zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Plaats reactie
KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door KlavertjVier » 12 april 2019, 10:26

Allemaal positieve verhaaltjes hier!! Wat leuk!

Yvonne1983, ik duim mee dat alles goed blijft gaan! Zo lang het blijft stijgen, lijken mij dat goede waarden hoor.. Maar ik snap zeker jouw bezorgdheid.

Wij weten sinds een weekje dat de NIPT test dik oké was en wij verwachten een jongetje!! 8) Super spannend!
Heb de indruk dat er hier op het forum meer jongetjes geboren worden als meisjes :D
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 12 april 2019, 18:33

Ik heb aanstaande maandag onze twaalf weken echo. Tgaat toch met een bang hartje zijn dat ik er naar toe ga! Er blijft toch altijd een kleine kans dat er iets niet in orde is en dat zit toch in mijn achterhoofd.
Ik voel me wel sinds deze week pakken beter. Het enige kwaaltje wat ik momenteel nog heb is dat ik snel moe ben en zalig kan slapen :)
We zijn er nog niet uit als we het geslacht willen weten.. Maar ik denk dat moeilijk is om niet te kijken als je gewoon maar op een bestandje moet klikken om het te weten :)
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Eekhoorntje3 » 14 april 2019, 13:56

Dag iedereen,

Deze week eerste echo gehad aan 6w5d en alles gelukkig goed! Superblij 😍
Volgende echo op 10 weken. Iemand tips tegen de misselijkheid? 😂
Is echt gans de dag door en heel erg... 🤢

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Silke91 » 15 april 2019, 17:25

Hoi!

Ik mocht vorige dinsdag terug naar de gynaecoloog aan 10 weken 4 dagen. Onze kleine baby was flink gegroeid, want de echo gaf al 11 weken aan :lol: . Alles was in orde op echo :D ze hebben ineens ook bloed getrokken voor de nipt-test en daar krijg ik normaal woensdag de uitslag van, megaspannend!! Vrijdag normaal 12 weken, de misselijkheid lijkt de laatste dagen toch ook te beteren oeff. Voor de rest voel ik me vooral moe. Intussen zijn dichte familie en beste vrienden al ingelicht :D eind deze week plaatsen we het normaal op facebook, ben benieuwd naar de reacties! :D

@Limburgertje, jij had vandaag 12weken echo? :D Hoe was het??
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Mommytobe2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 april 2019, 14:19

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Mommytobe2019 » 17 april 2019, 14:24

Dag toekomstige mama's..

Ik ben vandaag 13 weken ver.
Vorige week donderdag bloed laten trekken voor niptest.
Vrijdag mail gekregen met de mededeling dat ze het bloedstaal goed ontvangen hebben.

Nu zou het 7 dagen duren vanaf dat ze het bloedstaal ontvangen hebben.

Ik ben heel zenuwachtig en het wachten duurt me zo lang.

Zijn er mama's die de resultaten al eerder hadden?

Het gaat via Leuven.

Groetjes

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door KlavertjVier » 17 april 2019, 15:52

Hey Mommytobe2019,

Ik heb op een woensdag mijn nipt test laten doen en wist de week erna vrijdag het resultaat. Wat op zich nog wel meeviel vond ik.

En moest er iets zijn, belt de gyn jou sowieso zelf eerst op. Zo was het toch bij mij zeiden ze. Dus geen nieuws is goed nieuws ;)

Toi toi!!!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 17 april 2019, 20:29

Hier goede 12 weken echo gehad. 't kleintje was 6 cm en heel beweeglijk. Was leuk om te zien. Ook het hartje voor de eerste keer kunnen horen, toch een magisch moment.
Familie is nu ook officieel ingelicht :)
Nipt test ook laten doen, hopelijk eind volgende week het resultaat! Ik heb wel geen mail ontvangen van Leuven dat ze het staal ontvangen hebben?
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Silke91 » 18 april 2019, 14:56

Oh wat lijkt de tijd ineens snel te gaan :o ik heb de indruk dat er velen al hun 12weken-echo en nipt-test achter de rug hebben :D .

Hier morgen 12 weken ver en wij kregen gisteren resultaat van de nipt-test, allemaal goede resultaten dus wij zijn dolgelukkig :D . Geslacht kennen we ook, maar dat proberen we geheim te houden tot aan de geboorte :lol: .
Laat die buik nu maar groeien, ik ben er volledig klaar voor :D !
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Mha » 18 april 2019, 16:25

Hoihoi!

Iedereen is goed bezig precies!
Wij vorige week opnieuw echo gehad, was toen 17w3d ver en ons kleintje werd al op 250 gram geschat, het blijft dus een groot bazeke. De gynaecoloog maakt zich nu wel,wat zorgen omdat hij zo groot is, loopt ondertussen anderhalve week voor qua grootte dus gaan we bij mijn volgende echo (op 21w 5d) al de suikertest doen. Urine was wel goed nu maar ze wil toch liever voorzichtig zijn... Als hij zo blijft verder doen, is de kans wel groot dat ze me eerder dan voorzien zullen inleiden of toch een keizersnede zullen doen. Ik heb nl. een endometriose operatie gehad halverwege 2017 waarbij een vaginatopresectie is uitgevoerd dus moeten we ook goed opvolgen of er niet te veel littekenweefsel zit. Indien wel, zal vaginaal bevallen sowieso niet lukken en is het een keizersnede.
Voordeel aan een groot kindje is wel dat we nu al een groot deel van de 20 weken echo konden doen en alles zag er toppie uit, oef!
To be continued...

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 22 april 2019, 9:03

Hello dames, hier intussen 18w5d en voor zover we weten gaat alles goed. Op 16w hadden we afspraak bij de vroedvrouw, geen echo maar goed bonzend hartje gehoord met de doppler. Sedert 17w2d voel ik de baby ook echt bewegen, man heeft het ook al gevoeld, is echt het meest bijzondere van de hele zwangerschap tot nu toe! De naam ligt voor 95% vast en het kamertje is geschilderd... binnen dikke week 20w echo.

Succes nog aan iedereen, vooral aan de dames die de moeilijke (misselijke) eerste periode doormaken...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Oregano » 22 april 2019, 10:11

Mha schreef:
18 april 2019, 16:25
Hoihoi!

Iedereen is goed bezig precies!
Wij vorige week opnieuw echo gehad, was toen 17w3d ver en ons kleintje werd al op 250 gram geschat, het blijft dus een groot bazeke. De gynaecoloog maakt zich nu wel,wat zorgen omdat hij zo groot is, loopt ondertussen anderhalve week voor qua grootte dus gaan we bij mijn volgende echo (op 21w 5d) al de suikertest doen. Urine was wel goed nu maar ze wil toch liever voorzichtig zijn... Als hij zo blijft verder doen, is de kans wel groot dat ze me eerder dan voorzien zullen inleiden of toch een keizersnede zullen doen. Ik heb nl. een endometriose operatie gehad halverwege 2017 waarbij een vaginatopresectie is uitgevoerd dus moeten we ook goed opvolgen of er niet te veel littekenweefsel zit. Indien wel, zal vaginaal bevallen sowieso niet lukken en is het een keizersnede.
Voordeel aan een groot kindje is wel dat we nu al een groot deel van de 20 weken echo konden doen en alles zag er toppie uit, oef!
To be continued...
Dag Mha, wij zitten ongeveer even ver :-). Wel spannend ivm suikertest en eventuele ks dan. Ik ga vanaf 20w ook extra opgevolgd worden (controle bij gyn om de 2w ipv 4w) wegens eenhoornige bm. Baarmoederhals mag niet te snel te kort worden. En doordat baby op het einde mogelijk te weinig plaats heeft om te draaien is ks bij mij ook mogelijk. We zullen zien...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 201

Bericht door Mha » 22 april 2019, 18:44

Oregano schreef:
22 april 2019, 10:11
Mha schreef:
18 april 2019, 16:25
Hoihoi!

Iedereen is goed bezig precies!
Wij vorige week opnieuw echo gehad, was toen 17w3d ver en ons kleintje werd al op 250 gram geschat, het blijft dus een groot bazeke. De gynaecoloog maakt zich nu wel,wat zorgen omdat hij zo groot is, loopt ondertussen anderhalve week voor qua grootte dus gaan we bij mijn volgende echo (op 21w 5d) al de suikertest doen. Urine was wel goed nu maar ze wil toch liever voorzichtig zijn... Als hij zo blijft verder doen, is de kans wel groot dat ze me eerder dan voorzien zullen inleiden of toch een keizersnede zullen doen. Ik heb nl. een endometriose operatie gehad halverwege 2017 waarbij een vaginatopresectie is uitgevoerd dus moeten we ook goed opvolgen of er niet te veel littekenweefsel zit. Indien wel, zal vaginaal bevallen sowieso niet lukken en is het een keizersnede.
Voordeel aan een groot kindje is wel dat we nu al een groot deel van de 20 weken echo konden doen en alles zag er toppie uit, oef!
To be continued...
Dag Mha, wij zitten ongeveer even ver :-). Wel spannend ivm suikertest en eventuele ks dan. Ik ga vanaf 20w ook extra opgevolgd worden (controle bij gyn om de 2w ipv 4w) wegens eenhoornige bm. Baarmoederhals mag niet te snel te kort worden. En doordat baby op het einde mogelijk te weinig plaats heeft om te draaien is ks bij mij ook mogelijk. We zullen zien...
Ja, ik ben vandaag 19+2 weken ver! Ons kleintje laat zich liefst ‘s avonds voelen (en ‘s nachts, de stouterik!) :) Wij krijgen nu om de 4 weken een check-up bij de gynaecoloog en dzn ook iedere keer een echo. Wegens mijn chirurgie willen ze voorzichtig zijn, en ik natuurlijk ook. Zeker gezien ik zelfstandige ben en normaal blijf doorwerken als dierenarts tot aan de bevalling. Mijn man lacht me vierkant uit en zegt dat ik het nooit ga halen, we zullen zien :) Mijn ‘due date’ is 14 september maar volgens de gynaecoloog is er dus grote kans dat ze hem eerder halen/laten komen. Ook dat zullen we moeten zien! En daarmee komen we tot wat ik het moeilijkste vind aan heel dit avontuur: wachten...
Succes!

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door TDL » 25 april 2019, 9:12

Hier verloopt ook alles heel goed. De 12 weken-echo was perfect en we vermoeden dat de gynae het geslacht toen al kon zien maar ze wou ons eerst even laten genieten van de goeie echo. Ze zei dan krijg je binnenkort nog eens een leuk nieuwtje. Al van in het begin denk ik dat het een jongen wordt en de niptest heeft mijn vermoeden bevestigd! Ik ben nu 14w1d en sinds die 12 weken gaat de tijd weer gewoon, daarvoor duurde 1 dag dubbel zo lang. Ook wordt alles nu veel concreter nu we het geslacht ook weten.
Verder is mijn misselijkheid al goed afgezwakt, zo nu en dan nog eens samen met een vieze smaak. De vermoeidheid is ook beter alleen het slapen verloopt nog steeds slecht. Gelukkig moet ik dankzij mijn zwangerschapsbescherming niet meer voltijds werken waardoor de vermoeidheid dus echt wel meevalt.
Wat kijk ik er naar uit om ook beweging te voelen maar daar zal ik nog even geduld voor moeten hebben ☺️
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 26 april 2019, 13:33

Hoi iedereen!

Dinsdag echo gehad. Was toen 11w en 2d maar het kleintje is flink gegroeid en op 12w gezet.
Achteraf waren we wat aan het praten dat het zeker een voetballertje zou zijn, omdat de voetjes zo wild weg en weer gingen. En we zeiden althans als het een jongetje is.
En de gyne zei het zal zeker een jongetje zijn, want de meeste zijn jongetjes.
Maar nu denk ik dat hij misschien al iets gezien heeft, maar nog voorzichtig is met zijn uitspraken.
Komende dinsdag pas bloefafname voor nipt, nog even geduld dus :-)

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Eekhoorntje3 » 27 april 2019, 20:04

Dag iedereen,

Momenteel 9 weken ver. Gisteren opgestaan en erg veel bloed tijdens toiletbezoek. Gynaecologie gebeld en ik mocht meteen doorkomen. Op de echo zagen ze dat met kleintje alles goed was maar wel een bloeding aan de baarmoeder. Een week platte rust... toch geschrokken... hopelijk blijft alles goed!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten