Impact weekendje weg op borstvoeding

Plaats reactie
Soffieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 december 2019, 16:06

Impact weekendje weg op borstvoeding

Bericht door Soffieke » 18 december 2019, 16:17

Goedemiddag iedereen,

Ik geef reeds 4 maanden exclusief borstvoeding. Het is heel zwaar, ik probeer te voeden op vraag en dit betekent voor mij en mijn kindje een voeding elke 2u30, ook 'snachts. Ze geniet er zo van, dat ze echt uitgebreid haar tijd neemt, waardoor elke voeding gemiddeld 45min. in beslag neemt. Ik heb voldoende melkproductie en kolf dan ook regelmatig af. Als ik een dagje niet bij mijn kindje kan zijn, dan geeft mijn moeder, schoonmoeder of man mijn moedermelk uit het flesje. Dit gaat goed, maar ik merk wel dat ze toch minder drinkt aan het flesje dan 'live' aan de borst. Ik heb namelijk 'savonds steevast het gevoel dat ze 'mama-tijd' moet inhalen aan de borst.

Ik wil zeker nog niet stoppen met borstvoeden, ik ben van mening dat dit het beste is voor zowel mezelf als de baby en wens door te gaan tot mijn lichaam of de baby stop zegt. Eind januari moet ik terug beginnen werken, ik plan te kolven om het borstvoedingsverhaal door te zetten.

In januari, alvorens het werken weer aan te vatten, had ik graag nog een weekendje erop uit getrokken. Even verstand op nul en quality time met mijn man. De baby zal dan 5 maanden zijn. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Is de kans dat mijn baby daarna de borst weigert groot? Zal mijn borstproductie op pijl blijven als ik elke 3u blijf kolven? De baby kan zonder problemen overleven :D ik heb een diepvriesschuif vol melk. Alvast bedankt voor jullie advies!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Impact weekendje weg op borstvoeding

Bericht door Billy78 » 18 december 2019, 16:55

Hahaha, ik denk het wel hoor :-) !
Toen ik een borstontsteking had heb ik 2w enkel gekolvd en nadien weer de borst gegeven en dat ging als vanzelf.
Zolang je borst nog naar melk ruikt, zal de baby hier wel positief op reageren.
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten