Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 3 november 2020, 9:16

Ah dat heb ik ook wel, enorm veel maagzuur en vorige week er eens van moeten overgeven. Gaviscon helpt niet zo goed meer. Maar hier wel niet heel de tijd misselijk.

Ze hebben op de kraamafdeling me niet gecheckt maar toen ik alles uitlegde aan de verpleegster die me van het onthaal naar de kraamafdeling voerde, en die de rolstoel was gaan halen zei ze me 'je moet al niet veel meer zeggen, dat heeft duidelijk met je bekken te maken'. Ik heb zo mijn twijfels, maar heb het zo gelaten aangezien ik donderdag dan toch die echo bij de gynae heb.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 3 november 2020, 21:41

De pijn die je beschrijft is zoals ik die ook voel. en mijn gynaecoloog zei toch ook wel dat dit bandenpijn is, hangt ook samen met bekkenpijn. Ik kan wel stappen, maar als ik bvb lang in dezelfde houding gelegen of gezeten heb, moet ik even een minuutje blijven staan voor ik kan stappen.

Anyway, hopelijk gaat het al beter!!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 5 november 2020, 16:58

Vandaag mijn beslissende echo gehad. De pijn komt van mijn ligamenten, zal idd zoiets zijn als bandenpijn.
Het is wel niet beter, en ik moet het nu rustig aan doen.
Soit, de echo: baby was gedraaid, jeeej ^^ maar het maakt niet uit, placenta was ietsje opgeschoven maar nog veel te dicht tegen baarmoederhals. Ong 8 a 10 mm terwijl het 20mm moet zijn, minstens. Het wordt dus een geplande keizersnede. Datum ligt vast, dus we kunnen gaan aftellen :) 2 dagen ervoor nog controle bij vroedvrouw, covid test en bloedtest. Dag zelf (houden we nog als verrassing wanneer) om 9u binnen en tegen de middag is dan de ks. Spannend allemaal. Mijn moederschapsrust is ook vervroegd en gaat vanaf volgende week woensdag in. Dus nog 3 daagjes werken.
Na heel de uitleg had ze mijn bloeddruk gemeten, die was 14 over 9, te hoog. Dus ben ik nog een uur aan de monitor moeten gaan hangen en elke 10min werd mijn bloeddruk gemeten. Die was gelukkig opt einde terug in orde. Was wrsl wat van de spanning.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door irisbloem » 5 november 2020, 18:15

Laurake86 schreef:
3 november 2020, 9:16
Ah dat heb ik ook wel, enorm veel maagzuur en vorige week er eens van moeten overgeven. Gaviscon helpt niet zo goed meer. Maar hier wel niet heel de tijd misselijk.

Ze hebben op de kraamafdeling me niet gecheckt maar toen ik alles uitlegde aan de verpleegster die me van het onthaal naar de kraamafdeling voerde, en die de rolstoel was gaan halen zei ze me 'je moet al niet veel meer zeggen, dat heeft duidelijk met je bekken te maken'. Ik heb zo mijn twijfels, maar heb het zo gelaten aangezien ik donderdag dan toch die echo bij de gynae heb.
Ik kan jou omeprazole aanraden voor je maagzuur, ik gebruik dat zelf ook

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 6 november 2020, 7:45

Laurake86 schreef:
5 november 2020, 16:58
Vandaag mijn beslissende echo gehad. De pijn komt van mijn ligamenten, zal idd zoiets zijn als bandenpijn.
Het is wel niet beter, en ik moet het nu rustig aan doen.
Soit, de echo: baby was gedraaid, jeeej ^^ maar het maakt niet uit, placenta was ietsje opgeschoven maar nog veel te dicht tegen baarmoederhals. Ong 8 a 10 mm terwijl het 20mm moet zijn, minstens. Het wordt dus een geplande keizersnede. Datum ligt vast, dus we kunnen gaan aftellen :) 2 dagen ervoor nog controle bij vroedvrouw, covid test en bloedtest. Dag zelf (houden we nog als verrassing wanneer) om 9u binnen en tegen de middag is dan de ks. Spannend allemaal. Mijn moederschapsrust is ook vervroegd en gaat vanaf volgende week woensdag in. Dus nog 3 daagjes werken.
Na heel de uitleg had ze mijn bloeddruk gemeten, die was 14 over 9, te hoog. Dus ben ik nog een uur aan de monitor moeten gaan hangen en elke 10min werd mijn bloeddruk gemeten. Die was gelukkig opt einde terug in orde. Was wrsl wat van de spanning.
O zo spannend!!! Geniet van de laatste dagen/weken zwanger zijn 😊. Neem ook zeker nog een paar buikfoto’s! Is echt leuk om later op terug te kijken. Ik bekijk onlangs mijn foto’s van de eerste zwangerschap en ik verschoot toch weer hoe dik mijn buik was, maar wel heerlijk om eens terug te zien 😁
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 14 november 2020, 11:48

Hey,

Hoe is het intussen met iedereen?

Dank je Iris voor de tip. Maar de laatste dagen is het maagzuur minder, zelfs dat ik savonds vergeet gaviscon in te nemen.
Voor die resterende paar dagen hou ik het nog wel vol ;)

Liesanne: ik ga de dag voor de ks nog een buikfoto maken. Eerlijk gezegd zie ik niet echt veel verschil tussen de verschillende weken/maanden :p derjuist was mijn vriend nog aan het slapen en ik al wakker en had zijn hand op mijn buik gelegd, daar wel stiekem een foto van genomen want vond ik wel een mooi moment.

Laatste dagen hier. Heb nog een hele planning van wat te doen elke dag. Nu is het vooral kinderkamer aankleden, koffer vervolledigen, zien dat alles werkt (babyfoon, isofix, ... ) en alles opmaken (park en bedjes).
Vorig weekend heel veel pijn gehad. Zelfs dat ik dacht weeën te hebben. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn. Naar zh gebeld, waren geen weeën zei ze, en moest dafalgan nemen. Heb ik gedaan. 2u kunnen slapen. Rest van de nacht niet meer want liggen kon niet van de pijn, dan maar in de zetel komen slapen, al rechtop zittend. Nu gaat het alweer.
Al merk ik dat ik het wel rustig aan moet doen. Woensdag had ik me geforceerd door de babymeubels die dag ervoor waren geleverd te kuisen en gisteren de buggy gewassen (+ banden opgepompt, 2 vd 3 gingen niet dus maar naar de fietsenwinkel gereden) + park en 4 wasmachines gedraaid. Dat voel ik dan op het einde van de dag en eenmaal geploft in de zetel geraak ik er nog amper uit van de rugpijn :s
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 14 november 2020, 16:09

Laurake86 schreef:
14 november 2020, 11:48
Hey,

Hoe is het intussen met iedereen?

Dank je Iris voor de tip. Maar de laatste dagen is het maagzuur minder, zelfs dat ik savonds vergeet gaviscon in te nemen.
Voor die resterende paar dagen hou ik het nog wel vol ;)

Liesanne: ik ga de dag voor de ks nog een buikfoto maken. Eerlijk gezegd zie ik niet echt veel verschil tussen de verschillende weken/maanden :p derjuist was mijn vriend nog aan het slapen en ik al wakker en had zijn hand op mijn buik gelegd, daar wel stiekem een foto van genomen want vond ik wel een mooi moment.

Laatste dagen hier. Heb nog een hele planning van wat te doen elke dag. Nu is het vooral kinderkamer aankleden, koffer vervolledigen, zien dat alles werkt (babyfoon, isofix, ... ) en alles opmaken (park en bedjes).
Vorig weekend heel veel pijn gehad. Zelfs dat ik dacht weeën te hebben. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn. Naar zh gebeld, waren geen weeën zei ze, en moest dafalgan nemen. Heb ik gedaan. 2u kunnen slapen. Rest van de nacht niet meer want liggen kon niet van de pijn, dan maar in de zetel komen slapen, al rechtop zittend. Nu gaat het alweer.
Al merk ik dat ik het wel rustig aan moet doen. Woensdag had ik me geforceerd door de babymeubels die dag ervoor waren geleverd te kuisen en gisteren de buggy gewassen (+ banden opgepompt, 2 vd 3 gingen niet dus maar naar de fietsenwinkel gereden) + park en 4 wasmachines gedraaid. Dat voel ik dan op het einde van de dag en eenmaal geploft in de zetel geraak ik er nog amper uit van de rugpijn :s
Je neemt wel echt veel hooi op je vork! Rust maar goed uit voor de keizersnede. Nu je nog de kans hebt :D

O echt? Niet veel verschil?? Ik vind sinds maand 6 echt dat mijn buik precies elke week groeit en de laatste weken precies zelfs elke dag. Ik merk het aan sommige t-shirts, sommige passen niet eens meer over mijn buik. Is wel de tweede zwangerschap, bij de eerste had ik dat niet.
De evolutie zie ik vnl in profiel en in ondergoed. Of op foto.
Misschien heb je niet zo’n grote buik, dat hangt af van vrouw tot vrouw he 🤗

Ik ben nu 35 weken, benieuwd hoe lang de baby nog blijft zitten... Ik heb ook vaak pijn, bandenpijn, en vind nog moeilijk een goeie slaaphouding. Ik word ook meermaals per nacht wakker, soms met maagzuur en neem dan een rennie. Dat helpt wel.

Ik begin me wel wat te vervelen tijdens de weekends. Wandelen gaat nog amper, want ik moet constant naar toilet en het doet gewoon pijn na een halve kilometer. En voorts is er weinig dat mag 😬. Ik zou ook nog mijn koffer moeten maken, maar al de rest (kinderkamer, cosleeper installeren, ...) is voor wanneer de baby er is. Ik ben sowieso een uitsteller op dat vlak. Bij het eerste kindje was dat allemaal wel gebeurd voor de geboorte, nu heb ik er precies niet veel zin in 🤭

Benieuwd of er intussen nog dames bevallen zijn?
En hoe gaat het met jullie @Syl?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 14 november 2020, 22:55

Hier bena 38weken. Nog 9 keer slapen voor de keizersnede...
Vandaag heb ik bena heel mijn koffer gemaakt en de tas voor de baby. Voor de rest wat spulletjes uitgewassen, maar er staat ook nog niks klaar. Vind dat ook niet dringend, kan ook nog als ik in het ziekenhuis lig, komt er geen stof op, denk ik dan. Hihi...

Ik heb gisteren ( ik maak de geboortekaartjes via smartphoto) nog wat aangepast ivm het (Corona)bezoek.. ik weet niet wat ze nu bij een drukker voorstellen wat erop te zetten...

Het is nu mijn derde en vermoeiendste zwangerschap. Baby is ingedaald dus natuurlijk allerlei kwaaltjes.. maar ik wil daar niet over zagen, want da hoort erbij en hebben er allemaal zoveel moeite voor moeten doen. En het is mijn laatste dus nog even ‘genieten’ van de kwaaltjes en de bewegingen die ik nooit meer zal voelen :)

Toi Toi aan iedereen!!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 17 november 2020, 15:13

Voor jullie begint het ook te korten :) spannend !!

Hier mijn laatste dagje ^^ Morgen is de keizersnede gepland. Ik verklap het al tegen jullie, omdat ik het ergens wel kwijt wil buiten mijn vriend en de mevrouw van het doopsuiker :lol:
Gisteren nog controle gehad bij de vroedvrouw, bloed laten nemen en covid test, die resultaten zijn allemaal oke.
Het is een dubbel gevoel. Wil dolgraag de baby in mijn armen nemen, maar ga de buik wel hard missen, hoe hard die ook in de weg zit, haha. Heb de laatste dagen toch nog veel gedaan, ook al wil ik rusten maar dat lukt niet voordat alles klaar is.
Vandaag enkel nog babyfoon installeren en bekijken in de voortuin waar we de ooievaar gaan plaatsen :)
Mijn schoonvader en vriend gaan seffens nog een net plaatsen over ons kippenhok. Paniek int weekend dat we dit halsoverkop nu nog moesten doen.
En mss ga ik al de lakentjes klaarleggen voor de cosleeper (die hebben we gisteren naast mijn kant aan het bed geplaatst).
Verder staat alles klaar. Koffer ligt klaar in de gang.
Vanavond moet ik nog pantomed innemen. Morgenvroeg nog eens en ook een lavement, is minder prettig :roll:
Probeer ook zo min mogelijk te denken aan de epidurale morgen, word ik alleen maar zenuwachtig van.

Mijn volgend berichtje is wrsl de aankondiging van onze baby :D
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Fey1708 » 17 november 2020, 21:14

Hey iedereen,

Is al een tijdje dat ik hier ben geweest maar wou gewoon even iedereen succes wensen voor de aankomende mirakeltjes. Ik ben nu 40 weken en 2 dagen en word morgenavond ingeleid en hopelijk zal het niet te lang duren maar het kan nog uitdraaien op een keisersnee. We zien wel en ik zal iets laten weten maar ben wel een beetje nerveus.

Groetjes

Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 17 november 2020, 21:17

Veel succes Laura!

Om je gerust te stellen, het zetten van de epidurale valt heel goed mee. Geen last van gehad.

Fey, jij ook een goede bevalling gewenst!

Veel succes allemaal! 🍀
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 17 november 2020, 21:58

Veel succes morgen, dames!!!

@fey: ik ben bij mijn eerste kindje ook ingeleid en dat is heel vlot gegaan (op 3u tijd bevallen). Probeer zo goed mogelijk te ontspannen, ook al zal het heftig aanvoelen. En geniet ervan, overmorgen ligt jouw baby in je armen!

@laura: wij zijn de babyfoon pas beginnen gebruiken vanaf vier-vijf maanden ofzo. In het begin is de baby gewoon waar je zelf bent en heb je dat niet nodig 😊🤷‍♀️
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 19 november 2020, 9:56

Fey en Laura, ik ben nieuwsgierig! Alles goed verlopen? :D

Over het inleiden kan ik niet echt meespreken. Ze hebben me wel proberen in te leiden, maar op 34 weken was mijn lijf hier niet klaar voor. De weeën vielen dus steeds stil.
@Laura:De babyfoon ligt hier ook ergens in de kast. Wij zijn inderdaad steedsnin de buurt van Kato en hebben dit nu dus nog niet nodig. Ook de epidurale viel wel mee. Al herinner ik me er niet veel meer van door de zwangerschapsvergiftiging.
@mei: begint ook serieus af te korten voor jou, hé...

Ondertussen zijn we hier al een dikke week thuis en vinden we stilletjes onze draai. Katootje weegt vandaag 2,9 kilo en maandag moeten we terug op controle bij de kinderarts.

Dikke knuffel,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 19 november 2020, 13:56

Hey, hier ben ik, als mama nu :) gisteren zijn we bevallen van ons zoontje Oliver (om 13u36). Hij meet 51cm en was 3kg360. Helemaal verliefd op het ventje ^^

Ik had enorm veel schrik voor de epidurale, minder voor de keizersnede. Onterecht achteraf gezien. De epidurale was wel een venijnig prikje maar kort en ging wel, de verdoving zelf steken amper gevoeld. De ks zelf daarentegen was afzien. Geen pijn maar het trek en duwwerk heeft me helemaal uitgeput en doen afzien. Heb blijkbaar STOP geroepen en zo. Werd ook misselijk en duizelig enz. Eenmaal Oliver geboren ben ik beginnen wenen, zo mooi! Maar heb hem maar 5min bij me kunnen houden, was er veel te slecht ervoor. Dus vriendlief met baby naar de kamer terwijl ik nog toegenaaid moest worden en naar recovery moest. Een uurtje nadien waren we verenigd. Eerste nacht was wel afzien. Baby tot 3u gekrijst en amper wil slapen. Nadien enkel op mij willen slapen en zo ben ik zelf ook een uurtje int slaap gevallen. Vandaag is hij al heel de dag ah slapen zucht, beloofd voor volgende nacht. Maar tis een schatje :)
Ik heb weinig last van de wonde alleen last van heel veel rugpijn, winderigheid en pijnlijk zitvlak door zelfde houding. Morgen mag epidurale, blaassonde en infuus eruit. Gaat al beter zijn.

Wat fijn Syl dat je Kato nu thuis hebt. Zal wel veel leuker zijn en minder stress! Geniet ervan met haar nu thuis.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 19 november 2020, 22:39

@Laura dikke proficiat met jullie zoontje. Mooie naam!!
De eerste dagen na de keizersnede zijn het ergste, maar na een dikke week was het bij mij echt beter. Nu drie weken later voel ik er niks meer van.

@Silkie heel fijn dag Kato thuis is en flink is bijgekomen! Geniet ervan.

Hier loopt ook alles goed. Ik had enkel niet verwacht dat ik mijn dikke buik zo zou missen (en al aan het denken, wat als ik nooit zwanger geraak van een tweede) en precies ook wat last van het weinig sociale contact tijdens de zwangerschap en nu met de geboorte van ons bolleke. Maar hé, zal wel overgaan zeker :)
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten