Uitgerekend februari 2020

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 30 juli 2019, 15:28

Tuurlijk mag je aansluiten! We vonden al dat we met weinig waren. Welkom!
Proficiat met je zwangerschap! wanneer heb je je 12 weken echo en NIPtest? Voor ons 3 is de week van 12/8 een belangrijke week.

Hoe komt het dat je ditmaal minder op je gemak bent?

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 1 augustus 2019, 17:23

Joehoe, mag ik ook aansluiten?

Nieuweling ken ik al, de rest nog niet :-)

Ik ben uitgerekend voor 20/02/2020. Voorlopig alles goed, 12w echo en nipt zijn voorzien op 8/8.

Ben al sinds week 6 vreselijk ziek, alle dagen heel veel overgeven. Gelukkig begint het precies te beteren, kheb toch al af en toe een betere dag. Begin was heel spannend met bloeding en paar keer bruinverlies.

Tis een eerste zwangerschap dus alles is nieuw. Bovendien ben ik zelf vroedvrouw en dat maakt alles dubbel 😃
Ik begin nu pas te genieten eigenlijk en buikje begint ook te groeien.

Spannend he!! :-)

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 1 augustus 2019, 17:37

Welkom iedereen :-).

Blij te horen dat iedereen wat probeert te genieten.
Vriendin kan dit al goed en is er echt gerust in. Voor mij overvalt sinds enkele dagen de angst dat het toch fout zou zitten. Ik denk omdat vriendin geminderd is met utrogestan en ja dan begin je rond te lezen en zie je allerlei verhalen. Eigen schuld dus...

Wij vertrekken deze nacht voor het eerst naar het buitenland met drie. Best wel spannend

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 2 augustus 2019, 18:39

Geniet maar volop van jullie reis nieuweling!

Ik kan die angst heel goed plaatsen! Nu is het veel beter maar iedere keer dat ik buikpijn had was ik echt panisch dat het mis zou gaan. Nu heb ik al begrepen dat het eerder aan de darmen ligt. Gelukkig is het bloedverlies/bruinverlies ook gestopt.

Die hormonen doen wat met een mens! Normaal ben ik nooit angstig. Maar natuurlijk is het feit dat ik zo ziek ben een goed teken haha :-) Begint nu allemaal wat leuk te worden, ik ben er meer gerust in dat het wel goed zal komen. Je moet ook wat vertrouwen hebben en je laten meeslepen in de angst is nooit goed! Maar niet gemakkelijk :-)

De vakantie zal jullie goed doen!

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 3 augustus 2019, 16:25

Gewoon een berichtje om te laten weten dat ik mee lees :-)
Als alles goed gaat ben ik uitgerekend eind februari.

Op de normale manier in 2010 zwanger bij poging 1 (zelfde papa! :mrgreen: ) ;-)
Nu na 5 jaar natuurlijk proberen, IUI, IVF en uiteindelijk ICSI in Jette zwanger van de laaste cryo's van poging 5 (poging 6 hadden we niet meer ondernomen). Alle onderzoeken hebben bij ons trouwens nooit 1 ding uitgewezen waardoor het niet natuurlijk zou kunnen.

Ik ga alleen nog niet teveel meeschrijven, want op dit moment vind ik zwanger zijn niet leuk (wat een verschil met 2010).
De laatste weken heb ik extreem veel last van vermoeidheid, buikpijn en misselijkheid. Zo'n buikgriepgevoel wat normaal maar enkele dagen duurt en nu dus al 4 weken. Ik raak mijn bed amper uit.
Verder is mijn humeur, mede door bovenstaande klachten ook beneden alle peil, ik stoor me nu ook aan alles wat allemaal niet kan en mag door de zwangerschap. Toch raar hoe je 2 zwangerschappen op zo'n totaal andere manier kan beleven.

Vorige week mocht ik de Utrogestan en Progynova al afbouwen. Sinds een paar dagen er helemaal mee gestopt. Dit is alvast wel een verademing.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Imera » 3 augustus 2019, 17:36

wens2020 schreef:
3 augustus 2019, 16:25
Gewoon een berichtje om te laten weten dat ik mee lees :-)
Als alles goed gaat ben ik uitgerekend eind februari.

Op de normale manier in 2010 zwanger bij poging 1 (zelfde papa! :mrgreen: ) ;-)
Nu na 5 jaar natuurlijk proberen, IUI, IVF en uiteindelijk ICSI in Jette zwanger van de laaste cryo's van poging 5 (poging 6 hadden we niet meer ondernomen). Alle onderzoeken hebben bij ons trouwens nooit 1 ding uitgewezen waardoor het niet natuurlijk zou kunnen.

Ik ga alleen nog niet teveel meeschrijven, want op dit moment vind ik zwanger zijn niet leuk (wat een verschil met 2010).
De laatste weken heb ik extreem veel last van vermoeidheid, buikpijn en misselijkheid. Zo'n buikgriepgevoel wat normaal maar enkele dagen duurt en nu dus al 4 weken. Ik raak mijn bed amper uit.
Verder is mijn humeur, mede door bovenstaande klachten ook beneden alle peil, ik stoor me nu ook aan alles wat allemaal niet kan en mag door de zwangerschap. Toch raar hoe je 2 zwangerschappen op zo'n totaal andere manier kan beleven.

Vorige week mocht ik de Utrogestan en Progynova al afbouwen. Sinds een paar dagen er helemaal mee gestopt. Dit is alvast wel een verademing.
Ach zo herkenbaar! Superblij en dankbaar om
zwanger te zijn maar zo lastig al die kwaaltjes, ik lig hier ook al weken in bed :| ook een langdurende buikgriep-gevoel. Ik ga blij zijn als de misselijkheid ‘menselijker’ wordt... trouwens ben uitgerekend voor 2 maart, wie weet wordt het een februari-baby :roll:

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 3 augustus 2019, 17:44

Haha, sorry voor jou, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben ;) Ik ben benieuwd welke datum ze erop plakken bij de 12-wekenecho. Eind februari is mijn eigen berekening.

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 3 augustus 2019, 18:14

Ik ben zoooo blij om te lezen dat er nog zijn die zo ziek zijn :D erg he! Maar echt een troost. Volhouden he dames, tis voor een prachtig goed doel!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Imera » 4 augustus 2019, 8:37

Ylkyway schreef:
3 augustus 2019, 18:14
Ik ben zoooo blij om te lezen dat er nog zijn die zo ziek zijn :D erg he! Maar echt een troost. Volhouden he dames, tis voor een prachtig goed doel!
Inderdaad, volhouden is ons keyword!
Als ik verderlees, dan is de kans dat het iet wat beter gaat vanaf 12w ook groot. Dus laten we ons in eerste instantie daar aan vastpinnen. Hier valt het trouwens smorgens zeer goed mee, maar vanaf smiddags begint de ellende en dat tot uren in de nacht. Ik zit alvast aan de primperan, anders hou ik niks binnen..

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 4 augustus 2019, 8:50

Ik hou me ook vast aan de 12 weken. Bij mijn vorige zwangerschap was ik alleen heel erg moe. En exact op 12 weken was de vermoeidheid verdwenen.

De laatste week geen bloeding meer gehad. Echter nu ineens weer best veel. Eerst roze toen ik wakker werd en nu veel bruin. Sinds vrijdag neem ik helemaal niks meer van medicatie, hopelijk heeft dit er niks mee te maken.

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 4 augustus 2019, 9:00

Bruin bloed is oud dus kan geen kwaad, moet natuurlijk niet blijven duren maar voorlopig geen paniek!

Imera ik heb de eerste weken ook veel primperan genomen, anders kwam er idd alles terug uit. Nu proberen afbouwen en nu neem ik wel nog antimetil. Elke ochtend drink ik in bed een glas melk en eet een beschuit, dat helpt redelijk goed! Ik ben helemaal geen melkdrinker dus moet me er echt iedere keer aan zetten, maar als ik daarmee geen 10x per uur boven de wc hang is alles goed he :-)

We zijn bijna aan de 12 weken!!

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 4 augustus 2019, 9:06

Ik heb in mijn eigen ziekenhuis een afspraak voor de 12-weken echo. Zo blij om nooit meer naar Jette te moeten.
Doen ze dan automatisch de NIPT? Ik heb hier niks over gevraagd eigenlijk.

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Magnolia87 » 5 augustus 2019, 10:45

ik heb woensdag 12 wekenecho en moet dan ook bloed laten nemen voor nipt test. In het ziekenhuis waar ik ga, is dat een evidentie ondertussen. Er wordt eigenlijk niet gevraagd of je dit wilt of niet..

Ik was vooral niet op mijn gemak omdat een collega van mij een miskraam had en ik het eigenlijk zelf niet kon geloven dat we al van eerste IUI zwanger waren. Maar ondertussen lukt het me steeds beter en beter om dat van mij af te zetten.

Ik begin nu toch ook al echt een buikje te krijgen. We wouden resultaten van nipt test afwachten om het aan vrienden enzo te vertellen, maar dan zal ik mij toch de komende twee weken moeten opsluiten denk ik. Want de link met mijn buik en een zwangerschap is toch snel gelegd.

Deze morgen heb ik nog eens over het toilet gehangen. Dat mag toch ook stilletjes aan gaan stoppen. De vermoeidheid is wel al beter, maar nu word ik 's nachts soms wakker van bandenpijn. :roll: 't is ook altijd iets he :-)

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 5 augustus 2019, 12:00

Ik heb ook echt al een buikje, wij hebben donderdag 12w echo en dan gaan we het echt bekend maken want ik moet het al verstoppen nu! En ik wil het ook wel echt van de daken schreeuwen na al die tijd haha :D

De angst maakt steeds meer plaats voor echt geluk. Nu nog het overgeven opzij krijgen en we zijn goed bezig 😃

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 6 augustus 2019, 14:34

Het Hey,

Even een berichtje van op vakantie!
Ik ben blij te lezen dat we met meer zijn en dat het met iedereen goed gaat.

Voor iedereen komt er stilletjesaan de 12 wekenecho aan. Best wel spannend!

Vriendin gaat vanaf morgen naar 1 keer utrogestan. We hopen dat alles goed blijft gaan. Van onze dokter mochten we al enige tijd stoppen. Vanaf 10w maar vriendin en ik hebben afgesproken af te bouwen. Geeft ons meer gemoedsrust. Dus nu over naar 1 en zls alles goed is volgende week donderdag naar 0.

Ik lees hier bij iedereen dat de kwaaltjes nog goed aanwezig zijn. Hier buiten wat vermoeidheid en pijnlijke borsten/ tepels lijken de kwaaltjes te minderen. Is al paar dagen zo. Ik maak mij hier wel wat zorgen in.
Vriendin totaal niet en is er zeker van dat alles goed is.

Wat ga ik opgelucht zijn na de 12weken echo en de niptest!

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten