Uitgerekend maart 2020

Plaats reactie
Linde88
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 juli 2019, 20:37

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Linde88 » 24 november 2019, 21:57

Hoi Katedv

Ik deed intussen het omgekeerde van jou. Vorige dinsdag naar huisarts geweest, die toch meteen aan geknelde rib denkt gezien het pijnlijk plekje die doortrekt naar voor en rug. Reden zou de snelgroeiende baarmoeder zijn. Dus ik denk niet dat er noodzakelijk een harde klap aan vooraf moet gaan. Ik heb dinsdag een afspraak bij osteopaat om toch maar eens te zien of hij pijn niet kan verlichten. Ik werkte nog 50%, maar aangezien ik alleen maar meer op rug kan liggen is ook dit nu gedaan. Laat me weten wat jouw huisarts zei aub.

Groetjes
November 2017 - Miskraam (5 w)
Januari 2019 - MA (12 w)
Juli 2019 - Zwanger Twins - 13 jan 2020 geboorte zoontjes

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 26 november 2019, 7:33

Onze mini doet het goed :) 26 weken: 855 gram en 30cm groot. Geschat geboortegewicht ( maar dat kan nog serieus veranderen) 3kg500.
Ligt nog steeds in stuit.

Ikzelf ben nog steeds niets aangekomen...

We zijn gestart met een bevallingscursus. Mss een beetje vroeg, maar de volgende begon pas midden januari met de laatste les in mijn week 37. Dat vond ik toch een beetje nipt 🙈

Dit weekend mss al eens kijken voor de doopsuiker...
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door KATEDV » 27 november 2019, 14:45

Hoi Linde88,

Kom net van huisarts. Deze zegt dat het ofwel gal/lever is of dat we er niets aan kunnen doen als t van de baby komt. Vrees dus dat het t laatste zal zijn, een echo gaat duidelijkheid moeten geven.

Hoopmeisje... oh Hm daarover heeft onze gyne nog geen enkele keer uitspraak over gegeven. Binnen 2 weken eens horen of ze een idee heeft van het geboortegewicht.
Hier wel al veel bijgekomen 😢. Zit al aan 8 kg en las dat het laatste trimester hecht meeste aankomt, dat belooft.

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 27 november 2019, 16:20

Kate: Ik heb deze keer eens durven vragen hoe groot mini al was, toen begon hijzelf over het geschatte gewicht. Over de gewichtstoename... iedereen is anders. Ik was al niet mager voor de zwangerschap (1m63 en 80 kg) en wie weet schieten we het laatste trimester ineens de hoogte in.

Ik hoop toch dat bij iedereen de pijn mindert.

Hier vind ik dat de bewegingen lijken te veranderen naar meer druk en geschuif... schopjes zijn er nog wel, maar heel dof ter hoogte van de navel. Ik schrijf dat doffe gevoel toe aan het feit dat daar de placenta in de weg ligt...
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door L91 » 12 december 2019, 16:56

Hoi iedereen, hoe gaat het met jullie? Ik ben morgen 26 weken, baby's gewicht voorlopig geschat op 880 gram. Hij ligt ook nog steeds in stuit.
Ik heb tegenwoordig vaak maagzuur en ben al 10 kg bijgekomen!
Vanmorgen uitgebreide suikertest laten doen, spannend afwachten...
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 13 december 2019, 17:19

Hej,

Alles goed hier... al blijven we bang... Ik ga pas terug kunnen ademen als ik onze gezonder baby in mijn armen houd, vrees ik...

Mini heeft zich Gedraaid wat resulteerde in veel minder voelbare beweging. Ben beetje ongerust dan maar spoed gegaan zondag, maar alles leek ok. Ook bij gewone controle maandag ( 28 weken) was alles in orde ( 1,166 kg). Maar dat samen met een hardnekkige verkoudheid maakt dat ik volgende week maandag terug op controle moet/mag en na de feestdagen toch eens een longfunctie moet blazen.

Voor de rest nergens last van, behalve beetje nierstuwing rechts.

Het eerste ontwerp van de drukker is er en valt serieus tegen. Ik hoop dat het goed komt... gelukkig is mijn man wel handig in dat soort zaken. Alleen staat zijn hoofd enkel op de laatste verbouwingen van ons huis.

Voor de rest nog niet echt iets geregeld of in orde. Maar tussen kerst en nieuw ga ik ons tweedehands park schilderen en eens beginnen kijken voor meubeltjes en doopsuiker.

Hoe gaat het met jullie?
X
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Hopeso
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 september 2016, 17:15

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hopeso » 15 december 2019, 9:52

Hallo allemaal
Het is super lang geleden dat ik hier nog even komen piepen ben.
Onze 2 bollietjes doen het ook nog steeds goed.
Alleen was de suikertest niet goed. Morgen moet ik voor de uitgebreide versie. Ik heb maandag ook te horen gekregen dat alles al begint te verweken, dus moet ik mij een beetje rustig houden. Op 27 weken is het nog veel te vroeg om al geboren te worden.
Binnen 2 weken moet ik terug op controleer de dokter zei dat als het in dat tempo vooruit gaat, hij mij in het ziekenhuis aan een baxter zal leggen.
Dit willen we uiteraard vermijden! Ik wil niet meer bevallen in 2019!
K heb op het werk gevraagd om thuis te werken zodat ik wel kan bezig blijven.
Met de kindjes was alles wel dik in orde.
Eentje woog 892gr en het andere 1056gr.
Het eentje zit perfect op schema en het andere heeft wat overschot 😜

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 16 december 2019, 10:53

Hallo dames

Morgen bereiken we de kaap van 29 weken.
Even korte schets: slapen lukt moeilijk enkel op linkerzijde is iet of wat acceptabel, reeds harde buiken, een 7 kilo bij, bijna een naam, al een ‘ideetje’ voor de doopsuikers maar totaal niet in gang geschoten, vandaag ga ik eens langs bij een babywinkel om wat inspiratie op te doen, oja! Al een (inwendige) controle achter de rug en baby weegt bijna 1,2kg & morgen krijg ik vaccin tegen kinkhoest. Jammere vond ik wel dat ik de baby nog niet heb kunnen zien op echo, hoofdje rust tegen placenta. Zal een mooie verrassing worden!

Linde88
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 juli 2019, 20:37

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Linde88 » 16 december 2019, 12:41

Hoi!

Leuk jullie positieve berichtjes te lezen! Hoop dat we allemaal mooi 2020 mogen halen!

Hier blijven die twee het enorm spannend maken. Ik lig nu drie weken in Gasthuisberg, met gebroken vliezen van 1 kindje. Ik lig hier tot aan de bevalling, die hopelijk nog niet voor meteen is. Ik kreeg al longrijping op 24 weken. Woensdag ben ik 26 weken. Het positieve is dat de boys er niets van lijken te merken en ik telkens goeie monitors en echo’s heb, ondanks het weinige resterende vruchtwater bij de grootste baby. Ook heb ik op en af bloedverlies, door een hematoom. Het is enorm stresserend. Ik wil echt nog niet bevallen want onze prutsjes wogen vorige week amper 600 en 722 gram.

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes (tweeling is verhoogde kans). Maar dat is onder controle met suikervrij dieet.

Groetjes
November 2017 - Miskraam (5 w)
Januari 2019 - MA (12 w)
Juli 2019 - Zwanger Twins - 13 jan 2020 geboorte zoontjes

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door L91 » 16 december 2019, 22:18

Linde88 schreef:
16 december 2019, 12:41
Hoi!

Leuk jullie positieve berichtjes te lezen! Hoop dat we allemaal mooi 2020 mogen halen!

Hier blijven die twee het enorm spannend maken. Ik lig nu drie weken in Gasthuisberg, met gebroken vliezen van 1 kindje. Ik lig hier tot aan de bevalling, die hopelijk nog niet voor meteen is. Ik kreeg al longrijping op 24 weken. Woensdag ben ik 26 weken. Het positieve is dat de boys er niets van lijken te merken en ik telkens goeie monitors en echo’s heb, ondanks het weinige resterende vruchtwater bij de grootste baby. Ook heb ik op en af bloedverlies, door een hematoom. Het is enorm stresserend. Ik wil echt nog niet bevallen want onze prutsjes wogen vorige week amper 600 en 722 gram.

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes (tweeling is verhoogde kans). Maar dat is onder controle met suikervrij dieet.

Groetjes
Wat heftig.. ik duim mee dat ze nog lang in mama's buik mogen groeien!! Veel courage!!
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 17 december 2019, 10:42

Linde88 schreef:
16 december 2019, 12:41
Hoi!

Leuk jullie positieve berichtjes te lezen! Hoop dat we allemaal mooi 2020 mogen halen!

Hier blijven die twee het enorm spannend maken. Ik lig nu drie weken in Gasthuisberg, met gebroken vliezen van 1 kindje. Ik lig hier tot aan de bevalling, die hopelijk nog niet voor meteen is. Ik kreeg al longrijping op 24 weken. Woensdag ben ik 26 weken. Het positieve is dat de boys er niets van lijken te merken en ik telkens goeie monitors en echo’s heb, ondanks het weinige resterende vruchtwater bij de grootste baby. Ook heb ik op en af bloedverlies, door een hematoom. Het is enorm stresserend. Ik wil echt nog niet bevallen want onze prutsjes wogen vorige week amper 600 en 722 gram.

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes (tweeling is verhoogde kans). Maar dat is onder controle met suikervrij dieet.

Groetjes
Dat ze daar nog vele weken mogen genieten in mama’s buik!! Wij duimen mee 🍀

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door KATEDV » 17 december 2019, 12:25

@Linde88 : heel veel succes en dat het nog ettelijke weken rustig blijft!

Hier vorige week een 28w4 echo gehad en alles in orde. Ben nu wel naar het mogelijke eindgewicht vergeten vragen maar blijkbaar is de buik en t hoofdje aan de bovengrens van de gemiddelden. K hoop dat het tegen de bevalling wat zakt....🤢
Lengte gewoon op schema ong 38,5cm
Gewicht zat ie aan 1,35kg of zoiets.

Volgen jullie een zwangerschapscursus? Mijn gyne zegt dat het helemaal niet nodig is. Wel gaan we 2 januari naar t hospitaal gaan kijken.

Zaterdag dan ook maar eens voor de lijst gaan zien.
Naam is er al, geboortekaartjes gaan we zo online maken en bestellen (wel nog ff denken wat weer allemaal op willen) en met de doopsuiker moeten we ons ook eens gaan bezighouden.

Slapen bij mij ook enkel linkerzijde een klein beetje maar vooral op mijn rug.
Nog steeds last van die pijn aan de maag en leverstreek maar echo’s leverden niets op en gyne denkt nu dat het een zenuw is die gekneld zit en daar kunnen ze niets aan doen. Dus nog dikke 2 maand verder met die pijn.
Dat het maar snel 1 maart is 😊😊

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 17 december 2019, 13:12

KATEDV schreef:
17 december 2019, 12:25
@Linde88 : heel veel succes en dat het nog ettelijke weken rustig blijft!

Hier vorige week een 28w4 echo gehad en alles in orde. Ben nu wel naar het mogelijke eindgewicht vergeten vragen maar blijkbaar is de buik en t hoofdje aan de bovengrens van de gemiddelden. K hoop dat het tegen de bevalling wat zakt....🤢
Lengte gewoon op schema ong 38,5cm
Gewicht zat ie aan 1,35kg of zoiets.

Volgen jullie een zwangerschapscursus? Mijn gyne zegt dat het helemaal niet nodig is. Wel gaan we 2 januari naar t hospitaal gaan kijken.

Zaterdag dan ook maar eens voor de lijst gaan zien.
Naam is er al, geboortekaartjes gaan we zo online maken en bestellen (wel nog ff denken wat weer allemaal op willen) en met de doopsuiker moeten we ons ook eens gaan bezighouden.

Slapen bij mij ook enkel linkerzijde een klein beetje maar vooral op mijn rug.
Nog steeds last van die pijn aan de maag en leverstreek maar echo’s leverden niets op en gyne denkt nu dat het een zenuw is die gekneld zit en daar kunnen ze niets aan doen. Dus nog dikke 2 maand verder met die pijn.
Dat het maar snel 1 maart is 😊😊
Oja dat is al mooi voor op schema! Jammer dat de pijn nog niet weg is. Ik tel hier ook af naar 2 maart. Ben je zelf veel bijgekomen? Wat de cursus betreft, ik krijg een half uurtje les van een vroedvrouw begin februari en we gaan ook eens het ziekenhuis bezoeken volgende maand.

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 17 december 2019, 13:27

Linde: laat die 2 boys maar lang blijven zitten, maar zo te lezen ben je goed bezig. Meer kan je niet doen.

Ik volg samen met mijn man een cursus. Het doet deugd er samen positief naar toe te leven. We hebben beiden een drukke job en verbouwen ons huis eigenhandig. Daarom is het fijn echt verplicht te zijn tijd te nemen voor elkaar en voor mini. Ik vond het tot nu toe zeer interessant. Zeker naar het geboorteplan toe. Ga ook nog een infosessie over borstvoeding volgen in het zieken huis en ook begin januari op rondleiding.

Gisteren stond mijn buik precies op ontploffen... zo gespannen! Maar niet echt hard vond ik. Sindsdien weer amper beweging. Gelukkig vanavond controle. Vorige week op 27+6 dagen (1,166kg). Bij mij was er een kilo bij na 26 weken, benieuwd vanavond...

Ik tel ook af naar 3/3... ik wil echt niet overtijd gaan...
X
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 17 december 2019, 22:24

Hoopmeisje schreef:
17 december 2019, 13:27
Linde: laat die 2 boys maar lang blijven zitten, maar zo te lezen ben je goed bezig. Meer kan je niet doen.

Ik volg samen met mijn man een cursus. Het doet deugd er samen positief naar toe te leven. We hebben beiden een drukke job en verbouwen ons huis eigenhandig. Daarom is het fijn echt verplicht te zijn tijd te nemen voor elkaar en voor mini. Ik vond het tot nu toe zeer interessant. Zeker naar het geboorteplan toe. Ga ook nog een infosessie over borstvoeding volgen in het zieken huis en ook begin januari op rondleiding.

Gisteren stond mijn buik precies op ontploffen... zo gespannen! Maar niet echt hard vond ik. Sindsdien weer amper beweging. Gelukkig vanavond controle. Vorige week op 27+6 dagen (1,166kg). Bij mij was er een kilo bij na 26 weken, benieuwd vanavond...

Ik tel ook af naar 3/3... ik wil echt niet overtijd gaan...
X
Ik heb vandaag mijn vaccin gehad. Nu wel een beetje ongerust over de harde buiken... ze vond het vrij vroeg en raadde me aan het wat rustiger aan te doen.

Hoe was uw echo?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten