Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Plaats reactie
121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door 121989 » 31 juli 2019, 21:36

Iemand ervaring met symptomen die komen en gaan in een prille zwangerschap? Mijn officiële bloedafname is pas binnen 2 dagen maar sinds enkele dagen heb ik positief getest. Ik zou nu 4 weken en 1 dag zijn. De testen lopen op. Ik heb een verse terugplaatsing gehad. Het valt me op dat ik gisteren en eergisteren veel symptomen had, buikpijn, pijnlijke borsten en zelfs wat misselijk. Vandaag heb ik niets! Noppes! Zelfs geen gezwollen borsten meer. Ik heb vorig jaar een leeg vruchtzakje gehad op 7 weken en toen verdwenen mijn symptomen ook. Toen was ik natuurlijk al iets verder dan nu. Ik probeer mezelf rustig te houden maar ik ben toch heel onzeker hierdoor. Ik ben ZO blij met mijn positieve test, alleen hakt de onzekerheid veroorzaakt door mijn verleden er hard in precies.

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door L91 » 1 augustus 2019, 11:54

121989 schreef:
31 juli 2019, 21:36
Iemand ervaring met symptomen die komen en gaan in een prille zwangerschap? Mijn officiële bloedafname is pas binnen 2 dagen maar sinds enkele dagen heb ik positief getest. Ik zou nu 4 weken en 1 dag zijn. De testen lopen op. Ik heb een verse terugplaatsing gehad. Het valt me op dat ik gisteren en eergisteren veel symptomen had, buikpijn, pijnlijke borsten en zelfs wat misselijk. Vandaag heb ik niets! Noppes! Zelfs geen gezwollen borsten meer. Ik heb vorig jaar een leeg vruchtzakje gehad op 7 weken en toen verdwenen mijn symptomen ook. Toen was ik natuurlijk al iets verder dan nu. Ik probeer mezelf rustig te houden maar ik ben toch heel onzeker hierdoor. Ik ben ZO blij met mijn positieve test, alleen hakt de onzekerheid veroorzaakt door mijn verleden er hard in precies.
Ik ben nu 6w5d en bij mij is ook de ene dag de andere niet qua symptomen! De ene dag ben ik misselijk, de dag erna niet, de dag daarna weer wel.. Ook de pijn in mijn borsten verschilt van dag tot dag. Ik heb wel nog geen eerste echo gehad.
Ik had een week voor officiële testdatum een positieve test en ben toen direct naar de huisarts gegaan om bloed te laten prikken, zo had ik toch wat meer zekerheid. In jouw geval zou ik dat ook doen, 2 dagen daarna terug om te zien of het goed gestegen is.
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door Oregano » 1 augustus 2019, 14:37

Ik ben 33w zwanger en het was bij mij ook zo. Heel normaal! Ik begrijp je ongerustheid maar ergens mag je ook blij zijn dat het nog wisselt. Vanaf 7 à 8w was ik constant misselijk, dan verlang je terug naar die adempauzes...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door 121989 » 7 augustus 2019, 14:34

L91 schreef:
1 augustus 2019, 11:54
121989 schreef:
31 juli 2019, 21:36
Iemand ervaring met symptomen die komen en gaan in een prille zwangerschap? Mijn officiële bloedafname is pas binnen 2 dagen maar sinds enkele dagen heb ik positief getest. Ik zou nu 4 weken en 1 dag zijn. De testen lopen op. Ik heb een verse terugplaatsing gehad. Het valt me op dat ik gisteren en eergisteren veel symptomen had, buikpijn, pijnlijke borsten en zelfs wat misselijk. Vandaag heb ik niets! Noppes! Zelfs geen gezwollen borsten meer. Ik heb vorig jaar een leeg vruchtzakje gehad op 7 weken en toen verdwenen mijn symptomen ook. Toen was ik natuurlijk al iets verder dan nu. Ik probeer mezelf rustig te houden maar ik ben toch heel onzeker hierdoor. Ik ben ZO blij met mijn positieve test, alleen hakt de onzekerheid veroorzaakt door mijn verleden er hard in precies.
Ik ben nu 6w5d en bij mij is ook de ene dag de andere niet qua symptomen! De ene dag ben ik misselijk, de dag erna niet, de dag daarna weer wel.. Ook de pijn in mijn borsten verschilt van dag tot dag. Ik heb wel nog geen eerste echo gehad.
Ik had een week voor officiële testdatum een positieve test en ben toen direct naar de huisarts gegaan om bloed te laten prikken, zo had ik toch wat meer zekerheid. In jouw geval zou ik dat ook doen, 2 dagen daarna terug om te zien of het goed gestegen is.
Bedankt voor je reactie. Mijn eerste bloedafname was 70 (13 dagen na pick up; 8 dagen na terugplaatsing), mijn tweede bloedafname vier dagen later (17 dagen na pick up, oftewel 12 dagen na terugplaatsing) was 406. Nu is het laaaaang wachten tot die eerste echo.
Laatst gewijzigd door 121989 op 7 augustus 2019, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door 121989 » 7 augustus 2019, 14:40

Oregano schreef:
1 augustus 2019, 14:37
Ik ben 33w zwanger en het was bij mij ook zo. Heel normaal! Ik begrijp je ongerustheid maar ergens mag je ook blij zijn dat het nog wisselt. Vanaf 7 à 8w was ik constant misselijk, dan verlang je terug naar die adempauzes...
Bedankt voor je berichtje. Ik check wel 100 keer per dag wat ik wel/niet voel. De tweede bloedafname was mooi gestegen van 70 naar 400 op iets minder dan 4 dagen tijd. De symptomen variëren van dag tot dag, nog steeds. Mijn vorige zwangerschap bleek op 7 weken een leeg vruchtzakje te zijn en mijn gynaecoloog destijds (nu zie ik hem niet meer) vond het al vreemd dat ik niet misselijk was. Hij zei achteraf nog: "je zal zien dat je bij je volgende zwangerschap veel misselijker zal zijn". Wel... ik ben nu 5 weken en ik zit nu ongeduldig te wachten op die 'geruststellende' misselijkheid waar hij het over had. Ik wil mijn hoofd ook niet laten zot maken want ergens vind ik dat een vreemde opmerking van hem :x

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door Oregano » 8 augustus 2019, 8:09

121989 schreef:
7 augustus 2019, 14:40
Oregano schreef:
1 augustus 2019, 14:37
Ik ben 33w zwanger en het was bij mij ook zo. Heel normaal! Ik begrijp je ongerustheid maar ergens mag je ook blij zijn dat het nog wisselt. Vanaf 7 à 8w was ik constant misselijk, dan verlang je terug naar die adempauzes...
Bedankt voor je berichtje. Ik check wel 100 keer per dag wat ik wel/niet voel. De tweede bloedafname was mooi gestegen van 70 naar 400 op iets minder dan 4 dagen tijd. De symptomen variëren van dag tot dag, nog steeds. Mijn vorige zwangerschap bleek op 7 weken een leeg vruchtzakje te zijn en mijn gynaecoloog destijds (nu zie ik hem niet meer) vond het al vreemd dat ik niet misselijk was. Hij zei achteraf nog: "je zal zien dat je bij je volgende zwangerschap veel misselijker zal zijn". Wel... ik ben nu 5 weken en ik zit nu ongeduldig te wachten op die 'geruststellende' misselijkheid waar hij het over had. Ik wil mijn hoofd ook niet laten zot maken want ergens vind ik dat een vreemde opmerking van hem :x
Idd, sommige vrouwen zijn nu eenmaal misselijk, anderen niet, zelfs per vrouw en per zwangerschap kan het verschillen. Het is nu een heel onzekere periode en dan is het heel normaal dat je naar tekens voor geruststelling zoekt maar helaas blijft het uiteindelijk gewoon afwachten... heel moeilijk, zeker na ons traject. Leeg vruchtzakje heb ik ook meegemaakt maar kijk nu, intussen bij de derde positieve poging 34w zwanger. Het komt goed, veel moed ermee.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Net zwanger na IVF, geen symptomen (meer)

Bericht door Anqui » 8 augustus 2019, 9:37

Tijdens mijn eerste zwangerschap moest ik na een rustperiode en een vakantie een echo laten doen om terug te starten ( ik nam al wel Suprefact) en uiteindelijk bleek ik al negen weken zwanger. Ik dacht dat mijn maandstonden uitbleven door de medicijnen. Ik had een zalige zwangerschap, 40 weken zonder een symptoom en ik kon alles aan. Nu ben ik ruim 37 weken zwanger van een tweede dochter, ik moet ingeleid worden wegens mijn bloeddruk, ik ben doodmoe en de eerste drie maanden had ik een super grieperig gevoel en ook heel hoge bloeddruk maar eigenlijk nooit de typische verschijnselen van misselijkheid, overgeven, vreemde smaakjes ... iedere zwangerschap is anders

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten