Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 21 september 2020, 10:45

Wij hebben dit vermeld met gewoon de tekst 'Vrijblijvende cadeautips' en dan zowel de lijst als de rekening.
Het zou jammer zijn dat je een lijst laat leggen en niemand weet ervan en kan er dus niets van kopen.
Ik hou alle geboortekaartjes van iedereen bij en overal staat het erop vermeld. Ik lees ook op de Hollandse forums dat het daar als beledigend wordt bezien maar hier in Vlaanderen is het wel 'normaal' hoor denk ik dat je dit er op zet. Als je vrijblijvend erbij zet, verplicht je niemand tot iets en geef je het maar mee als tip.

Zaterdag nog naar Kinderplaneet geweest om er nog wat bij op te zetten. Gelukkig was deze keer mijn zus mee dat ze mee kon kiezen en tips kon geven. Nog steeds niet alles wat we nodig hebben dat erop staat maar uiteindelijk kan ik nog dingen zelf in andere winkels kopen, of zoals mijn zus zei, een speeltapijt en muziekmobiel kunnen we dan voor zijn eerste kerstmis vragen :) en de cadeau van CM bij Dreambaby hebben we dan ook nog te goed. Voorzien jullie eigenlijk een tweede verzorgingstafel voor in de living? Ik twijfel nog.

Deze week ga ik de knoop doorhakken qua doopsuiker. Heb al gekozen welke handelaar uiteindelijk (de duurste :p maar had bij haar het beste gevoel en meeste keuze en wat het meest aanleunt bij wat ik wil). Alleen de kleur van het kubusje vloekt beetje met de kleur op onze stickers (andere tint lichtblauw) dus daar moeten we nog iets op vinden.
Hopelijk stuurt de drukker ook een laatste proefdruk zodat we dat ook kunnen afronden.

Oktober hou ik dan voor alles te installeren van autostoel en leren alles te gebruiken van Maxi cosi en buggy. Mijn mama heeft aangeboden alle kleertjes te wassen dus heb 4 volle dozen (incl bad/bedlinnen) bij haar afgezet :lol: Moet zelf enkel nog eens zien van de hoezen van de autostoelen, wipper, ... enz te wassen.

Met mij zelf gaat het wel. Enkel snachts wat zeer op de heupen van telkens op zij te liggen (lig eigenlijk nog wel veel op rug om die pijn wat te verlichten). Naar prenatale kine geweest, die heeft me wat oefeningen voor thuis meegegeven en eind okt heb ik nog een afspraak voor bevallingstips. Sinds een week heb ik ook vrij veel last van de baby die tegen mijn blaas drukt. Indalingspijn? Hierdoor moet ik vaak stoppen met wandelen of meteen gaan zitten, want is een heel ambetant en vies gevoel.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 21 september 2020, 20:42

Wij hebben beneden een tweede verzorgingstafel voorzien.

Op ons geboortekaartje komen ook cadeautips: pamperrekening en onze geboortelijst. Als mensen toch iets geven, beter iets nuttig.

Hier serieus last van hoofdpijn en slecht slapen aangezien ik geen houden weet te nemen.
Verder alles ok. De baby doet het goed.
Ik kan niet wachten tot ze er is.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 21 september 2020, 20:47

Wij hebben ook twee verzorgingstafels: een goedkope van de Ikea in de living en dan een die bij de kamer past van ons zoontje (1e kindje dus, voor dochter hebben we nog geen kamer). Die van de living gebruiken we nu (zoon is 15 maanden) nog steeds. Die in de kamer wordt amper gebruikt. Dus ik raad het toch wel aan. Maar het is maar wat je praktisch vindt hè 😃. Wij hebben cheeky wipes (wasbare billendoekjes) en die staan op een vaste plek. Met wegwerpdoekjes ben je misschien minder gebonden aan die plek denk ik. Al zijn kleertjes en verzorgingsproducten liggen ook op de luiertafel in de living, we hebben dit nog niet verhuisd. En met baby 2 gaan we het ook nog even zo gebruiken denk ik.

Op ons kaartje zal ook zowel de geboortelijst als de pamperrekening staan. En er staat bij dat het een vrijblijvende cadeautip is. Ik vind dit niet onbeleefd hoor :D.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Pixie1010
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 januari 2020, 9:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Pixie1010 » 26 september 2020, 9:39

Hoi allemaal!

Eindelijk nog eens tijd om iets te schrijven. Tijdens de zwangerschap las en schreef ik meestal als ik een bad nam 😀, maar dat is nu nog eventjes niet aan de orde.
Voor wie nieuwsgierig is naar de naam: ons dochtertje heet Maxine, een Franse naam die je hier (nog) niet zo veel hoort. De zus heeft ook een Franse naam die er volgens veel mensen heel goed bij past 😀

Wat jullie bezorgdheid ivm een lijst/ rekeningnummer vermelden op het kaartje: no worries! Ik denk inderdaad ook dat het vooral'in Nederland 'not done' is. Hier is dat toch vrij normaal? Ik probeer voor cadeautjes voor andere ouders ook altijd zo snel mogelijk de lijst te checken, of ik stort een bedrag op de rekening.
Bij ons is het ons tweede kindje, dus de lijsten (we hebben er twee kleine bij twee winkels) zijn vrij beperkt. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen al gevraagd hebben of het aub niet nog wordt aangevuld! En zeker nu met Corona is er al vrij veel gestort op de rekening.
Btw: zo heb je minder kans op echt rare/lelijke cadeaus, hoewel die er altijd wel tussen zitten. 😉 Wij hebben hier bv al een prachtige groen/bruine vilten kabouter gekregen om op te hangen in de mintgroene babykamer....

Doe dat nog goed allemaal!

Pixie

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 28 september 2020, 17:25

Heel mooie naam Pixie!! Mijn vriendin heeft haar dochtertje ook zo genoemd.

Welke verzorgings/bad producten halen jullie in huis (en pampers)? ik lees op ander forum bv Naif dat veel gebruikt wordt. Zag ik ook liggen id kinderplaneet, maar is wel vrij duur. Of kan een gewone Zwitsal ook? En pampers van het merk pampers of ... ? Ik realiseer me dat we dit ook al moeten aankopen voor de baby er is maar ik weet niet goed wat.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 28 september 2020, 17:38

Laurake86 schreef:
28 september 2020, 17:25
Heel mooie naam Pixie!! Mijn vriendin heeft haar dochtertje ook zo genoemd.

Welke verzorgings/bad producten halen jullie in huis (en pampers)? ik lees op ander forum bv Naif dat veel gebruikt wordt. Zag ik ook liggen id kinderplaneet, maar is wel vrij duur. Of kan een gewone Zwitsal ook? En pampers van het merk pampers of ... ? Ik realiseer me dat we dit ook al moeten aankopen voor de baby er is maar ik weet niet goed wat.
De eerste keer moest ik op voorhand zeggen of ik zelf verzorgingsproducten meebracht naar het ziekenhuis of er aan een voordeeltarief aankocht. Wij hebben dat laatste gedaan, dat was iets van €7 voor een 5-tal producten van Mustela. De 2de keer was die optie er niet en kregen we die producten gewoon.
Pampertjes kregen we in het ziekenhuis, maar ik had wel al enkele pakken gekocht in maatje 1 voor onze dochter en maatje 0 voor de tweeling.
Toen ik nog in het ziekenhuis lag met de tweeling waren de Kruidvat luiers kleine maatjes aan 50%, ik heb toen gewoon online besteld via mijn gsm en ineens een grote voorraad ingeslagen.

Ik heb gehoord dat er vrij veel kindjes allergisch reageren op Zwitsal, maar ik weet niet of het waar is.

Trouwens als je een klantenkaart van Kruidvat hebt dan kan je online aangeven dat je zwanger bent en dan mag je vanaf een gegeven moment, waar jullie al voorbij zijn, een aantal dingen gratis gaan afhalen, oa pampertjes, vochtige doekjes, bijtring,...

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 28 september 2020, 19:33

Wij kochten al Pampers en vochtige doekjes van
Pampers en Zwitsal producten.

Als de dochter er allergisch voor zou zijn, hebben we genoeg te verwachten baby’s / kindjes om de producten aan door te geven.

In ons ziekenhuis krijgen we wel pampers voor de dagen in het ziekenhuis, wasproducten mocht ik meenemen maar moet niet. Wij gaan dat doen, dan kunnen we die daar ter plaatse al testen.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 28 september 2020, 19:34

Pixie1010 schreef:
26 september 2020, 9:39
Hoi allemaal!

Eindelijk nog eens tijd om iets te schrijven. Tijdens de zwangerschap las en schreef ik meestal als ik een bad nam 😀, maar dat is nu nog eventjes niet aan de orde.
Voor wie nieuwsgierig is naar de naam: ons dochtertje heet Maxine, een Franse naam die je hier (nog) niet zo veel hoort. De zus heeft ook een Franse naam die er volgens veel mensen heel goed bij past 😀

Wat jullie bezorgdheid ivm een lijst/ rekeningnummer vermelden op het kaartje: no worries! Ik denk inderdaad ook dat het vooral'in Nederland 'not done' is. Hier is dat toch vrij normaal? Ik probeer voor cadeautjes voor andere ouders ook altijd zo snel mogelijk de lijst te checken, of ik stort een bedrag op de rekening.
Bij ons is het ons tweede kindje, dus de lijsten (we hebben er twee kleine bij twee winkels) zijn vrij beperkt. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen al gevraagd hebben of het aub niet nog wordt aangevuld! En zeker nu met Corona is er al vrij veel gestort op de rekening.
Btw: zo heb je minder kans op echt rare/lelijke cadeaus, hoewel die er altijd wel tussen zitten. 😉 Wij hebben hier bv al een prachtige groen/bruine vilten kabouter gekregen om op te hangen in de mintgroene babykamer....

Doe dat nog goed allemaal!

Pixie
Mooie naam!!

Oh geweldig zo een kabouter 😆
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 1 oktober 2020, 10:46

Oke, bedankt! Ja in het ziekenhuis zouden we ook producten van mustela krijgen. Ik vraag binnenkort nog eens na bij vriendin die rond 20okt gaat bevallen in hetzelfde ziekenhuis.

Gisteren was het baby koopdag bij kruidvat. Wilde wat kopen online maar was veel 1+1 en ja, wil wel eerst 1 x kopen om te zien hoe baby er op reageert. En van pampers hadden ze 3 soorten voor newborns :shock: 0-2kg 2-5kg of 2-6 kg of toch zoiets in den aard, dus ja, daar wist ik ook al niet wat kiezen... heb dus nog niets ingeslagen.

Dit weekend ga ik me bezig houden met (stoffen) speelgoed, en hoezen van wipper enz te wassen. Ah en bijslapen :D
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 1 oktober 2020, 10:59

Bij kruidvat zijn de new borns als volgt, als ik me niet vergis:

0: 0-3kg
1: 2-5kg
2: 3-6kg

Onze dochter zou 3-3,3 kg wegen bij de geboorte, dus een aantal pakjes van maat 1 voorzien, het was ook een slank babytje en is nu nog altijd zo, ze heeft nooit babyvet gehad.

De tweeling zou rond de 2,2-2,4 kg zitten en dit was ook zo, dus toen heb ik een hele voorraad (45!, ik kon er maar max 15 per keer bestellen :lol: ) van maatje 0 in geslagen, maar oh boy ze kwamen veel sneller bij dan gedacht. Ik heb ze wel kunnen opgebruiken, maar het was hoog tijd om een maatje groter te nemen.

In principe is maatje 1 goed om te beginnen, tenzij je echt een groot, zwaar beebje hebt dan neem je beter maatje 2.
Maatje 0 is eerder bij prematuurtjes.

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 1 oktober 2020, 17:40

Hallootjes,

Vandaag 32-weken controle gehad. Ons kleintje zou nu 1,77kg zijn. Geboortegewicht wordt momenteel geschat op 3,4kg. Ze zit op percentiel 38.
Alles loopt prima. Ik hou wel veel vocht vast, maar op zich kan dat geen kwaad. En moe, moe, moe. Momenteel geen zin om te beginnen wassen, winkelen,...
Straks een infosessie arbeid en bevalling. Ik ben eens nieuwsgierig.
Zaterdag gaan we ook kijken naar een locatie voor babyborrel + doop te houden. Daar is een schattig kapelletje aan. Misschien willen we ook gelijk trouwen daar. :D
Ik geloof dat we in het ziekenhuis kunnen kiezen tussen productjes van Mustela en Galenco (ook zo 5 producten tegen betaling. Maar ik heb geen idee welke 5 producten dat kunnen zijn) Ook pampers krijgen we in het ziekenhuis. Wel heb ik al zo 1 pak pampers van het Kruidvat. Dat was via het gratis moeder-pakket van Kruidvat of zoiets.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 7 oktober 2020, 8:09

Laurake, vandaag heb jij nog een echo, zeker. Veel plezier/succes.
Laat zeker wat weten.
Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 7 oktober 2020, 12:29

Oh syl, leuk dat je dit nog wist :) en fijn dat jouw kleintje het goed maakt! Net terug van zh. Met kleintje alles goed, is nu 2kg150 en 42cm dus wel wa dikker :shock: maar... Hij ligt terug stuit en placenta ligt tegen de bmhals, niet erover maar ertegen, maar genoeg voor extra opvolging. Op 36w6 krijg ik er een echo bij (5nov) tegen dan moet de baby gedraaid zijn en moet de placenta 2cm verwijderd zijn v bmhals. Als dat laatste niet is gebeurd wordt sowieso een keizersnede gepland. Is de placenta wel verplaatst en ligt die goed maar baby nog niet dan krijg ik een versie (25% kans op succes), als dat niet lukt ook keizersnede. Baby komt dan weekje vroeger. Kon wel wenen. Had ik me niet aan verwacht. Maar we hebben nog 4 weken dus op duimen!

Eergisteren ook wa stress want had gevoel van blaasontsteking. Gisteren naar HA geweest zij zag niets en vanmorgen staal gemaakt voor gynae en ook zij vond niets maar staal gaat nog in labo nu onderzocht worden. Zowel dokter als gynae denken eerder aan bekken en voeten van baby die vlak tegen blaas liggen.

Ik ben ook heeeeeel moe en geen fut om iets te doen. En vingers en voeten worden dikker en dikker v vocht. Kan ik buiten steunkousen niets aan doen maar da ga ik ni dragen.

Hoe was de infosessie en het bezoek voor babyborrel/doop/trouw Syl? Leuk dat je tegelijk wil trouwen :)

Bedankt Mich voor de info. Nu met de onzekerheid van wanneer baby komt ga ik nog wel wa wachten met inslaan van pampers.

Ik heb trouwens een goede degelijke compacte verzorgtafel via 2ehands op de kop kunnen tikken voor maar 10 euro. Ze staat hier al id living. Kwestie van de katjes er al mee te leren leven en eraf te houden. Ben wel fier dak eens 2e hands heb aangedurfd 😊
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 7 oktober 2020, 15:02

Hoi, wat leuk om de update te lezen.
Ik hoop dat alles nog goed komt zodat je geen keizersnede moet hebben en dat je ook geen blaasontsteking hebt. Ik help je duimen!
Hier ook erg moe en wel enorm last van vocht in mijn voeten, enkels, benen, ogen, handen,...Steunkousen zouden ook niet meer helpen zei de kiné. Ze gaat nu een manuele lymfedrainage of zoiets proberen. Ik hoop dat het wat minder wordt, want is echt niet leuk zo.
Ik heb wel al een aantal dingen tweedehands gekocht. Tot nu toe ben ik er wel tevreden van.
Ondertussen is de geboortelijst zo goed als af.
Het geboortekaartje is bijna af. Juist voor de doopsuiker vind ik nog steeds moeilijk om de knoop door te hakken wat betreft de aantallen.
Nu de corona terug opflakkert, weet ik niet goed wat ik moet doen met de babyborrel/doop/trouw....

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 8 oktober 2020, 9:29

Dank je! Ik hoop ook geen keizersnede. Vannacht er over gedroomd dak het zitten had. En ook van schepen die verkeerd lagen en moesten draaien, urgh, het spookt door mijn hoofd. Worden 4 lange weken nu.

Onze geboortelijst is nu ook vrij volledig. Al wil ik nog wel eens terugkeren om enkele zaken te bekijken of we ze wel juist hebben gekozen (bv draagzak heb ik andere gekozen dan op mijn bladje stond, ... ). Ik ga in de kinderplaneet ook eens kijken voor voedingsbh's, hadden ze precies wel wat aanbod voor. En voor de rest zijn het kleine dingen die ik zo wel zelf ga kopen in andere winkels enz. Er is al 1 aankoop gebeurd van onze lijst (mijn zus, de meter, heeft de cosleeper voor ons gekocht ^^). Moet hem nog gaan afhalen, maar heb ik nog tijd voor he.

Ik heb vorige week de knopen doorgehakt qua doopsuiker. 90 suikerbonen-doosjes/potjes, 40 snoepzakjes en 1 traktatiepot. Toch wat teveel gekozen ipv juist genoeg. Uiteindelijk zal het wel op geraken :)

Geboortekaartje is hier ook bijna af. Alles staat nu goed, alleen twijfel ik nog voor 2 soorten kleurentinten van de tekst. Drukker ging me 2 proefdrukken bezorgen, en dan kan ik finale beslissing maken..

Ik begrijp dat het niet gemakkelijk is om nu een beslissing te maken qua babyborrel/trouw. Corona toestand wordt er momenteel precies ook niet beter op. Als je kiest, zeker de annulatie/wijzigingsvoorwaarden opvragen indien het niet moest kunnen doorgaan...

En succes met de lymfedrainage, laat weten of het helpt he ;)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten