Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Ennas » 28 februari 2020, 14:52

Hey iedereen,

Ik start even een topic voor iedereen die in het najaar van 2020 moet bevallen, zodat we onze verhalen & mijlpalen met elkaar kunnen delen.

Om mezelf even voor te stellen: ik ben Sanne, mijn vrouw en ik zijn sinds december 2018 aan het proberen zwanger te geraken. We hebben intussen 4 negatieve IUI's, 1 operatie voor endometriose en 1 ronde IVF achter de rug. Ik was zwanger van de eerste terugplaatsing na de pick-up, maar dat is helaas een vroege miskraam geworden. In januari een cryo laten terugplaatsen, en daar nu 7w 1d zwanger van! Mijn (vermoedelijke) uitgerekende datum is 15 oktober. Volgende week hebben we de eerste echo, we zijn superbenieuwd!

Zijn er nog dames die rond die tijd uitgerekend zijn? Hoe gaat het met jullie, al veel last van kwaaltjes?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door ZonderZorgen » 29 februari 2020, 22:03

Dag Ennas
Ik ga mij voorlopig hier al even melden maar ik ben nog maar 5weken en 1 dag. Mijn eerste echo staat gepland op 16 maart.

Maar ik zal mij ook even voorstellen. Na het uitblijven van een zwangerschap en ondertussen 30 te zijn geworden. Zijn wij ( mijn man en ikzelf) in 2018 begonnen met onderzoeken bij onze eigen gynecoloog. Begin 2019 werden wij doorverwezen naar fertiliteit.
Op 13 februari 2019 hadden wij onze eerste afspraak.
Onze eerste pu hadden wij op 5 juli waar wij 15 bevruchte eicellen hadden dmv icsi.
En dit resulteerde in een verse tp en 9 cryos.
De eerste is geeindigd in een biochemische zwangerschap.
Daarna nog 3 tp gehad zonder resultaat.
In januari terug op gesprek en hebben ze verdere onderzoeken gedaan. Stollingsfactoren en immuniteit ( dit was allemaal negatief)
Ondertussen mochten we nog een tp doen ( een loopt nog een caryotype bepaling).
Deze uitslag hebben we maar half maart.

Deze tp was op 13 februari 2020, een jaar na onze eerste afspraak en deze groeit nu in mijn buik.

Ik heb nog geen last van kwaaltjes alleen moe en snel slapen, vollere borsten. Maar dat vind mijn man niet erg.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 1 maart 2020, 0:14

Hallo ik sluit mij graag aan in deze topic.
Ons verhaal is gestart in 2017 in Augustinus na de diagnose van azoomspermie bij mijn man (onvruchtbaar). Via operatie (tese) hebben ze toen voldoende voorlopers gevonden waardoor we konden starten via icsi.
Mijn medische achtergrond is uitstekend (start op 23j en geen problemen) maar na 3 pick ups en vele biochemische zwangerschappen en 1 buitenbaarmoederlijke, hebben wij de overstap naar jette gedaan.

Momenteel ben ik 8wk zwanger van een eeneiige 3ling (!!) van de 2de terugplaatsing in jette.
Ondertussen al 2 echos gehad en alles gaat onwaarschijnlijk zeer goed. Ze zijn alle 3 perfect op schema en hebben een zeer goede hartslag.

Ik ben denk ik uitgerekend op 10/10/2020.
Genieten van de zwangerschap kan ik echt niet.
Mijn broeken en bh’s passen al niet meer.
Ik ben verschrikkelijk moe en ganse dag mottig met af en toe overgeven.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Ennas » 1 maart 2020, 19:23

Hey ZonderZorgen, alvast proficiat met de prille zwangerschap! Hopelijk blijven de kwaaltjes de komende weken ook beperkt tot moeheid en vollere borsten ;). Wat houdt zo'n caryotypebepaling eigenlijk in? Ik heb na mijn miskraam ook wat genetische tests moeten laten uitvoeren, maar eigenlijk hebben ze bij ons niet zoveel uitleg gegeven, we weten alleen dat er niets bijzonders uit gekomen is.

En hallo JOKEJOKEJOKEJOKE! Ook voor jou proficiat. Een eeneiige drieling, dat is wel heel uniek he! Ik kan geloven dat de kwaaltjes je ook in drievoud treffen, je lichaam is heel hard aan het werk he. Hopelijk neemt de vermoeidheid en misselijkheid weer wat af in het tweede trimester!

Eén van mijn 'kwaaltjes' is zeer levendige & vreemde dromen. Een paar dagen geleden ook gedroomd dat ze mij bij de eerste echo zeiden dat het er meer dan eentje is... Al ben ik vrij zeker dat dat niet het geval zal zijn. Ik begin nu toch echt wel wat nerveus te worden voor die eerste echo. Dat 't maar snel dinsdagavond is!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door ZonderZorgen » 1 maart 2020, 20:57

Ennas schreef:
1 maart 2020, 19:23
Hey ZonderZorgen, alvast proficiat met de prille zwangerschap! Hopelijk blijven de kwaaltjes de komende weken ook beperkt tot moeheid en vollere borsten ;). Wat houdt zo'n caryotypebepaling eigenlijk in? Ik heb na mijn miskraam ook wat genetische tests moeten laten uitvoeren, maar eigenlijk hebben ze bij ons niet zoveel uitleg gegeven, we weten alleen dat er niets bijzonders uit gekomen is.

En hallo JOKEJOKEJOKEJOKE! Ook voor jou proficiat. Een eeneiige drieling, dat is wel heel uniek he! Ik kan geloven dat de kwaaltjes je ook in drievoud treffen, je lichaam is heel hard aan het werk he. Hopelijk neemt de vermoeidheid en misselijkheid weer wat af in het tweede trimester!

Eén van mijn 'kwaaltjes' is zeer levendige & vreemde dromen. Een paar dagen geleden ook gedroomd dat ze mij bij de eerste echo zeiden dat het er meer dan eentje is... Al ben ik vrij zeker dat dat niet het geval zal zijn. Ik begin nu toch echt wel wat nerveus te worden voor die eerste echo. Dat 't maar snel dinsdagavond is!
Bij ons is diet voor een delocatie en ontbreken van bepaalde chromosen op bepaalde genen. Dit omdat het heel vroeg misliep en niet of nauwelijks innestelde. Maar de uitslag hebben we maar half maart.

Joke dat zal wel even schrikken zijn als ze zeggen het zijn er 3. En dan geloof ik goed dat jou broeken niet meer passen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 1 maart 2020, 22:05

Ennas schreef:
1 maart 2020, 19:23
Hey ZonderZorgen, alvast proficiat met de prille zwangerschap! Hopelijk blijven de kwaaltjes de komende weken ook beperkt tot moeheid en vollere borsten ;). Wat houdt zo'n caryotypebepaling eigenlijk in? Ik heb na mijn miskraam ook wat genetische tests moeten laten uitvoeren, maar eigenlijk hebben ze bij ons niet zoveel uitleg gegeven, we weten alleen dat er niets bijzonders uit gekomen is.

En hallo JOKEJOKEJOKEJOKE! Ook voor jou proficiat. Een eeneiige drieling, dat is wel heel uniek he! Ik kan geloven dat de kwaaltjes je ook in drievoud treffen, je lichaam is heel hard aan het werk he. Hopelijk neemt de vermoeidheid en misselijkheid weer wat af in het tweede trimester!

Eén van mijn 'kwaaltjes' is zeer levendige & vreemde dromen. Een paar dagen geleden ook gedroomd dat ze mij bij de eerste echo zeiden dat het er meer dan eentje is... Al ben ik vrij zeker dat dat niet het geval zal zijn. Ik begin nu toch echt wel wat nerveus te worden voor die eerste echo. Dat 't maar snel dinsdagavond is!
Wauw, nu je het zegt, ik heb tegenwoordig ook zeer levendige dromen, maar had het niet gelinkt 😃.
Ik laat ook waanzinnig veel boertjes haha, iets minder gezellig.
Dinsdag eerste echo? Spannend!! Ik heb dinsdag mijn 3de echo al 🤞🏻 Ik duim mee en laat zeker iets weten he

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Ennas » 2 maart 2020, 19:09

@ZonderZorgen, ik denk dat ze dat bij ons ook getest hebben dan, maar dat ze ons gewoon de uitleg niet gegeven hebben. Nog even geduld & je weet alleszins daar de uitslag ook van! Komt goed :).

@Joke, inderdaad, allereerste echo hier! Bij jou zullen er wel wat extra controles gepland worden om jouw drie kleintjes goed op te volgen? Boertjes vallen hier best mee, dat is enkel in periodes. Wel al misselijk vanaf week drie; dat was het eerste symptoom waardoor ik nog voor mijn eerste bloedname het vermoeden had dat ik zwanger kon zijn.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door ZonderZorgen » 3 maart 2020, 14:25

Ennas schreef:
2 maart 2020, 19:09
@ZonderZorgen, ik denk dat ze dat bij ons ook getest hebben dan, maar dat ze ons gewoon de uitleg niet gegeven hebben. Nog even geduld & je weet alleszins daar de uitslag ook van! Komt goed :).

@Joke, inderdaad, allereerste echo hier! Bij jou zullen er wel wat extra controles gepland worden om jouw drie kleintjes goed op te volgen? Boertjes vallen hier best mee, dat is enkel in periodes. Wel al misselijk vanaf week drie; dat was het eerste symptoom waardoor ik nog voor mijn eerste bloedname het vermoeden had dat ik zwanger kon zijn.
Hoe was de echo?
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Ennas » 3 maart 2020, 17:19

Net thuis van de echo. Geen goed nieuws gekregen. Ben vandaag 7w5d, het embryo heeft de grootte van 6w3d en een trage hartslag. De gynaecoloog was eerlijk en stelde meteen voor om te stoppen met de medicatie zodat er een bloeding kan komen, of om een curettage te plannen zodat ze het embryo kunnen onderzoeken.
Voor geen van beide opties was ik voorbereid. Geen van beiden wil ik doen zolang er een hartslag is. Ik mag nu een week wachten en medicatie voortdoen. Volgende week dinsdag terug en dan moet ik wel beslissen.
Alles leek zo goed te gaan. Mijn vorige zwangerschap was maar 5 weken, maar daar voelde ik het gewoon aankomen. Daar waren de symptomen opeens weg, geen pijnlijke borsten meer, geen misselijkheid. Nu zijn die er nog. Het embryo is er nog. Maar de gynaecoloog geeft het blijkbaar geen kans.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door ZonderZorgen » 3 maart 2020, 17:22

Oooo Ennas wat verschrikkelijk!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 3 maart 2020, 20:30

Ennas schreef:
3 maart 2020, 17:19
Net thuis van de echo. Geen goed nieuws gekregen. Ben vandaag 7w5d, het embryo heeft de grootte van 6w3d en een trage hartslag. De gynaecoloog was eerlijk en stelde meteen voor om te stoppen met de medicatie zodat er een bloeding kan komen, of om een curettage te plannen zodat ze het embryo kunnen onderzoeken.
Voor geen van beide opties was ik voorbereid. Geen van beiden wil ik doen zolang er een hartslag is. Ik mag nu een week wachten en medicatie voortdoen. Volgende week dinsdag terug en dan moet ik wel beslissen.
Alles leek zo goed te gaan. Mijn vorige zwangerschap was maar 5 weken, maar daar voelde ik het gewoon aankomen. Daar waren de symptomen opeens weg, geen pijnlijke borsten meer, geen misselijkheid. Nu zijn die er nog. Het embryo is er nog. Maar de gynaecoloog geeft het blijkbaar geen kans.
Oh Sanne zeg dat het niet waar is!!!!! Verschrikkelijk!!!! Komaan vechten kleintje!!!!

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 7 maart 2020, 15:22

Ennas schreef:
3 maart 2020, 17:19
Net thuis van de echo. Geen goed nieuws gekregen. Ben vandaag 7w5d, het embryo heeft de grootte van 6w3d en een trage hartslag. De gynaecoloog was eerlijk en stelde meteen voor om te stoppen met de medicatie zodat er een bloeding kan komen, of om een curettage te plannen zodat ze het embryo kunnen onderzoeken.
Voor geen van beide opties was ik voorbereid. Geen van beiden wil ik doen zolang er een hartslag is. Ik mag nu een week wachten en medicatie voortdoen. Volgende week dinsdag terug en dan moet ik wel beslissen.
Alles leek zo goed te gaan. Mijn vorige zwangerschap was maar 5 weken, maar daar voelde ik het gewoon aankomen. Daar waren de symptomen opeens weg, geen pijnlijke borsten meer, geen misselijkheid. Nu zijn die er nog. Het embryo is er nog. Maar de gynaecoloog geeft het blijkbaar geen kans.
Echt vreselijk nieuws Ennas! Ik blijf altijd mee hopen dat je snel goed nieuws krijgt. Ik gun het jou zo hard. Iedereen hier, maar zeker jou! Jij hebt altijd voor iedereen bemoedigende woorden, zelfs wanneer het bij jou minder gaat. Ik bewonder je enorm!
Zo vreselijk om te vernemen! Erger dan het resultaat ‘niet zwanger’. En ik snap dat je niet klaar bent om een beslissing te nemen. De reactie van de gynaecoloog is idd weinig hoopgevend maar mss moet je nog een weekje hopen op een wonder en duimen voor de vechter? Ik duim alvast met je mee dat de gynaecologe mss toch ongelijk krijgt en dat hartje volgende week straalt op de echo.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Ennas » 9 maart 2020, 9:43

Emma89 schreef:
7 maart 2020, 15:22

Echt vreselijk nieuws Ennas! Ik blijf altijd mee hopen dat je snel goed nieuws krijgt. Ik gun het jou zo hard. Iedereen hier, maar zeker jou! Jij hebt altijd voor iedereen bemoedigende woorden, zelfs wanneer het bij jou minder gaat. Ik bewonder je enorm!
Zo vreselijk om te vernemen! Erger dan het resultaat ‘niet zwanger’. En ik snap dat je niet klaar bent om een beslissing te nemen. De reactie van de gynaecoloog is idd weinig hoopgevend maar mss moet je nog een weekje hopen op een wonder en duimen voor de vechter? Ik duim alvast met je mee dat de gynaecologe mss toch ongelijk krijgt en dat hartje volgende week straalt op de echo.
Hey Emma, dank je wel voor de lieve woorden! Ik probeer altijd positief te blijven en iedereen een hart onder de riem te steken, zeker wanneer ik zie dat iemand de moed even aan het verliezen is. Ik heb onlangs met een vriendin gesproken en zij verwoordt eigenlijk perfect hoe ik denk; 'je mag zelf zeker even de hoop verliezen, weet dat anderen voor jou blijven hopen en dat er dan altijd genoeg hoop over blijft'. Dat probeer ik voor anderen te betekenen, als iemand de hoop verliest blijf ik mee voor hen hopen tot ze er zelf terug in kunnen geloven.

Toen ik vorige week het slechte nieuws kreeg, was ik zelf ook even de hoop kwijt. Hier is intussen de realiteit wel doorgedrongen en ik weet dat het hier niet meer goed zal komen, gezien mijn zwangerschapssymptomen aan het afnemen zijn & ik al wat spotting heb. Maar ik heb wél terug de hoop dat het bij een volgende poging nog wel kan lukken.

@Joke & ZonderZorgen, laat mijn verhaal jullie niet tegenhouden om hier verder te blijven praten, als jullie daar zin in hebben. Ik duim alvast mee dat jullie wondertjes het zo goed blijven doen!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door ZonderZorgen » 9 maart 2020, 11:57

Gaan we zeker doen. Maar hoe dichter we komen hoe ongeruster ik word! Echt het wachten duurt!
Langer dan de wachtweken. Nog 6 dagen!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 9 maart 2020, 12:08

ZonderZorgen schreef:
9 maart 2020, 11:57
Gaan we zeker doen. Maar hoe dichter we komen hoe ongeruster ik word! Echt het wachten duurt!
Langer dan de wachtweken. Nog 6 dagen!
Op hoeveel weken heb je dan je eerste echo?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten