Miskraam of toch afwachten?

Plaats reactie
Lisa00
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 januari 2020, 19:17

Miskraam of toch afwachten?

Bericht door Lisa00 » 30 januari 2020, 20:22

Hallo iedereen! Maandag ontdekten mijn vriend en ik dat ik zwanger ben. Ik ben vandaag exact 4 weken ver.
Vandaag was ik aan het werk toen ik bij een toiletbezoek redelijk wat bloed zag met kleine klonters. Ik had geen extreme pijn of krampen, wel heb ik al sinds zaterdag een licht zeurende pijn in mijn onderbuik en een druk (vooral bij het plassen of als ik een grote behoefte moet doen).
Ik heb onmiddelijk contact opgenomen met de dienst gynaecologie. Ik werd onderzocht door een assistente, op de echo was er niks te zien wat normaal is bij zo'n prille zwangerschap. Bij een eerste bloedafname (maandag) stond mijn hcg waarde aan 1200. Vandaag stond mijn hcg waarde aan 1300. De assistente zei me dat het hoogstwaarschijnlijk toch een miskraam zal geweest zijn doordat mijn hcg waarde zo traag naar boven is gegaan, normaal moest het verdubbeld zijn zei ze.
Nu moet ik 4 dagen wachten voor een nieuw bloedonderzoek en een nieuwe echo, dit zal echt een eeuwigheid duren! Die onzekerheid is verschrikkelijk, ik hoop ergens toch nog dat het vruchtje er is omdat mijn hcg waarde niet was gezakt.
Wat denken jullie hiervan? Iemand ervaring? Alvast bedankt! Vele groetjes.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Miskraam of toch afwachten?

Bericht door mich75 » 30 januari 2020, 21:17

Van 1200 naar 1300 op 3 dagen is echt te weinig, MAAR

Is de bepaling in hetzelfde labo gebeurd?

1300 op 4 weken is echt heel hoog, dus 1200 op 3w4d is buiten categorie, zou het kunnen dat ze een foutieve waarde gegeven hebben?

Als de waarden kloppen dan moet je goed opgevolgd worden want het zou dan kunnen gaan om een bbz (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)
Maar het zou ook kunnen dat het een tweeling was en dat je eentje verloren hebt, dan zakt het hcg ook, dus nog even wachten vrees ik.
Je kan over 2 dagen je bloed laten nemen en dan weet je misschien meer.

Moest je erge pijn of krampen krijgen en je ben ongerust ga dan naar spoed.

Lisa00
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 januari 2020, 19:17

Re: Miskraam of toch afwachten?

Bericht door Lisa00 » 30 januari 2020, 21:26

Dankjewel voor je reactie! Ik vond die waarden van in het begin al heel hoog. De ene waarde is genomen via de huisarts, de andere in het ziekenhuis (verschillend labo dus). Ik zal een afspraak maken bij de huisarts om nog eens mijn bloed te checken, dan kan ik wel vergelijken met de eerste analyse.
mich75 schreef:
30 januari 2020, 21:17
Van 1200 naar 1300 op 3 dagen is echt te weinig, MAAR

Is de bepaling in hetzelfde labo gebeurd?

1300 op 4 weken is echt heel hoog, dus 1200 op 3w4d is buiten categorie, zou het kunnen dat ze een foutieve waarde gegeven hebben?

Als de waarden kloppen dan moet je goed opgevolgd worden want het zou dan kunnen gaan om een bbz (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)
Maar het zou ook kunnen dat het een tweeling was en dat je eentje verloren hebt, dan zakt het hcg ook, dus nog even wachten vrees ik.
Je kan over 2 dagen je bloed laten nemen en dan weet je misschien meer.

Moest je erge pijn of krampen krijgen en je ben ongerust ga dan naar spoed.

Lisa00
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 januari 2020, 19:17

Re: Miskraam of toch afwachten?

Bericht door Lisa00 » 2 februari 2020, 15:58

Vandaag ben ik moet spoed geopereerd, was een BBZ. Mijn linker eileider is verwijderd.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Miskraam of toch afwachten?

Bericht door mich75 » 2 februari 2020, 21:59

Wat jammer dat het toch een bbz was.

Veel sterkte.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten