Emotioneel moeilijk met geplande keizersnede

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Emotioneel moeilijk met geplande keizersnede

Bericht door mich75 » 19 juni 2019, 21:12

Ik heb ondertussen totaal onverwacht een spoedkeizersnede gehad. Achteraf gezien ben ik hier heel blij mee omdat mijn eerste bevalling echt wel zwaar was en dat besef ik nu eens te meer.

Het enige wat me serieus is tegengevallen dat de kindjes naar neo werden gebracht omdat er geen plaats was op de kangoeroe afdeling en dat ik 3 uur heb moeten wachten eer ik er naartoe mocht. Bij de geboorte zelf hebben ze ze wel laten zien en heb ik ze een kusje mogen geven.

Mijn man heeft door omstandigheden de bevalling net gemist, maar werd wel opgewacht en is direct meegenomen naar neo waar de kindjes wel direct mocht vasthouden.

Ik denk dat de kids daardoor een speciale band hebben met hun papa, als hij ze vastneemt zijn ze direct kalm. Maar voor mij blijft het moeilijk, ik kon ook niet naar een kamer omdat er geen vrij was. Dus ik zat gevangen in een klein kamertje terwijl mijn kindjes een verdieping hoger lagen. Dus 3u na de bevalling hen eventjes vastgehad en dan pas 9u later hen terug kunnen bezoeken. Dan 3u later nog eens en dan de nacht alleen door moeten brengen.

De volgende dag was er wel plaats en sindsdien had ik ze bij mij. Maar emotioneel vind ik het erg dat ik ze de eerste 24u amper heb gezien.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Emotioneel moeilijk met geplande keizersnede

Bericht door Cleopatra » 28 juni 2019, 11:47

Hoe verschrikkelijk !! Dat zou toch niet mogen eh, zo lang zonder uw kindjes en dan even mogen zien en dan weer zo lang zonder. Emotioneel moet dat toch enorm zwaar zijn geweest ! Zijn jullie inmiddels thuis ? Heel veel liefde, geluk en plezier samen !!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Emotioneel moeilijk met geplande keizersnede

Bericht door mich75 » 28 juni 2019, 13:22

Na 8 dagen zijn we, na veel discussie, naar huis gemogen en daar doen ze het veel beter dan in het ziekenhuis.

Ik heb gewoon wat pech gehad dat het zo druk was, maar ja ik ben dan ook bevallen in het ziekenhuis met de meeste geboortes van België.

Ik vind het nog altijd jammer van die eerste 24u, mede daardoor hebben ze ook nog kv gekregen, maar sinds ze bij mij zijn volledig bv.

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Emotioneel moeilijk met geplande keizersnede

Bericht door Oregano » 30 juni 2019, 8:36

Hallo, hier ook nog eens een update. Ben nu 28w4d en ziet er naar uit dat het effectief geplande ks wordt. Heb een eenhoornige bm en baby zal naar alle waarschijnlijkheid geen plaats meer hebben om te draaien, ligt in stuit. Heb het er ook emotioneel moeilijk mee maar gelukkig zijn zowel mijn gyn als het ziekenhuis voorstander van zachte ks. Gisteren op bezoek aan de kraamafdeling heb ik de uitleg gekregen. Je kan als je wil mee volgen als baby uit de buik komt. Wordt dan onmiddellijk op je borst gelegd. Onderzoek door de kinderarts gebeurt in operatiezaal, bij de mama en papa dus. Dan gaan papa en baby naar de recovery waar ook de mama naartoe gaat als ze genaaid is. Daar wordt baby onmiddellijk weer bij mama gelegd, ook voor aanleggen voor de bv. Normaal zijn mama en baby niet langer dan 10 min gescheiden.

Dat verzacht mijn teleurstelling wel wat. Ik denk dat mijn man ook op de kraamafdeling zal blijven slapen omdat ik de eerste dagen niet zo goed mobiel zal zijn en ik anders telkens de verpleging moet bellen als ik de baby wil voeden etc. Moet dan wel 6d op de kraamafdeling blijven.

Weet iemand wanneer een ks meestal gepland wordt? Toch wat vroeger dan de uitgerekende datum?
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Emotioneel moeilijk met geplande keizersnede

Bericht door mich75 » 30 juni 2019, 10:40

Een geplande ks is normaal rond 39-40w, tenzij het kindje groter/zwaarder is en/of de mama teveel ongemakken heeft. Een geplande ks wordt enkel op werkdagen gedaan.

De kindjes zijn geboren om 5u41 en 5u42 en om 17u was ik uit bed, nog niet super mobiel, maar ik had een rolstoel waarmee ik kon worden rondgereden. Maar ik heb die maar even gebruikt.

Bij mij is het een samenloop van omstandigheden geweest, als er plaats was geweest op de kangoeroe afdeling had ik ze ook dadelijk bij mij gehad en ze kunnen aanleggen.

Ze zijn verzorgd in een kamer naast het ok, is hetzelfde als in de verloskamer en daar was mijn man wel bij. Vanaf 12u zijn ze elke 3u colostrum komen "aftappen" om met een spuitje te geven. Behalve de keren dat ik bij heb was en hen heb aangelegd. Alleen om 3u 's nachts niet, maar om 6u was ik al weer bij hen.

Ach ja, het is wat het is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten