Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 16 augustus 2020, 22:48

Haha ik had ook een raar beeld bij het afdrogen met luiers en geen luiers gebruiken. Zal idd tetradoeken zijn. Ik heb er al 7 van onze zussen gekregen en ga er nog 3 ofzo od lijst zetten.

Wat is dat met percentiel? Heb ik nog nooit van gehoord!?

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die de babykamer nog niet afheeft. Op forum van 24baby.nl heeft precies iedereen die al klaar dus begon zowat te panikeren. Maar er komt schot id zaak. Mijn papa komt de muur al eens bekijken deze week op oneffenheden en ik heb vanmorgen alle spullen die er stonden al verplaatst naar een andere kamer. Enkel de zoektocht naar een commode en kleerkast gaat nog wat zijn. Iemand ideen waar je betaalbare maar ook deftige meubelen kunt kopen?

Wij hebben ook geslacht al bekend gemaakt aan de meesten, dus voor onze lijst is dat geen probleem.

Vind het ook wel ergens jammer dat ik niet mijn buikje nu aan iedereen kan laten zien. Hij groeit nu mooi. Langs andere kant heb ik niet veel zw kledij dus wel handig om thuis te zitten in comfy kledij. Ik heb vorige week wel wat gevonden in dreambaby en heb nu toch eens een poging gedaan op zalando om wat te bestellen. Ben benieuwd.

Heb inmiddels het resultaat van mijn suikertest online gevonden. Ik heb 114 en referentie geeft <130 aan dus ik denk dat ik goed zit :) morgen sowieso nog afspraak bij vroedvrouw dus eens horen bij haar.

Ik ben helaas nog steeds ziek. Barstende hoofdpijn, veel hoesten, verstopte neus en sinds deze nacht ook een ontstoken oog. Ik kan me behelpen met dafalgan en neuspray ma durf daar echt niet teveel van te gebruiken. Voel me zo slecht dat ik dit nu zoveel dagen moet innemen. Ben inmiddels al 8 dagen ziek... Hopelijk geen gevolgen voor de baby.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 16 augustus 2020, 23:04

Goh..er is echt nog wel tijd voor de kamer... maar zoals iemand hier schreef: het is wel handig om spullen die je al hebt voor de baby in op te bergen. Maar wij hebben dus nog niks voor baby 2 🤣🤷‍♀️

Percentiel is een soort van schaal waarmee kan worden vergeleken. Dus als jouw baby bvb op p50 zou zitten, dan zijn 50% van de baby’s kleiner/lichter en 50% van de baby’s groter/zwaarder. Ik denk dat het vooral van belang is tegen de bevallingsdatum. Zo zat mijn zoontje op p98, dus ik ben ingeleid omdat de gynaecoloog bang was dat als mijn bevalling spontaan op een onverwachts moment zou beginnen, dat ze dan onvoldoende snel voorbereid zouden zijn op een spoedkeizersnede. En ook nog andere complicaties.
Eens de baby geboren is, gaat die ook op een curve zitten en wordt dat in het begin wel goed opgevolgd dat hij/zij op de curve blijft, dus dat hij/zij niet te snel bijkomt of afvalt. Die curve vertelt dan meer dan hoeveel gram de baby bijkomt of afvalt.

Maar ik kwam bovenstaande ook maar enkel en alleen te weten omdat mijn ongeboren baby dus zo hoog op de curve zat...is prima normaal als je daar nog nooit van gehoord hebt hoor 🙃. Dan zal jouw baby wel rond het gemiddelde zitten vermoed ik.

Oh en heel veel beterschap!! Is niet leuk ... normaal is een griep/verkoudheid/virus wel voorbij na een weekje, dus het zal wel bijna over zijn??
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 17 augustus 2020, 14:09

Joepie! Ook hier geen zwangerschapsdiabetes!

En Laurake, hoe was de consultatie bij de vroedvrouw? Ik heb dat binnen een dikke 2 weken ook. Doet/ zegt die At anders dan de gynaecoloog? Maakt zij ook een echo?
Al mijn andere afspraken zijn immers gewoon bij de gynae.

Grts.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 17 augustus 2020, 15:38

Bedankt Liesanne voor de info, dat weten we dan ook al weer :) De vorige keer zei de gynae dat die perfect zat qua gewicht dus ik denk dan perfect op curve.

Ah super goed nieuws Syl!!

Derjuist bij de vroedvrouw geweest. Wist ook niet wat te verwachten. Zij heeft mijn urine getest en het harttoontje beluisterd. Er was wel geen echo. Verder heeft ze me uitleg gegeven over wat al aangevraagd dient te worden (kraamgeld, erkenning vriend, kraamhulp) en nog wat verdere uitleg gegeven op mijn vragen. Was een aangenaam gesprek.
Wat me wel zorgen baart is dat ze zei dat je je baby ong 10 keer per dag moet kunnen voelen. Daar zit ik belange niet aan :s Kan zijn omdat het nu nog wat vroeg is op 25w en omdat ik ziek ben, maar toch vind ik 10 keer veel. Gaan nog 3 leuke maanden worden :shock:
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 17 augustus 2020, 18:25

Huh, 10x per dag? Gynaecoloog zei tegen mij minstens 1x per dag! Lijkt me zo raar..10x. Moet je dat dan echt zitten tellen ?? Bizar getal.

Vroedvrouw is hier bij ons nooit voor de geboorte gekomen. Na de geboorte wel heel vaak ivm borstvoeding enzo.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 17 augustus 2020, 19:08

Hoi,
@liesanne: dit is een contole-afspraak bij de vroedvrouw ipv bij de gynaecologe in de praktijk. Is niet aan huis, hoor.
Zou die nu echt geen echo maken? Dan heb ik mijn laatste echo gehad 4 augustus en de volgende pas op 1 oktober. Lijkt me zo lang tussen te zitten dan.
Kraamgeld, erkenning en kraamhulp heb ik al geregeld. Ik had precies meer gehoopt over de werking van het ziekenhuis en de bevalling op zich.
Ik voel ons Kruimeltje wel regelmatig. Dus daar maak ik me niet echt zorgen over.
Ik heb gehoord dat we nog een vaccinatie tegen kinkhoest moeten krijgen. Heeft ze daar ook nog wat van gezegd?
@Laurake: voel je je al wat beter vandaag?

Dikke knuffel,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mitte » 17 augustus 2020, 19:15

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 17 augustus 2020, 19:48

@silkie: Oh ok 😊. Dat weet ik dan ook weer!
Ja ik heb gwn elke maand een afspraak (inclusief echo) bij de gynaecoloog, dus nooit stilgestaan bij extra afspraken bij de vroedvrouw.
En er zou dan idd wel veel tijd tussen zijn, maar een vriendin van me die in gasthuisberg haar opvolging had, had ook maar drie of vier echo’s...dus zal verschillen zeker? Ik ga in de privepraktijk van m’n gynaecoloog.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Pixie1010
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 januari 2020, 9:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Pixie1010 » 17 augustus 2020, 21:19

Is het niet dat je vanaf ongeveer 24 weken je baby gewoonwel eens moet voelen bewegen?

Die 10 keer per dag is een stuk later in de zwangerschap dacht ik. Ale bij mij was het op de controle rond 29 weken dat mijn gyn zei dat ik nu echt wel moest beginnen letten op voldoende kindbewegingen. Een cijfer heeft ze er niet echt op geplakt.

Chance met jullie goede resultaten ivm diabetes!
Probeer nog zo veel mogelijk te genieten van het tweede trimester als dat mogelijk is. Hier nu ondertussen 34 weken en amai....ik vind het letterlijk en figuurlijk nog een stukje zwaarder dan bij mijn vorige zwangerschap: zweten bij het minste, vooruit hobbelen zoals een oud vrouwtje door bekkeninstabiliteit en 's nachts amper slapen. 't Is zo dubbel he. Voor mezelf zou de baby nu al mogen komen, maar ik heb genoeg gezond verstand om te beseffen dat ons ukkie best nog minimum een week of 3 blijft zitten.
Maar ik kan niet ontkennen dat ik ergens toch wel 'blij' ben dat ik door de diabetes niet verder moet blijven rondlopen dan 38 weken 😉

Ik moet wel nog dringend op kledingjacht voor maatje 50: iemand tips v webwinkels ofzo?

Groetjes

Pixie

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 17 augustus 2020, 23:31

Mja, die 10 keer per dag vond ik ook maar raar. Ik ga me gewoon focussen op dat ik de baby toch een paar keer voel per dag en niet beginnen tellen. Hij is wel minder actief vind ik dan dat hij al is geweest.

Pixie: succes nog met de laatste loodjes!! Laatste weken zullen niet gemakkelijk zijn.
Kleertjes voor de baby heb ik nog niet online opgezocht. Ik moet eerst eens nakijken welke maatjes ik nu intussen al heb gekregen van onze zussen.

Bij mij zit er nu ook veel tijd tussen de echo's hoor Syl. De vorige echo was 14 juli en de volgende pas 9 sep. Mijn eerste gynaecologe had er zelfs 3 maanden tussen gelaten, maar dat vond mijn nieuwe gynae wat lang, gelukkig!
Waar heb jij kraamhulp aangevraagd? De vroedvrouw zei dat je dit via je ziekenkas kan aanvragen. Ik zit bij de CM maar vind niet meteen terug waar dit kan. En op wat baseren jullie om te kiezen voor welke instantie van het kraamgeld? Er zijn er 4 dacht ik maar ik weet niet welke te nemen, er zijn geen verschillen, maar toch...
De werking van het ZH en bevalling wordt hier met een aparte rondleiding uitgelegd. Normaal zijn dit infomomenten maar nu afgelast wegens Corona. Je kan het nu privé aanvragen en dat is ong op 36w (vind ik wel laat).
Kinkhoest vaccin moet iedereen laten zetten die dichtbij de baby zal komen, iedereen die bij je inwoont en evt grootouders die op je baby gaan passen. Dit moet je ong op 30w zetten en is gewoon bij de huisarts. Die hebben het vaccin normaal gezien standaard liggen.

Met mij gaat het ietsje beter. Keel blijft wel gevoelig en ik hoest nog veel. Tegen de late namiddag krijg ik steeds barstende hoofdpijn waardoor ik wel dafalgan moet nemen anders is het niet uit te houden. En mijn huisarts had nog eens benadrukt dat ik mijn neus moet blijven spoelen met physiomer. Nog 1 dagje ziekteverlof morgen, daarna 2 daagjes werken en hopelijk vanaf vrijdag genieten van 4 daagjes Ardennen. Ik vind het nu wel heel lang duren pff. Mijn zus is er niet gerust op dat de corona test correct negatief was en raad me aan terug te testen maar daar heb ik nu geen zin in.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 18 augustus 2020, 7:32

Laurake,

Tijdens je zwangerschap is je immuniteit verlaagd en de ene heeft er meer last van dan de andere,

Ik heb tijdens beide zwangerschappen sinusitis gehad, anders nog nooit, de eerste keer ben ik 4 weken op de sukkel geweest omdat de oorzaak een abces was onder een tand en de laatste keer toch ook 2-3 weken, beide keren met antibiotica. Ik heb enorm afgezien en het leek gewoon niet over te gaan.

Ik denk dat ik ook nog een keelontsteking heb gehad, maar ik mocht dan bijna niets nemen om de keel te verzachten.

Die rondleiding rond 36w is normaal, als het veel vroeger is dan ben je toch de helf vergeten en ook als je voor 36w bevalt is het een andere situatie.

Bij de tweeling is mijn water gebroken op 35w+4, ik had geen rondleiding gehad omdat het de 2de keer was, maar bij aankomst in het ziekenhuis wilden ze me naar de nicu sturen, heb gezegd dat dit van mijn gynaecoloog niet moest en de vroedvrouw beaamde dat.

Als je voor 36w bevalt heb je ofwel al een tijdje in het ziekenhuis gelegen en voldoende uitleg gekregen, ofwel is het totaal onverwacht dat je eerder moet bevallen en dan is het uit je handen.

Ik was heel blij met die rondleiding, zo voelde ik me wat voorbereid, maar uiteindelijk is toch anders verlopen.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 18 augustus 2020, 9:20

Ik ben ondertussen bevallen van een fantastisch zoontje.

Hij kwam 1 week te vroeg maar stelde het al die tijd in de buik, tijdens de bevalling en nu heel goed.

Met mij gaat het minder. Over een horror bevalling gesproken. Het heeft in totaal meer dan vierentwintig uur geduurd en is geëindigd met een keizersnede. Tijdens de keizersnede zijn enorm veel verklevingen ontdekt en heb ik hevige bloedingen gekregen. Fysiek kan ik dus nog niks, wat lastig is want ik ben zo verliefd op mijn kereltje en wil er alles voor doen, maar voorlopig is het dus de papa en oma die al het werk doen en blijft het bij mij bij knuffelen.

Hij was het allemaal waard, maar het begint stilaan door te dringen wat er allemaal gebeurd is en hoe zwaar de bevalling wel was. De gynaecoloog liet weten dat natuurlijk zwanger worden nooit zou lukken. En mijn huisarts zei na het lezen van het verslag dat ik goed informatie moest inwinnen of het wel verstandig was ooit nog zwanger te worden met die complicaties.

Ik begreep het verdriet op dit forum niet altijd van vrouwen die al een kindje hadden en in zak en as zaten omdat het niet lukte voor een tweede. Ik dacht altijd dat ze blij mochten zijn niet kinderloos te zijn. Maar ik begrijp het nu beter. Ja, een tweede is op dit moment niet aan de orde, maar het idee geen broertje of zusje te kunnen hebben, maakt me erg verdrietig.

En de lijdensweg lijkt voorlopig nog niet voorbij. Mijn bloedwaarden zijn niet zo goed dus blijkbaar rommelt er wat vanbinnen. Ik hoop rap te kunnen herstellen. Ik ben ook bang voor wat er nog allemaal in mijn lichaam gaat gebeuren. Ik heb al meermaals aan mijn man gezegd dat hij goed voor ons zoontje moet zorgen als ik er niet meer zou zijn...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 18 augustus 2020, 13:13

Hallo,

@Laurake: Ik had een afspraak gemaakt.bij de ziekenkas om eens te horen wat ze nu eigenlijk allemaal aanbieden. Ik heb eigenlijk nooit veel beroep gedaan op hen. Daar heb ik de uitleg gekregen over kraamhulp en een vroedvrouw. En ook de geboortegeschenken...
Wat kraamgeld betreft heb je inderdaad vrije keuze. En ik zie ook niet veel verschil. Ik heb gewoon dezelfde genomen als een vriendin van mij.
@Pixie: ik koop niets meer in maatje 50. Ik heb redelijk wat gekregen van anderen wiens babytje er nooit in gepast heeft. Maar je kan wel wat vinden op H&M, Hema, Zara...
@Emma: proficiat met jullie zoontje! Ik hoop oprecht dat het vlug beter met he gaat en je zelf voor jullie wondertje kan zorgen. Zorg ook goed voor jezelf! En geniet van de mooie momenten! Van harte gefeliciteerd!

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 18 augustus 2020, 18:52

Emma89 schreef:
18 augustus 2020, 9:20
Ik ben ondertussen bevallen van een fantastisch zoontje.

Hij kwam 1 week te vroeg maar stelde het al die tijd in de buik, tijdens de bevalling en nu heel goed.

Met mij gaat het minder. Over een horror bevalling gesproken. Het heeft in totaal meer dan vierentwintig uur geduurd en is geëindigd met een keizersnede. Tijdens de keizersnede zijn enorm veel verklevingen ontdekt en heb ik hevige bloedingen gekregen. Fysiek kan ik dus nog niks, wat lastig is want ik ben zo verliefd op mijn kereltje en wil er alles voor doen, maar voorlopig is het dus de papa en oma die al het werk doen en blijft het bij mij bij knuffelen.

Hij was het allemaal waard, maar het begint stilaan door te dringen wat er allemaal gebeurd is en hoe zwaar de bevalling wel was. De gynaecoloog liet weten dat natuurlijk zwanger worden nooit zou lukken. En mijn huisarts zei na het lezen van het verslag dat ik goed informatie moest inwinnen of het wel verstandig was ooit nog zwanger te worden met die complicaties.

Ik begreep het verdriet op dit forum niet altijd van vrouwen die al een kindje hadden en in zak en as zaten omdat het niet lukte voor een tweede. Ik dacht altijd dat ze blij mochten zijn niet kinderloos te zijn. Maar ik begrijp het nu beter. Ja, een tweede is op dit moment niet aan de orde, maar het idee geen broertje of zusje te kunnen hebben, maakt me erg verdrietig.

En de lijdensweg lijkt voorlopig nog niet voorbij. Mijn bloedwaarden zijn niet zo goed dus blijkbaar rommelt er wat vanbinnen. Ik hoop rap te kunnen herstellen. Ik ben ook bang voor wat er nog allemaal in mijn lichaam gaat gebeuren. Ik heb al meermaals aan mijn man gezegd dat hij goed voor ons zoontje moet zorgen als ik er niet meer zou zijn...
Hey Emma!

Een dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje. Ik wens je een goed herstel.
Geniet van jullie babytje! 🥰
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 18 augustus 2020, 18:59

Onze kamer is wel zo goed als af. Deels omdat we het zelf fijn vinden om die in orde te hebben, deels omdat we dan ook de spullen van de baby in de babykasten kwijt kunnen.
Het opruimen van de spullen heb ik wel nog niet gedaan. Alles ligt overal, maar nog tijd zat he! Want veel spullen hebben we nu ook nog niet.

Ik voel de baby sinds vorige week rond 27 weken, veel meer als ervoor. Nu zou ik bv wel aan meer dan 10 keer per dag komen, terwijl het voor die 27 weken mss 2 keer per dag was.

Vrijdag controle bij de vroedvrouw, en de volgende echo is pas tegen het einde van september. Spannend allemaal.

Voel me sinds eind vorige week wel weer belabberd, heel moe, geen fut meer om na het werk nog iets te verzetten. En ik wil grote kuis houden, weet niet of ik dat nog ga volhouden. :D
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten