Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 15 oktober 2020, 21:46

Bedankt voor de tips ivm de roze doos! Zal het bij de volgende afspraak ns vragen aan de gynaecoloog en anders bestel ik online 😊

Ik draag ook alle kleren die ik ook ga meepakken naar het ziekenhuis (ondergoed, t-shirts, broeken). Bij de vorige bevalling lag het koffertje klaar met de babyspullen en dingen die ik niet per se gebruikte/dubbel heb (vb: voedingsbeha, shampoo, Tandpasta, ..). Ik had er dan een lijstje inliggen. Zo kon ik - indien ik halsoverkop zou moeten vertrekken - dat lijstje afgaan en alles nog in de koffer stoppen.
Ik had wat extra pyjama’s gekocht bij c&a, in mijn gewone maat (large) en die pasten perfect na de bevalling. De bolle buik was weg, en door de elastiek van de pyjama stoorde het niet dat er nog wel een klein buikje was. Zeker nu met Corona denk ik dat ik enkel pyjama’s meeneem, er zal toch geen bezoek komen. En de vroedvrouwen zijn wel wat meer gewoon :lol:

Ik ben vorig jaar in een hittegolf bevallen en had het koud in het ziekenhuis. Ik ga dus deze keer een dekentje meepakken. Maar mss staat nu de chauffage aan omdat het koud is buiten en heb ik het net te warm 🤷‍♀️

@laurake: waarom zou je alles met dettol ontsmetten? Ook omwille van Corona? Ik doe dat persoonlijk niet, ga wel vragen dat mensen hun handen wassen voor ze de baby aanraken, maar te veel ontsmetten zou niet goed zijn voor de immuniteit vd baby. Nuja, alle begrip dat je dit wel doet hè!! En ik weet ook niet of dat van die immuniteit opgaat voor oppervlaktes of dat het vnl slaat op menselijk contact.

Ik heb morgen een afspraak bij de dokter voor griep-en kinkhoestvaccin
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 15 oktober 2020, 22:34

liesanne schreef:
15 oktober 2020, 21:46
Zeker nu met Corona denk ik dat ik enkel pyjama’s meeneem, er zal toch geen bezoek komen. En de vroedvrouwen zijn wel wat meer gewoon :lol:
Waar ik ben bevallen was het verplicht om overdag in gewone kledij aan te hebben.


Ik ben vorig jaar in een hittegolf bevallen en had het koud in het ziekenhuis. Ik ga dus deze keer een dekentje meepakken. Maar mss staat nu de chauffage aan omdat het koud is buiten en heb ik het net te warm 🤷‍♀️
Bij mij was het vorig jaar net geen hittegolf, maar bijna de hele dag de gordijnen moeten dichthouden en nog pokkeheet op de kamer.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 15 oktober 2020, 22:47

mich75 schreef:
15 oktober 2020, 22:34
liesanne schreef:
15 oktober 2020, 21:46
Zeker nu met Corona denk ik dat ik enkel pyjama’s meeneem, er zal toch geen bezoek komen. En de vroedvrouwen zijn wel wat meer gewoon :lol:
Waar ik ben bevallen was het verplicht om overdag in gewone kledij aan te hebben.


Ik ben vorig jaar in een hittegolf bevallen en had het koud in het ziekenhuis. Ik ga dus deze keer een dekentje meepakken. Maar mss staat nu de chauffage aan omdat het koud is buiten en heb ik het net te warm 🤷‍♀️
Bij mij was het vorig jaar net geen hittegolf, maar bijna de hele dag de gordijnen moeten dichthouden en nog pokkeheet op de kamer.

Whuuuut?? Hoe kunnen ze dat nu verplichten, in een ziekenhuis :o :o. Wie bepaalt dan wanneer het ‘gewoon’ is en wanneer ‘pyjama’? Echt bizar 🤓
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 16 oktober 2020, 14:03

Ik vind het ook raar dat ze je kunnen verplichten om gewone kledij aan te doen.
Al ga ik wel een pyjama aandoen 's nachts en gewone kledij overdag.
Gisteren nog een mooie (voedings/zw) pyjama, besteld op Bonprix, toegekregen.
De kleren die ik heb en zal aandoen zijn voedingskledij/pyjama's maar die doe ik nu ook aan tijdens de zw.
Ik ben volslank en heb sowieso altijd al een buik gehad dus ik vermoed dat alles na de bevalling ook nog wel zal passen :lol:

Alle spulletjes die ik tweedehands krijg (ook van de zussen) wil ik een eerste keer wassen met Dettol. Daarna maakt het niet meer uit hoe ik het was. Maar vind het properder zo, zeker als ze iets in hun mondje steken.

Griepspuit hebben we eind volgende week op de planning staan.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 16 oktober 2020, 16:29

Hallo,

Ze leggen me nog steeds 3×/dag aan de monitor om te kijken hoe de kleine meid reageert. Mazr die blijft vrolijk en actief. Bloeddruk is onder controle met de medicatie. Maar ze gaan nu ook de bloed- en urinetest afwachten.
Het verandert allemaal zo vlug! Dinsdag was er sprake van me in te leiden, nu zeggen ze dat ik maandag misschien naar huis mag en dan ambulant opgevolgd zal worden.
Het is hier alleszins niet echt warm in het ziekenhuis. En ik heb al de gekste combinaties aan gehad: slaapkleedje met een pyjamashort een kamerjas en van die antislip-sokken samen met mijn steunkousen. Sexy ten voeten uit. :lol: Doen ze hier niet moeilijk over. En buiten je partner mag er toch geen bezoek komen. Ze zeggen zelf:'als jij je er maar goed ik voelt."
Dat valiesje stelt eigenlijk ook niet zoveel voor. Ik stuur elke dag wel naar mijn vriend om nog iets mee te nemen. Het is ook niet dat je zoveel plaats hebt om alles te leggen. De vuile dingen of de dingen die ik niet nodig heb, neemt hij dan weer mee. Natuurlijk heb ik op dit moment nog geen kleintje...
Ondertussen heeft mijn mama alle kleertjes gewassen en een ziekenhuispakketje gemaakt, voor het geval dat...

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 16 oktober 2020, 16:30

Hallo,

Ze leggen me nog steeds 3×/dag aan de monitor om te kijken hoe de kleine meid reageert. Mazr die blijft vrolijk en actief. Bloeddruk is onder controle met de medicatie. Maar ze gaan nu ook de bloed- en urinetest afwachten.
Het verandert allemaal zo vlug! Dinsdag was er sprake van me in te leiden, nu zeggen ze dat ik maandag misschien naar huis mag en dan ambulant opgevolgd zal worden.
Het is hier alleszins niet echt warm in het ziekenhuis. En ik heb al de gekste combinaties aan gehad: slaapkleedje met een pyjamashort een kamerjas en van die antislip-sokken samen met mijn steunkousen. Sexy ten voeten uit. :lol: Doen ze hier niet moeilijk over. En buiten je partner mag er toch geen bezoek komen. Ze zeggen zelf:'als jij je er maar goed ik voelt."
Dat valiesje stelt eigenlijk ook niet zoveel voor. Ik stuur elke dag wel naar mijn vriend om nog iets mee te nemen. Het is ook niet dat je zoveel plaats hebt om alles te leggen. De vuile dingen of de dingen die ik niet nodig heb, neemt hij dan weer mee. Natuurlijk heb ik op dit moment nog geen kleintje...
Ondertussen heeft mijn mama alle kleertjes gewassen en een ziekenhuispakketje gemaakt, voor het geval dat...

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 16 oktober 2020, 17:00

liesanne schreef:
15 oktober 2020, 22:47
mich75 schreef:
15 oktober 2020, 22:34
liesanne schreef:
15 oktober 2020, 21:46
Zeker nu met Corona denk ik dat ik enkel pyjama’s meeneem, er zal toch geen bezoek komen. En de vroedvrouwen zijn wel wat meer gewoon :lol:
Waar ik ben bevallen was het verplicht om overdag in gewone kledij aan te hebben.


Ik ben vorig jaar in een hittegolf bevallen en had het koud in het ziekenhuis. Ik ga dus deze keer een dekentje meepakken. Maar mss staat nu de chauffage aan omdat het koud is buiten en heb ik het net te warm 🤷‍♀️
Bij mij was het vorig jaar net geen hittegolf, maar bijna de hele dag de gordijnen moeten dichthouden en nog pokkeheet op de kamer.

Whuuuut?? Hoe kunnen ze dat nu verplichten, in een ziekenhuis :o :o. Wie bepaalt dan wanneer het ‘gewoon’ is en wanneer ‘pyjama’? Echt bizar 🤓
Ik denk dat ze dit vooral doen om het aan te leren voor thuis en je een duidelijk verschil tussen dag en nacht hebt. Je bent tenslotte ook niet ziek, je bent bevallen.

@Syl lig jij op materniteit of op de mic? Ik heb 1 dag op de mic doorgebracht omwille van mijn suikertest en daar was het niet speciaal warm, maar daar liggen ook geen beebjes, enkel mama's to be.

Ik had op materniteit (1x gewoon en 1x kangoeroe) meer dan voldoende plaats, valies, drank, eten, kledij van mij en de baby(s), handdoeken, cadeautjes,...kon allemaal in de kast en had nog veel plaats over.

Elk zh is anders en het uiteindelijk zal het allemaal wel lukken.

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 16 oktober 2020, 17:17

Paniek! Waardes zijn verder verslechterd en ze willen me inleiden. Ik weet niet goed wat me te wachten staat en voel me absoluut nog niet klaar ervoor. Ik had eigenlijk verwacht maandag naar huis te mogen. Voelt als een bom die gevallen is. Ze zeggen dat ik zondag mama ga zijn... :shock:
Ben bang.
Ik lig op de kraamafdeling. Hier liggen de "rustenden", maar ook kamers met moeders en kindjes.
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mitte » 16 oktober 2020, 17:25

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 15 november 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 16 oktober 2020, 17:27

Oww hoe komt dat ineens... ik dacht dat het goed ging.
Staat het vast dat ze willen inleiden? Dit weekend dan?
Allesinds ze weten wat ze doen en het zal het beste zijn voor je kindje en jezelf.
Veel succes alvast en sterkte he meid!! Komt allemaal goed!
Hopelijk zit je dan zondag op een roze wolk met een gezond babytje in je armen <3

Dikke knuffel!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 16 oktober 2020, 19:31

Silkie schreef:
16 oktober 2020, 17:17
Paniek! Waardes zijn verder verslechterd en ze willen me inleiden. Ik weet niet goed wat me te wachten staat en voel me absoluut nog niet klaar ervoor. Ik had eigenlijk verwacht maandag naar huis te mogen. Voelt als een bom die gevallen is. Ze zeggen dat ik zondag mama ga zijn... :shock:
Ben bang.
Ik lig op de kraamafdeling. Hier liggen de "rustenden", maar ook kamers met moeders en kindjes.
Begrijp dat je je nog niet klaar voelt. Zeker als er eerder sprake was van maandag naar huis te mogen..
Hopelijk krijg je snel wat extra info.
Veel succes! Je bent in goede handen. 😘🍀
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 16 oktober 2020, 23:09

Silkie schreef:
16 oktober 2020, 17:17
Paniek! Waardes zijn verder verslechterd en ze willen me inleiden. Ik weet niet goed wat me te wachten staat en voel me absoluut nog niet klaar ervoor. Ik had eigenlijk verwacht maandag naar huis te mogen. Voelt als een bom die gevallen is. Ze zeggen dat ik zondag mama ga zijn... :shock:
Ben bang.
Ik lig op de kraamafdeling. Hier liggen de "rustenden", maar ook kamers met moeders en kindjes.
Ojee! Nu pas bijgelezen. Hoe snel is dat veranderd zeg?! Wie weet verbeteren de waardes terug? Hou ons op de hoogte. En alvast heel veel succes gewenst!!!


Nog ivm het pyjamaverhaal: je mag toch ook overdag slapen? De vroedvrouwen kwamen zelfs zeggen tegen mij dat ik best kon slapen wanneer mijn kleintje sliep. Ach ja, ik zou mij er - denk ik - niet echt iets van aangetrokken hebben (letterlijk 😂)
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 17 oktober 2020, 8:23

Elk verhaal is inderdaad anders, mijn bevalling was ook pure horror maar de keizersnede op zich viel mee, hoor, de complicaties niet. Liever niet via keizersnede, maar als het niet anders kan, het heeft ook wat voordelen. De andere weg blijft intact, minder bloedverlies achteraf. Je kan maar beter positief denken... Maar ja, een langer herstel. Ik ben bevallen begin augustus en ben nog verre van hersteld maar dit komt meer door de complicaties dan de keizersnede op zich. Dus laat jullie zeker niet bang maken!
En dames, wat hebben we al allemaal gedaan om hier te geraken, dat bevallen kunnen we ook, hoe dan ook!!!

Syl, ik denk aan je, dat jullie het allebei goed mogen stellen!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 18 oktober 2020, 22:44

Emma, dat is waar! We komen van ver en zolang de baby maar gezond ter wereld komt, maakt het uiteindelijk allemaal niet uit. Op wat gebied moet je dan nog herstellen? En lukt het dan intussen met de zorg van de baby? Hopelijk snel volledig hersteld!

Ben nu wel stiekem benieuwd hoe het met jou gaat Silkie en of je mama bent geworden ... ik hoop alleszins dat alles goed gaat, zowel met jou als met de baby! Heb er wel wat aan gedacht dit weekend.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 20 oktober 2020, 8:48

Hoe gaat het Syl??
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten