Uitgerekend februari 2020

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 15 juli 2019, 10:31

Hey! Idd, het gebeurt niet zo veel, er is in mijn ziekenhuis ook maar 1 gynaecoloog die die ingreep uitvoert omdat het ook niet zo vaak gebeurt. Overmorgen krijg ik alle info erover.

Ben ZO HARD aan het aftellen naar de echo!

Op mijn vorige echo was ik 7w3d en wou de gyn het hartje nog niet laten horen (warmte opwekking door die doptone die schadelijk zou kunnen zijn voor de baby?) dus hopelijk krijgen we dat overmorgen ook te horen.

jullie nog niet te zenuwachtig?

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 15 juli 2019, 10:39

Ik ben momenteel dood aan het gaan van de stress. Zeker door het beetje bruinverlies vorige week vrijdag. Vriendin is er echter wel gerust in. Ik ben letterlijk vandaag de uren aan het aftellen.

Normaal zouden we vandaag 7w5d zijn. Hoop toch een embryootje te zien dat gegroeid is en het goed maakt. Maar heb zo’n schrik voor een missed abortion. Gelukkig is vriendin zwanger!

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 15 juli 2019, 11:30

Komaan hè - hoe moeilijk ook stress is niet goed! we kunnen dit!!

@ nieuweling Jullie nog paar uurtjes afwacht en dan hopelijk goed nieuws met een kindjes dat goed is gegroeid. Laat je ons iets weten? ik leef met jullie mee!
@princessjesliefde wij nog 2 dagen wachten. Oww die warmte opwekking door doptone daar had ik precies ook nog nooit van gehoord. Dus eens gaan opzoeken (uiteraard) en doptone lijkt mij zo een uitwendig apparaat om het hart te horen. Bij ons was het geluid via de inwendige echo en dat is precies minder schadelijk dan doptone. Pff seg ik kan er toch allemaal zo onzeker van worden. Je zou zo denken als de gynaecoloog iets zegt of doet dan zal het toch wel OK zijn... Heb ook nog wel wat vragen te stellen aan de gynaeco. Mag gerookte zalm nu wel of niet? en zo gerookt vlees en andere charcuterie? ik lees zoveel verschillende meningen. grrr

Spannend afwachten, ben toch ook wel wat zenuwachtig, als het nu een goede echo is dan zijn we verder dan de vorige keren. en dan een weekje vakantie en aftellen naar de 12 weken.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 15 juli 2019, 11:40

Wij gaan ook nog met vakantie voor de 12weken echo. Wat rust zal goed doen denk ik.

Vriendin mag van onze gen al die dingen niet eten. :-)

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 15 juli 2019, 11:54

Spannend voor jullie zeg @nieuweling! Om welk uur mogen jullie gaan? Ik hoop heel hard op een mooie echo voor jullie!

Ik eet geen gerookte zalm (niet rauw, maar vb wel in een pastagerecht waarbij het warm geworden is), maar wel rauwe hesp ofzo. 't is toch allemaal soms onduidelijk hé! Onze gyn wou met de echo ook het hartje nog niet laten horen, we hebben het enkel gezien (maar bij mijn zoontje deed de vorige gyn het wél al op die termijn dus is denk ik ook gewoon wat ze zelf allemaal geloven). Ik tel echt af naar woensdag! :D

Ik heb al een zoontje van 2, die vannacht zo ziek was, en alleen dicht bij mama liggen was goed. Tranen, snot en hoesten, allemaal in mijn gezicht. Tot zo ver cmv preventie. Allemaal makkelijk in theorie maar als dat mini'tje ziek is, kan ik hem toch moeilijk aan zijn lot over laten?

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 15 juli 2019, 17:13

Even een update:

Alles is perfect in orde. Vandaag een echo gehad met een heel duidelijke hartslag. Onze embryo is ook goed gegroeid en hij kwam uit op een termijn van 8w1. Momenteel is hij 1,72 cm.
We zijn dolgelukkig 16/8 hebben we de 12weken echo en de nipttest. Resultaat krijgen we al op 23 augustus. Is deze goed, dan zijn we klaar om het aan de wereld te vertellen!

Amai wat een opluchting!

Een kindje kan je inderdaad niet aan zijn lot overlaten. Al probeer ik hier wel meer op mij te nemen. Zeker als kindje ziek is, toch beetje proberen tegen te gaan :-)

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 15 juli 2019, 19:08

ooooh super nieuws nieweling!!!! HEEL BLIJ voor jullie! Dit is al een grote stap hé! :D GENIETEN MAAR!

mijn man probeert zeker en vast ook te helpen waar hij kan, maar mijn zoontje is echt een mamaskindje. Als hij afgelopen nacht mijn man zijn stem maar hoorde, nam hij me nog steviger vast. Op zo'n moment kan mijn man echt niets goed doen..

nuja, gelukkig heb ik de primo infectie van cmv al doorgemaakt. Laat ons maar hopen dat we dat niet nog eens krijgen de komende 6 maanden :D

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 16 juli 2019, 8:41

@Dadeke iiiii nog 1 dag! Wanneer mag je morgen gaan? Het begint nu echt te kriebelen als ik er aan denk!

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 16 juli 2019, 8:46

Ohhh ik heb zoo slecht geslapen, ik begin weer te doemdenken. Alhoewel er geen rationele reden toe is maar in mijn hoofd...
Afspraak morgen is om 16u50. En die van jou? En is je zoontje al wat beter ondertussen?

Nieuweling ik ben echt HEEL blij voor jullie! Zo een enorme opluchting als alles in orde is.
Fingers crossed op een even goed resultaat voor ons morgen!!

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 16 juli 2019, 19:54

overdag is hij ok, maar de nachten zijn wel nog zwaar.

ik ben ook zo zenuwachtig! heb ook plots allerlei doemgedachten, ga zo blij zijn morgen een baby'tje te zien bewegen op dat scherm.. ik mag al 's morgens gaan om 9u30. Nog eeeeven.. mijn hart klopt echt al in mijn keel :-)

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 16 juli 2019, 21:43

Dadeke schreef:
16 juli 2019, 8:46
Ohhh ik heb zoo slecht geslapen, ik begin weer te doemdenken. Alhoewel er geen rationele reden toe is maar in mijn hoofd...
Afspraak morgen is om 16u50. En die van jou? En is je zoontje al wat beter ondertussen?

Nieuweling ik ben echt HEEL blij voor jullie! Zo een enorme opluchting als alles in orde is.
Fingers crossed op een even goed resultaat voor ons morgen!!
Amai voor jullie is er morgen een spannend dag! Ik zal zeker denken aan jullie morgen!

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 17 juli 2019, 18:39

De echo was perfect! Perfect baby’tje gezien en hartje gehoord. Baby’tje wou niet goed meewerken om nekplooimeting uit te voeren, dus we hebben het lang en in alle richtingen kunnen bewonderen :)

Morgen nipt test, daar weten we volgende week de uitslag van, maar op echo zag alles er goed uit.
Pak van mijn schouders! Wij gaan genieten nu!

14/8 moet ik naar het ziekenhuis voor de cerclage. 13/8 nog eens terug voor een echo. Ben zo gelukkig nu!

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 17 juli 2019, 23:21

Dadeke schreef:
16 juli 2019, 8:46
Ohhh ik heb zoo slecht geslapen, ik begin weer te doemdenken. Alhoewel er geen rationele reden toe is maar in mijn hoofd...
Afspraak morgen is om 16u50. En die van jou? En is je zoontje al wat beter ondertussen?

Nieuweling ik ben echt HEEL blij voor jullie! Zo een enorme opluchting als alles in orde is.
Fingers crossed op een even goed resultaat voor ons morgen!!
Hey Hey, hoe ging je echo? Hopelijk was alles in orde! En kunnen we hier gezellig verder praten met 3.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 17 juli 2019, 23:23

princessjesliefde schreef:
17 juli 2019, 18:39
De echo was perfect! Perfect baby’tje gezien en hartje gehoord. Baby’tje wou niet goed meewerken om nekplooimeting uit te voeren, dus we hebben het lang en in alle richtingen kunnen bewonderen :)

Morgen nipt test, daar weten we volgende week de uitslag van, maar op echo zag alles er goed uit.
Pak van mijn schouders! Wij gaan genieten nu!

14/8 moet ik naar het ziekenhuis voor de cerclage. 13/8 nog eens terug voor een echo. Ben zo gelukkig nu!
Wat ben ik blijf voor jullie! Het is en blijft toch altijd een geruststelling! Dan is het nu wachten op je ingreep en het moment dat he de baby gaat beginnen te voelen!
Ik ga ook blij zijn als we die achter de rug hebben. Weer zijn onze echo’s niet ver uit elkaar. Hoe leuk is dat!
Wij komen dan net terug uit vakantie. Hopelijk heeft de rust en kalmte een goed effect op het groeien van onze embryo!

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 18 juli 2019, 0:16

Oh super fijn om lezen dat het bij jullie goed was. Echt blij voor ons allemaal.

Hier ook goed nieuws. Oef oef oef
Alles was goed, goed gegroeid, goed ritme van het hartje.

Morgen ietsje langer berichtje, nu ietsje te moe.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten