Een half uur later was het een ander verhaal: serieus harde buiken om de 5 minuten. Gynaecoloog erbij gehaald: baarmoederhals nog 3,5 cm dus nog redelijk ok maar was 3 weken geleden nog 4,5 cm dus toch een stuk ingekort. Alles besproken en weeenremmers opgestart die eerst niets uithaalden want harde buiken om de 2 minuten. Andere weeenremmers gekregen die gelukkig de boel stil gelegd hebben en nog de hele dag in observatie gebleven. Ondertussen een volledig bloed- en urine-onderzoek uitgevoerd waar niets verontrustends is uitgekomen. Dat op zich is dan welweer verontrustend. Gelukkig wel naar huis gemogen maar mag nu maar halve dagen meer werken en moet goed oppassen... Iedere dag nog harde buiken gekregen ondertussen maar niet meer zo kort opeen (gelukkig), dus misschien wordt het een prematuurtje.
Of hoe een droomzwangerschap in 1 dag naar een risicozwangerschap kan evolueren...
Dinsdag opnieuw controle, fingers crossed!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 30 juni 2019, 20:35

Mha schreef:
30 juni 2019, 18:40
Hey

Ja, onze baby is inderdaad een serieuze kadee... Ze gaan nog zien of ze me vroeger zullen inleiden of niet, hangt wat af van hoe alles verder evolueert.
Afgelopen dinsdag ben ik moeten binnengaan in de kliniek want had bloedverlies. Ik dacht dat ik mijn kindje kwijt was, waren verschrikkelijke momenten! Aan de monitor gemoeten, waar ze niet meteen een hartslag vonden want ik was pas 28+3 op dt moment dus dan is alles wat meer zoeken. Vraagt de vroedvrouw na enkele seconden of ik op dat moment last heb van een harde buik. Ik hoorde het echt waar donderen in Keulen want ik voelde niets. Een half uur later was het een ander verhaal: serieus harde buiken om de 5 minuten. Gynaecoloog erbij gehaald: baarmoederhals nog 3,5 cm dus nog redelijk ok maar was 3 weken geleden nog 4,5 cm dus toch een stuk ingekort. Alles besproken en weeenremmers opgestart die eerst niets uithaalden want harde buiken om de 2 minuten. Andere weeenremmers gekregen die gelukkig de boel stil gelegd hebben en nog de hele dag in observatie gebleven. Ondertussen een volledig bloed- en urine-onderzoek uitgevoerd waar niets verontrustends is uitgekomen. Dat op zich is dan welweer verontrustend. Gelukkig wel naar huis gemogen maar mag nu maar halve dagen meer werken en moet goed oppassen... Iedere dag nog harde buiken gekregen ondertussen maar niet meer zo kort opeen (gelukkig), dus misschien wordt het een prematuurtje.
Of hoe een droomzwangerschap in 1 dag naar een risicozwangerschap kan evolueren...
Dinsdag opnieuw controle, fingers crossed!
Ai mha dat is idd erg schrikken... zo zie je idd maar dat het plots kan omkeren. Veel sterkte ermee. Duimen omhoog voor dinsdag!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 10 juli 2019, 9:33

Mha hoe is het bij jou intussen?
Ik ben gisteren ook opgenomen ter observatie wegens regelmatige contracties. Hang nu terug aan de monitor, het lijkt veel beter. Mag normaal deze middag weer naar huis. Maar ook rustig aan doen.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Mha » 12 juli 2019, 12:19

Oregano schreef:
10 juli 2019, 9:33
Mha hoe is het bij jou intussen?
Ik ben gisteren ook opgenomen ter observatie wegens regelmatige contracties. Hang nu terug aan de monitor, het lijkt veel beter. Mag normaal deze middag weer naar huis. Maar ook rustig aan doen.
Hey

Bij mij is het allemaal relatief rustig gebleven: baarmoederhals van 3,3 cm (moet blijkbaar meer dan 3 blijven om geen volledige platte rust te moeten hebben). Ik neem nu wel Utrogestan 2x/dag bij en ook magnesium. Als ik veel last heb (woensdag bvb) mag ik er 3/dag nemen en verder het rustiger doen, veel rustiger! Halve dagen werken en in de namiddag plat liggen. Onze baby ligt al helemaal in bevalpositie en is quasi volledig ingedaald dus ik ben benieuwd hoe lang hij nog gaat willen blijven zitten... Soms denk ik dat hij met mijn voeten speelt en gaat blijven zitten tot 40 weken, maar sommige nachten heb ik weer serieuze harde buiken die regelmatig komen en dan denk ik 'blijf nu toch zitten tot minstens 32 weken'... Time will tell! Gyn zei dat ze blij gaat zijn dat ik 35 weken ver ben (nog 4 te gaan dus) en dat hij dan wat haar betreft mag komen :)
Hoe gaat het nu bij jou?

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 13 juli 2019, 9:02

Dag Mha, ik zit wat in hetzelfde schuitje hoewel ik volgende vrijdag eerst mijn gyn nog moet zien om te weten of en hoeveel ik nog mag werken. Nu heb ik verlof. Ik moet ook 2 keer per dag utrogestan nemen en dat werkt heel goed, maar ik merk wel dat ik in de periode dat de eerste pil ‘s ochtends uitgewerkt is en ik nog moet wachten om de pil van ‘s avonds te nemen, voortdurend harde buiken heb. Wel alleen de bovenbuik en niet die contracties in lage buik en rug die ik had toen ik opgenomen werd. Dus mss zal ik ook naar 3 per dag moeten gaan... ik ben daar wel wat groggy van, jij ook? En idd, hier zei de gyn uit het ziekenhuis ook dat ze vooral willen dat ik de 34 weken haal voor de longrijping (nu 30w3d). Maar ik zou liever hebben dat baby nog wat langer blijft zitten natuurlijk, toch zeker tot 2,5kg, want pas dan mogen ze mee naar huis denk ik he? Onze baby woog nu 1,5kg en lijkt zo’n 200g per week aan te komen nu, dus nog 5 weken dan he... ben er toch serieus ongerust van geworden en zit ook zo wat met schuldgevoel naar mijn werk toe als ik niet meer zou kunnen werken (heel stom, I know).
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Mha » 14 juli 2019, 20:31

Oregano schreef:
13 juli 2019, 9:02
Dag Mha, ik zit wat in hetzelfde schuitje hoewel ik volgende vrijdag eerst mijn gyn nog moet zien om te weten of en hoeveel ik nog mag werken. Nu heb ik verlof. Ik moet ook 2 keer per dag utrogestan nemen en dat werkt heel goed, maar ik merk wel dat ik in de periode dat de eerste pil ‘s ochtends uitgewerkt is en ik nog moet wachten om de pil van ‘s avonds te nemen, voortdurend harde buiken heb. Wel alleen de bovenbuik en niet die contracties in lage buik en rug die ik had toen ik opgenomen werd. Dus mss zal ik ook naar 3 per dag moeten gaan... ik ben daar wel wat groggy van, jij ook? En idd, hier zei de gyn uit het ziekenhuis ook dat ze vooral willen dat ik de 34 weken haal voor de longrijping (nu 30w3d). Maar ik zou liever hebben dat baby nog wat langer blijft zitten natuurlijk, toch zeker tot 2,5kg, want pas dan mogen ze mee naar huis denk ik he? Onze baby woog nu 1,5kg en lijkt zo’n 200g per week aan te komen nu, dus nog 5 weken dan he... ben er toch serieus ongerust van geworden en zit ook zo wat met schuldgevoel naar mijn werk toe als ik niet meer zou kunnen werken (heel stom, I know).
Hey oregano

Bij mijn zijn de harde buiken vnl in mijn onderbuik en rug dus ik maak me redelijk wat zorgen... Dinsdag opnieuw controle dus ik hoop dat alles een beetje stabiel is gebleven!
Ik zit met hetzelfde gevoel: liefst nog tot week 34-35 blijven zitten maar mijn werk laten, ligt hier heel moeilijk. Ik ben zelfstandige dierenarts dus mijn patiënten ‘in de steek’ laten vind ik echt moeilijk... Ik heb wel een top collega die nu wat extra inspringt voor pij maar toch..: En ook naar haar toe voel ik me schuldig maar de baby gaat nu toch echt eventjes voor! Ik ben nu 31+1 dag dus nog een week of 4 en dan mag het wat mij betreft beginnen! Onze baby komt nu ook zo’n 200g/week bij en ik zat 2 weken geleden al op 1,7kg dus zwaar genoeg zal hij wel zijn maar die longetjes hè...
Hou je verder nog wat rustig ;) (makkelijker gezegd dat gedaan, I know!)

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 15 juli 2019, 15:56

Dag Mha, op zich niet teveel zorgen maken over die lage buikpijn, wij zijn er gisteren zelfs vroeger voor uit vakantie gekomen en naar materniteit gegaan omdat ik er (in combinatie met de zeer frequente harde buiken) niet gerust op was maar uiteindelijk bleek de baarmoederhals nog steeds zeer lang. Had dus geen impact gehad!
Hopelijk idd ook geruststelling voor jou morgen bij de controle, ik duim voor je!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Mha » 16 juli 2019, 19:53

Oregano schreef:
15 juli 2019, 15:56
Dag Mha, op zich niet teveel zorgen maken over die lage buikpijn, wij zijn er gisteren zelfs vroeger voor uit vakantie gekomen en naar materniteit gegaan omdat ik er (in combinatie met de zeer frequente harde buiken) niet gerust op was maar uiteindelijk bleek de baarmoederhals nog steeds zeer lang. Had dus geen impact gehad!
Hopelijk idd ook geruststelling voor jou morgen bij de controle, ik duim voor je!
Alles is hetzelfde gebleven, hoera! Kleine bubbel weegt al 2 kg, baarmoederhals mooi lang en ook gesloten, oef! Zegt de gynaecoloog ‘straks ga je nog moeten komen smeken om ingeleid te worden :lol:

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 19 juli 2019, 23:37

Hey blijkbaar is dit het groepje waar de stress plaatsvind. Ik ben sinds woensdag opgenomen in het ziekenhuis met symptomen die doen vermoeden op zwangerschapsvergiftiging. Heb onmiddellijk een spuit woensdag en donderdag gekregen om de kleine meid haar longetjes te laten rijpen. Momenteel zijn de bloedresultaten nog goed en zou ik morgen toch naar huis mogen gaan maar met reguliere opvolging. Hoe je ineens van een normale zwangerschap naar een risicovolle zwangerschap gaat. Hoop dat bij jullie alles gekalmeerd is

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten