Laag HCG

Moppie
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 augustus 2019, 23:07

Re: Laag HCG

Bericht door Moppie » 20 september 2019, 16:05

"Lage startwaarde" is natuurlijk ook wel relatief... Die 16 was ook een vroege bloedname. Elke zwangerschap start met een lage startwaarde he ;-)

SueZan
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 juni 2023, 8:43

Re: Laag HCG

Bericht door SueZan » 10 juni 2023, 8:44

Dag Moppie.

Hoe is deze zwangerschap uiteindelijk afgelopen?
Ik hoop dat je intussen een 3-jarige hebt rondlopen :D

Lena23
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 december 2023, 23:04

Re: Laag HCG

Bericht door Lena23 » 9 december 2023, 23:16

Hallo

Hierbij wil ik mijn ervaring ook meedelen met jullie.
Ik heb vorige week 29/11 mijn eerste terugplaatsing cryo gehad. Heb gisteren 08/12 bloedafname gehad en mijn hcg waarde is 15.7 aan de zeer lage kant, dinsdag 12/12 moet ik opnieuw voor bloed langs gaan. Maar naar hun ervaring is de kans klein dat het zal stijgen en dat we moeten kijken hoe het dinsdag zal zijn. De dokter zei ook dat mijn andere waarden ook best laag waren.. ik heb heel veel zitten lezen op verschillende forums en las dat de hcg waarden niet zo ‘belangrijk’ is enkel dat het om de 40-70u verdubbelt. Hier en daar las ik dat sommige op 3 weken met 25-30 hcg waarden zaten. Mijn embryo was 5 dagen oud (ingevroren) en als ik tel zit ik nu op 10 dagen, of tel ik het mis.. wou toch eens horen hoe het zit met jullie🙊

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Laag HCG

Bericht door YDV » 10 december 2023, 7:56

Lena23 schreef:
9 december 2023, 23:16
Hallo

Hierbij wil ik mijn ervaring ook meedelen met jullie.
Ik heb vorige week 29/11 mijn eerste terugplaatsing cryo gehad. Heb gisteren 08/12 bloedafname gehad en mijn hcg waarde is 15.7 aan de zeer lage kant, dinsdag 12/12 moet ik opnieuw voor bloed langs gaan. Maar naar hun ervaring is de kans klein dat het zal stijgen en dat we moeten kijken hoe het dinsdag zal zijn. De dokter zei ook dat mijn andere waarden ook best laag waren.. ik heb heel veel zitten lezen op verschillende forums en las dat de hcg waarden niet zo ‘belangrijk’ is enkel dat het om de 40-70u verdubbelt. Hier en daar las ik dat sommige op 3 weken met 25-30 hcg waarden zaten. Mijn embryo was 5 dagen oud (ingevroren) en als ik tel zit ik nu op 10 dagen, of tel ik het mis.. wou toch eens horen hoe het zit met jullie🙊
Hoi! Ik wou even mijn ervaring delen.
Ik had op 18/8 een terugplaatsing van een 5daagse cryo. Op 29/8 (11 dagen na terugplaatsing) gestart met een HCG van 54. Verschillende bloedafnames daarna gehad want HCG steeg wel, maar niet de verdubbeling dat ze verwachtten. Vervroegde echo om te kijken of het niet buitenbaarmoederlijk was en ondertussen 19 weken zwanger van ons 2e wonder. 😉
Op zich is jouw bloedafname dus wel vrij snel al (9 dagen na terugplaatsing). Bij mij zou de waarde dus ook vrij laag geweest zijn op die termijn…
Mij is ook gezegd dat ze zo lang wachten voor bloedafname omdat een cryo zich vaak later innestelt en dus heb je vaak een lagere startwaarde.
Ik zou nog niet meteen het ergste denken maar mij erop voorbereiden dat het 2 kanten kan uitgaan.
Wanneer is jouw volgende bloedafname?
Heel veel succes! 🍀
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Laag HCG

Bericht door mich75 » 10 december 2023, 8:32

Lena23 schreef:
9 december 2023, 23:16
Hallo

Hierbij wil ik mijn ervaring ook meedelen met jullie.
Ik heb vorige week 29/11 mijn eerste terugplaatsing cryo gehad. Heb gisteren 08/12 bloedafname gehad en mijn hcg waarde is 15.7 aan de zeer lage kant, dinsdag 12/12 moet ik opnieuw voor bloed langs gaan. Maar naar hun ervaring is de kans klein dat het zal stijgen en dat we moeten kijken hoe het dinsdag zal zijn. De dokter zei ook dat mijn andere waarden ook best laag waren.. ik heb heel veel zitten lezen op verschillende forums en las dat de hcg waarden niet zo ‘belangrijk’ is enkel dat het om de 40-70u verdubbelt. Hier en daar las ik dat sommige op 3 weken met 25-30 hcg waarden zaten. Mijn embryo was 5 dagen oud (ingevroren) en als ik tel zit ik nu op 10 dagen, of tel ik het mis.. wou toch eens horen hoe het zit met jullie🙊
Je zat vrijdag exact op 4 weken, dus een vrij lage waarde. Als de andere waarden ook laag staan wordt de kans heel klein dat het goed afloopt.
Ik had een positieve thuistest, ik vond het lijntje redelijk licht, 3 dagen later nog eens getest en ongeveer hetzelfde, dus ik voelde de bui al hangen. Dan een dag eerder voor bn gegaan en ik had een hcg van 15,6, te laag, maar het kon nog. Tegen beter weten terug beginnen hopen maar de volgende bn was mijn hcg gezakt naar 3,4.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lena23
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 december 2023, 23:04

Re: Laag HCG

Bericht door Lena23 » 10 december 2023, 11:05

We zullen moeten afwachten voor dinsdag voor een bloedname. Heb net een test gebruikt van Kruidvat en is toch negatief.. het ‘vervelende’ situatie is ik heb geen eitjes meer ingevroren. Ik heb endometriose, daarmee dat ik een IVF behandeling ben opgestart. 27/10 heb ik een pickup gehad van 14 eitjes, 8-9 waren bevrucht maar helaas heeft er 1tje het gehaald op de 5de dag. Mijn lichaam had zelf ook veel eitjes aangemaakt waardoor ik 1 rustmaand moest nemen. Ik vrees ervoor dat mijn endometriose de kwaliteit misschien verminderd waardoor ik lege eitjes had/en niet bevrucht geraakte? Dus ik ga een nieuwe pick-up moeten doen voor de volgende ronde. Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik wou ook nog meedelen, dat mijn behandeling in Zol Genk wordt gedaan. Doet altijd wel goed om hierover te praten en ieders ervaring mee te delen. Ik zal nog zeker en vast laten weten hoe het verder zit😊

Liefs een embaby- mama

Lena23
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 december 2023, 23:04

Re: Laag HCG

Bericht door Lena23 » 10 december 2023, 11:05

We zullen moeten afwachten voor dinsdag voor een bloedname. Heb net een test gebruikt van Kruidvat en is toch negatief.. het ‘vervelende’ situatie is ik heb geen eitjes meer ingevroren. Ik heb endometriose, daarmee dat ik een IVF behandeling ben opgestart. 27/10 heb ik een pickup gehad van 14 eitjes, 8-9 waren bevrucht maar helaas heeft er 1tje het gehaald op de 5de dag. Mijn lichaam had zelf ook veel eitjes aangemaakt waardoor ik 1 rustmaand moest nemen. Ik vrees ervoor dat mijn endometriose de kwaliteit misschien verminderd waardoor ik lege eitjes had/en niet bevrucht geraakte? Dus ik ga een nieuwe pick-up moeten doen voor de volgende ronde. Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik wou ook nog meedelen, dat mijn behandeling in Zol Genk wordt gedaan. Doet altijd wel goed om hierover te praten en ieders ervaring mee te delen. Ik zal nog zeker en vast laten weten hoe het verder zit😊

Liefs een embaby- mama

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Laag HCG

Bericht door mich75 » 10 december 2023, 12:36

Lena, een goede raad, ga weg bij het ZOL. Dit is een prima centrum als er niet echt iets aan de hand is, maar bij jou is er toch meer aan de hand. Heb je ook PCOS?

Ik ben daar bijna 10 jaar geleden in behandeling geweest en blijkbaar zijn er nog steeds dezelfde problemen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lena23
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 december 2023, 23:04

Re: Laag HCG

Bericht door Lena23 » 10 december 2023, 13:12

Ik heb mijn kijkoperatie in 2022 maart gehad, ik had verkleving een een endometriose van 6mm. Dus het zat goed, de dokter had mij aangeraden om 6 maanden zelf te proberen en als het dan niet lukte terug langs te komen. Ondertussen heb ik ook Colitis Ulserosa gekregen met bechterew dus de zwangerschapswans voor ons was al uitgestelt tot nu januari 2023. We zijn eerst naar Brussel Jette gegaan omdat ze daar specifiek opgericht zijn, daar hebben ze me inseminatie aangeraden, heb ik 2 keer laten gebeuren, mislukt. Uiteindelijk in Genk Zol ben ik naar mijn eigen gynaecoloog geweest en heb daar mijn procedure opgestart voor de 3de keer inseminatie. Ze vond het verdacht dat ze inseminatie hebben aangeraden omdat ik endometriose heb. De 3 de keer was het ook niet gelukt, toen zijn we overgestapt naar ivf behandeling. Het is een natuurlijke bevruchting geweest, dus geen ICSI. We willen het nog 1 kans geven als het dan niet lukt wil ik overstappen naar Brussel Jette. Gelukkig heb ik geen andere bijkomende afwijkingen, bij mijn man is ook alles super oke.

Lena23
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 december 2023, 23:04

Re: Laag HCG

Bericht door Lena23 » 10 december 2023, 14:07

Ik bedoelde met ‘dat het goed zat’ dat alles terug proper is na mijn kijkoperatie. Tot nu toe is het ook nooit gelukt op een natuurlijke manier, tijdens geen enkele bescherming. Dus denk dat een ivf behandeling een duwtje in de rug gaat zijn. Heb ook elke maand een cylus van 28 dagen, baarmoederslijmvlies was ook 9,5mm voor de terugplaatsing dus dat was ook in orde. Ik hoor wel dat het veel van de eerste keer niet lukt, het is ook een beetje een tegenwerking met de natuur🙊

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 23 gasten