Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Pixie1010
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 januari 2020, 9:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Pixie1010 » 9 september 2020, 23:03

Hoi allemaal

Zo leuk om te lezen dat het goed gaat met iedereen!

Lang geleden dat ik hier zelf iets geschreven heb, het is vrij hectisch op het moment: sinds vorige week is het steunverband voor mijn enkel vervangen door een open gips omdat ik nog te veel last had en mijn enkel serieus gezwollen bleef. Leve de extra controle dus owv de diabetes, want het was mijn gyn die het geregeld heeft dat ik direct op orthopedie terecht kon na de controle bij haar.
Op die controle bleek de baby trouwens opnieuw gedraaid te zijn in de juiste richting, zo een opluchting! Mini werd geschat op 3,100 kg, maar gyn heeft niks gecheckt qua verwerking of ontsluiting, omdat ze niks 'nodeloos' te vroeg wou triggeren (36,5w). Toen is er ook een definitieve datum vastgelegd om in te leiden als de bevalling over x aantal dagen niet spontaan zou beginnen.
Ik moest maandag wel naar de monitor en ze zou daarna komen toucheren en controleren. Het was toen echter zo druk op het verloskwartier dat de vroedvrouw haar heel snel advies is gaan vragen op basis van de uitprint vd monitor: nog geen tot weinig weeënactiviteit, dus ze is niet komen toucheren. Dus...morgen opnieuw monitor, dan komt ze zeker langs om de praktische zaken af te spreken voor de inductie. Ik ben volgende week 38 weken en mag dat niet overschrijden. Het wordt spannend!

Aan iedereen die nog niet zo ver is: geniet van de kleine en grote voorbereidingen! Hier trouwens ook 'standaard' kaartjes etc: alles besteld in 1 winkel waar z alles ook nr het ziekenhuis brengen. Heel handig, ware het niet dat er toch totaal geen bezoek mag komen door de coronamaatregelen.
@Fertilitientje: hoe zit dat bij jullie?Hier mag enkel je partner dagelijks komen. De broertjes en zusjes 1 uurtje over het gehele verblijf.
Ik moet ook vooraf een covid test laten afnemen. Mijn vriend niet, maar hij moet dan wel constant een mondmasker dragen...dat wordt leuk....

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door fertilitientje » 10 september 2020, 23:22

Hier vandaag bevallen van een zoontje. Het strippen heeft geholpen. Het was een korte maar heftige bevalling. Net op tijd in het ziekenhuis want eens op het bevallibgskwarrier mocht ik meteen op de tafel om te bevallen.

Pixie, wat goed dat je baby nog gedraaid is. Kan je natuurlijk bevallen. Maandag gaan ze je dan misschien ook strippen. Hou je valies dan maar klaar 😁

Hier covid test pas na bevalling kunnen doen daar alles ze snel was gegaan. Na 5u wisten we het resultaat. Dus echt op voorhand kun je dat niet doen tenzij je ingeleid wordt.
Wij doen altijd een masker op als iemand de kamer binnen komt.
Hier mogen broertjes en zusjes op bezoek komen. Maar ze moeten dan gebracht worden en de papa mag ze dan halen aan het onthaal. Ander bezoek mag niet komen. Mijn man blijft hier slapen dus hij mag het ziekenhuis niet verlaten. Lap, daar gaat mijn sushi 😂. Maar ik ben al blij dat de dochter op bezoek mag komen.

Hier trouwens geboortekaartje speciaal laten tekenen door iemand. Bij de dochter ook zo gedaan.
En voor suikerbonen: bewust heel weinig gekocht en dingen genomen die we zelf kunnen opeten of gebruiken: zeepjes, koekjes met zijn naam (lekker, die kan ik allemaal wel opeten 😂), snoepjes maar maar 1kg gekocht en flesjes voor streekgebonden alcohol in te doen. Die kunnen we eventueel ook gebruiken als tafelversiering bij een feest ofzo.
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 11 september 2020, 9:14

Hoi,

@Fertilientje: Wauw! Proficiat met jullie zoontje. Geniet ervan. Hoe lang moet he tegenwoordig in het ziekenhuis blijven?
@Pixie: spannend. Het komt wel heel dichtbij nu. Hier trouwens ook standaardkaartjes en alles van 1 winkel mét levering in het ziekenhuis. Zaterdag is de definitieve bespreking.
@Laurake: wij krijgen een bedje. Ik wil nog geen kleerkast (Is voor later als ze haar "grote meisjes-kamer krijgt), maar geloof het of niet, onze commode is ook van Paidi. 😂 Wel ook van de Kinderplaneet. Dan kan die op de geboortelijst en telt de korting mee. De kamer verven we grijs/wit en de accenten in de decoratie zullen geel zijn. Maar we hebben deze week nog vloer gelegd, moeten nog deuren zetten , de ramen moeten er nog in... De afwerking zal pas zijn als ons Kruimeltje er is, vrees ik.
De vroedvrouw heeft gebeld, dus binnenkort kunnen we kennismaken.
En zondag vertekken we naar Portugal. Ik kijk er enorm naar uit. Weg van de stress, het werk en ook even weg van al het geregel van die baby-dingen. Mijn vriend zit al van begin maart thuis met een burn-out en ik voel dat het echt begint door te wegen bij mij ook. Dus volgende week voetjes omhoog en zalig niets-doen.

Grts,
Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Pixie1010
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 januari 2020, 9:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Pixie1010 » 11 september 2020, 16:45

@Fertilitientje: dikke proficiat met de geboorte van je zoontje! Hopelijk is alles goed verlopen en kunnen jullie ondertussen genieten van die eerste speciale momenten!

@Silkie: inderdaad, het komt héél dichtbij, wij weten ondertussen zelfs hoé dichtbij: de datum om in te leiden ligt vast... spannend!
Geniet van jullie vakantie in Portugal. Het zal inderdaad deugd doen om een eventjes een beetje afstand te kunnen nemen van alles en iedereen. Hopelijk komen jullie ontspannen en met een fris hoofd terug naar huis!

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 11 september 2020, 20:08

Proficiat Fertilientje ❤️❤️
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 12 september 2020, 14:46

Oohhh proficiat!!!

fertilitientje schreef:
10 september 2020, 23:22
Hier vandaag bevallen van een zoontje. Het strippen heeft geholpen. Het was een korte maar heftige bevalling. Net op tijd in het ziekenhuis want eens op het bevallibgskwarrier mocht ik meteen op de tafel om te bevallen.

Pixie, wat goed dat je baby nog gedraaid is. Kan je natuurlijk bevallen. Maandag gaan ze je dan misschien ook strippen. Hou je valies dan maar klaar 😁

Hier covid test pas na bevalling kunnen doen daar alles ze snel was gegaan. Na 5u wisten we het resultaat. Dus echt op voorhand kun je dat niet doen tenzij je ingeleid wordt.
Wij doen altijd een masker op als iemand de kamer binnen komt.
Hier mogen broertjes en zusjes op bezoek komen. Maar ze moeten dan gebracht worden en de papa mag ze dan halen aan het onthaal. Ander bezoek mag niet komen. Mijn man blijft hier slapen dus hij mag het ziekenhuis niet verlaten. Lap, daar gaat mijn sushi 😂. Maar ik ben al blij dat de dochter op bezoek mag komen.

Hier trouwens geboortekaartje speciaal laten tekenen door iemand. Bij de dochter ook zo gedaan.
En voor suikerbonen: bewust heel weinig gekocht en dingen genomen die we zelf kunnen opeten of gebruiken: zeepjes, koekjes met zijn naam (lekker, die kan ik allemaal wel opeten 😂), snoepjes maar maar 1kg gekocht en flesjes voor streekgebonden alcohol in te doen. Die kunnen we eventueel ook gebruiken als tafelversiering bij een feest ofzo.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 13 september 2020, 11:24

Fertilientje: Proficiat met de geboorte van jullie zoontje!!!! Geniet van de mooie momenten :)

Pixie: Spannend, deze week gaat het dus gebeuren! Ik wens je een vlotte bevalling toe!!

Syl: Geniet van jullie reis! Beetje jaloers, had ook graag een reisje gedaan! Maar niet mogelijk wegens vriend met vliegangst en de regeling met pluszoontje.
Ah toevallig van de Paidi commode. Ik heb er één daar gezien die kei praktisch was maar toen veel te duur. Uiteindelijk kamer gevonden in even dure winkel :lol:

Bedje steekt hier ineen. Moet het wel eens goed oplappen want is nog wat vuil en hier en daar geschaafd.
Vrijdag nog eens gaan kijken voor doopsuiker, mogen proeven, mmmm :) Woensdag nog een afspraak en dan beslissen.
Bij de drukker is het kaartje zo goed als zoals ik het wil. Weeral zorgen minder.
Woensdag ook mijn eerste prenatale kiné. Ben benieuwd.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Pixie1010
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 januari 2020, 9:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Pixie1010 » 15 september 2020, 21:42

Dag dames

Even komen melden dat ons tweede dochtertje gisterenmiddag na exact 38 weken zwangerschap is geboren na een pittige ingeleide bevalling! Ze weegt 3,100 kg en is 51 cm groot.
Voor de rest verloopt alles momenteel heel vlotjes met onze rustige wolk van een baby!

Veel groetjes!

Pixie

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 16 september 2020, 13:36

Oooooh proficiat Pixie :) Geniet met volle teugen van jullie tweede wondertje!!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 17 september 2020, 20:23

Proficiat Fertilientje en Pixie! Geniet ervan!! 🥰🥰
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 18 september 2020, 12:09

Proficiat pixie!!
Hoe stellen jullie het?

Hier vandaag 27 weken! Nog exact 3 maanden tot de uitgerekende datum 😊

Wij gaan volgende week de geboortelijst leggen, al zal daar niet gek veel opstaan, want we kunnen alles hergebruiken van baby 1. Maar sommige dingen hebben we dubbel nodig (vb: eetstoel, autostoel). We twijfelen nog of we een buggy gaan aanschaffen waar twee kindjes in passen. Tegen dat baby 2 geboren is, zal baby 1 18 maanden zijn, dus we zouden hem in de buggy vervoeren en baby 2 in de draagzak. Maar denk dat een buggy voor beide kindjes toch soms ook handig zou zijn. Dilemma!

De kinderkamer is nog niet klaar, maar ja, de eerste 6 maanden slaapt die sowieso bij ons, misschien zelfs nog langer. Ik ga wel eens een kastje zetten zodat ik de spullen voor baby 2 al kwijt kan.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes!
X
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 20 september 2020, 19:00

Hoi,

Proficiat Pixie! Ben wel een beetje benieuwd naar haar naam. ;-)

Terug van een deugddoende vakantie. Zalig. Mijn GSM is wel gesneuveld, maar dat geeft ook wel wat rust. Volgende week zal ik toch een nieuwe moeten kopen.
Ik heb precies wel veel last van vocht. Zowel in mijn voeten als polsen. Maar ook mijn ogen prikken regelmatig. Normaal heb ik deze week een intake-gesprek met een vroedvrouw. (eerst nieuwe GSM halen, want nu kan ik haar nummer niet meer terugvinden :D ) Dan ga ik er toch eens naar vragen. Maar aangezien dit de eerste vervelende 'kwaaltjes' zijn, heb ik nog steeds niet te klagen. :-)

Ondertussen zijn we bezig met de eerste proefdrukken van het geboortekaartje. Graag had ik jullie advies. Het wel of niet vermelden van een geboortelijst/pamperrekening op het kaartje. Ik lees immers op internet veel negatieve commentaren hierover. Hoewel ik dit zelf altijd heel gemakkelijk vond het het nooit heb ervaren als 'bedelen'. Ik heb ook de indruk dat dit wel vrij standaard is tegenwoordig. Hoe pakken jullie dit aan? Wel/niet op het geboortekaartje. Met een ludieke tekst? Enkel bij uitnodigingen van babyborrels?...

Hopelijk loopt voor iedereen de zwangerschap nog heel (vrij) vlotjes.

Dikke knuf.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 20 september 2020, 19:15

Silkie..
Wij schrijven ook een pamperrekening. Mensen die willen toch iets geven. En anders krijg je allemaal beren of kleren of dingen die je ni wil... je kan maar beter duidelijk zijn. Ik snap wat je bedoelt met bedelen. Want met ons trouwkaartjes wou ik niets met cadeaus of geld erop. Want ik geef geen trouw om geld te krijgen. Ma voor een baby zou ik het wel doen. Er komt toch normaal niemand met lege handen en dan kan je ma beter iets krijgen waar je iets aan hebt...
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 20 september 2020, 19:26

Hoi mei,

Dank je voor je reactie. Ik was aan het googelen voor ideetjes toen ik zoveel negatieve commentaren hierover las. Ik schrok er wel van. Ikzelf vind het zelf helemaal geen bedelen, hoor. Zoals je zegt, mensen willen toch wat geven... En ik heb heb tot nu toe al meer dan genoeg knuffels gekregen... :-) En noem het luiheid van mijn kant, ik was altijd blij om te zien als er een rekeningnummer op het kaartje stond. ;-)
Dan ga ik ook bij mijn eerste beslissing blijven en zowel de pamperrekening als de geboortelijst op het kaartje zelf zetten.

Grts,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 20 september 2020, 20:26

Ik was dat van dat bedelen ook tegengekomen toen ik op zoek ging voor ons geboortekaartje, bleek wel dat dat eigenlijk allemaal op Nederlandse sites was en die hebben toch een andere mentaliteit.

Wij hadden geen lijst, enkel een pamperrekening. Wij hebben beslist om kleine kaartjes te drukken met een tekstje en het rekeningnr en die dan alleen maar bij de kaartjes te steken waarvan we dachten/verwachtten dat ze iets wilden geven. Er waren ook een aantal kaartjes "ter kennisgeving" en waarvan we hoogstens een kaartje van terugverwachtten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten