Uitgerekend oktober/november 2020

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 14 juni 2021, 6:40

Silkie schreef:
13 juni 2021, 22:47
Hallo allemaal,

Hier een rond gezond brokje. ☺

Slapen doet ze in een dunne pyjama, met of zonder een lakentje, met of zonder een slaapzak. Het hangt er wat van af wat er in de was ligt en wat niet...🙈
Ik ben vorige week nog vlug wat zomerkleertjes bij gaan kopen. Ik heb er niet te veel op voorhand gekocht omdat ik niet zeker was van de maat die ze ging hebben. Dus zonnebril, hoedje, zwempakjes, ...✅ Maar @liesanne, nu wel nieuwsgierig naar de sandaaltjes.
De groentepap begint te lukken. Ze heeft al tot 60gr gegeten. Dus dat komt ook helemaal in orde.
Hier ook nog steeds aan de moedermelk.

Ondertussen zijn de lesjes baby-yoga ook weer van start gegaan. Maar ben aan het denken om over te schakelen naar mams en mini powerdance. Lijkt me ook heel leuk.

Vorige week nog een bloed- en urinetest gehad. En eindelijk geen spoor meer van mijn zwangerschapsvergiftiging. Ook bij de cardioloog was er geen gevolg meer te zien van de vergiftiging. Dus na bijna 8 maanden!
Maar ze hebben wel een afwijking gevonden aan mijn aorta. Nu gaan ze eerst een genetica-onderzoek doen en blijf ik voorlopig nog onder controle. Was toch even verschrikken. En zonder die zwangerschapsvergiftiging waarschijnlijk niet of te laat gezien. Zo zie je maar dat alles toch voor een reden gebeurt.

Liefs,

Syl
Ik had ook niet zoveel zomerkleertjes. Haar broer is in de zomer geboren, dus zijn zomerkleertjes zijn te klein voor haar. Overdag doet ze meestal niet veel meer dan een body aan. Ik heb voor haar ook een pakje op maat laten maken... ingeving van het moment 🙊. Mag het volgende week ophalen, ben benieuwd!

De sandaaltjes zijn voor mijn peuter 😂. Ik wil gerust wel een foto sturen, want ook hij is echt superschattig. Heeft ook een zonnebril en zet die niet meer af. Gisteren was hij aan het huilen, want hij mocht de bril niet aanhouden in bed.
Ik heb er ook wel voor de baby, maar zij is meestal gewoon op blote voetjes of kousjes. Zolang ze niet stappen zijn schoenen eigenlijk niet nodig. En zelfs de eerste stapjes zijn best op blote voeten.

Mama en mini powerdance: wow! Klinkt leuk 😊. Moet je dan dansen met je baby vast? Of wat is het juist?

Met de groentepap ben ik weer even gestopt. Ze moet er niet van weten + ze is ziek geweest. Morgen moet ik naar k&g, zal daar wel een preek krijgen vermoed ik 😂🤷‍♀️

Oei, een afwijking van de aorta... is dat ernstig? Of moeten ze eerst de oorzaak kennen? Het is idd goed dat ze het ontdekken!

Groetjes!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 14 juni 2021, 11:36

Wauw, een pakje op maat. Klinkt chique! Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Waar heb je het laten maken?
Ik heb precies toch graag dat ze kleertjes aan heeft als ze niet thuis is. Thuis heeft ze inderdaad vaak ontbrekende kledingstukken. Geen sokken, geen broek,... :D
Ja, dat is dansen. Lijkt me ook leuk, maar eerst de yoga-lesjes afwerken.
Ik heb gemerkt bij K&G dat ik weinig weerstand krijg zo lang als ik zelfzeker overkom. Ze lijken dan te denken dat ik weet waar ik mee bezig ben. Hihihi. Zelfs over Rapley doen ze niet moeilijk. Veel succes morgen.
Die afwijking kan wel ernstig worden. Daarom dat ik nu jaarlijks opgevolgd ga worden. Het genetica-onderzoek is later meer voor Kato. Dan weet ze of het nodig is om haar ook te laten screenen.

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 17 juni 2021, 22:09

Hahahaha ja dat is wel! Ik doe ze vooral thuis gwn een body aan. Maar als we op stap gaan ook kleertjes hoor :D

Ik heb de afspraak voor mijn dochter geannuleerd, aangezien ze ziek was. Die van 6 maanden is toch vooral voor opvolging. En die van 9m is terug voor een vaccin. Ik moest ook voor mijn zoon, maar mijn vriend is geweest met hem. Mijn zoontje is tip top in orde 🥳
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 17 juni 2021, 22:30

@Silkie

Ik probeerde jou de link via privé bericht door te sturen, weet niet of het gelukt is?? Dat bericht blijft in mijn ‘postvak uit’ staan.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 20 juni 2021, 20:22

Hoi

Ja, ik heb het pakje gezien. Wel heel schattig! Die gebruikt wel mooie stofjes. 😍
Ik wist niet eens dat je hier ook privé berichten kon sturen, hihihi. Weer wat bijgeleerd.
We hebben met Katootje in ons zwembadje gezeten. Wat vindt ze het spetteren leuk! En ik heb genoten om haar bezig te zien.
Ondertussen stilletjes aan een vakantie aan het denken. Maar het schrikt me wel af om met een baby op vakantie te gaan: een hele verhuis, geen vast ritme meer, hotel of huisje,...
Zijn er tips die ik kan gebruiken?

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door malu » 21 juni 2021, 20:55

Hey Syl,

Op vakantie gaan met een baby is een beetje wat je zelf ziet zitten.
Wij namen onze oudste dochter mee naar Parijs toen ze 6 weken oud was. Toen ze net een jaar was reden we naar Slovenië (groepsreis in een hotel) en een paar maanden later namen we voor het eerst samen het vliegtuig voor een natuurvakantie in verschillende bungalows.
De lange autorit en het slapen in een hotel zou ik zelf niet meer opnieuw doen. De uren van de maaltijden kwamen niet overeen met het ritme van onze dochter en de muren van de hotelkamer waren te dun om haar moeilijke nachten te camoufleren.
Op voorhand had ik veel veel schrik voor de vliegreis, maar die is dan weer super vlot verlopen. Door de huisjes die we ter plaatse huurden, konden we perfect op ons eigen ritme leven waardoor het een topvakantie werd.
Veel hangt dus af van jullie kindje, jullie verwachtingen en wensen.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 21 juni 2021, 21:28

Toen de oudste 3 maanden was zijn we een midweek naar een bungalowpark geweest met zwembad, was voor haar de eerste keer. We zijn ook een dagje over en weer naar Engeland geweest met de ferry, allemaal geen probleem omdat ze nog volledig bv kreeg en ik vooral de draagdoek gebruikte.

Op 8 maanden nog eens hetzelfde gedaan en ging eigenlijk ook heel vlot.

Als ze 5 maanden was met de auto naar Wenen geweest, was eigenlijk ook goed te doen, wel lang rijden, maar in Duitsland heb je enorm veel parkings langs de autostrades en dus stopten wij als het voor haar nodig was.
In Wenen logeerden we bij een vriendin haar mama, maar wij waren eigenlijk de ganse dag weg. Gelukkig toen ook nog bv want het was toen heel warm en ik moest haar wel 10-12x/d aanleggen, als ik dit met flesjes had moeten doen dan had ik een kruiwagen nodig gehad :lol: Trouwens ook met fe draagdoek of draagzak, veel handiger dan met een koets in zo'n stad.

Ik denk dat het beter/makkelijker is dat je kindje haar ritme kan aanhouden en dat je dus zelf niet te veel gebonden bent aan tijdstippen van anderen. Het hangt er ook vanaf of het een gemakkelijke slaper is of niet, ik kon onze dochter eigenlijk eender waar neerleggen en als ze niet dadelijk wou slapen gooide ik er een tetradoek over en was ze binnen enkele minuten in dromenland.
Eventueel ook rekening houden met haar eten, heb je de mogelijkheid om het op te warmen, op restaurant kan je dit meestal wel vragen, maar dan moet ze wel op een tijdstip eten dat jullie ook kunnen eten.
Niet om moeilijk te doen, gewoon iets waar je moet aan denken.

Hou er ook rekening mee dat als je op hotel gaat dat jullie voor een stuk ook daaraan vastzitten als je wil dat ze in een bedje slaapt, in een huisje kan zij slapen en kunnen jullie nog andere dingen doen, al is het in de tuin zitten of gewoon in de zetel.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 22 juni 2021, 22:48

Ja, schattige dingen hè 🥰

Qua reizen, hangt er wat van af wat je vóór de komst van de baby deed denk ik. In het pre baby tijdperk reisden wij heel veel. En we hebben met onze zoon dan ook vrij veel gereisd het eerste jaar: met het vliegtuig naar Kreta (hotel), met de auto naar zuid-Frankrijk (huisje), veel op weekend (Duitsland, Nederland en meestal België). We hebben relatief compacte reisattributen. We houden ook niet echt vast aan ritme en structuur, nooit, maar zeker niet op vakantie. Onze kindjes volgen gewoon het ritme van de dag. Daar plakken niet per se uren op. Dutjes in de draagdoek of in de kamer, mochten we daar net zijn als hij moe is. Altijd een snack op zak voor als er een hongertje opspeelde. Met borstvoeding heb je het trouwens echt altijd op zak 😄. Tenzij je naar een onbewoond eiland gaat, kan je echt overal een banaan, een boterham of een potje groentepap kopen 🤷‍♀️.
Maar ik snap dat dit niet voor iedereen weggelegd is. Veel vriendinnen verklaren ons voor gek toen wij al op vakantie gingen met z’n vieren toen onze tweede baby nog geen maand oud was. Het is wat loslaten, denk ik? Ik zou net gek worden van 365 dagen ‘in mijn kot’ te zitten 😂

Nu me onze dochter erbij is het wel een beetje een grotere verhuis... maar dan nog houdt het ons niet tegen om te reizen. Al is het nu wel dichter bij huis meestal. Enerzijds door Corona, anderzijds omdat we de (mentale, fysieke en financiële) draagkracht momenteel niet hebben om echt heel lang onderweg te zijn met de twee (toch wel drukke) kindjes. Dat komt ooit wel terug 😊
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 30 juni 2021, 19:56

Lieve mama's,

Het is zo ver! Ons eerste reis met het vliegtuig staat vast. Ik vind het ongelooflijk spannend! :D
Welke buggy of waar moet ik best naar kijken voor een handige reisbuggy rekening houdend met het vliegtuig en een strandvakantie?

Voor zij die ook op reis gaan... prettige vakantie! 🏖

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 30 juni 2021, 23:12

Leuk! Waar gaan jullie heen 😊?

Wij hebben onze eigen buggy meegepakt. Die was niet supercompact, maar je mag die gwn meepakken tot waar je het vliegtuig instapt en je krijgt die terug wnr je uitstapt. Dus voor op het vliegtuig zelf hoeft het niet compact te zijn. Op het strand zelf denk ik dat geen enkele buggy handig is :lol:
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 10 augustus 2021, 9:40

Hoe is het hier inmiddels met jullie?
Ben je intussen op reis geweest Silkie? En hoe is het geweest?
Wij enkel 4 daagjes Ardennen en 2 daagjes naar zee.
Viel reuze goed mee alleen heel vermoeiend voor Oliver.
Bijna 9 maanden al, tijd gaat snel :D
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 13 augustus 2021, 12:10

Hallo,

Nog niet weg geweest. Heb nu verlof, maar heb niets meer gevonden aan onze Belgische kust.
In september gaan we naar Gran Canaria. Vind het wel super spannend.
Binnen enkele daagjes wordt Kato 10 maanden. Ze maakt aanstalten om te kruipen, maar is erg gefrustreerd dat het nog niet lukt. Staan doet ze wel erg graag.
Ze krijgt nog steeds borstvoeding. Maar vaste voeding gaat ook vlotjes naar binnen en daar kan ze echt van genieten.
En eindelijk doet ze flinke dutjes. Ze heeft lang maar dutjes van 30 min gedaan. Als ze nu ook 's nachts eens wilde doorslapen...

Slaapt Olivier in de buggy? Of op andere plaatsen dan zijn bedje?


Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 13 augustus 2021, 12:37

Ooh spannend, al met de vlieger op reis!
Durf ik nog niet aan. Zal ook niet direct gebeuren want vriend heeft vliegangst :p
Waarschijnlijk volgende zomer wel eens 2 weken met de auto naar het zuiden.
Oliver kruipt ook sinds enkele weken. Wel op een rare manier. Hij trekt zich vooruit met zijn armen/handen.
Zijn voeten/benen doen niet veel :lol:
Ik ga stillekes aan eens gaan zien voor een traphekje en veiligheid voor aan de stopcontacten en tafelhoekjes.

Oliver slaapt overal, in elk (reis)bed, park, zetel, armen, draagmand van buggy, maxi cosi,... ik kan niet klagen.
Tenzij hij oververmoeid is, dan vecht hij er tegen en weent hij veel.
Hij slaapt door van 20u-6u, in de voormiddag een (half) uurtje en snamiddags 2 à 3u.
Schommelt ook wel van dag tot dag en in de crèche of bij ons.

Groenten- en fruitpap gaan hier ook goed naar binnen. Thuis al +/- 250 gr. In crèche wel minder.
En 3 flesjes melk van 2 x 180 ml en 1 x 150 ml. Water lust hij nog niet dus die leng ik met appelsap van Hipp.
Gaat iets beter maar nog niet wat het moet zijn. Savonds bij avondeten geven we hem brood of iets van aardappelen/puree/pasta (wat wij net ah eten zijn).

Groetjes
Laura
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 25 augustus 2021, 21:42

Hoi!

@silkie, hoe gaat de borstvoeding bij jou? Drinkt Kato nog graag? Lea begint de interesse te verliezen, behalve ‘s nachts 🥴. Maar dus overdag drinkt ze bijna niet meer. En een flesje weigert ze ook. Als ik niet in de buurt ben, geven ze meestal melk met een open beker, of gewoon geen melk 😟.

Vaste voeding steekt ze ook vlotjes binnen. Wel enkel in stukjes, want voor puree knijpt ze haar lippen stijf op elkaar. Ze weet wat ze wil 😂

Ze was heeeel snel met kruipen (op 6 maanden) en kan sinds kort ook goed zitten, optrekken, begint zelfs al wat stapjes te zetten wanneer we haar vasthouden of wanneer ze zich rechtgetrokken heeft. En ook haar eerste staartje is een feit! Ze heeft lange haren!

Wij gaan in september ook op reis, naar Duitsland, een weekje op hotel en daarna nog een weekendje centerparcs in Duitsland. Is wel fijn voor onze zoon van 2 jaar dat er ook een tof zwembad is met wat activiteiten!

Tot later!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 28 september 2021, 20:00

Hallo,

Eerste vliegreis was een succes. Wel een ander ritme dan we gewoon waren. Maar onthaasten is ook eens niet slecht. 😉
Hier ondertussen nog een zeer grote fan van de borstvoeding. Ze vraagt het nog heel vaak. Ik probeer dan ook te genieten van die momentjes. Ooit zal ik ze missen.
Sinds vorige week trekt Kato haar op. Ik hou dan steeds mijn hart vast. Vallen hoort erbij, maar als ik kan probeer ik het toch te vermijden. 🙈
Ondertussen komt de 1e verjaardag eraan. Wie had dat ooit gedacht. 😳😁 Hebben jullie tips om dit te vieren in de crèche? Ik twijfel of ik wel een " uitdeelcadeautje" zou geven. Ik denk dat ik beter een bon geef van een boekenwinkel, knutsel- of speelgoedwinkel. Hoe pakken jullie dit aan?

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten