Uitgerekend februari 2020

Plaats reactie
nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 3 juli 2019, 0:14

Hallo,

Hier een mama in spe dat hun 2 de kindje verwachten. Wij zijn uitgerekend eind februari. Ik dacht dat het wel leuk was om met andere vrouwen te kunnen praten over de prille zwangerschap. Hoe iedereen zich voelt? Bekijken wat je wanneer aan het doen bent. Wanneer dat je de kamer klaarmaakt enz... ook het delen van de belangrijke mijlpalen enz lijkt mij heel erg fijn.

Hopelijk vind ik hier enkele lotgenoten die mee willen schrijven, vol enthousiasme!
Misschien was er al een topic voor deze maand, maar dan zag ik deze over het hoofd.

Groetjes

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 4 juli 2019, 18:49

Hoihoi!

Ik durf het nog niet goed zeggen maar ik ben ook zwanger en uitgerekend op 24/2.
Ik heb vorig jaar 2 miskramen gehad in het 1ste trimester dus ik ben nog wat voorzichtig gelukkig.

Heb jij al een echo gehad? En zwangerschapskwaaltjes?

Groetjes

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 4 juli 2019, 22:31

Hey Hey,

Wij hebben al een echo gehad. Dit omdat vriendin een bloeding heeft gehad. Maar alles is oké.
Op 6w1 klopte mooi het hartje. Nu moeten we terug gaan op 15/7 dan zou ze 8w2 dagen zijn.
Wanneer moet jij gaan?

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 5 juli 2019, 10:16

ongeveer hetzelfde ☺️ op 17 juli nieuwe afspraak en dan zijn we 8w3d. Hartje klopte bij ons ook al mooi en regelmatig bij de echo deze week.
Volgende echo daarna ook op 12weken?
In welk ziekenhuis zou ze bevallen? En heeft ze veel kwaaltjes?

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 5 juli 2019, 10:28

Wij gaan naar Jette gaan. Maar we zijn nog op zoek naar een goede gynaecoloog :-).
Van zwangerschapskwaaltjes is het vooral vlagen van misselijkheid, klein buikje dat begint te komen en vermoeidheid.

Bij jou? Waar gaan jullie bevallen?

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 5 juli 2019, 10:42

Ook Jette!
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik in een universitair wou bevallen. Dus bij eerste 2 zwangerschappen gewoon naar ziekenhuis bij gynaeco van wacht gegaan maar na twee miskramen en elke keer iemand anders voor jou hebben die elke keer weer uit de lucht valt en je dossier niet heeft gelezen ben ik beginnen zoeken naar een dokter die bevalling in Jette doet maar ook eigen praktijk heeft. Zo heb ik 1 aanspreekpunt en niet telkens iemand anders. Ga dus nu bij Dr De Brucker in Halle.
Van kwaaltjes ook wat zelfde, zeer moe en snel buiten adem, vaak misselijk maar moet gelukkig niet overgeven. En ook pijnlijke borsten, amai, vaarwel buikslapen... Huisarts heeft mij primperan voorgeschreven tegen de misselijkheid maar wil het liever blijven voelen dat geeft mij het gevoel dat het nog allemaal ok is.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 5 juli 2019, 19:27

Ben je tevreden van deze dokter?

Hier is het een tweede en het lijkt erop dat het buikje snel komt dan bij de eerste.

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 8 juli 2019, 14:10

Ik ben er nog maar 2 keer op afspraak geweest dus het is nog wat te vroeg om te zeggen of ik er tevreden van ben. Maar tot nu toe geen klachten.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 8 juli 2019, 14:14

Wanneer moet je opnieuw langs gaan?

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 9 juli 2019, 10:26

Hey dames!

Hier ook uitgerekend voor februari, maar dan in het begin. Ik heb vorige maand al een kloppend hartje gezien op echo, en 17/7 heb ik mijn 12w echo (ben dan 11w3d). Zoveel stress en zo aan het aftellen! Nog een weekje!

Hier héél veel kwaaltjes, constant misselijk, overgeven, zware maag. Hoop maar dat dat een teken is dat alles goed is met dat mini'tje :-)

Als deze echo goed is, krijg ik dan ook uitleg en afspraken voor het plaatsen van een cerclage. Mijn eerste zoontje is plots geboren aan 32 weken zwangerschap door cervixinsufficiëntie, dus willen ze deze keer een bandje rond de cervix zetten in de hoop dat deze niet gaat verweken. Dat zou rond 15-16 weken gebeuren dan.

Maar eerst aftellen naar volgende week en een goede echo!

Hoe voelen jullie zich?

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 juli 2019, 10:36

Fijn dat je komt meeschrijven!
Hier hebben we naar Jette gebeld voor een afspraak en kregen een datum. Maar er werd niet gezegd bij wie. Het zou kunnen dat we bij onze dokter blijven en dan gewoon naar Jette gaan en de dokter van wacht zullen nemen.


Van kwaaltjes is er: vermoeidheid, vlagen misselijkheid en duizelig met momenten.

Hier gaat het wat up en down. Vriendin heeft vorige vrijdag weer wat bruinverlies gehad. En op de echo zaterdag vond de dokter ( vervangend) dat embryo wat klein was voor 6w3d nl 0,42cm echo gaf 6w1 aan. Nu heb K wel op de echo van baby 1 gezien dat deze 0,47cm was op 6w3. Dus hopelijk zit het wel goed.
We zagen hartje kloppen maar ze kon het niet laten horen. Wat haar toch wat zorgen baarde.

Nu vriendin is er zeker van dat alles goed is!

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 juli 2019, 10:39

Zie net dat ik mij misrekend had.
Op 15/7 zijn we normaal 7w5 dagen. 😁

Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 9 juli 2019, 14:22

Hoi,

Fijn dat we met 3 zijn!
Oh wij ook afspraak op 17/7, wordt een spannende dag! ik tel mee af met jullie! misschien gaat de tijd dan sneller.
Onze 12 weken echo staat ook al vast op 12/8 en zou dan 12w1 zijn, eerst aftellen naar de echo op 17/7! babysteps :-)
Ik had precies nog nooit gehoord van een cerclage. Nochtans al veel vriendinnen met kindjes rond mij dus ik dacht dat ik al veel had gehoord. Hopelijk is das geen te pijnlijke ingreep.

@ nieuweling Wel jammer van de zorgen bij je vriendin, ik kan het mij zo voorstellen dat de combinatie bruinverlies en de opmerking van de dokter geen fijn nieuws is. Binnen 6 dagen nieuwe echo en dan hopelijk alles ok. Wel goed dat je kan vergelijken met baby 1 want daarmee is het verschil niet zo groot. Ik zit precies wel met een minireusje, want op mijn 6w3 echo was de baby al 0.59cm. Ik moest bij de vorige afspraak mijn adem inhouden om het hartje van de baby te willen horen, hartje zien en horen is sowieso een geruststelling he.

Nog iemand die zo'n uitslag heeft in de nek?
En al aan het nadenken over ideetjes over de bekendmaking van de zwangerschap?

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 juli 2019, 14:37

Hier zei de vrouw niets van de adem in te houden. Misschien was dat wel de reden.
Het hartje klopte goed, denk ik. Het knipperde toch heel duidelijk.
Met de echo van 5w5d was er reeds een hartje te zijn en was de embryo 0,32 cm. Dus er zat wel groei in :-)

We zien wel. We hopen dat we snel wat weten.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 juli 2019, 14:38

Dadeke schreef:
9 juli 2019, 14:22
Hoi,

Fijn dat we met 3 zijn!
Oh wij ook afspraak op 17/7, wordt een spannende dag! ik tel mee af met jullie! misschien gaat de tijd dan sneller.
Onze 12 weken echo staat ook al vast op 12/8 en zou dan 12w1 zijn, eerst aftellen naar de echo op 17/7! babysteps :-)
Ik had precies nog nooit gehoord van een cerclage. Nochtans al veel vriendinnen met kindjes rond mij dus ik dacht dat ik al veel had gehoord. Hopelijk is das geen te pijnlijke ingreep.

@ nieuweling Wel jammer van de zorgen bij je vriendin, ik kan het mij zo voorstellen dat de combinatie bruinverlies en de opmerking van de dokter geen fijn nieuws is. Binnen 6 dagen nieuwe echo en dan hopelijk alles ok. Wel goed dat je kan vergelijken met baby 1 want daarmee is het verschil niet zo groot. Ik zit precies wel met een minireusje, want op mijn 6w3 echo was de baby al 0.59cm. Ik moest bij de vorige afspraak mijn adem inhouden om het hartje van de baby te willen horen, hartje zien en horen is sowieso een geruststelling he.

Nog iemand die zo'n uitslag heeft in de nek?
En al aan het nadenken over ideetjes over de bekendmaking van de zwangerschap?
Ik ken dat wel, en wordt inderdaad geplaatst om vroegeboorte tegen te gaan. Maar dat is enkel als er medische noodzaak is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten