Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 26 augustus 2020, 22:22

@joke: dikke proficiat met die drie flinke meiden! Anna, Billie en Lexi, met zo’n powernamen kan het niet anders dan dat ze een schitterende start hebben 😊😍. Hoe doen ze het intussen? En hoe gaat het met jouw herstel?

@emma: jij ook dikke proficiat. Hoe gaat het met jou intussen? Een roze wolk komt zelden voor, dus heel normaal dat je die nu niet voelt met al wat je meemaakt. Ik leef met je mee en wens je echt een heeeel spoedig herstel toe zodat je snel naar huis kan en zelf je zoontje kan verzorgen en knuffelen wanneer jij dat wil.

@pixie: wat een pech 🙈🤦‍♀️ Hoe oud is je peuter? Begrijpt die dat jij nu wat moet rusten? Mijn zoontje (14 maanden) begrijpt er absoluut niks van. Heb natuurlijk geen verstuikte enkel, maar hij heeft geen idee van de zwangerschap of van wat eraan komt. Hij springt soms ook met volle gewicht op mijn buik. Meestal zie ik het komen en kan ik hem tegenhouden, maar hij is soms zo ontzettend snel.
Ivm de grote baby...mijn baby 1 zat op p98 (zonder zwangerschapsdiabetes), en die is er ook prima uitgekomen 😅. Had zelfs een relatief vlotte bevalling (ingeleide bevalling, 3u weeën en 30’ geperst).

@Laura: die aantallen zijn moeilijk in te schatten hé. Vind het nu ook moeilijker door Corona... ik had voor baby 1 voorzien dat ik zakjes/doosjes kon bijmaken, heb alles zelf gemaakt wel. Heb het ook nodig gehad. Wij kregen veel bezoekjes en cadeaus uit onverwachte hoek (bvb onze buren hadden samengelegd, waar we eigenlijk niet zo’n nauw contact mee hebben), maar nu met Corona zal dat onverwachte bezoek wrsl wel wat minder zijn?
Ivm kaartjes, wij hebben nog net 1 kaartje over, omdat ik dat echt niet wou afgeven en bijhouden, haha!! Die vlogen erdoor. Mijn moeder en schoonmoeder wouden er ook elk 10 ofzo om aan hun vriendinnen/collega’s uit te delen (wel schattig) en dan mensen waar we in eerste instantie niet echt aan gedacht hadden, maar wel een kaartje bezorgd hebben (vb de vroedvrouw, mijn acupuncturist, de buren 🤪, mensen die het kaartje niet ontvangen hadden dankzij onze bpost vrienden ..). Dus bij baby 2 ga ik toch een ruimere marge nemen..

Heb je het kaartje zelf ontworpen? Of heb jij het idee gegeven en gaan zij het uitvoeren? Ik ben daar zelf niet zo creatief in. Ik zie veel ideeën op Instagram passeren en vind veel dingen mooi, maar durf dat dan ook niet klakkeloos te laten namaken 😅
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 31 augustus 2020, 9:42

Ik heb het kaartje niet zelf ontworpen maar via de site Heidysign.nl gevonden. Daar kan je het dan personaliseren zoals jij het wil (tekst, lettertype, kleur, extra tekeningen,...). Ik heb inmiddels de offerte ontvangen :shock: Tegen de €800 aan. Ver boven ons budget. Maar we denken dan ach ja, wrsl maar eenmalig en we willen het goed doen. Ik heb nu dit weekend enkele offertes aangevraagd bij andere winkels. Hopelijk zit er toch iemand bij die wat lager kan. 1 iemand al niet, die zit ook rond die prijs dus begin te vrezen dat dit de gemiddelde prijs ong is. Die aantallen ga ik dan ook nog eens moeten bekijken want ik denk idd dat niet iedereen nu gaat komen en we met veel te veel gaan over zitten.
Ik ga proberen het dan toch zelf doen (moet ik zelf wel een presentatiestuk vinden) maar dan bespaar ik al wel €59 (min kost eigen presentatiestuk).

Hoe berekenen jullie de suikerbonen? 1 per koppel en 1 per kind of 1 per volwassenen en 1 per kind? Ik heb voorlopig per volwassenen een doopsuiker doosje voorzien.

Sinds vannacht enorm veel last van mijn maag. Wordt precies bijeen geplet, een heel naar drukkend gevoel dat wel wat pijn doet. En mijn slokdarm stond precies in brand. Dat is weg maar mijn maag blijft drukkend gevoel hebben. Straalt ook uit naar mijn rug. Heeeeel lastig. Heb amper geslapen ervan dus nu als een zombie op het werk.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 31 augustus 2020, 9:55

Hoi allen,

Nergens zo goedkoop om kaartjes te laten drukken bij een drukker. Online profiteren ze daar nogal van, bijvoorbeeld de prijs voor de enveloppen. Ons kaartje was zelfgemaakt. Ook de doopsuikertjes zelf ineen gestoken. Ze hebben mooie dingen in de AVA en ook eens kijken op de website van Makro.

Ook al krijg je weinig bezoek, iemand die een cadeautje geeft, wil je wel een doopsuikertje geven. Ik heb op 150 kaartjes, 250 doopsuikertjes voorzien. Ik stop er 10 suikerbonen in per doosje / zakje en voorzie ook een speeltje met snoepjes voor de kindjes.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 31 augustus 2020, 13:30

Hallo,

@Laurake: wat jammer dat je zo blijft sukkelen met je gezondheid!
Wij hebben een afspraak voor het kaartje en de suikerbonen met een plaatselijke handelaar. Het presentatiestuk mogen we gratis lenen. Maar van de prijs heb ik nog geen idee. Maar we zijn nog aan het tellen hoeveel. Mijn ouders hebben al 12 kaartjes gevraagd. Tja, eerste kleinkind zeker...😂
@Emma: hoe voel je je nu?

Donderdag afspraak met de vroedvrouw. Ben eens benieuwd...

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 1 september 2020, 23:05

Laurake86, da’s wel heel erg duur!! Tenzij jij er kweet niet hoeveel besteld... de vorige keren zijn wij bij een drukker gegaan (kaartjes/enveloppen/sluitzegels, waren we nog ni de helft ervan kwijt) en nu wil ik alles zelf en doe het bij smartphoto, vistaprint ...
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 1 september 2020, 23:41

Mei, het is wel incl de suikerbonen, alles erop en eraan, incl presentatie en wij moeten niets doen. Ik heb inmiddels bij 4 handelaars hier prijs gevraagd. Met een verschil van pakt 100 euro liggen ze allemaal bijeen. Dus ik vrees dat dit de gangbare prijs is als je kaartje wil laten ontwerpen en alles a sorti wil laten maken. Ben volop bezig met die offertes en voorwaarden bij iedereen te vragen om dan te beslissen.
Ava is idd goedkoper maar we zijn zelf niet creatief en knutsel-minded dus zit er niets anders op dan het uit te besteden mits een serieuze meerprijs.
Een drukker werd me ook al aangeraden maar dan heb je niet vant zelfde de doopsuiker en ik weet niet of die zelf ook ontwerpen?

Mijn valling is eindelijk over. Helaas begint mijn vriend nu zich wa slechter te voelen...
De maagpijn en zuur blijft. Mijn zus raadde riopan aan. Dat heb ik nog in huis. Iemand ervaring mee tijdens zw? Wil me eerst goed informeren alvorens het in te nemen.

Syl, succes he donderdag!!

Emma, ben ook benieuwd hoe het intussen met je gaat!?

Joke, hoe is het met de meisjes?
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 2 september 2020, 11:06

Hoi allen,

Wat lief om aan mij te denken! Ik ben sinds maandag uit het ziekenhuis. Moet nog een week antibiotica nemen, en daarna wordt het spannend afwachten of inderdaad de bacterie overwonnen is en mijn lichaam het zelf verder aan kan. Heb op 3 weken tijd al 4 zakjes bloed moeten krijgen omwille van bloedarmoede ook. Ik ben al zo bang geweest, en nog steeds... De fysieke revalidatie zal ook lange tijd vergen. Maar nu is het belangrijkste dat ik thuis ben en mijn lieve schat kan knuffelen, ik heb zoveel in te halen. Ik ben ook erg emotioneel, alles is ook zo confronterend. Mijn vriend zet hem soms in de wipper op de grond en neemt een douche, maar als hij dan begint te huilen kan ik me niet bukken en hem er niet uit heffen. Het is vaak machteloos toekijken.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 2 september 2020, 13:11

@ Emma, toch leuk om te horen dat je thuis bent. Nu blijft het hopelijk de goede weg opgaan.
@Laurake: hier ook geen creatief knutseltalent in huis. Verschiet wel van de prijzen. Ik had er geen idee van. Ik heb de afspraak hiervoor opstaan 19/09. En zaterdag naar de Kinderplaneet, lijstje maken. 😁

Gisteren eerste les zwangerschapsoga gehad. Omg, wat weet ik weinig! Ik heb precies wel erg weinig uitleg gekregen. Er zijn zoveel manieren van bevallen en op voorhand begeleid worden... Ik heb al mijn vragen opgeschreven voor de vroedvrouw morgen. Als ik hier onvoldoende info krijg, ga ik toch een zelfstandige vroedvrouw contacteren. Blijkbaar wordt dit ook terug betaald door de ziekenkas. Hadden ze me daar ook even mogen zeggen toen ik daar info ging vragen...

En gaan jullie babyborrel doen of niet?

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 2 september 2020, 13:45

Als je zelf niet aan de slag gaat, zal dat inderdaad wel een faire prijs zijn denk ik. Je moet je er dan ook niet mee bezig houden, 200 lintjes strikken heb ik hier gedaan de laatste weken voor de bevalling :lol:

Wij hadden een zaal gereserveerd voor de Corona al voor in oktober. We hebben ook uitnodigingen verstuurd, maar we hebben 120 genodigden (die enthousiaste ouders en schoonouders :roll: ) maar geen idee of die kan doorgaan...

We zitten hier met al die cava en doopsuiker en geen bezoek hehe rare tijden!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 3 september 2020, 11:25

Emma: ah goed dat je thuis bent, je vertrouwde omgeving omgeven door je 2 schatjes. Hopelijk gaat het nu enkel maar de goede kant op!!

Silkie: succes vandaag bij de vroedvrouw! Ik ga mss prenatale kiné doen. Ik denk dat je dan ook goed wordt voorbereid op de bevalling. Ik ga het allesinds volgende week vragen bij de gynae. Een zelfstandige vroedvrouw die aan huis komt na de bevalling werd me van in het begin aangeraden door het ziekenhuis. Die mocht ik op 28w contacteren, dat is morgen, dus morgen of dit weekend eens een mailtje sturen.

Wij doen geen babyborrel. Ik vind dat jij en je gasten hier weinig aan hebben. Ik ben al op verschillende babyborrels geweest en uiteindelijk spreek je amper de ouders en zie je de baby ook bijna niet. Dan liever een persoonlijk bezoekje thuis. Maar ja, in deze tijden, wie gaat er komen... Ik hoop dat mijn doopsuiker ook niet blijft staan, ik steek er nu alle moeite en onze centjes in :p

Silkie, heb je ook een gepersonaliseerd kaartje of eentje uit het gamma van die bekende boeken? Als het laatste is denk ik wel dat de prijs wel beter mee zal vallen. Ik heb gewoon iets in mijn hoofd en dan moet dat dat zijn en ja, dat kost geld :lol:

Maarrrrr... ik heb het licht gezien! Ik ben naar een drukker zelf geweest (ipv handelaar) die op 300m van bij ons ligt. Die wil het kaartje maken ong zoals wij het willen en ook wel een pak goedkoper. Dat wordt het dus. Voor de suikerbonen ga ik dan nog wel bij een handelaar horen (suikerbonen veel betere kwaliteit dan AVA bv). Maar ik bespaar er toch zeker 100 à 200 euro mee.

Ah kinderplaneet zaterdag! Veel plezier. Hopelijk worden jullie wel beter begeleid. Wij zouden ook nog eens dringend er naartoe moeten om de lijst te vervolledigen maar geraken er niet (vriend werkt in shiften en ook de weekends dus moeilijk te plannen). Zaterdag gaan mijn mama en ik voor meubeltjes kijken in de Boomhut in Geel. Ben eens benieuwd.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 3 september 2020, 16:38

Emma: fijn dat je thuis bent! Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter en beter 🍀

Wij doen ook geen babyborrel, hoop wel op bezoekjes thuis want anders blijft de doopsuiker idd gewoon staan. We hebben alles naar onze smaak besteld, kaartjes en doopsuiker. We komen aan ongeveer 500 EUR denk ik. Kaartjes zijn aangepast aan onze smaak, doopsuiker is zelf nog te “maken”. Doosjes vullen etc. Heel tevreden vd service daar, maar veel te veel mooie dingen, dus kiezen was niet gemakkelijk. :D

Ik ben ook begonnen met prenatale kine. Zouden zo een 4 a 5 lessen zijn, beetje afhankelijk van de kwaaltjes. Verder ga ik niets doen. Ik vind dit eigenlijk al veel inspanning na het werk 😅 maar zo ben ik toch een klein beetje voorbereid. Qua vroedvrouw neem ik iemand van het wit gele kruis dus moet gewoon contact opnemen bij de geboorte van ons kindje.

Fijn Laurake, meubels kiezen. Geniet ervan! En Silkie ook veel plezier md geboortelijst samen te stellen.

Nog ongeveer 9 weken hier, ben echt al aan het aftellen 🥰
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 5 september 2020, 14:05

Hallo,

Eerste les zwangerschapsyoga achter de rug. Een beetje "zweverige" uitleg, maar de lessen worden gegeven door een kinesiste. Dus de oefeningen zullen wel oké zijn.

Ik ga deze week ook nog een vroedvrouw contacteren om te bespreken hoe ik het beste mijn 'plan' aanpak. Dat zal waarschijnlijk ook iemand van het Wit-gele kruis zijn. Zoveel mogelijk arbeid thuis liefst dan al begeleid door een vroedvrouw en de bevalling in het ziekenhuis.

Ik blijk wat ijzer tekort te hebben, maar voor de rest was alles prima in orde. Ben nu dus aan het kijken of er nog een reisje naar Portugal inzit...😁 Moet toch mijn vaccinatie voor de kinkhoest gaan halen. Dan vraag ik ook onmiddellijk een fit-to-fly-attest.

Ik denk wel een babyborrel te doen met voorafgaand de doop al. Mijn vriend wil dit graag. We hebben een locatie mét mooi kapelletje gevonden. Ik ben alleen zo slecht in regelen...🙄

Voor de kaartjes zijn we aan het tellen. Maar eigenlijk hopen we ook dat er tegenwoordig "digitale" kaartjes gemaakt worden. Dan kunnen we die mailen, Whatsappen,... Iemand hier ervaring mee?
Maar het gaat er wel een standaard uit de boek zijn. Ik ben niet zo creatief en merk dat toch weinigen een geboortekaartje bijhouden.

En nu onderweg naar de Kinderplaneet...😁

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 9 september 2020, 16:17

Syl, hoe was het in de Kinderplaneet? Ik ga volgende week zaterdag met mijn zus terug.
En je reisje Portugal al geboekt? ;)

Ik had vanmorgen mijn 28w echo. Helemaal goed bevonden. Hij weegt al 1k320 en is 35/36 cm. Zijn geboortegewicht wordt geschat op 3kg6/7. Hij zit op P60, dus goed. Hij ligt ook al met hoofdje naar beneden.

Ik heb eindelijk meubeltjes besteld, twas serieuze keuzestress. Hopelijk nu de juiste beslissing gemaakt.
Levertermijn is wel 8 à 10 weken dus hopelijk op tijd. Heb ook al de kleertjes gesorteerd en mijn mama wilde ze per sé wassen, maar ja, ik kan ze nu nog niet in kasten steken...
Verder nog stress wat ik nu nog nodig heb want daar heb ik geen idee van.

Gisteren de erkenning gaan laten doen in het gemeentehuis en daarna is onze vroedvrouw komen kennis maken.
Was een heel aangenaam gesprek. Zij werkt ook in onze kliniek, wie weet werkt ze wel als ik moet bevallen.

Ze vertelde me ook dat wij nu als ik ga bevallen telkens via spoed moeten gaan, meteen een (snel)test corona moeten doen en tot de resultaten bekend zijn (duurt ong 2uur) ons mondmasker moeten ophouden, urgh! Ocharme voor die waarbij het mss zo snel gaat dat ze met dat mondmasker moeten persen.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door fertilitientje » 9 september 2020, 16:44

Vandaag controle gehad, aan de monitor.
Alles was goed en toen moest ik naar de dokter ... Dit had ik niet verwacht. Ze hebben gekeken of er nog voldoende vruchtwater is en dat is er nog. Ze hebben me ook onderzocht en wat blijkt: 3-4cm opening al. Ze hebben me dan ook gestript om hopelijk de bevalling in gang te zetten dus het wordt spannend.
Pixie, hoe gaat het met jou want wij lopen zo wat gelijklopend ...

Ik heb babykamer ook gekocht in de boomhut en nu een kinderkamer op maat daar gekocht. Lange levertermijn en hier komt de kamer niet op tijd maar is niet erg.

Geboortelijst opstellen is fijn en je kan er nog altijd dingen bij opzetten als je nog iets te binnen schiet. Ook wat verder naar de toekomst kijken als je kindje wat groter is als je lijstje snel leeggekocht is ...
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 9 september 2020, 16:53

Ooh spannend!!! Wat is 'gestript' eigenlijk? Heb dat al veel gelezen maar weet niet wat het wil zeggen.
Ik wens je alvast een goede bevalling toe!! Succes!

Ah leuk dat ik niet de enige ben die daar een kamer heeft gekocht. We waren zaterdag de enige klanten daar en iedereen zegt dat die nogal duur is... wat helaas ook zo is, dus geplunderd nu :lol: . Welke babykamer heb je? Wij hebben gekozen voor Paidi - Laslo (kleerkast + commode + open kast en wandrail). Is wel een getinte en ik hoop dat het niet vloekt met de verf kleur, die stond daar niet dus niet kunnen vergelijken. Ik wilde een witte of wit met hout maar mijn vriend wil geen combi van wit met een hout kleur en wit vindt hij ook minder mooi dus ja, niet veel keuze over! De babykamer is trouwens al helemaal geverfd. (grijs en geel)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten