Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 14 februari 2021, 8:09

Silkie schreef:
5 februari 2021, 14:18
Hallo,

@liesje: proficiat met Elena. Geniet van elkaar. 🥰

@ liesanne: ik heb een minipil wel, maar gebruik hem niet. Schrik dat het invloed heeft op mijn borstvoeding. Ik ben op 5 jaren niet zwanger geraakt en heb gezien mijn leeftijd een beperkte eicelreserve. Moest ik toch zwanger geraken, is het hummeltje van harte welkom.
Kato weent niet extreem. En anders haal ik mijn geheime wapen boven (de borst). 🙈
Ik vind borstvoeding heel mooi, leuk en gemakkelijk, maar toch ook erg vermoeiend. Buiten die ene keer 6 uurtjes, vraagt ze meestal elke 2 uren eten. Maar ze groeit erg goed en is haar achterstand aan het inhalen.

Ik ben een beetje melancholisch deze dagen. Het is een jaar geleden dat mijn IVF-traject begon. Op 3/2 pick-up, op 6/2 eerste verse tp en Kato de diepvries in. Een jaar geleden "bestond " Kato dus al (als een bundeltje cellen, weliswaar). Gek idee...

Dikke knuffel.

Syl
Hoi! Ja dat is iets geks om bij stil te staan hè... denk er ook soms aan, zo van... allez 2 jaar geleden hadden we nog niks en nu hebben we twee kinderen! Hoe zot.

Is Kato intussen al naar de crèche geweest? Hoe ging het?

En ivm dat je geen anticonceptie neemt, helemaal gelijk hoor. Zou het ook niet doen als het niet echt nodig is. Heb het dan ook niet gedaan na de eerste bevalling (en oeps, iets later al terug zwanger, maar was méér dan gewenst). Nu terug (zo snel) een derde kindje kan ik nog niet aan vrees ik.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 14 februari 2021, 10:44

Hier intussen ook ongeveer een jaar geleden dat we begonnen met IUI en intussen een 3 maanden oude zoon, zo dankbaar dat het vrij snel gelukt is. Intussen is een vriendin begonnen met het traject. Leef zo met haar mee. Eerste poging nu mislukt, al was het wel bevrucht maar niet doorgezet...

Oliver huilt nog geregeld. Ik vrees dat we hem gewoon hebben doen worden dat hij opgepakt wordt als hij weent. Dan is hij kalm. Maar verder geniet ik enorm van hem. Lacht veel en maakt al meer geluidjes.
Intussen hebben we het avondritueel aangepast. Hij gaat niet meer met ons om 23u slapen maar tussen 19-19u30 gaan we naar boven, kleden hem om (om de twee dagen ook een badje), dan voeding in bed en dan slapen. Heel het gebeuren duurt ongeveer een klein uurtje. Moeten zijn handjes vasthouden om int slaap te vallen. De babyfoon werkt momenteel heel goed. Mijn vriend kon hem via de app vanop zijn werk volgen ^^
Helaas komt hij hierdoor wel terug snachts voor een voeding. Ik maak hem wakker om 23u en dan vannacht was het 3u en dan 8u. Als ik hem niet wakker maak om 23u komt hij om 1/2u, 5/6u en dan 8/9u. Vermoeiend!

Tegenwoordig ruikt hij wel snachts naar zijn plas. Op de kant waarop hij slaapt is het ook nat :( Vannacht zijn rompertje mogen vervangen. Vind ik wel vrij vervelend. Gebruiken nu pampers maat 2. Hebben 3 soorten (2 pakken gekregen van vriendin die er niets meer mee kon doen). Niets helpt. Tips?

Intussen is het kolven/borstvoeding bijna stopgezet. Ik kolf nu enkel nog om 22u en dat bouw ik nu ook af met aantal minuten en vanaf vandaag een dag tussen. Plan is om 22/2 kolfmachine terug te brengen naar de CM. Kan terug slapen zonder BH snachts, zalig :p
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 15 februari 2021, 6:49

Laurake86 schreef:
14 februari 2021, 10:44

Tegenwoordig ruikt hij wel snachts naar zijn plas. Op de kant waarop hij slaapt is het ook nat :( Vannacht zijn rompertje mogen vervangen. Vind ik wel vrij vervelend. Gebruiken nu pampers maat 2. Hebben 3 soorten (2 pakken gekregen van vriendin die er niets meer mee kon doen). Niets helpt. Tips?
Wij hebben dat hier ook af en toe..met zowel de baby als we peuter. Precies dat ze met periodes meer plassen ofzo. Misschien eens een grotere maat proberen ‘s nachts? Mijn dochter zit al aan maat 3 🙈
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 15 februari 2021, 7:27

liesanne schreef:
15 februari 2021, 6:49
Laurake86 schreef:
14 februari 2021, 10:44

Tegenwoordig ruikt hij wel snachts naar zijn plas. Op de kant waarop hij slaapt is het ook nat :( Vannacht zijn rompertje mogen vervangen. Vind ik wel vrij vervelend. Gebruiken nu pampers maat 2. Hebben 3 soorten (2 pakken gekregen van vriendin die er niets meer mee kon doen). Niets helpt. Tips?
Wij hebben dat hier ook af en toe..met zowel de baby als we peuter. Precies dat ze met periodes meer plassen ofzo. Misschien eens een grotere maat proberen ‘s nachts? Mijn dochter zit al aan maat 3 🙈
Babytjes drinken vaak en plassen ook vaak. Het is natuurlijk fijn als ze er 's nachts wat meer tijd tussen laten, maar dan wordt de luier ook minder vlug ververst met soms al eens een accidentje.

Probeer eens te achterhalen wat het probleem is, is de luier te klein van capaciteit, dan voor 's nachts een grotere maat, maar je moet ook zien dat het goed aansluit en dus niet te groot is.

Misschien zijn plassertje in de andere richting leggen dan hij slaapt en zo de zwaartekracht proberen wat te omzeilen.

Onze 2 kinderen (de jongste dochter niet) weenden als ze moesten ververst worden, al van in de kraamkliniek, al had ik dat bij de oudste niet altijd door en kreeg die ook telkens de borst.

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 19 februari 2021, 10:21

Hallo,

Kato is nog steeds niet naar de crèche geweest. Ze plakt nog steeds lekker tegen me aan. Op 8 maart zou ik terug aan het werk moeten. 😢
Ook Kato zit ondertussen aan maatje 3 van de pampers. Ze heeft geen accidentjes, maar ruikt ook wel naar de urine. Wij gebruiken het merk Pampers. Ik wilde nu die van het Kruidvat eens proberen. Daar heb ik ook al goede dingen over gehoord.

Ze heeft deze nacht een uitzonderlijk goede nacht gehad met eten om 22u, 2u15, 5u en 7u. Daar zitten dus al redelijke tijdstippen tussen voor haar doen. Dit zijn wel vooral droomvoedingen. Vanaf het moment dat ze begint te smakken, leg ik haar aan. Ze wordt dan niet echt wakker. Door de dag komt ze nog om de 2 uren.
Ook hier een "nieuw" avondritueel. Ze gaat slapen, net als Oliver, rond 19u. Dit heeft ze op een bepaald moment zelf aangegeven. Pyjama + slaapzakje aan, in stilte naar boven, nog even borstje en dan bed in.

Ik laat Kato ook niet wenen, hoor. Ik ga er van uit dat ze dan effectief iets nodig heeft. ( honger, koud, warm, moe, prot of boer die dwars zit, nood aan wat knuffels,...) Ze kan het nog op geen andere manier vertellen, hé. Denk dus dat het oppakken niet veel kwaad kan.

Binnenkort gaan we naar een baby spa. Ben eens benieuwd...
Oh, ik heb me ook helemaal laten gaan tijdens de solden. 🙈 Ze heeft nu genoeg maatje 68. Maar verder durf ik nog niet te kopen. Ik heb geen idee hoe lang ze met een maatje doen.

@Laurake: ik hoop dat al jouw gezondheidskwaaltjes ondertussen achter de rug zijn.
@liesje123: hopelijk ben je ondertussen ook helemaal bekomen en aan het genieten.
@liesanne: was nog aan het nadenken geweest over je vraag met anticonceptie. Kato is nu 4 maanden (en 1 dag), maar ik heb mijn maandstonden nog niet gekregen ( niet dat ik klaag, hoor 😉) Maar hoe zit dat dan met zwanger worden?

Liefs,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 19 februari 2021, 10:52

Silkie schreef:
19 februari 2021, 10:21
Hallo,

Kato is nog steeds niet naar de crèche geweest. Ze plakt nog steeds lekker tegen me aan. Op 8 maart zou ik terug aan het werk moeten. 😢
Ook Kato zit ondertussen aan maatje 3 van de pampers. Ze heeft geen accidentjes, maar ruikt ook wel naar de urine. Wij gebruiken het merk Pampers. Ik wilde nu die van het Kruidvat eens proberen. Daar heb ik ook al goede dingen over gehoord.

Ze heeft deze nacht een uitzonderlijk goede nacht gehad met eten om 22u, 2u15, 5u en 7u. Daar zitten dus al redelijke tijdstippen tussen voor haar doen. Dit zijn wel vooral droomvoedingen. Vanaf het moment dat ze begint te smakken, leg ik haar aan. Ze wordt dan niet echt wakker. Door de dag komt ze nog om de 2 uren.
Ook hier een "nieuw" avondritueel. Ze gaat slapen, net als Oliver, rond 19u. Dit heeft ze op een bepaald moment zelf aangegeven. Pyjama + slaapzakje aan, in stilte naar boven, nog even borstje en dan bed in.

Ik laat Kato ook niet wenen, hoor. Ik ga er van uit dat ze dan effectief iets nodig heeft. ( honger, koud, warm, moe, prot of boer die dwars zit, nood aan wat knuffels,...) Ze kan het nog op geen andere manier vertellen, hé. Denk dus dat het oppakken niet veel kwaad kan.

Binnenkort gaan we naar een baby spa. Ben eens benieuwd...
Oh, ik heb me ook helemaal laten gaan tijdens de solden. 🙈 Ze heeft nu genoeg maatje 68. Maar verder durf ik nog niet te kopen. Ik heb geen idee hoe lang ze met een maatje doen.

@Laurake: ik hoop dat al jouw gezondheidskwaaltjes ondertussen achter de rug zijn.
@liesje123: hopelijk ben je ondertussen ook helemaal bekomen en aan het genieten.
@liesanne: was nog aan het nadenken geweest over je vraag met anticonceptie. Kato is nu 4 maanden (en 1 dag), maar ik heb mijn maandstonden nog niet gekregen ( niet dat ik klaag, hoor 😉) Maar hoe zit dat dan met zwanger worden?

Liefs,

Syl
Wij wisselen Kruidvat, Carrefour en Albert Hein luiers af...beetje afhankelijk van waar we onze boodschappen doen. In mijn ogen doen die allemaal hun werk 😅. Alleen viel het mij op toen we eens luiers van Boni hadden, dat mijn zoontje heel vaak lekte ‘s nachts. Maar kan ook toeval geweest zijn.

Wij pakken onze kindjes ook vast wanneer ze huilen. We laten hen voelen dat ze mogen huilen bij ons... een baby kan ook nog geen gevolg koppelen, dus die huilt niet omdat hij weet dat hij opgepakt zal worden (want op die leeftijd maken ze die asssociatie nog niet), maar baby huilt omdat hij nood heeft aan knuffels (of een propere luier, eten, ...). We merken wel bij ons dochtertje dat ze enorm vecht tegen de slaap... die is soms uren aan een stuk wakker, met oogjes die bijna dichtvallen, maar telkens schieten ze terug open. Ze wil er te graag bij zijn... daardoor is ze in de namiddag/avond zo oververmoeid dat ze heeel veel huilt. Dat weegt soms wel eens door, zeker met de oudste die hier ook rondloopt, die steekt tegenwoordig zijn vingers in zijn oren 🤣.

Na mijn 1e bevalling werd ik rond 4m terug ongesteld. Maar bij sommige vrouwen duurt dat nog veel langer. Als je borstvoeding geeft kan het zeker langer duren voor je cyclus terug op gang komt. De eisprong komt voor de menstruatie, dus het zou kunnen dat je zwanger bent zonder dat je een eerste keer gemenstrueerd (ieuw, wat een woord) hebt.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Babske84 » 28 februari 2021, 14:27

Hoi dames, jullie kunnen al enkele maanden genieten an het prille nieuwe leven in huis 😊
Heeft er iemand van jullie ervaring met een white noise toestel? Numsy of zazu of...? Ik twijfel eraan om dit op de lijst te zetten. Ik heb er al veel goeds van gelezen en zeker omdat ik in een appartement woon, lijkt het me wel handig om het geroezemoes van de buren op te vangen tijdens de dutjes/nachten. Dus even polsen of er iemand ervaring mee heeft. Dankjewel!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door AnieN » 28 februari 2021, 16:18

Silkie schreef:
19 februari 2021, 10:21
Hallo,

Kato is nog steeds niet naar de crèche geweest. Ze plakt nog steeds lekker tegen me aan. Op 8 maart zou ik terug aan het werk moeten. 😢
Ook Kato zit ondertussen aan maatje 3 van de pampers. Ze heeft geen accidentjes, maar ruikt ook wel naar de urine. Wij gebruiken het merk Pampers. Ik wilde nu die van het Kruidvat eens proberen. Daar heb ik ook al goede dingen over gehoord.

Ze heeft deze nacht een uitzonderlijk goede nacht gehad met eten om 22u, 2u15, 5u en 7u. Daar zitten dus al redelijke tijdstippen tussen voor haar doen. Dit zijn wel vooral droomvoedingen. Vanaf het moment dat ze begint te smakken, leg ik haar aan. Ze wordt dan niet echt wakker. Door de dag komt ze nog om de 2 uren.
Ook hier een "nieuw" avondritueel. Ze gaat slapen, net als Oliver, rond 19u. Dit heeft ze op een bepaald moment zelf aangegeven. Pyjama + slaapzakje aan, in stilte naar boven, nog even borstje en dan bed in.

Ik laat Kato ook niet wenen, hoor. Ik ga er van uit dat ze dan effectief iets nodig heeft. ( honger, koud, warm, moe, prot of boer die dwars zit, nood aan wat knuffels,...) Ze kan het nog op geen andere manier vertellen, hé. Denk dus dat het oppakken niet veel kwaad kan.

Binnenkort gaan we naar een baby spa. Ben eens benieuwd...
Oh, ik heb me ook helemaal laten gaan tijdens de solden. 🙈 Ze heeft nu genoeg maatje 68. Maar verder durf ik nog niet te kopen. Ik heb geen idee hoe lang ze met een maatje doen.

@Laurake: ik hoop dat al jouw gezondheidskwaaltjes ondertussen achter de rug zijn.
@liesje123: hopelijk ben je ondertussen ook helemaal bekomen en aan het genieten.
@liesanne: was nog aan het nadenken geweest over je vraag met anticonceptie. Kato is nu 4 maanden (en 1 dag), maar ik heb mijn maandstonden nog niet gekregen ( niet dat ik klaag, hoor 😉) Maar hoe zit dat dan met zwanger worden?

Liefs,

Syl
Silkie

Ik was het eerst ongesteld 7 weken na de geboorte van mijn tweeling. Er zit veel marge op.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 28 februari 2021, 17:21

Mijn gyn had gezegd dat eens mijn dochter met vaste voeding zou beginnen en ik dus de bv zou afbouwen mijn ms wel zouden komen. Dit gebeurde niet en dan heb ik afgebouwd tot ik ze wel kreeg, ik gaf toen nog 1x/dag, dat was ongeveer 8 maanden na de bevalling. Ik heb dit gedaan omdat we voor een brusje gingen.

Na de tweeling ben ik gewoon blijven verder doen hun zijn mijn ms begonnen na 14 maanden.

2 weken voor mijn ms kwamen had ik wel rekbaar slijm, dus ik had een vermoeden dat ze in aantocht waren.

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 28 februari 2021, 17:28

Liesanne/Mich: grotere maat van pampers durf ik nog niet nemen want ik heb het gevoel dat maat 2 nog niet te klein aan het worden is. Al staat de pamper wel soms in zijn velletje maar ik trek het ook wel heel spannend aan :s Ben er niet goed in om dat aan te voelen wanneer je moet overstappen op een grotere maat. Hij weegt nu (dinsdag) tegen de 5,9 kg aan en inmiddels de 60cm gepasseerd.

Silkie: Ben je inmiddels overgestapt naar die van het kruidvat? En vallen ze mee? Ook al naar de baby spa gegaan? En hoe was het? Kato komt nog wel veel om voeding. Zie je het dan zitten om binnen een week weer te beginnen werken? Wel zwaar als je zo vaak snachts nog moet voeden. Veel moed allesinds! Ik lees ook dat je Kato een pyama en slaapzak aandoet. Geen deken dan meer? Ik heb veel slaapzakken, gekregen, maar weet niet wat ik ermee moet doen. Oliver zit in een romper + pyama + deken.

Babske: ik heb het al zien passeren op forums maar weet eigenlijk niet wat het is. Geeft dat heel de tijd (dag) stille muziek?

Ik moet dinsdag beginnen werken :( En al meteen naar kantoor want heb mijn jaarlijkse evaluatie. Had de eerste dag van thuis uit willen werken om te weten wat het ritme gaat worden. De rest van de week zal ik wrsl wel thuis werken. Mijn vriend neemt zijn 10 vaderschapsdagen op en Oliver gaat pas fulltime naar de crèche vanaf 15 maart. Morgen zijn eerste wendagje, super spannend! Voorlopig 2.5u, donderdag 3.5u en de week erna nog wat opbouwen. Ik ga hem zoooooo hard missen. Al ben ik nu een uur weg dan mis ik hem al. Slik. Zie er tegenop. Het thuiszitten en gaan wandelen went snel.
Ik had deze week mijn stopweek van de pil en mijn regels zijn er mooi doorgekomen. Dan realiseer ik me hoe hard ik die niet heb gemist :lol: dus vanaf nu terug 4 maanden de pil terug doornemen. Tenzij het terug begint te kriebelen uiteraard ;) maar daar zijn we nog niet.
Dinsdag naar Planckendael geweest. Ik twijfelde om te gaan want het is toch wel een heel gedoe met een baby. Maar mijn zus heeft me overhaalt. Het is reuze goed meegevallen. Oliver geslapen en nooit geweend. Water voor flesje hadden we opgewarmd thuis en mee in thermos (uiteindelijk wel genoeg microgolfovens daar) en dan op een bankje flesje gegeven. De reservekleding is wel van pas gekomen :?

Groetjes
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 28 februari 2021, 20:55

Babske84 schreef:
28 februari 2021, 14:27
Hoi dames, jullie kunnen al enkele maanden genieten an het prille nieuwe leven in huis 😊
Heeft er iemand van jullie ervaring met een white noise toestel? Numsy of zazu of...? Ik twijfel eraan om dit op de lijst te zetten. Ik heb er al veel goeds van gelezen en zeker omdat ik in een appartement woon, lijkt het me wel handig om het geroezemoes van de buren op te vangen tijdens de dutjes/nachten. Dus even polsen of er iemand ervaring mee heeft. Dankjewel!
Hoi Babske

Onze eerste had daar totaaaal geen behoefte aan. Die sliep heel makkelijk. Volgens mij had veel te maken met het constante bezoek en geroezemoes.
Bij baby 2 weten we soms echt niet wat er scheelt of hoe we het kunnen oplossen..veel huilen. Maar witte ruis helpt wel echt bij haar. Ik zet gewoon een YouTube filmpje op op mijn iPad of gsm.

Dus persoonlijk zou ik er niet te veel geld aan uitgeven. Want ofwel heeft je baby er mss niet eens behoefte aan, ofwel kan je het wel oplossen met YouTube.

Succes alvast
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door irisbloem » 1 maart 2021, 8:08

Babske84 schreef:
28 februari 2021, 14:27
Hoi dames, jullie kunnen al enkele maanden genieten an het prille nieuwe leven in huis 😊
Heeft er iemand van jullie ervaring met een white noise toestel? Numsy of zazu of...? Ik twijfel eraan om dit op de lijst te zetten. Ik heb er al veel goeds van gelezen en zeker omdat ik in een appartement woon, lijkt het me wel handig om het geroezemoes van de buren op te vangen tijdens de dutjes/nachten. Dus even polsen of er iemand ervaring mee heeft. Dankjewel!
Ik heb een muziekmobiel gekocht waar ook white noise op zit Nu speel ik al een maand dagelijks de muziekjes omdat ik hoop dat ze ze dan zal herkennen na geboorte en daar dus rustig van zal worden De white noise natuurlijk niet want dat hoort ze nu genoeg 😄 ik ben een fan van sturm der liebe en daar gebruikten ze een haardroger om de baatmoedergeluiden na te bootsen dus als je niet direct iets wil kopen kan dat misschien een alternatief zijn 😉

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 1 maart 2021, 8:47

Hallo,

@babske: voor de white noise heb ik gewoon een gratis app gedownload. Maar dat was hier niet echt een groot succes. Dus maar goed dat we er niet veel geld aan uitgegeven hebben.

@laurake: Op dit moment zijn we de pampers aan het opgebruiken van de pampertaart. Denk binnen een 2-tal weken terug pampers te moeten gaan kopen. Maatje 2 is tot 8 kg. Aangezien Kato nu 7 kg is, schakelen we al een maatje hoger. (Maatje 3 is vanaf 6 kg). Tja, een kleine dikzak, hahaha. Morgen de, voorlopig, laatste spuitjes bij K&G. Ik vraag me af of ze iets van haar gewicht gaan zeggen. Maar ze was zo klein bij geboorte en ze zeggen dat je bij borstvoeding niet te veel kan geven.... We zijn wel een kledingmaat groter moeten gaan omdat we haar armpjes niet meer door de mouwen kregen, hahaha...

19 maart gaan we naar de baby spa. Ben eens benieuwd.

Ik heb de laatste week bij gehouden hoe vaak Kato om voeding vraagt. Dat is gemiddeld 10 x op een dag. Met een uitschieter van 13x. Ik vraag me af hoe ze dat op de crèche gaan doen. Ik begin terug 22/3. Ik vraag me af hoe grote flesjes ik moet meegeven. Hoeveel doen jullie in een flesje?

Ik doe Kato altijd veel te veel aan: romper + pyjama + slaapzakje + dekentje. Ook als we gaan wandelen moet ik halverwege dekens afhalen of kleedjes uit doen...🙈

Laurake, hoe is het wendagje meegevallen voor Oliver en voor jou?

Omdat ik nog verlof van vorig jaar moet opnemen deze maand, start ik pas 22/3. Weer wat uitstel. Ik kijk ercenorm tegenop. Het lijkt me ook een heel gedoe, die crèche, flesjes, kolven op het werk... Vroeger werkte ik zo graag! Ik ben precies een andere persoon geworden. Ik ging ook nooit borstvoeding geven, maar ben nu ook een echte borstvoedingsmaffia-mama. 😳
Hoe doen jullie het?

Hier komt al wat regelmaat in onze voormidagen met dutje in het bedje (!) rond 9u en rond 11u. Het geeft me al wat meer bewegingsvrijheid.

Ieman ervaring met 'parel van Epstein '? Kan dat nog op 4 maanden? Gaat het vanzelf weg?

Liefs,

Sylvie
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Esmi
Berichten: 26
Lid geworden op: 6 november 2020, 17:44

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Esmi » 1 maart 2021, 11:36

Goedemiddag,


Aangezien de meeste van jullie al enkele maanden terug bevallen zijn heb ik een vraag voor jullie:
Heeft iemand het boek "Mindful bevallen" van Nancy Bardacke dat jullie niet meer nodig hebben en ik kan overkopen? Het is niet meer verkrijgbaar in de boekhandel. Dankjewel!
❤️ Uitgerekende bevallingsdatum 27.07.2021

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 7 maart 2021, 16:38

Silkie: Wij zijn inmiddels ook aan het overstappen op maat 3 van pampers. Ik denk dat Oliver de 6kg is gepasseerd en ik zie toch aan zijn beentjes dat maat 2 begint te spannen. Kruidvat deed net een actie van 2+2 dus daar een voorraad ingeslagen.
Hoe was het bij K&G?
Wij geven voor de crèche flesjes van 150 cc mee. En één flesje extra moest Oliver nog wat willen. Hebben ze zelf zo voorgesteld.

Oliver heeft nu 2 wendagjes achter de rug, maandag 2.5u en donderdag 3.5u. Vrij goed meegevallen al had hij donderdag wel veel geweend. Zou van krampjes zijn zeggen ze daar en ze raden aan om over te stappen op andere voeding en andere fles (MAM flessen). Ik had raad aan de vroedvrouw gevraagd en zij zei het toch nog even aan te zien. Kan ook van de nieuwe omgeving zijn dat hij er zo slecht drinkt (doet er daar een half uur over, hier meestal 10 min) en ja krampjes, mss idd andere voeding maar had net zoveel potten Nan AR in huis gehaald. Weet het soms niet goed meer en denk eraan mss eens raad te vragen aan een pediater. Ook voor zijn krampjes. Sinds gisteren hoest hij ook veel, mss een klein vallingske ah kweken. En dat al van 2 dagen creche :roll: Hij heeft er telkens ook een half uurtje geslapen.

Ik ben inmiddels weer aan het werk. Viel beter mee dan verwacht. Blij dat ik weer onder de mensen ben (virtueel dan want 3/4 van thuis gewerkt, rest van de komende dagen ook thuiswerken) en even weg van de pampers en voeding. Al is het wel een uitdaging te werken met een baby in huis. Pas 15 maart gaat hij fulltime nr crèche en mijn vriend is nog een week thuis nu. Kreeg wel het nieuws opt werk dat nu mijn team terug voltallig is we terug eco-werkloosheid krijgen. Wrsl vanaf eind maart dat we 1 dag per week niet moeten werken. Kijk ik stiekem naar uit zodat ik kan bijslapen, eindelijk eens in de tuin kan werken, kleertjes sorteren, ...
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten