Uitgerekend februari 2020

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 18 juli 2019, 17:46

Voila, klein beetje meer tijd.
Gho ja zeg de week van 12/8 hebben we weer allemaal een echo. Nog 4 weken wachten 😃!
Wat is die niptest eigenlijk is dat gewoon een bloedtest?
Ben benieuwd naar jullie nipt uitslagen! Hopelijk daar ook enkel goed nieuws!! Kunnen we hier allemaal lekker positief voort.
En nu zal het hier wel wat rustiger worden met de vakantie in aantocht. Geniet er allemaal van, laat jullie goed verwen (en verwen je vriendin maar goed).

Tot schrijfs

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 18 juli 2019, 21:22

Hihi het wordt dan weer een spannende week idd, dat ze er maar snel is! De nipt is idd gewoon bloed prikken in een speciaal buisje daarvoor. Je krijgt een extra formulier mee dat je zelf moet tekenen (toestemming geven dat ze die onderzoeken mogen doen). Volgens de gyn na 7 dagen de resultaten.
Hij is deze ochtend geprikt, dus volgende week weten we het!
De gyn denkt zelf aan een 2e zoontje. Mijn hart wordt al warm bij de gedachte aan 2 broertjes <3. Maar het was een vroege gok dus nog even geduld hebben :D

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 19 juli 2019, 20:24

princessjesliefde schreef:
18 juli 2019, 21:22
Hihi het wordt dan weer een spannende week idd, dat ze er maar snel is! De nipt is idd gewoon bloed prikken in een speciaal buisje daarvoor. Je krijgt een extra formulier mee dat je zelf moet tekenen (toestemming geven dat ze die onderzoeken mogen doen). Volgens de gyn na 7 dagen de resultaten.
Hij is deze ochtend geprikt, dus volgende week weten we het!
De gyn denkt zelf aan een 2e zoontje. Mijn hart wordt al warm bij de gedachte aan 2 broertjes <3. Maar het was een vroege gok dus nog even geduld hebben :D
Heeft hij hier iets voor gezien? De onze zegt altijd ik denk dat het een meisje is. Alle voor 50% ben ik zeker...

Wij mogen volgende week de utrogestan en progynova afbouwen. Toch wel wat stress hiervoor.

Wanneer gaan jullie het de wereld vertellen? Weten zr al mensen iets?

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 23 juli 2019, 19:39

Op een bepaalde doorsnede leek ze idd iets tussen de beentjes te zien :-D nog enkele dagen afwachten en we weten het zeker! zo benieuwd!

Ik heb dit weekend een foto genomen van ons letterboard en mijn zoontje die de echo vasthoudt ernaast, om te delen. Zal vermoedelijk wel pas half augustus zijn, omdat er de komende 2-3 weken nog mensen zijn die ik het persoonlijk wil vertellen en we dan pas zien. Er waren wel al redelijk wat mensen die het op voorhand wisten, en nu langzaam de rest vd familie en vrienden inlichten :-)

Hoe is het met jullie? Niet te veel last van de hitte? Anders kan ik er goed tegen, maar mijn zwangere zelve heeft het er toch echt moeilijk mee..

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 29 juli 2019, 12:35

Hier verloopt alles rustig en vrij vlot.
De warmte heeft er wel wat ingehakt maar vooral omdat vrouwtje nog moet werken. Binnen enkele dagen vertrekken we hier op vakantie. Spannend!

Vandaag is de eerste dag dat ze maar 2 utrogestan moet nemen. Toch beetje stress voor. De progynova heeft ze al mogen weg laten. Nog 2 weken en dan 1 week er eentje innemen

We gaan enorm genieten van onze vakantie, maar kijken toch uit naar de echo op 15/8. Dan is ze 12w5 dagen ver. We hopen zo dat alles in orde is. :-)

Aan de grote wereld vertellen we het 1/9 dan is vriendin 15 weken. Wel laat, maar we willen nog een paar mensen op de hoogte brengen na de resultaten van de nipt 23/8.

Er weten een paar mensen het, maar we zijn blij even 2w3 van de wereld te zijn. Stilletjesaan willen we het gwn verkondigen.

De symptomen doen hier hun best. Buikje is echt wel zichtbaar, borsten groeien en misselijkheidsvlagen. Vooral dat laatste hoopt vrouwtje wat kwijt te raken.

Hoe gaat het met jullie?

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 29 juli 2019, 13:48

Hoi,

nog steeds maar met ons 3tjes hier, feb 2020 wordt een rustige maand qua bevallingen precies :-)

Wij zijn net terug van een weekje Frankrijk, leuk, gezellig en niet te warm daar dus dat is heel goed meegevallen. Wel niet altijd simpel om op restaurant te gaan eten als je geen rauw vlees, oppast met rauwe groenten, geen zeevruchten,...
Qua kwaaltjes valt het ook wel nog redelijk mee, was tijdens de vakantie wel overgestapt van de Utrogestan vaginaal naar oraal omdat mij dat iets aangenamer leek in bikini. En daarvan ben ik wat duizelig geweest maar ook niet te lang.
Naar hoeveel mg Utrogestan is je vriendin aan het afbouwen?

Wij hebben het ook wel al aan redelijk wat mensen verteld, maar na twee miskramen weten de meesten toch zo dat je aan het proberen bent dat ze ook elke maand met je meeleven. En dan is het heel moeilijk om dat te verzwijgen. En eerlijk voor mij hoeft het ook niet om het voor ons te houden, ik heb liever veel steun voor mocht het weer mis gaan.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 29 juli 2019, 14:01

Gijn dat de vakantie goed is meegevallen. Hoeveel graden was het? Dat probleem gaat vrouwtje ook hebben denk ik. Ze let toch ook wel op.

Ze nam 3x 200 utrogestan. Eigenlijk mag ze vandaag stoppen. Maar we vonden van 3 naar ineens 0 wat veel. Vooral mentaal. En ik heb geen zin dat ze een bloeding krijgt op vakantie. Dus zo lang we weg zijn neemt ze er 2 daarna nog een en dan gedaan.

Vanaf het moment dat de echo goed is, gaan we het hier toch ook al beginnen mee te delen. Wij denken altijd, zls het mis is, mogen onze naaste omgeving op de hoogte zijn van ons verdriet

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 29 juli 2019, 14:23

Altijd rond de 27° dus aangenaam met een zeebriesje.
Ik neem ook 3*200mg per dag - al zeker tot 12 weken volgens de gynaeco, gaat inderdaad nog een raar gevoel zijn om daarmee te stoppen of af te bouwen. Maar dat zien we wel na de 12 weken echo.

Veel plezier op reis, geniet ervan!

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 29 juli 2019, 14:47

Dadeke schreef:
29 juli 2019, 14:23
Altijd rond de 27° dus aangenaam met een zeebriesje.
Ik neem ook 3*200mg per dag - al zeker tot 12 weken volgens de gynaeco, gaat inderdaad nog een raar gevoel zijn om daarmee te stoppen of af te bouwen. Maar dat zien we wel na de 12 weken echo.

Veel plezier op reis, geniet ervan!
Wat is bij jou de reden indien je dit wilt zeggen van de utrogestan? Hier is het eigenlijk door de ivf. Wij gaan dus idd ook tot 12w5 dus zal wel oké zijn

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 29 juli 2019, 14:59

Hier omgekeerd; ik zit nu aan 1 utro van 200mg per dag en ga langzaam moeten gaan ophogen vrees ik. Nog niet echt harde buiken maar ik voel wel iets hards/zwaar thv mn baarmoeder dus denk dat de gyn snel zal gaan verhogen (ik moet m nemen om bmh verkorting te voorkomen)

Ondertussen de nipt resultaten binnen en hoewel ik dus al zó overtuigd was van een 2e zoontje, krijgen we tóch een dochtertje! :D had ik écht niet zien aankomen. Heb dus even tijd nodig gehad om te wennen maar nu zijn we echt zo blij, want als we eerlijk zijn, hadden we allebei wel voorkeur voor een meisje. De nipt zelf ook perfect in orde.

Ik heb enorm afgezien van de hitte, mijn klachten zijn er door versterkt. Ook nu nog altijd veel last, vandaag al 4x moeten overgeven.. Ik hoop dat het snel wat mindert want het is toch afzien zo.. Nog 2 weken werken en ik ga in ziekte; ik tel echt al af, ga de rust goed kunnen gebruiken..

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 29 juli 2019, 15:15

Ohhh een meisje! proficiat!! en zooooo'n goed nieuws dat voor de rest ook alles in orde is! waauw wij kijken ook al uit naar zo'n top resultaat.
Hopelijk voel je je wel snel beter want je zo slecht voelen en zo vaak moeten overgeven dat zal wel afmatten!
En dan in ziekte tot je bevalling?

Utro door de twee miskramen beide in eerste trimester dus grote kans door een tekort aan hormonen die ik zou moeten doorgeven aan de foetus. Ik neem bloedverdunners ook om kans op miskraam te verkleinen. Had zo wat zitten lezen over die utro en ik las dan ook echt dan het miskramen vertraagd in het geval het een miskraam is die niet hormonaal zou zijn dus heb heel lang bij elke kramp gedacht, vruchtje is dood en mijn lichaam wilt het afstoten maar die utro houdt het tegen... Dat doemdenken ook die eerste weken. Nog twee weken en dan ga ik echt proberen wat positiever te zijn.

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 29 juli 2019, 15:34

@Dadeke zo herkenbaar! Had ook al gelezen dat die utro een miskraam tegen houdt, dus ook zo vaak gedacht dat het mis zat en die utro het nog tegen hield.. was daarom ZOOOO opgelucht op die 12w echo..

Het is inderdaad enorm vermoeiend.. merk ook dat het veel erger is op dagen dat ik moet werken, gewoon omdat je dan veel minder kan rusten.. vanaf 15 weken moet ik idd thuis blijven tot aan de bevalling.. is een lange periode maar ook puur mentaal ben ik blij, want het is het te lang blijven doorwerken dat de vorige keer ook veel te vroeg de bevalling in gang gezet heeft, dus ik wou ook echt vroeg stoppen deze keer..
Nog eventjes doorbijten.. Maar het is dus echt thuiskomen en in de zetel ploffen. Mijn zoontje en ik kijken samen veel tv, niet het meest opvoedingsproof maar kom, het is gewoon nodig om te bekomen :-)

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 29 juli 2019, 15:42

princessjesliefde schreef:
29 juli 2019, 15:34
@Dadeke zo herkenbaar! Had ook al gelezen dat die utro een miskraam tegen houdt, dus ook zo vaak gedacht dat het mis zat en die utro het nog tegen hield.. was daarom ZOOOO opgelucht op die 12w echo..

Het is inderdaad enorm vermoeiend.. merk ook dat het veel erger is op dagen dat ik moet werken, gewoon omdat je dan veel minder kan rusten.. vanaf 15 weken moet ik idd thuis blijven tot aan de bevalling.. is een lange periode maar ook puur mentaal ben ik blij, want het is het te lang blijven doorwerken dat de vorige keer ook veel te vroeg de bevalling in gang gezet heeft, dus ik wou ook echt vroeg stoppen deze keer..
Nog eventjes doorbijten.. Maar het is dus echt thuiskomen en in de zetel ploffen. Mijn zoontje en ik kijken samen veel tv, niet het meest opvoedingsproof maar kom, het is gewoon nodig om te bekomen :-)
Hier zegt onze dokter dat het een fabeltje is dat het een miskraam kan tegenhouden. Volgens onderzoeken in Jette, is er aangetoond dat een miskraam gewoon doorzet ondanks de utrogestan. Echter is er een percentage missed abortion. Deze percenten zijn even hoog als zonder utrogestan. Dus het zou geen invloed hebben. Wel ondersteunt het om miskramen te voorkomen. Door de hormonen.

Ik snap wel sat je blij gaat zijn om thuis te zijn. Al lijkt mij die periode zo ontzettend lang. Tot 40 weken thuis en dan nog eens minstens 3 maand :-).

Dus voor 2 onder ons is het uitkijken naar de 12 weken echo. Voor jou is het uitkijken naar je ingreep.

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 29 juli 2019, 16:23

40 weken lijkt mij voorlopig een utopie, ik ga al énorm blij zijn als we 36 halen. maar wie weet idd!
Het is idd een lange periode, ik ga wat bezigheid mogen zoeken want veel ga ik niet kunnen doen ook, een groot deel vd dag zal rusten zijn.. Beetje haken, knutselen, tv kijken, nieuwe rustige hobby's zoeken ;-)

de ingreep en jullie echo's zijn in dezelfde week zeker? Dat het maar snel 2 weken verder is!

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Magnolia87 » 30 juli 2019, 11:50

Hey,

mag ik hier aansluiten? Ik ben uitgerekend voor 17/02/2020... Bij mijn vorige zwangerschap zat ik ook in een forumgroepje en ik merkte dat ik dat nu precies wel wat mis.

Voor mijzelf wordt het een derde kindje, voor mijn vriend het eerste.. Dat maakt het toch wel wat anders en speciaal. Ik heb PCOS en na een bezoekje aan Jette werd IUI voorgesteld. Ik was bij de gelukkigen om bij de eerste poging al zwanger te zijn.

Bij mijn vorige zwangerschappen was ik helemaal niet ongerust en altijd positief. Ik merk dat dit nu veel moeilijker is voor mij. Ik ben er het ene moment van overtuigd dat we volgende week geen kloppend hartje meer zullen zien, maar de andere keer ben ik dan weer aan't kijken voor geboortekaartjes e.d. Ik ga zo enorm opgelucht zijn als die 12 weken echo achter de rug is en we ook de resultaten zullen weten van de NIPT test.

Na mijn middagpauze ga ik hier wat bijlezen, maar op het eerste zicht, zijn we hier met nog niet zoveel?

Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten