Uitgerekend maart 2020

Plaats reactie
Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 9 oktober 2019, 18:54

Waarschijnlijk heb ik een beginnende buikgriep...
Ze maakte zich niet ongerust. Ze heeft met stethoscoop naar mijn buik geluisterd en was niet ongerust. Ik ben helemaal vergeten vragen of ze het hartje goed hoorde, maar ik voel nog steeds af en toe beweging. Dus denk wel dat het goed zit.
Vanavond naar bed met dafalgan en genoeg slapen en rusten op doktersadvies.

X
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Saartje88 » 15 oktober 2019, 19:45

Hier nog even een kleine update.

Sinds deze nacht heel veel buikpijn. Na lang twijfelen langs gegaan bij het verloskwartier. De kindjes stellen het goed, baarmoederhals is 38 mm (wat blijkbaar ook goed
Is), maar de pijn is afkomstig van harde buiken.

Het maakt me wel nog ongeruster om al te hebben op 19 weken. Moet nu nog meer rusten. Ik deed al rustig aan maar wel veel mentale stress door problemen met werk...
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door tengeltje » 16 oktober 2019, 20:06

Jeetje Saartje, is idd niet iets wat je een gerust gevoel geeft.
Werk je nu nog? Want volgens mij geeft elke gyn je nu wel thuis tot de bevalling als stress op het werk je dit bezorgt!

Hopelijk nemen ze af.

Met iedereen anders alles ok?

Hier gisteren de 16w echo gehad, alles was ik, alleen ligt mijn moederkloek onderaan vooraan, moet in de gaten gehouden worden, want als die niet wat opschuift als de baarmoeder rekt, kan beeb er dus niet natuurlijk uit.... hoop zooo dat het in orde komt, want daarvoor een ks is echt niet mijn droomscenario....

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 16 oktober 2019, 20:15

Kies duidelijk voor jezelf en je kleintjes Saartje. Maar als alles bij de controle goed zat, mag je volgens mij wel vertrouwen hebben.

We hebben de 20 weken echo achter de rug en alles was in orde. Baarmoederhals ook.
Het heeft wel al eigen willetje... amper een goeie foto, maar gelukkig was alles in orde.

X
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door KATEDV » 16 oktober 2019, 21:54

K zou het toch ook rustig aan doen Saartje.

Wij vandaag ook net de 20 weken echo achter de rug en alles is in orde. De little one lag wel dubbel geplooid met de benen boven zn hoofd 😂.
Oh ja k voel nu ook sinds een goede week af en toe een klopje.
Binnen 4 weken suikertest en nieuwe echo.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Imera » 17 oktober 2019, 0:54

Hier is het aftellen naar volgende week dinsdag voor de 21-weken echo.

Hier ook al wat beweging, niet voortdurend, maar wel telkens geruststellend.

Sinds een week ‘floept’ mijn buik er ook uit. Gaat blijkbaar snel plots. Lang leve De zwangerschapsbroeken!

Doen jullie allemaal de suikertest? Sindskort hoor ik hier en daar dat het niet moet & dat het misschien niet zo goed is voor de baby, ik heb er wel mijn bedenkingen bij gezien ik ‘wetenschappelijk’ niks gevonden heb. Iemand meer ervaring?

Ik kan ook de griepvaccin verkrijgen op het werk, maar weet niet of dat wel aangewezen is... doen jullie het? Ik vraag het volgende week zeker nog aan de gynaecoloog.

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Saartje88 » 17 oktober 2019, 6:07

Dankjewel voor de bezorgde reacties iedereen.

Ik ben zelfstandig dus het is moeilijk de stress te vermijden. Sinds de bloeding werk ik wel vooral van thuis uit. We hebben het zo kunnen regelen, moest sowieso op 20 weken stoppen van de gynaecoloog (nog voor er problemen waren).


@tengeltje. Ik duim mee dat de placenta nog verplaatst!!

Leuk te lezen dat een aantal onder jullie de 20 weken echo al heet gehad en dat alles goed verloopt :) .

@imera: ik laat suikertest sowieso doen. Better be safe than sorry. In mijn omgeving toch zwangerschapsdiabetes ontdekt bij een aantal mensen die geen risicofactoren hadden.
Griepvaccin doe ik sowieso ook. Heb mn voorschriftje an liggen en wordt volgende week gezet. Kan normaal geen kwaad voor de baby(s). Griep daarentegen kan wel schadelijk zijn. Elk zn eigen keuze natuurlijk. Het is niet zwart-wit, maar mijn gynaecoloog raadt het aan dus ik volg :).
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door mich75 » 17 oktober 2019, 7:47

Omdat ik een gastric bypass heb gehad kan de klassieke suikertest niet gedaan worden bij mij. Bij mijn eerste zwangerschap had de gyn daar geen rekening mee gehouden, dus ik stond in het zh met mijn drankje al in de hand en moest een vragenlijst invullen en toen kwam ineens aan het licht dat ik een andere test moest doen en hup naar huis.

Voor mijn test moest ik me nuchter aanmelden, bn laten doen, dan mijn zelf meegebracht ontbijt nuttigen en na een tijdje weer bn en naar huis.

Dit jaar dacht ik dus goed voorbereid te zijn, ook gyn nog even herinneren, maar hij wist het nog, dus ik moest me weer nuchter aanbieden, wel wat vroeger dan de vorige keer, alleen bleek nu dat ik een mega uitgebreide suikertest kreeg met 7x bn en dat ik tot 22u moest blijven. Dit kwam totaal onverwacht en ging echt niet, ik had ook geen opvang voor de dochter kunnen regelen.
Ik heb dan geprobeerd om in andere ziekenhuizen een kortere test (zoals in 2016) te kunnen doen, maar noppes, nog eens met mijn gyn gebeld en hij drong er echt op aan om de suikertest te doen omdat het een tweeling was, anders had ik er nog kunnen onderuit komen.
Het probleem was ook dat ik al 28w of meer was, maar dit was niet mijn schuld, maar de verpleging vond dit dus echt wel heel laat.
Moest ik nog eens zwanger zijn zou ik ook gedurende een week zelf een aantal keer per dag mogen prikken en dan zou mijn gyn aan de hand van die waarden bepalen of er al dan niet een suikertest moet volgen.

Ik ben voor vaccinaties, voor kinderziektes en dingen zoals klem, hepatitis,... Maar ik reageer elke keer fel en dus liever geen vaccins als het niet nodig is. Ik word grieperig van het griep vaccin, dus sowieso ziek, dan neem ik liever het risico, maar...
In 2016 ik dit uitgelegd aan mijn gyn en hij vond dat ik niet meer beestjes in mijn lichaam moest steken dan nodig, idem met kinkhoest vaccin, dus ikke blij.
Bij de twins ben ik er ook onderuit gekomen, alleen na de bevalling een hele preek van de pediater dat ik wel een kinkhoestvaccin moest laten zetten. Mijn argument dat ik er enkele dagen ziek van ging zijn werden onmiddellijk van tafel geveegd en ik kreeg de vraag of ik dan liever had dat de kids ziek werden en ze een maand in het zh zouden moeten worden opgenomen.
Uiteindelijk moest ik het dan maar via de huisarts regelen, nu gaan wij naar een groepspraktijk en had ik een afspraak met blijkbaar een grote aanhanger van vaccinaties, maar ik heb ze toch niet laten zetten.
Ondertussen zijn de kids ingeënt en beschermt.

De meeste ouders laten zich wel vacineren tegen kinkhoest en ook de grootouders of mensen die veel met het kindje in contact zullen komen.
Ik ken iemand die wel gevaccineerd was en haar kindje heeft (tegen alle verwachtingen in) toch kinkhoest opgelopen, dus die vaccinatie is ook geen 100% zekerheid.

Ik zou zeggen overleg met je gyn/huisarts en doe waar je je goed bij voelt.

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 17 oktober 2019, 7:52

Hej!

Nog eventjes rustig werken Saartje en dan kan je volop rusten en genieten.

Hier soms veel beweging, soms helemaal niets... blijkbaar ligt mijn placenta grotendeels vooraan, daardoor voel je je baby minder.

Ik doe de suikertest en meteen de uitgebreide, doordat zwangerschapsdiabetes in de familie zit en ikzelf wel wat gewichtsoverschot heb... maar momenteel nog geen gram bijgekomen tot nu toe. Ik maak er me niet druk over, zolang ik en mini maar gezond zijn.

Ik neem de griepprik ook. Maar eerder omdat ik dus maar 1 long heb. Indien ik griep krijg en deze op mijn longen slaat, heb ik een groot probleem. Beter voorkomen dus :)
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door 121989 » 17 oktober 2019, 10:31

Dag iedereen,

Ik ben uitgerekend voor 8 april, zwanger van de 2e IVF na een endometriose-verleden. Hiervoor spontaan zwanger maar leeg vruchtzakje op 7 weken.

Ik ben dus 15 weken ver, iets minder ver dan jullie, maar omdat er geen april 2020 groepje bestaat, volg ik hier soms stiekem een beetje mee.

Maar over sommige zaken wil ik wel meer weten! Ik heb ook een voorliggende placenta (geen placenta previa, maar placenta anterior) waardoor het volgens de gynaecoloog langer zal duren eer ik de baby zal voelen. Aan diegenen met een voorliggende placenta: voelen jullie hem/haar al, zo ja, sinds wanneer?

Ook denk ik dat jullie ook al wat meer ervaring hebben met zwangerschapsbroeken intussen; welke broek/merk vinden jullie het best? Ik heb er onlangs 2 gekocht van Esprit maar de ene heeft al na tweemaal wassen een fabricagefout en uit de andere krijg ik er de chemische geur niet uit. Dus ik heb er terug 0..

Ter info, ik word opgevolgd in het UZ Gent en daar zijn ze 100% pro griepvaccin. Ik heb de mijne dus al gehad. In tegenstelling tot andere jaren, had ik geen mini-verkoudheid deze keer en zelfs geen pijnlijke arm na dit vaccin.

Hoopmeisje
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2019, 16:36

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door Hoopmeisje » 17 oktober 2019, 10:45

Hej welkom!

Leuk dat je mee komt praten!

Ik heb dus een vooraanliggende placenta voor een groot deel. Dat weet ik sinds de 20 weken echo.
Dus geen placenta previa.

Gyneacoloog zei me dat je idd je kindje minder kan voelen of later. Zeker voor mensen die buitenaf voelen.
Ik voel onze mini sinds week of 17. En de ene dag heel wild, vooral onderaan aan mijn broeksband. Verder is een 3D echo minder mooi door de placenta die in de weg zit. Verder geen probleem.

Ik heb een salopette van Lidl, heel tevreden van. Verder 1 broek van esprit... net in de was gedaan, dus benieuwd... ik ben geen broekenmeisje :) dus niet veel ervaring en ook niet van plan meer broeken te kopen. Panty’s komen van veritas ( goed, maar duur), c&a ( minder goed, maar veel goedkoper dus vooral deze) en eentje van een uitverkoop die ook zalig zit ( weet het merk niet meer jammer genoeg). Ik heb die van Lidl gepast, maar zowel de maar, vorm, materiaal vond ik vreselijk
25/05/18: MA 11 weken
08/18 - 02/2019: longkanker, verwijdering rechtereileider, bbz met mtx (5 weken)
07/19: IVF 1 TP1 - 26/02/20 geboorte dochter 🥰
TP 2 (MA 9,5 week) / TP 3 X / TP 4 (MA 8 weken)/ TP 5,6,7 X
06/23: IVF 2 TP1 - 20/03/24?

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door 121989 » 17 oktober 2019, 13:04

Bedankt voor je tips. Ik hoop dat ik hem ook voel binnen 2 weekjes dan. Ik dacht dat de ongerustheid zou temperen eens ik de 12-weken kaap bereikt zou hebben, maar niets is minder waar. Ik vermoed dat de zenuwen zullen blijven tot de geboorte. Ik ben ook de enige in mijn hele omgeving die een zwaar parcours heeft afgelegd. In mijn omgeving is iedereen zwanger (echt.. wat is dat deze zomer geweest, zeg? Zelfs een paar ongeplande zwangerschappen door de pil heen. In het ziekenhuis zeiden ze ook al dat ze opvallend meer zwangere vrouwen hadden ineens) maar niemand heeft enige vorm van problemen gekend dus die gesprekken gaan beduidend anders.. Ik voel me dus een beetje "alleen", maar ooooh zoo dankbaar.

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door L91 » 17 oktober 2019, 17:44

Hier ook een voorliggende placenta, zag de gynae op 16 weken echo.
Ik voel nog niets, toch niet veel anders dan anders. Ik ben morgen 18 weken.
Ik dacht altijd dat het niet vaak voorkwam, maar hier toch al enkelen die het hebben! De dokter zei er bij mij niets van, enkel dat het langer zou duren voor ik het kindje voel. Voor de rest zal het wachten zijn tot 20 weken echo om te zien of die nog steeds voor ligt en wat er dan volgt.
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door tengeltje » 18 oktober 2019, 7:54

Voor liggen is geen probleem, extreem laag liggen kan wel een probleem zijn, dan kan de placenta de doorgang blokkeren.

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Uitgerekend maart 2020

Bericht door 121989 » 18 oktober 2019, 9:10

Ik heb in het UZ Gent gevraagd hoe vaak een voorliggende placenta voorkomt (anterior tov posterior) omdat ik dacht dat het minder voorkomt, althans dat doen sommige websites toch uitschijnen, en het antwoord was 50/50.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 49 gasten