Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 29 september 2021, 10:19

Hey Syl,

Wat fijn dat de vliegreis zo goed is meegevallen :) zo te horen heb je er van genoten.

Hier trekt Oliver zich ook sinds kort op. In zijn kamer thuis laat hij zich op zijn poep lichtjes vallen, is vinyl dus valt vrij zachtjes. Maar in zijn park of in de crèche weent hij als hij rechtstaat omdat hij niet hoe hij terug moet gaan zitten :D

Ik heb ook al lichte '1e verjaardagsfeestje'-stress :p Oliver krijgt geregeld cadeautjes mee van andere kindjes. Iets klein maar wel leuk. Ik doe maar mee met de hoop en heb een site ontdekt waar je allerlei van die prulledingetjes en zakjes kan aankopen per tiental. Maar ik bekijk het nog. Meestal zijn die prulledingetjes ook nog wel niet geschikt voor baby's. Bon is wel een leuk idee maar als je veel kindjes hebt zoals bij ons wordt het algauw een dure zaak, ook te zien hoeveel je per bon wil geven?

Qua feestje voor de familie staat de datum al maanden vast :D Vraag is alleen waar ik die mensen allemaal zet. We zijn met 12 volwassenen en 4 kinderen (1-14jr) en onze living is helaas niet zo groot. We hebben net getekend om de living uit te breiden met aanbouw/veranda maar dat is pas voor volgend jaar. Wordt dus dit jaar krap. En om 16u taart maar wat als avondeten... stress stress :lol:

Liefs
Laura
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 29 september 2021, 16:48

Hi!

Super dat de vakantie een succes was :). Op vakantie is het idd een ander ritme hé... Heb het ook weer gemerkt, wij waren ook net een weekje weg. Bij thuiskomst moesten ze allebei wel terug wat wennen, zeker de oudste... En wij ook ... deze morgen weer de ochtendrush, pfieuw, pittig toch!

Hier krijgen ze in de crèche ook heel vaak uitdeelcadeautjes ... vaak plastic 'rommel', stempels, stickers, mini-boekjes, rozijntjes, ... vaak verpakt in een plastieken zakje... Wij doen dit zelf niet, maar geven idd een cadeau voor de hele groep. Bij de 1e verjaardag van mijn zoontje gaf ik speelgoed (een pakketje samengesteld van bij Hema met houten puzzels, bal, boekjes). En voor de 2e verjaardag had ik toffe snoepzakjes gekocht en alle begeleidsters zo eentje gegeven ... Ze waren daar heel blij mee :). Ik vind het niet meer exact terug, maar het was iets in deze aard: https://zoetegroetjes.be/winkel/bedanken/
Voor de kindjes was er dan "niks", maar denk niet dat er één kindje dat gemist heeft :lol:
Een bon vind ik ook wel een heel tof idee hoor, dan kiezen ze zelf! Je kan het ook altijd eens vragen, of er iets is dat ze nog kunnen gebruiken?

Wij doen ook nog steeds borstvoeding. In mijn vorig bericht zag ik dat het toen wat minder ging. Ik zou het haast vergeten, maar we hebben echt wel in een dipje gezeten... Gelukkig is het terug genormaliseerd, want oh boy, hoe makkelijk is dat wel niet (zeker op vakantie)... Benieuwd hoe lang ik het nog kan geven... Momenteel is er zeker nog genoeg melk.

Lea is al zo snel in het optrekken, kruipen, terug gaan zitten... Soms moeten we echt zoeken waar ze is (lees: mini hartaanval als we ze niet binnen de 15 seconden vinden), meestal zit ze dan ergens onder tafel een kruimel op te eten. Oeps... Laatst is ze ook hard gevallen - we hebben niet gezien hoe- met als gevolg dat ze 3 weken met een blauw plek op haar wang heeft gezeten. Denk dat dat ook het verschil is met een 2e kind ... Die kan echt wel tegen een stootje... Wordt ook regelmatig geduwd (al dan niet per ongeluk) door haar grote broer, of heb hen ook al eens betrapt dat grote broer OP de baby zat ... en die waren allebei aan het lachen :shock:

En ohja, feestje! Dat is het nadeel van jarigen in de herfst/winter... Onze zoon is jarig op 1 juli, dus tot nu toe het feestje altijd buiten kunnen doen! Wij gaan wellicht een brunch doen voor de verjaardag van Lea, ik vind dat op zich wel handig, dan heb je nog een redelijk rustige namiddag en kunnen de kindjes nog een normaal dutje doen... Maar nog te bekijken...

Groetjes!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 29 september 2021, 22:46

Hoi,

Welke site is dat Laurake? Want Kato krijgt tot nu toe echt rommel. Ik heb het elke keer rechtstreeks in de vuilbak gegooid. Alleen de laatste keer niet. Toen kreeg ze een badeendje met de tekst:"Een eentje voor mij en een eendje voor jou." (Vond ik al origineel) En die mama had ook een heel mooi slabbetje zelf gemaakt. Maar aangezien mijn middelnaam "onhandig" is, ga ik hier niet aan beginnen. :lol: Maar misschien vind ik op die website wel wat leuks. En anders een bon van de Ava. De begeleidsters hebben aangegeven dat ze dit wel leuk vinden om knutselspullen te kopen.
Voor het verjaardagsfeest twijfelen we nog tussen pizza's halen of hamburgers. Alleszins is simpel met niet teveel werk zodat we mee kunnen genieten. Voor Kato maakt het toch allemaal niet uit.

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 20 oktober 2021, 10:54

Hey,

Sorry Silkie, helemaal vergeten te antwoorden. De site was https://www.bakerross.nl/klein-speelgoe ... cadeautjes maar ik vermoed dat ik te laat ben. Is eigenlijk dezelfde rommel als je (en wij ook) meestal krijgen maar heb echt geen andere ideeën. Wat heb je uitsluitend besloten te doen? Wanneer wordt ze juist 1 jaar? Ik dacht rond deze tijd.
Qua eten gaan we wrsl gaan voor uitgebreide avond-brunch. Het is zondag en ga wrsl vrijdag al verlof nemen om alles voor te bereiden maar dat valt nog te zien.

Groetjes
Laura
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten