Zwaarder dan gedacht

Plaats reactie
Lie22
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 september 2018, 11:36

Zwaarder dan gedacht

Bericht door Lie22 » 29 juli 2019, 11:56

Hey Allemaal,

Pfuh, ik dirf dit hier bijna niet plaatsen, want iedereen hier heeft of heel moeite moeten doen om eindelijk zwanger te geraken, of is nog volop aan het proberen.

Ik weet dat ik toen dacht 'laat mij gewoon zwanger worden, dan is alles goed, dan kan ik alles verder wel aan', maar ik vind nu het zwanger zijn wel een pak harder dan ik had gedacht!

Ik ben nu 17 weken en 4 dagen, ons meisje doet het goed, ze is gezond en groeit zoals het moet, maar ik heb echt veel last.

Ik ben elke dag misselijk, meestal braak ik een paar keer in de ochtend, en als ik pech heb ook 's avonds. Ik val gemiddeld 1 keer op de week flauw, mijn rug doet zo'n pijn dat ik niet altijd zelf recht geraak en mij draaien 's nachts moet ook in een vier-stappenplan gebeuren. Ik moet 's nachts alle twee uur uit bed om naar het toilet te gaan (die stomme kleine blaas) en om de paar dagen heb ik zo'n geïrriteerde blaas waarmee je om de 5 minuten voor elke druppel naar het toilet kan hollen.

Ik vind mezelf echt ondankbaar, maar ik ben zo moe hiervan! Ben ik het alleen? Of beelden de media en de blogs het zwanger zijn gewoon zoveel mooier uit dan het is?

Wij hebben altijd al een groot gezin gewild, maar nu weet ik echt niet of ik ooit aan een tweede wil beginnen. Ik ga zo blij zijn als ons meisje er is en ik weer even 'gewoon mezelf' kan zijn...

Voor iedereen die nog zwanger wilt worden, neem dit ajb niet persoonlijk, ik wens je echt een snelle een goede zwangerschap toe!
Sep 2018 tot dec 18 --> 3 iui's, neg
Februari 2019 --> ICSI 1, 8 blasto's, geen tp (overstimulatie)
Maart 2019 --> 1ste cryo, neg
April 2019 --> 2de cryo, POSITIEF! => 2/1/2020
August 2020 --> 1ste cryo brusje, POSITIEF! => 25/5/2021

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Zwaarder dan gedacht

Bericht door Oregano » 29 juli 2019, 14:04

Met de kwalen die jij hebt vind ik je gevoel heel normaal hoor! Bij mij was de misselijkheid wel over op 16 weken, ben er ook wel goed slecht van geweest. Dat jij het nog steeds zo fel hebt is echt wel jammer. Helpt primperan niet? Ik zou blijven vragen bij je gyn om een goed middel tegen misselijkheid, is niet goed dat je zo uitgeput geraakt! Eens de baby er is wordt het er niet rustiger op 😉
Mensen die heel gemakkelijk zwanger worden klagen ook over kwaaltjes, waarom zouden wij dat dan niet mogen he? Het is niet omdat je enorm blij bent met je zwangerschap dat je je goed in je vel voelt.
Denk wel dat er een kans is dat je je binnenkort beter voelt. Bij mij was die echt energieke periode ook enkel vanaf 20w hoor (en heeft dan niet zo lang geduurd). Probeer de moed erin te houden...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Lie22
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 september 2018, 11:36

Re: Zwaarder dan gedacht

Bericht door Lie22 » 29 juli 2019, 16:45

Bedankt voor je berichtje!
Ik neem elke dag primperan, maar dat helpt precies niet zoals in de eerste weken.
Mijn gynaecoloog sprak ook nog van een ander, nieuw medicament, maar zoals ze het zei leek het me nog zo nieuw, dat ik niet echt durf :?

Ach ja, als het zo blijft zal ik wel moeten denk ik :)
Sep 2018 tot dec 18 --> 3 iui's, neg
Februari 2019 --> ICSI 1, 8 blasto's, geen tp (overstimulatie)
Maart 2019 --> 1ste cryo, neg
April 2019 --> 2de cryo, POSITIEF! => 2/1/2020
August 2020 --> 1ste cryo brusje, POSITIEF! => 25/5/2021

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Zwaarder dan gedacht

Bericht door tengeltje » 12 augustus 2019, 15:50

het wordt gewoon ook veeeeel rozer voorgeschoteld dan de werkelijkheid is.

er zijn mama's die zorgeloos zwanger zijn,maar de meerderheid heeft in meer of mindere mate gewoon veel last en telt af naar die baby.

het is lastig en vermoeiend,maar het cliché is zooo waar,eens die kleine in je armen ligt,ben je al de rest vergeten en zou je het zo opnieuw doen.

wat ik altijd wel doe is langs de osteo gaan,die kan enigsinds de rugpijn ed verbeteren.

veel sterkte,en rust zo veel mogelijk,ook dat helpt tegen de pijn overal

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten