Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 11 april 2020, 10:54

Ik ging jullie nog op de hoogte houden van onze 3ling.
Vandaag 14 weken en gisteren nog echo gehad.
Het blijft een hele rollercoaster, met in het begin vele verschillende adviezen.

Onze 3ling doet het top. Ze groeien fantastisch goed en de nipt test bevestigde dat het ook op fysiek vlak perfect loopt. We weten ondertussen ook dat het 3 meisjes zijn :D !
Als eerste advies werd gegeven dat we er eentje zullen moeten opgeven wegens te veel risicos bij een 3ling zwangerschap. Nadien is dit advies veranderd na een teambespreking in Leuven. Toen waren de adviezen, ofwel afbreken, ofwel reduceren naar 1tje en niet meer naar een 2ling maar zonder garantie dat die ene het wel zou overleven, of doorgaan voor de 3ling.

Wij hebben uiteindelijk beslist om voor de 3ling te gaan zolang alles goed loopt en er geen complicaties zijn.
In vele gevallen worden 3ling zwangerschappen stop gezet omdat deze dan geen hele fertiliteitstraject hebben afgelegd en het toch veel werk is om ineens 3 kids in huis te hebben.

we gaan er dus voor! Het blijft wel een hele stress, zeker met die corona gedoe, want normaal zou mijn uitgerekende dag bij een 1ling 10/10/2020 zijn maar bij een 3ling ligt de gemiddelde zwangerschap rond 32weken. Dus ik reken eerder op een bevalling rond half augustus.

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door fertilitientje » 11 april 2020, 13:22

Jokejoke,
In Leuven ben je in goede handen, ook op neonatologie 😉
We hebben nog zo'n situaties gehad zoals jij en die baby'tjes doen het goed. Wel heel veel rusten en zeker rekening mee houden dat ze vroeger komen, zelfs voor 32 weken. Maar succes met je drie meisjes en hopelijk halen ze de grens van 32 weken!
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 11 april 2020, 13:42

Jokejokejoke ik vind het super dat jullie voor de 3 gaan! Ze hebben alvast bewezen dat ze er alledrie voor gaan dus jullie ook!

Er ‘weghalen’ houdt wss ook wel wat risico in... Ik hoop dat er geen complicaties optreden. Je gezinnetje ineens compleet! Een kinderwens die in 3x wordt ingelost. Zalig!

3 meisjes, je man meteen zwaar in de minderheid met al dat vrouwelijk geweld!

Ik moet ook in augustus bevallen. Voorlopig maak ik me minder zorgen om de bevalling maar ik doe wel erg mijn best om niet ziek te worden want in mijn nabije omgeving heeft iemand even jong en sportief als mij toch een paar dagen met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen.

Hou ons zeker verder op de hoogte, zo’n fascinerend verhaal!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 11 april 2020, 19:35

Emma89 schreef:
11 april 2020, 13:42
Jokejokejoke ik vind het super dat jullie voor de 3 gaan! Ze hebben alvast bewezen dat ze er alledrie voor gaan dus jullie ook!

Er ‘weghalen’ houdt wss ook wel wat risico in... Ik hoop dat er geen complicaties optreden. Je gezinnetje ineens compleet! Een kinderwens die in 3x wordt ingelost. Zalig!

3 meisjes, je man meteen zwaar in de minderheid met al dat vrouwelijk geweld!

Ik moet ook in augustus bevallen. Voorlopig maak ik me minder zorgen om de bevalling maar ik doe wel erg mijn best om niet ziek te worden want in mijn nabije omgeving heeft iemand even jong en sportief als mij toch een paar dagen met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen.

Hou ons zeker verder op de hoogte, zo’n fascinerend verhaal!
Vonden wij ook! Ik had een soortgenoot gevonden via instagram en zij zei dat het een kwestie is van vertrouwen in je lichaam en vertrouwen hebben in de babys. En voor mij hebben ze al genoeg bewezen dat ze voor ons gemaakt zijn en ik krijg het niet over mijn hart om een top gezond babytje geen kans te geven.
Want zoals je zegt, het reduceren heeft ook gigantisch veel risicos dat het niet afweegt met de risicos om ze te behouden.

Mijn dokter adviseert mij ook om niet meer te gaan werken tot de bevalling. Maar dat zie ik echt niet zitten... nu met die corona toestand ben ik totaal niet met mijn werk klaar geraakt om het nu te laten liggen tot eind januari - want tot dan zal ik waarschijnlijk thuis zitten -.
Ik ga dus nu tijdens de sluiting van mijn werk dmv corona zeker een paar dagen werken om al mijn administratief werk af te krijgen. Nadien hopelijk een collega wat dingens leren en dan zal ik wel op rust kunnen gaan.

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door MariekeM » 14 april 2020, 11:47

Vandaag opnieuw een goede echo gehad. Onze mini was heel actief. Hij was de hele tijd aan het springen en draaien :D . Het was niet gemakkelijk voor de gynaecoloog om de hartslag te pakken te krijgen. Die was nu 150. Onze mini is ook voor op schema. Vandaag werd ik geschat op 13+1 ipv de 12+3 die ik eigenlijk ben. Oh ja en de nekplooi was ook goed (1,5).

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 14 april 2020, 12:58

Wauw Marieke, wat fijn voor jou!

Joke, fijn dat je ons op de hoogte houdt van jouw avontuur. Ook fijn dat je een lotgenoot hebt gevonden. Want het lijkt me toch allemaal niet eenvoudig.

@ Hope: ik duim echt heel hard voor jou. Ik hoop dat de echo deze week meevalt. 🤞
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 15 april 2020, 10:24

Super nieuws Marie, nu mag je echt wel gaan genieten!!

Joke: Ook in lees je verhaal met volle belangstelling, super dat jullie voor de drie kindjes gaan :)

Hope, ik denk aan je!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Hope88 » 18 april 2020, 22:53

Zoals gevreesd vrijdag opnieuw geen goede echo gehad. Het komt dus sowieso niet goed, alleen nog niet helemaal duidelijk of het een "gewoon" miskraam is of een buitenbaarmoederlijke. Gisteren dan moeten stoppen met mijn medicatie en dinsdag opnieuw controle.
Deze middag dan telefoon gekregen dat hcg wel al een stuk gezakt is, dus dat de kans groot is dat het wel intra-uterien zat. Op zich wel een opluchting, want anders moet ik dinsdag een kijkoperatie hebben (wat ik niet echt zie zitten, zeker nu in corona-tijden).

Voor ons stopt het hier dus. Nu de miskraam afwachten, dan een cyclus overslaan en hopelijk start fertiliteit tegen dan terug op zodat we onze laatste cryo kunnen laten terugplaatsen. Sowieso zit het er voor ons niet meer in om in 2020 een brusje te mogen verwelkomen.

Ik duim dat jullie allemaal kwaaltjesvrije, mooie zwangerschappen kunnen hebben. En ik blijf sowieso nog meelezen om jullie tegen het einde van het jaar een dikke proficiat te kunnen wensen.

Nog vele groetjes,
Hope
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 19 april 2020, 9:32

Hope88 schreef:
18 april 2020, 22:53
Zoals gevreesd vrijdag opnieuw geen goede echo gehad. Het komt dus sowieso niet goed, alleen nog niet helemaal duidelijk of het een "gewoon" miskraam is of een buitenbaarmoederlijke. Gisteren dan moeten stoppen met mijn medicatie en dinsdag opnieuw controle.
Deze middag dan telefoon gekregen dat hcg wel al een stuk gezakt is, dus dat de kans groot is dat het wel intra-uterien zat. Op zich wel een opluchting, want anders moet ik dinsdag een kijkoperatie hebben (wat ik niet echt zie zitten, zeker nu in corona-tijden).

Voor ons stopt het hier dus. Nu de miskraam afwachten, dan een cyclus overslaan en hopelijk start fertiliteit tegen dan terug op zodat we onze laatste cryo kunnen laten terugplaatsen. Sowieso zit het er voor ons niet meer in om in 2020 een brusje te mogen verwelkomen.

Ik duim dat jullie allemaal kwaaltjesvrije, mooie zwangerschappen kunnen hebben. En ik blijf sowieso nog meelezen om jullie tegen het einde van het jaar een dikke proficiat te kunnen wensen.

Nog vele groetjes,
Hope
Dag Hope

Ik vind het ontzettend jammer om te lezen. Ook al had je het verwacht, je blijft toch altijd nog een mini-beetje hopen hè... Omdat je hcg waarden niet zo hoog waren denk ik ook dat dat erop wijst dat het een “gewone” miskraam is, dus hopelijk is die kijkoperatie te vermijden. Ik hoop dat het snel voorbij is en je terug kan uitkijken naar je volgende poging. Gelukkig ziet het ernaar uit dat alles stilletjes aan terug zal opstarten.

Heel veel moed en warmte gewenst om het een plaatsje te geven!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door MariekeM » 20 april 2020, 12:41

Hope88 schreef:
18 april 2020, 22:53
Zoals gevreesd vrijdag opnieuw geen goede echo gehad. Het komt dus sowieso niet goed, alleen nog niet helemaal duidelijk of het een "gewoon" miskraam is of een buitenbaarmoederlijke. Gisteren dan moeten stoppen met mijn medicatie en dinsdag opnieuw controle.
Deze middag dan telefoon gekregen dat hcg wel al een stuk gezakt is, dus dat de kans groot is dat het wel intra-uterien zat. Op zich wel een opluchting, want anders moet ik dinsdag een kijkoperatie hebben (wat ik niet echt zie zitten, zeker nu in corona-tijden).

Voor ons stopt het hier dus. Nu de miskraam afwachten, dan een cyclus overslaan en hopelijk start fertiliteit tegen dan terug op zodat we onze laatste cryo kunnen laten terugplaatsen. Sowieso zit het er voor ons niet meer in om in 2020 een brusje te mogen verwelkomen.

Ik duim dat jullie allemaal kwaaltjesvrije, mooie zwangerschappen kunnen hebben. En ik blijf sowieso nog meelezen om jullie tegen het einde van het jaar een dikke proficiat te kunnen wensen.

Nog vele groetjes,
Hope
Wat vreselijk Hope! Heel veel sterkte gewenst !

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 20 april 2020, 19:18

Hope,

Wat jammer om te horen. Veel sterkte. Ik hoop dat je veel steun kan vinden.
Knuffel,

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 28 april 2020, 17:50

Hey,

Eventjes geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost maar ik krijg geen meldingen meer, weet niet waarom... dus was het wat uit het oog verloren.

Marieke: Heel goed nieuws dat je echo's goed zijn verlopen en ook de nekplooi test positief was. Je zit nu in de 'safe zone', heel fijn!

Tiny: Hoe was jou echo vorige vrijdag? Hopelijk goed en gerustgesteld. Ook de 12w voorbij :)

Silkie: Hoe was jou echo vorige week? Jammer van het tweede vruchtje, maar hopelijk toch nog goed gekomen!?
Ik heb nog steeds geen invulboekje, weet nog steeds niet welk goed is en denk dat ik pas na de 3 maanden eentje ga kopen.

Mei: Overmorgen je echo, spannend! Welke pilletjes voor misselijkheid heb je gekregen? Ik heb gisteren navalit gekregen. Gisterenavond eentje genomen en vandaag al een stuk beter.

Joke: Wauw een 3-ling, en meisjes, zo fijn! Mooie beslissing om er geen op te geven!

Hope: Geen woorden voor ... ik vind het ontzettend jammer voor jou :( hopelijk vind je veel steun en kan je het een plaats geven. Ik wens je alvast sterkte en hopelijk dat je snel, wanneer je er klaar voor bent, weer, succesvol, zwanger mag zijn.

Ik ben inmiddels de 9 weken gepasseerd (vrijdag 10 weken) en gisteren mijn 2e echo gehad. Vruchtje was gegroeid van 7mm naar 2.5 cm en ik heb het kloppend hartje kunnen horen. Was zo'n fijn gevoel. Mijn vriend mocht er nog niet bijzijn, dus alles gefilmd, en kan nu wanneer ik wil het hartje herbeluisteren. Al meer dan 2 weken heel de dag kotsmisselijk geweest. Gisteren Navalit gekregen en dat helpt enorm, gelukkig. Ik kan terug wat eten, want daarvoor kreeg ik amper iets binnen (enkel groenten en fruit ging goed) en begon af te vallen. Volgende echo staat gepland op 14mei, dan ben ik op 1dag na net geen 12w maar heb ik toch de uitgebreide termijnecho en de NIPT test.
Inmiddels de (schoon)ouders en onze zussen ingelicht en gisteren ook mijn baas en teamleden. Iedereen was heel enthousiast. De rest ga ik inlichten na resultaten van (hopelijk een positieve) NIPT test.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 28 april 2020, 19:03

Fijn dat alles goed gaat Laura!
En dat de pilletjes helpen!!
Ik denk dat jij het wel erger hebt als mij als jij afvalt.. ik ben nu een 2a3 kg bijgekomen. De laatste week paar keren moeten overgeven en ik loop wel vaak met mijn kommetje rond omdat ik me zo ongemakkelijk voel, omdat ik denk dat het gaat komen, ma dan komt het toch niet...
ik neem antimetil. Ik vind niet dat het wonderen doet, maar als ik denk dat het al beter is, is het goed. ‘s Avonds ben ik het misselijkst.

Fijn dat je ons zo goed ontleed hebt...
ik kijk zo uit naar mijn echo, precies of ik dan pas ga beseffen dat het echt is!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 29 april 2020, 10:49

Erger weet ik niet ;) in al die tijd dat ik misselijk was wel maar 2 keer overgegeven. Het scheelde wel vaak niet veel maar heb telkens vertikt om te gaan overgeven want wat ik dan wel binnen kreeg wilde ik binnen houden, om ook de baby te voeden. De misselijkheid groeit ook doorheen de dag en 's avonds ben ik ook het misselijkst. Gisteren geen pilletje genomen omdat ik vandaag eens wilde zien of het echt door het pilletje kwam of niet ... terug misselijk dus ja :p

Je krijgt wel laat je eerste echo. Volgens mij schelen wij niet veel qua zwangerschapsduur. Ik ben nu 9w en 6 dagen. En al 2 echo's achter de rug. Met een medisch traject zou je denken dat ze meer opvolgen. Je hebt ook al veel meegemaakt zie ik in je onderschrift. Alvast geniet ervan morgen om jullie kleintje te zien, is zo een fijn moment. Ook je eerste?
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 29 april 2020, 16:11

Wel, het is eerlijk gezegd mijn derde kindje.

In 2013 zijn we gestart met de onderzoeken op fertiliteit. Daaruit was gebleken dat ik amper of niet mijn regels krijg, pcos, wat op zich niet erg was, maar mijn man had maar 1/10 zaadcellen, van een ‘normale’ man. Ze hebben ons meteen aangeraden om Icsi te doen.
Daar zouden we mee starten in maart 2014. Doordat ik me op een gegeven moment niet meer goed voelde (februari 2014) en ik vakantie had, besloot ik naar de dokter gaan. Ik dacht aan een depressie. Omdat ik moe was en nergens zin in had. Ik was misselijk en als ik at, ging het wel over.. maar ik besloot eerst een zwangerschapstest te doen omdat ik geen zin had dat de dokter die richting ging denken.
Maar.. de test was meteen positief. Raar maar waar. Daarvan mijn zoontje.
Uit een aantal icsi pogingen heb ik een dochter.
Nu dus onze derde keer.

Ik ben in Uz Leuven geweest voor de behandeling maar ga daar niet verder op onderzoek. Heb dan moeten bellen naar de gynaecologenpraktijk en dan heb ik deze datum gekregen. Ik ben nu 9weken en 1dag (theoretisch).

Ik heb nu 4x echt moeten overgeven en da’s nog in geen enkel zwangerschap gebeurd. Dus ik ben wel benieuwd naar morgen.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten