Advies voor baby uitzet

Plaats reactie
121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Advies voor baby uitzet

Bericht door 121989 » 23 december 2019, 11:32

Dag allemaal,

Begin april verwachten wij ons eerste kindje en nu ik 25 weken zwanger ben durf ik stilaan bezig te zijn met de baby uitzet. Binnenkort volgen we de rondleiding bij dreambaby, maar ik hoor graag ook eens van jullie hoe jullie het aanpakken. Vb. zo'n tummytub als badje, lijkt mij goed bedacht omdat de baby dan meer rechtop kan zitten en lijkt mij ook warmer gezien hij meer ondergedompeld is op een veilige manier. Of is dit toch niet zo handig als het lijkt?
Qua verzorgingstafels en babybedjes heb ik er precies wel een aantal nodig - ik wil het nl. zo praktisch mogelijk houden. Beneden hebben we een rustig, prikkelarm deel aan de living, gescheiden met half muurtje en wat donkerder te maken dan de rest van de living, dit lijkt mij dus ideaal voor een wiegje en een verzorgingstafel, waar hij overdag kan slapen. Verder zou ik in het midden van de living een babybedje met speilers willen zetten, later omvormbaar tot parkje, zodat hij daar in kan liggen en tegelijkertijd spelen, meekijken en rondkijken (maar slapen doet hij dus in het rustige deel). Boven in de badkamer ook een verzorgingstafel (warm) en een co-sleeper naast ons bed dat later naar zijn eigen kamertje kan verhuizen. Conclusie: de babykamer is vrijwel leeg :P

Wat is jullie ervaring?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door Yvonne1983 » 23 december 2019, 13:23

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door malu » 23 december 2019, 15:35

Hey,

Wij hebben enkel een babybadje (op stzznder) gebruikt met een baby inzet. We zijn begonnen zonder de inzet maar vonden het toch handig op die te hebben.
Een emmer hebben wij niet echt gemist.
Verder hebben wij ook 2 verzorgingskussens. 1 voor boven en 1 voor beneden.
Beneden staat de wieg die later vervangen wordt door een box. Boven gebruiken we een co-sleper.
Als de baby wat groter is en begint rond te kijken, gebruiken wij de wipper.

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door Billy78 » 23 december 2019, 22:00

Ik vond de tummytub rampzalig, ik heb mijn dochter er de eerste keer bijna in doen verdrinken. Dus vanaf dan enkel een badje. Ik heb dat van schnuggle met antislip, super handig.
Verder een verzorgtafel beneden en boven. Het park id living en een co-sleeper naast mijn bed.
Vanaf 1m gebruikte ik ook constant het wippertje (die ging trouwens ook mee met het vliegtuig toen ze 2m was) en het kuipje van de tripptrapp.
Ook een goede kinderwagen is echt een must.
De babyfoon ben ik pas beginnen gebruiken vanaf 8m toen ze in haar eigen bedje lag.
Ik heb wel zo een matrasje tegen wiegendood alsook van die sensoren tegen wiegendood.

Succes !
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door Limburgertje » 24 december 2019, 1:46

Ik heb een zoontje van 9 weken. In de baby kamer staat zijn bedje en een verzorgingstafel maar tot nu toe is dat nog niet gebruikt. Door de dag ligt hij in zijn park in de living, wassen doe ik in een badje in de badkamer , daar staat ooo zo een goedkope IKEA verzorgingstafel en slapen snachts bij mij in de kamer in de wieg van zijn koets.
Wij hebben ons park op wieltjes gezet. Super handig, soms rol ik hem mee tot in de keuken als ik daar bezig ben , en in de living schuift hij ook regelmatig op :)
Mijn 'zwangerschapsworst-kussen' gebruik ik ook nog vaak, als steun in de nacht tijdens het voeden of om hem eens in te zetten en zo.
Ik had op voorhand paar dure slaapzakken gekocht maar hij slaapt daar absoluut niet graag in dus die liggen amper gebruikt in de last wat ik zonde vind.

Ik heb in het begin echt alleen noodzakelijke dingen gekocht omdat sommige dingen ook afhankelijk zijn van je kindje zelf. Zoals bijvoorbeeld als hij graag in een slaapzak slaapt of ingebakerd wordt .

Veel succes nog !
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door mich75 » 24 december 2019, 8:41

Een uitzet is echt heel persoonlijk, wij hebben heel veel gekregen van onze familie (wij waren de laatste om een kindje te krijgen) en daar waren een aantal dingen bij die ik zelf had willen kopen, maar waarvan ik blij ben dat ik dat niet heb moeten doen.

Zoals de tummy tub, ik had dit jaren geleden gezien en het zag er super handig uit, maar hier ook een bijna verdronken dochter. Dus altijd een teiltje gebruikt en als dat te klein is het badje en soms mee met mama of papa onder de douche.

Ik heb een leger aan slaapzakken, maar niet echt een succes en dus niet gebruikt.

De co-sleeper vind ik fantastisch, onze dochter heeft er tot 8-9 maanden in geslapen, maar toen kroop ze er uit en zo is ze aan de andere kant van ons bed naar beneden gevallen.

Er wordt aangeraden om tot minstens 6 maanden (liefst een jaar of langer) het kindje bij jou in de kamer te laten slapen, dus een kinderkamer is niet zo dringend.
De babyfoon werd hier van in het begin gebruikt omdat ik ze niet speciaal ga wakker maken als ik opsta, maar zo hoor ik wel als ze wakker worden.

Onze dochter heeft tot 3 maanden in het wiegje geslapen in de living en daarna in de box, de tweeling lag vanaf dag 1 in het park.
Bij onze dochter had ik enkel een verzorgingskussen boven, maar ik heb er deze keer voor gekozen om een verzorgingstafel boven te zetten en daar ben ik blij mee.

Wat ik van in het begin heb gebruikt, zelfs in de kraamkliniek was een draagdoek, ik vind dit echt superhandig, dikwijls veel handiger dan een koets.

Een autostoel die je kan draaien is ook gemakkelijker, zeker als je een slechte rug hebt of niet van de grootste bent.

Eens ze met pap beginnen is de babycook super handig, wel 2de hands gekocht want is echt wel duur. Ik kende dit niet, maar had deze tip hier gelezen, ik wist ook niet hoe dat er uitzag en toen ineens op een rommelmarkt zag ik iets staan met "babycook" op en ik wist dat ik het moest kopen ;)
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door 121989 » 24 december 2019, 10:02

Bedankt voor de reacties! Goeie tip ivm de stapel tetradoeken op het verschoningskussen. En die tummytub.. achja ik heb hem gekocht in uitverkoop, ik voorzie in ieder geval ook een badje met baby inzet. Een wieg op wieltjes is inderdaad een beter idee dan een wieg+babybed beneden zetten, zeker als ze toch al zo snel daarna in een wipper kunnen. Langs de andere kant is een babybed omvormbaar tot park en die heb ik later toch nodig. Dus misschien beter te slapen leggen in een babybed dan een wieg beneden. Wie weet slaapt hij overdag ook al snel in zijn wieg boven met de babyfoon.

Ik had me tot nu toe beperkt tot bad/bed in het topic, maar een babyfoon e.d. komen er uiteraard ook. Daarvoor trekken we eerst nog UTP kabels tot in de babykamer zodat de babyfoon bedraad internet heeft en er geen wifi moet zijn boven.
Qua verf gebruiken we eco verf van Tintelijn, heel blij mee! Verder nog hier een daar ervoor zorgen dat lampen dimbaar zijn.

Qua autostoel: de stoel die het beste scoort volgens testaankoop verkopen ze niet overal meer, dus ik moet even bekijken wat momenteel de veiligste autostoel is. En draaibaar inderdaad.
Ivm babycook: ik ben gezegend met een thermomix :)

Welke verzorgingstafels hebben jullie? Bij de meeste ligt de baby loodrecht tov jou ipv in het verlengde, dat laatste lijkt mij nochtans handiger.

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door 121989 » 24 december 2019, 10:05

Oh en nog een vraag! Ik word overspoeld door reclame van zo'n nanabeebi luiertas. Beetje agressieve reclame maar stiekem vind ik hem precies wel handig, zeker omdat je aan de babydoekjes kan van buitenaf. Heeft iemand van jullie zo'n tas en wat vinden jullie ervan?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door mich75 » 24 december 2019, 12:16

Ik vind het makkelijker om de baby neer te leggen en op te tillen als hij in het verlengde ligt, maar als hij dwars ligt is het dikwijls makkelijker om te verschonen, zeker eens ze wat beweeglijker worden.

Beneden kan ik de tafel in de 2 richtingen gebruiken, boven enkel dwars, door hoe ze staat. Het is ook een kwestie van gewoonte.

Ik ben die luiertas even gaan googelen en heb net zoiets gelijkaardigs via aliexpress gekocht. Nog maar 2 x gebruikt en het is wel praktisch dat de doekjes er zo uitkomen. Bij mij steekt er wel een doos tissues is want ik denk als je dat met vochtige doekjes doet dat ze snel zullen uitdrogen.
Ik heb de vochtige doekjes in het zakje aan de andere kant zitten. Ik heb er ook haakjes bij besteld om aan de koets te bevestigen en het is een rugzak, ook handig om te dragen.

Ik wil je nog iets meegeven wat ik heb geleerd toen ik nog een tiener was en op kraambezoek ging. De muziek stond op, gewoon niveau of iets luider en ik schrok daar wat van, was ook geen babymuziek ;) en ik vroeg of het niet wat stiller of uit moest voor de baby en die man zei dat het kind er moest aan wennen want dat ze anders altijd heel stil moesten zijn en als ze buitenshuis zouden komen dat de baby niet zou kunnen slapen of gemakkelijker overprikkeld zou worden.
Ik heb dit altijd onthouden, dus van in het begin tv, radio, gewoon licht en onze kids slapen overal, licht/donker, stil/lawaai, maakt niet uit.
Als de bel gaat of de honden blaffen dan slapen ze hier gewoon door.

Wij waren ooit bij vrienden en toen de kids gingen slapen (op de 2de verdieping) moest iedereen op het gelijkvloers fluisteren en mochten we de wc niet meer doortrekken :shock: :shock: :shock: anders zouden de kindjes wakker kunnen worden.

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door Billy78 » 25 december 2019, 9:03

Verzorftafel beneden is vh merk quax, met 4 bijpassende manden bij, echt super handig! En die kan ik in beide richtingen gebruiken, maar ik verkies te verschonen "in het verlengde".

Id kinderkamer is het een commode kast met daarop een verzorgingstablet die je nadien kan verwijderen, ook in verlengde.

Om de melk op te warmen gebruik ik de microgolf en voor de puree patatjes een stoomkoker (Ik had ooit eentje voor mezelf gekocht) en dat werkt ook perfect.

En idd, overdag raden ze aan om je baby in licht te leggen zodat hij een dag/nacht ritme kan krijgen. En lawaai mag er overdag zeker zijn 😁 !

Mijn verzorgtas is vd buggy zelf, vond ik esthetisch gezien het mooiste.
Als je trouwens nadien terug snel zwanger wilt worden, dan is een uitbreidbare buggy interessant. Mijn dochter zit nu rechtop id buggy, maar in juni komt er een broertje bij en dan kunnen we op de buggy zelf nog een mand zetten zodat je maar met 1 wagen hoeft te rijen. Of het gemakkelijk zal zijn, dat weet ik nog niet, dat zullen we eind juni wel merken.
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: Advies voor baby uitzet

Bericht door Cdj » 27 december 2019, 7:51

Wij hebben een tummytub gebruikt bij de oudste. In het begin is het wel wat zoeken en wat onhandig, met zo’n hoofdje dat alle kanten uit kan draaien. Maar hij zat er echt graag in, dus blij dat we hiervoor kozen. Zelfs wanneer hij nog moeilijk paste ging hij met plezier zitten. Daarna ineens overgeschakeld op het grote bad, met stoeltje.
Als je vierkante wasbakken in de keuken/badkamer hebt kunnen ze daar trouwens ook makkelijk in.

Slapen starten wij in de wieg van de koets bij ons op de kamer. Bedje staat klaar op de kamer voor wanneer wij en de baby daar klaar voor zijn.

Onze autostoelen (ook maxicosi) zijn van Cybex. Niet goedkoop, wel zeer tevreden.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten