Uitgerekend maart 2020

Plaats reactie
Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 17 augustus 2019, 9:15

Tengeltje: ja, afgelopen jaar was heel heftig. Maar we staan er nog. En daar ben ik enorm dankbaar voor. Soms is het nog moeilijk, vooral omdat niemand echt begrijpt wat een impact zoiets heeft en de wereld opstaat en doorgaat alsof er niets gebeurd is.

Proficiat Hannah! Een schrikkelkindje! Die kans zit er hier ook in... en eigenlijk vind ik dat past leuk. Maandag ga ik voor de nipt. En herken je helemaal in je gevoelens. Mensen die meeleefden met ons traject weten het al en zijn vaak geruster en enthousiaster dan ik.

Saartje! Oei meid! Gelukkig danst de tweeling nog in je buik! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en ook dat je naar huis mag en niet de komende periode in het ziekenhuis of plat moet doorbrengen.
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 19 augustus 2019, 16:41

Hannah87 schreef:
14 augustus 2019, 15:45
Dag iedereen


Ik zet een beetje tussen 2 fora omdat onze 'baby' is uitgerekend op de 29ste februari. :D De gynaecoloog vermoedt dus eerder begin maart.
Gisteren echo gehad aan 11 weken.
Volgende week pas NIPT jammer genoeg, maar het vandaag wel al aan de collega's gezegd, want moederschapsbescherming gaat in aan 21 weken bij mij (wegens kans op agressie).

Ik blijf het zoooo spannend vinden. Heb zoveel gemengde gevoelens: angst, blijheid, onzekerheid...
Hier is er ook een kans op een 29/02-baby :) ben uitgerekend voor 1 a 2 maart.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 19 augustus 2019, 16:42

Saartje88 schreef:
16 augustus 2019, 3:41
Ik ben zojuist opgenomen in het ziekenhuis :cry: .
Nadat de thuis gekomen zijn van een babyborrel, ben ik ineens hevig beginnen bloeden.
Ik had op het feestje wel een beetje buikpijn, maar maakte me op zich niet ongerust.

Direct naar verloskwartier gegaan. Na halfuurtje was de gynaecoloog van wacht (gelukkig de mijne!!) er.
Gelukkig waren net 2 dames binnen die moesten bevallen, anders gingen ze haar wrs niet oproepen.

De babys stellen het voorlopig goed (bewogen lustig en hartslag!). Maar ze zag onderin een grote bloeding/bloedklonter. Ze kon me geen mogelijke oorzaken geven. Ze was volgens mij wel ongerust en moet een paar dagen blijven tot de bloeding verdwenen is.

Ik hoop zo dat alles in orde is. Ik kijk al zo hard uit naar die 2 kleintjes. We hebben er zo lang moeten voor knokken, ik wil ze nu echt niet meer afgeven.
Saartje, hoe gaat het nu met u? İs de bloeding ondertussen gestopt? Hebben ze wat meer info kunnen geven?

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Saartje88 » 20 augustus 2019, 8:53

Merci iedereen!!

Ik ben nog steeds in het ziekenhuis.
Ze doen bijna dagelijks een echo en tot nu toe doen beide kindjes het nog steeds goed. De bloedklonter was eergisteren wel nog steeds prominent aanwezig.
Sinds gisteren echter geen bloedverlies meer gehad (hoidt hout vast*).

Heb straks terug echo en als niet vergroot is of nieuwe bloedklonter mag ik wrs naar huis vandaag.

Verder blijven ze redelijk vaag over alles (prognose, slaagkansen, oorzaken,...). Ga toch nog geruime tijd ongerust zijn bij alles wat ik voel!

Ooh zo speciaal! Mijn metekindje is een schrikkelbaby (was 10 dagen te laat geboren, net rond 1u snachts, hij wou gewoon een specialleke zijn :)) Zo kunnen we zijn verjaardag 2 keer per jaar vier en elke 4 jaar een groot feest, he loves it!!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 20 augustus 2019, 21:35

Saartje: we blijven hier duimen! Maar voorlopig ziet het goed uit. Hopelijk mag je naar huis vandaag.

Imera: hoe was je echo vandaag? Zo in het buitenland...

Hier goede 12 weken echo en er valt al een deel last van mijn schouders. Ook het feit dat wie het weet zoveel vertrouwen heeft, maakt dat ik erin begin te geloven. Ik mag de utrogestan afbouwen. Mijn bloeddruk is wel verhoogd en dus moet ik deze 2 keer per dag monitoren...
Gisteren bloed voor de nipt, nog even afwachten dus.

X
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 21 augustus 2019, 10:53

Hoopmeisje schreef:
20 augustus 2019, 21:35
Saartje: we blijven hier duimen! Maar voorlopig ziet het goed uit. Hopelijk mag je naar huis vandaag.

Imera: hoe was je echo vandaag? Zo in het buitenland...

Hier goede 12 weken echo en er valt al een deel last van mijn schouders. Ook het feit dat wie het weet zoveel vertrouwen heeft, maakt dat ik erin begin te geloven. Ik mag de utrogestan afbouwen. Mijn bloeddruk is wel verhoogd en dus moet ik deze 2 keer per dag monitoren...
Gisteren bloed voor de nipt, nog even afwachten dus.


X
Hey hoopmeisje, heb die vorige week al gehad en alles zag er goed uit. Wel geen nipt-test gedaan. Dat is dan pas voor 10 september. Nog lang wachten dus.

Misselijkheid was hier iets beter de laatste tijd, maar sinds een paar dagen is het terug van weggeweest. Hoe gaat het met jullie?

Hopeso
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 september 2016, 17:15

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hopeso » 22 augustus 2019, 7:23

Hier is alles Ok. Maandag een echo (10w) gehad en ze groeien alletwee goed. Het is moeilijk om het nog verborgen te houden, maar tot nu toe heeft nog niemand het echt gezien :)
2/9 is de volgende (12w)met dan ook de Nipt.
Gisteren zijn we de kinderopvang wel al gaan vastleggen. Zodat we wel het kdv van onze keuze hebben. Je moet eet hier nogal snel bij zijn, laat staan voor 2 kindjes.
Voor de rest beginnen de kwaaltjes wel te verdwijnen, heb ik de indruk. Misselijkheid voel ik bijna niet meer, dus dat vind ik alleen maar positief 😊
Hoe gaat het met jullie? Saartje al terug thuis?

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door L91 » 25 augustus 2019, 10:26

Hoeveel echo's krijgen jullie/hebben jullie gehad?
Ik mijn eerste op 7w in het fertiliteitscentrum, 2e op 8w3d bij gewone gynae, hij gaf toen een volgende afspraak op 12w3d voor de 12 weken echo.
Ondertussen zijn we 2w verder en heb ik toch een afspraak voor morgen gemaakt.. Dan ben ik 10w3d.
Ik heb een beetje schrik dat hij 'boos' gaat zijn omdat ik zijn tijd verdoe ofzo, omdat ik niet echt reden tot paniek heb (geen krampen of bloedverlies). De misselijkheid en pijnlijke borsten zijn wel veel verminderd, maar dat is normaal zeker?..
Ik ben al thuis sinds ik weet dat ik zwanger ben (2 maand zomervakantie..) en ik loop thuis de muren op. Veel vrienden weten nog niet dat we een kindje krijgen dus ik durf ook nog niet veel met hen afspreken. Ik heb te veel tijd om te piekeren en dingen op te zoeken op internet. En wat raad je, daar zijn vooral negatieve dingen te vinden..
Wij zijn zwanger geraakt na verse terugplaatsing icsi 1 en ik heb constant het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn. Zelbescherming, zeker.. De wens is gewoon zo groot. Heb al getwijfeld om de afspraak van morgen te annuleren, maar aan de andere kant.. Ik moet maar eens aan mezelf denken, zeker. Klant is koning, toch? Wat denken jullie?
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door mich75 » 25 augustus 2019, 10:51

L91, je moet doen waar je je goed bij voelt, een rustige mama is een rustige baby. Dus als jij je echt ongerust en zenuwachtig maakt dan kan je misschien een extra controle laten doen.

Ik had op 6w+2 eerste echo bij fertiliteitsarts en ik vroeg wanneer ik de volgende echo moest laten doen, normaal op 12w, maar omdat ik geen kwaaltjes had raadde hij aan tussendoor nog een echo te laten doen. Dus ik maak een afspraak bij mijn gyn op 9,5w en die zegt dat de volgende acho pas 5 weken later is.
Toen ik vroeg waarom (het was dan nog een tweeling ook) was zijn antwoord dat de kindjes rust en kalmte nodig hebben en dat ze niet groeien door bij hem op consult te komen.

Bij ons eerste kindje mocht ik elke maand voor echo gaan omdat het het eerste was, anders maar om de 2-3 maanden. En deze keer mocht ik elke maand gaan omdat het een tweeling was.

En eigenlijk heeft mijn gyn gelijk, als er iets mis is (bv geen hartslag meer) dan is het toch te laat. Als er echt iets is als bloedverlies of hevige krampen kan je nog naar spoed.
Je kan vandaag een goede echo hebben en morgen loopt het mis. Maar nogmaals als het jou mentaal helpt moet je gewoon die echo laten doen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 25 augustus 2019, 11:23

Hej,

Ik op 7, 9 en 12 weken. Daarna om de 4 weken. Ik heb nog een extra echo gevraagd op 10 weken ( vorige keer was het vruchtje gestopt op na 9 weken).
Hij begreep het.
Ik ga vanaf 14 weken naar de vroedvrouw.

De uitslag van de nipt was helemaal in orde! Geslacht blijft geheim.
Ik ben dit weekend niet thuis, dus manlief weet nog van niks. Ga hem straks verrassen.

X
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 25 augustus 2019, 13:31

Hoi Saartje, hopelijk is alles ok ondertussen?

L91, niet annuleren :wink: . İk ben ondertussen 12 weken en heb al verschillende echo’s gehad. İk tel nu af naar 10 september.

Mijn gynaecoloog zei, als jij je daardoor beter gaat voelen moet je dat gewoon doen! (Zeker in de beginfase). We zitten dan ook nog eens in een traject, wat het m.i. alles nog een tikkeltje spannender en angstiger maakt.

Je gaat je zoveel beter voelen morgen!

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door tengeltje » 26 augustus 2019, 13:21

Idd, als je je daar beter bij voelt moet je dat gewoon doen, je gyn ligt daar echt niet wakker van hoor.

Hier staat dinsdag de eerste afspraak, dan ben ik rond de 12w gok ik(wil nooit eerder een afspraak, ging al zo vaak mis en eens je dat wurmpje in je buik te zien kreeg bestaat het precies echter, als het dan foutloopt lijkt het altijd echter, onzin natuurlijk, maar denk een deel zelfbescherming)

Vandaag bloed laten nemen omdat ik nog voor alles negatief ben, en altijd wel graag weet of dat nog altijd zo is.(en gyn heeft ook altijd graag dat hij een bloedverlies kan oproepen)

Hier normaal elke 4 weken echo.
Op het laatste dan vaak elke 2 weken.

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door L91 » 26 augustus 2019, 15:36

Ik ben vanochtend langsgegaan en hij begreep het inderdaad wel. Mentale rust is ook belangrijk, zei hij.
Uiteindelijk doen ze maar zo weinig echo's omdat het medisch niet aangewezen is en ze ons niet op kosten willen jagen.
Maar ons beebje doet het nog steeds goed. 10w3d en 3.89cm. Mooi kloppend hartje en bewegende armpjes.
Vandaag op school laten weten dat ik dus niet kan komen werken.
Ik ben weer de gelukkigste vrouw op aarde.
Bedankt voor jullie berichtjes en iedereen veel succes!
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Saartje88 » 28 augustus 2019, 18:10

Hoi iedereen,

Ik ben gelukkig thuis sinds vorige week dinsdag, op voorwaarde dat ik hier rust houd. Ik lig dus al paar dagen in de zetel!
Bloedverlies was gestopt, maar vandaag terug begonnen.
Dus nog maar eens op consultatie gegaan.

Deze keer eindelijk meer antwoorden. Babytjes doen jet goed. De bloedklonter is gelijk gebleven en deze keer hebben ze vaginaal gekeken en theorie is dat de klonter niet in baarmoeder zit, maar erbuiten. Bloedverlies zou van mn eierstok komen ofzo (endo wrs?). Maar ze zei nu letterlijk dat ze niet meer ongerust zijn. De woorden waar ik zo naar verlangde!!

Hoe gaat het intussen met iedereen?
Sommige al de nipt gehad, spannend!!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 28 augustus 2019, 18:17

Goed nieuws Saartje!

Hier nog altijd ongerust zonder aanleiding...
Ondertussen 13+1, nipt dus goed en vandaag goed nieuws ivm longkanker... alles was goed. Maar ik voel me niet zo goed bij het feit dat ik toch een beetje verdoving gekregen heb ( spray in keel) voor de bronchoscopie. Ze zeiden wel dat het geen kwaad kon.

Maandag afspraak met pneumologie ( heb nog altijd anatomische afwijkingen) waar ik terecht kan met vragen over de invloed van mijn longcapaciteit op ons bolleke... daarna voor de eerste keer naar de vroedvrouw, ik hoop nog steeds op een kloppend hartje!

Hopelijk gaat het met iedereen goed.
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten