Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 23 oktober 2020, 11:29

Hallo iedereen,

It was a bumpy ride... :shock:
Ik heb, zoals de gynaecoloog het zegt, de hun hele handleiding doorlopen: eerst willen inleiden op woensdag 14/10. Ook longrijping gekregen. Uiteindelijk ingeleid op vrijdag 16/10 via tabletten. Zaterdagavond via een ballon (of zoiets) gezien geen effect van de tabletten. Zondag terug tabletten, maar toen sloeg de zwangerschapsvergiftiging goed toe... Zondagavond is Kato geboren via een keizersnede.
Ikzelf weet weinig tot niets meer van die eerste dagen. Pas vanaf dinsdag is het met mijzelf beter. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, gezien de bloeddruk nog niet echt onder controle is. Maar mijn andere waarden zijn aan het normaliseren.
Onze kleine meid doet het super goed voor een prematuurtje te zijn (letterlijke woorden van de kinderarts, ik dus superfier! :D )
Ze ligt nog in de couveuse, maar komt elke dag goed bij en eet flink.
We komen er wel...

Ik hoop dat bij jullie alles wel nog voorspoedig verloopt.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 23 oktober 2020, 11:42

Ooh Syl, ik ben blij van je te horen. Was me behoorlijk ongerust aan het maken :?
Allereerst dikke proficiat met de geboorte van Kato!!! Superfijn dat ze het goed stelt.
Jammer dat je bevalling zo is moeten verlopen en dat je de eerste dagen niet zo bewust hebt meegemaakt.
Hopelijk komt die bloeddruk nu ook snel in orde en heb je niet teveel last van de keizersnede - wonde (viel de keizersnede wat mee?). Hoelang moeten jullie nu in het ziekenhuis blijven? Krijgt ze borstvoeding?
Geniet alvast van jullie dochtertje :D

Dikke knuffel

Hier buiten nog steeds rug- en maagpijn (en dus korte nachten en extreem moe) gaat het vrij goed.
Dinsdag gaan shoppen in Maasmechelen (Village en shopping) en nog wat kleertjes (50 & 56) ingeslagen :)
Wandelen ging wel niet zo vlot. Na elke winkel op een bankje gaan zitten vanwege de (vaginale) druk en steken.
Nu belt gisteren mijn mama dat ze ook wat heeft gekocht, wat ik apprecieer, maar ... :shock: een roos mutske en roos sjaaltje. We krijgen een jongen en dat weet ze. Ze vindt dit kunnen want vroeger in haar tijd was dat de mode. Urgh.
Woensdag alles zitten afwassen (maxi cosi's, speelgoed, ..) en ook telefoon gehad dat babymeubels 10/11 geleverd worden, jeej!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 23 oktober 2020, 11:49

Dikke proficiat met jullie dochter! 🥰

Lijkt me inderdaad een hele bumpy ride, maar gelukkig gaat alles goed met jullie en doet Kato het zo goed!!
Spoedig herstel!

Hier voorlopig nog geen beweging, ik zal ook ingeleid worden rond de vermoedelijke geboortedatum door de diabetes mag ik niet overtijd gaan. ben benieuwd hoe dat zal lopen.
Tenzij ze zich eerder zal aanbieden natuurlijk. Spannend.

Oh Laurake, een roze outfit voor een jongetje zou ik ook niet zo leuk vinden.. je kan het mss eens aandoen om een foto van te maken.
Fijn dat de meubels bijna geleverd worden. 🤗
Slecht kunnen wandelen ken ik, heb ik ook last van dus ik lig echt veel id zetel de laatste dagen.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 23 oktober 2020, 14:39

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig last heb van die keizersnede. Maar omdat ik zelf erg slecht was, verloopt alles met enkele dagen vertraging. Hierdoor is de wonde misschien al wat beter kunnen genezen of zo. Ik had het alleszins veel zwaarder ingeschat.
Borstvoeding gaat/mag nog niet. Ik kolf wel af (dit gaat echt over mililiters de eerste dagen!), maar dit wordt via een flesje gegeven zodat ze minutieus de hoeveelheden kunnen bijhouden.
Voor de zekerheid zeggen ze dat Kato in het ziekenhuis moet blijven tot de uitgerekende datum. Als het eerder is, is dat mooi meegenomen.
Gynaecoloog is komen spreken over mijn ontslag uit het ziekenhuis. Ik kijk er enorm tegenop om niet meer vlakbij te kunnen zijn en mijn kleine meid hier achter te moeten laten. :cry:
Mijn bloeddruk is nog steeds niet oké, maar dat kan ambulant opgevolgd worden.
@ laurake: fijn dat alles nog op tijd in orde is. Je bent precies nog erg mobiel: shoppen, alles afwassen,... Amai, ik heb er bewondering voor...

Veel succes en geniet nog van elke beweging en elk schopje dat je voelt...

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 23 oktober 2020, 23:06

Proficiat Syl!!!
Blij van je te horen, heb nog veel aan je gedacht.
Kato is een mooie naam 😍. Wij hebben mensen laten gokken op de naam en geboortedatum en een paar mensen hebben ook gegokt dat onze dochter Kato zou heten 😄

Moet idd wel raar zijn om ineens alleen thuis te zijn! Mag je Kato zoveel gaan bezoeken als je wil? Of zijn er beperkingen door Corona?

@laura: idd, roos is wat gek voor een jongen! Maar sowieso ga je nog dingen krijgen die je echt niet mooi vindt, haha. Heb echt rare dingen gekregen! Meestal droeg mijn zoontje dit dan 1x, ik nam een foto en stuurde die naar de schenker. En dan verdween die outfit in de kast of op Vinted 🤭😬.

Ik heb de laatste dagen echt heel veel last van een ‘zware’ buik, harde druk in mijn onderbuik, precies een blauwe plek waar iemand (Baby?) constant op duwt. Volgende week heb ik nog eens controle bij de gynaecoloog, ga dit met haar bespreken, lijkt me toch niet echt normaal meer.
Verder ben ik ook nog vrij mobiel, ik kook elke dag, ga naar de winkel, ben in de weer met m’n kleintje van 1 jaar en 4 maanden... maar wel alles op het gemakje! Mijn zoontje kijkt soms wel een aflevering van bumba te veel 🤷‍♀️😅.
Shoppen doe ik grotendeels online (maar dat doe ik al jaren zo, heeft weinig met de zwangerschap of Corona te maken 😬)
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 25 oktober 2020, 10:25

Silkie, moet idd moeilijk zijn om al naar huis te moeten gaan en Kato er achter te laten. Is het ziekenhuis ver van waar je woont? Hopelijk mag je er haar ten alle tijde bezoeken. Hoe is het intussen met je bloeddruk?
Goed om te horen dat je niet zoveel last hebt van de keizersnede-wonde. Geeft mij alweer wat meer moed ;)

Liesanne: mss de baby die ingedaald is en ergens met het hoofdje tegenaan duwt !? Idd best eens vragen. Succes deze week bij gynae.

Tiny: idd spannend! wel bemoedigend dat je niet overtijd zal gaan. Mijn vriendin was 20 okt uitgerekend en ze wacht nog steeds, wat ze niet prettig vindt.

Shoppen doe ik nu ook veel online wel. Alleen wilde ik dinsdag echt eens een dagje er tussen uit nu het nog kon. Liefst met overnachting maar aangezien de restaurants dicht gingen (niet wetende dat hotels dat wel mochten doen) had ik maar niets geboekt. En mijn vriend was er niet voor... hij werkt zelf in een hotel en weet hoe het er aan toegaat... hij staat komende maand vanaf 16nov op werkloos (en daarvoor ook al niet veel shiften), dus is sinds dan thuis, vind ik wel leuk.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 26 oktober 2020, 7:23

Hallo,

Voor mijn bloeddruk moet ik nog.medicatie nemen. Binnen een 2-tal weken moet in een 24-uurs profiel laten opmaken en binnen een maandje nog een afspraak maken met de cardioloog. Waarschijnlijk zal het feit dat ik niet meer zwanger ben, het probleem wel oplossen.
Ik vind het intens jammer dat mijn zwangerschap zo is moeten eindigen. Ik was graag zwanger en had weinig kwaaltjes. Het is ook mijn enige zwangerschap. Ik had graag alles willen beleven: zwanger zijn, weeën hebben, pasgeboren kindje op je buik krijgen, ...Ik besef nu pas wat ik gemist heb en heb het daar wel moeilijk mee.
@laurake: je gaat echt blij zijn dat je vriend thuis is. Het is hoe dan ook een emotionele rollercoaster.

Geniet van elk moment.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 26 oktober 2020, 11:28

Amai een cardioloog en nog 2 weken wachten voor dan een nieuwe test van je bloeddruk. Gaat dan precies niet aan een sneltempo terug naar de oude waarden :?

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt van het niet kunnen beleven van weeën enz. Het is wrsl ook mijn enige zwangerschap en toen ze spraken van keizersnede vond ik de gedachte van niet de spanning te hebben wanneer je weeën gaan beginnen/water breekt, de weeën ondergaan, persen, ... heel deprimerend. Iedereen zegt het komt wel goed allemaal, zolang je kindje maar gezond is. Ze hebben gelijk maar je wil alles hebben ervaren. Die gedachte maakt me nog steeds triestig. En als ik de baby nog voel hikken vlak onder mijn borst denk ik niet dat hij al gedraaid is en 5 nov komt dichterbij... Hopelijk biedt de liefde van en voor je baby genoeg troost om dit een plaats te geven.

Dikke knuffel
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 26 oktober 2020, 15:36

Silkie schreef:
26 oktober 2020, 7:23
Ik vind het intens jammer dat mijn zwangerschap zo is moeten eindigen. Ik was graag zwanger en had weinig kwaaltjes. Het is ook mijn enige zwangerschap. Ik had graag alles willen beleven: zwanger zijn, weeën hebben, pasgeboren kindje op je buik krijgen, ...Ik besef nu pas wat ik gemist heb en heb het daar wel moeilijk mee.
Dat is heel normaal! Neem de tijd om dat te verwerken. Praat erover. Er zullen zeker mensen zijn die zeggen: ‘Jamaar, dat is toch niet belangrijk? Je hebt nu toch een gezonde baby?’ Die mensen bedoelen het heel goed, probeer je daar niet te veel van aantrekken. Tuurlijk ben je blij dat je baby er is en dat ze het goed doet, maar dat neemt niet weg dat jij het nog moeilijk mag hebben omdat het heel anders gelopen is dan verwacht.

Hoop dat je veel steun vindt in je omgeving!

Ben je al thuis intussen?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 26 oktober 2020, 15:37

Ik ben trouwens weer misselijk. Een throwback naar de eerste 16 weken: misselijk, overgeven, moe zijn. Pff! Moe zijn vind ik echt niet erg, maar dat overgeven is er echt over. Hopelijk is het tijdelijk!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 1 november 2020, 1:14

Onze dochter Elisa is geboren!
Het was een zware bevalling die maandag ingeleid werd en die uiteindelijk eindigde in een keizersnede.
Onze dochter stelt het goed. We zijn super gelukkig.

Ikzelf ben wel gefrustreerd omdat ik best veel last heb van lage bloeddruk en pijn aan de wonde. Dus kan niet alles doen voor onze dochter wat ik zou willen doen. Maar dat zal hopelijk weldra komen.

Hoe gaat het met de rest? Syl hoe is het met jullie?

Groetjes
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 1 november 2020, 9:19

Tiny, proficiat met je dochter! I
Ik hoop dat je je snel beter voelt. Vraag op tijd pijnmedicatie! Ze hebben vele oplossingen in het ziekenhuis hiervoor. Tegen mij zeiden ze dat pijn de genezing zou vertragen.
Bij mij ging het elke dag een heel stuk beter na de keizersnede. Vandaag zit ik 2 weken na de keizersnede En ik voel er eigenlijk niets meer van. Om je een beetje moed in te spreken. :)
Wees voorzichtig met je lage bloeddruk dat je zelf niets aan de hand krijgt.
En vooral....Geniet!!!

Wij rijden nog steeds op en af het ziekenhuis. Op de een of andere manier lukt dat en heb ik daar ook de energie voor. Is het de grote liefde voor mijn dochter (blijft leuk om dat zo te zeggen), de adrenaline of moet ik mijn klop nog krijgen,....?
Kato ligt ondertussen in een verwarmd bedje. Ze hebben geprobeed haar neussonse weg te laten, maar ze is nog niet sterkt genoeg om al haar flesjes zelf leeg te drinken. De sonde is dus terug. Vandaag is ze 2 weken of 36 weken en 3 dagen. (Ik weet niet goed welke telling ik moet vermelden). Ze weegt nu 2250 gr en doet het eigenlijk prima.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 1 november 2020, 21:52

Proficiat Tiny! Hopelijk geneest de wonde mooi en snel en kan je ten volle genieten van je wondertje!

@syl: Is er al vooruitzicht over wanneer Kato het ziekenhuis mag verlaten? Mogen jullie nu met de verstrengde maatregelen nog allebei op bezoek?

Hier alles ok... nog 6-7 weken te gaan, het komt echt dichtbij nu!
De pijnlijke pijn in mijn onderbuik is volgens de gynaecoloog sowieso bandenpijn, niets aan te doen, gewoon ondergaan 🤷‍♀️. Zou bij een tweede zwangerschap pijnlijker zijn en ook sneller voorkomen.

Voorts weinig last en vooral heel erg benieuwd naar hoe ons meisje er gaat uitzien!

Aan alle andere mama’s die binnenkort zullen bevallen: SUCCES!!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 2 november 2020, 14:44

Tiny: Proficiat met de geboorte van Elisa !! Ik hoor nu precies niets anders dan keizersnedes. Mijn vriendin die na week overtijd werd ingeleid ook een spoedks gehad omdat harttoon niet duidelijk was na het geven van de epidurale. Ik hoop allesinds voor je dat de wonde snel geneest! Geniet van jullie dochtertje :)

Liesanne: Begint idd ook te korten. Hebben ze iets gezegd van de misselijkheid?

Syl: Heel fijn dat Kato het goed doet. Het is normaal en pure liefde dat je elke dag naar haar voert. Hopelijk kan ze snel zelfstandig drinken en is die neussonde snel terug weg.

Ik heb het sinds zaterdag heel moeilijk. Ik vrees dat ik me heb geforceerd. Veel te lang id kinderplaneet gehangen, daarna nog boodschappen gedaan en met zware zakken gesleurd en thuis nog het babybadje en muziekmobieltjes gewassen. Daarna heb ik het moeten bekopen en tis nog niet gedaan. Kan niet meer stappen/bewegen van de pijn. Heel mijn liesstreek, vagina enz doet pijn. Zelfs de weg van zetel naar keuken is teveel en moet ik me onderweg vasthouden aan de krabpaal :s Mss dat hij ingedaald is !? Derjuist rondleiding gehad op de kraamafdeling, hebben ze me heel de tijd vervoerd in een rolstoel, ik zag anders teveel af. Donderdag met echo hopelijk meer duidelijkheid qua ligging en wijze bevalling. Nu 36w3. It's D-month :p
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 3 november 2020, 7:13

De misselijkheid komt van het maagzuur, hierbij een uitleg die ik online vond (kwam op hetzelfde neer als wat mijn gynaecoloog zei):

Normaal gesproken wordt je maag afgesloten met een klepje dat alleen opengaat wanneer er voedsel de maag binnengaat. In het tweede en derde trimester zorgt de toegenomen omvang van je baarmoeder voor extra druk op je buikholte. Je buik kan de maag zo aanduwen dat er maagzuur omhoog de slokdarm instroomt.
Laurake86 schreef:
2 november 2020, 14:44
Ik heb het sinds zaterdag heel moeilijk. Ik vrees dat ik me heb geforceerd. Veel te lang id kinderplaneet gehangen, daarna nog boodschappen gedaan en met zware zakken gesleurd en thuis nog het babybadje en muziekmobieltjes gewassen. Daarna heb ik het moeten bekopen en tis nog niet gedaan. Kan niet meer stappen/bewegen van de pijn. Heel mijn liesstreek, vagina enz doet pijn. Zelfs de weg van zetel naar keuken is teveel en moet ik me onderweg vasthouden aan de krabpaal :s Mss dat hij ingedaald is !? Derjuist rondleiding gehad op de kraamafdeling, hebben ze me heel de tijd vervoerd in een rolstoel, ik zag anders teveel af. Donderdag met echo hopelijk meer duidelijkheid qua ligging en wijze bevalling. Nu 36w3. It's D-month :p
Oei oei! Gaat het al beter? Doe toch maar wat rustiger he 😬 vooral dat sleuren achterwege laten!
Dat klinkt eigenlijk ook wel als bandenpijn. Hebben ze op de kraamafdeling er niets over gezegd of eens gekeken of alles in orde was?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten