Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 9 juni 2020, 17:50

Hallo,
En Laurake? Al gaan werken? Geraakte je nog in je kleren?
Hier net de 16-weken controle achter de rug. Een teleurstellend snelle controle. 😏 Wegen, bloeddruk meten en even in de vlucht nog eens kijken naar ons ukje. Wel de bevestiging gekregen dat het een meisje is en dat ze prima op schema zit...(11 cm)
Wel wat geschrokken. Al 2 kg erbij. Gynaecoloog zei er niets van, maar mij leek het wel wat veel...
We kunnen weer verder genieten nu...😁

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door MariekeM » 9 juni 2020, 18:21

Hallo iedereen,

Hopelijk gaat het goed met iedereen? Ondertussen hier 20+3 zwanger. Vandaag een heel moeilijke dag. Exact twee jaar geleden verloor ik ons eerste kindje. Is precies zoals het gisteren was. Op het werk bloedverlies na al twee dagen heftige krampen gehad te hebben, naar spoed gereden en daar toen ook de bevestiging gekregen van wat ik al lang aanvoelde. Die avond is het ook doorgezet. De afgelopen dagen zijn er al veel tranen gevloeid. Voel mij dan zo schuldig tov dit kleintje in mijn buik. Tegelijkertijd ben ik ook bang voor de echo van morgen. Hoop zo dat alles goed is met ons kleintje. Morgen mag mijn man er ook voor de eerste keer opnieuw bij zijn. Is sinds de echo op 8 weken geleden dat hij mee is mogen gaan.

Om nog een positieve noot te geven. Voel ons kleintje nu bijna 2 weken schoppen. Zo bijzonder! Mijn buikje begint ook te groeien en stilletjesaan zichtbaar te worden. Kan het niet laten om regelmatig over te wrijven.

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 9 juni 2020, 18:51

Marieke: Ooooh zo erg :( ik begrijp dat je het nu moeilijk hebt. Hoeveel weken was je toen? Sterkte alvast! En je niet schuldig voelen tov je kleintje. Is heel normaal dat je verdriet hebt voor het broertje/zusje dat je kindje nu niet zal hebben. Je echo zal je terug wat blijheid brengen en superleuk dat je vriend er mag bijzijn. Vrijdag bij mij ook, voor de eerste keer :) Aangezien je buikje groeit en je schopjes voelt zal zeker alles in orde zijn. Succes alvast morgen!

Silkie: ja vandaag voor de eerste keer na 3 maanden terug naar kantoor. Er was wel maar weinig volk. Van de 18 maar 6 collega's. Ik had mijn enige jeansbroek aangetrokken die nog paste. Heb wel al 2 dagen veel buikpijn en rugpijn. Mijn buik voelt de laatste dagen ook zwaarder aan ... hopelijk is de reden dat die goed aan het groeien is.
Leuk dat je 16w echo goed is verlopen :) Ik bereid me ook voor op een vluchtige check maar belangrijkste is dat mijn vriend hem voor de eerste keer eens kan zien en dat uiteraard alles goed gaat met ons zoontje.
Ik ben eerlijk gezegd jaloers op je +2kg. Ik blijf maar op gewicht staan. Heb echt nog nooit zo graag willen bijkomen (worstel al heel mijn leven met mijn gewicht). Collega zag trouwens dat ik wat was afgevallen.

Knuffel x
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 9 juni 2020, 21:55

Laurake, je mag een paar kilo’s van mij hebben. Ik ben 7kg bijgekomen :lol:
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 10 juni 2020, 9:07

Hey iedereen

Goed te lezen dat het allemaal goed loopt! Fijn jullie updates te kunnen volgen.

Hier intussen in week 19. Ik ben zelf ook nog niet veel bijgekomen, eerst ongeveer 3 kg afgevallen in de eerste maanden en nu ongeveer half kg of wat meer boven startgewicht. Buikje begint maar kan het ook nog goed wegsteken hoor... ik hoop toch binnenkort een duidelijk zwangere buik! Met zwangerschapsbroek en strak shirt of sommige kleedjes zie ik er wel zwanger uit maar in andere kleren dan weer niet.

Volgende week 20-weken echo, toch weer een mijlpaal. Heb me voorgenomen om vanaf dan concreet aan alles te beginnen (al kon ik het niet laten al wat schattige dingen te kopen)
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 13 juni 2020, 10:50

Haha @Mei: oke, 1 of 2 kg wil ik wel overnemen :lol:

Bloempje, het gaat ook vooruit bij jou, al bijna id helft ;) Ja had me ook voorgenomen na 20w alles te voorzien maar babykamer staat al goed vol van de spullen van mijn zus en schoonzus.

Gisteren de 16w echo gehad. Uiteindelijk toch nog vrij uitgebreid want ze heeft maag en blaas enz ook bekeken (was niet bij mijn vaste gynae maar de gynae die de uitgebreide echo's doet van 12 en 20w). Alles was pikfijn in orde. Baby is 10 cm. Lag met armpjes over hoofd en beentjes ingetrokken. De gynae had hierdoor wat moeite om te bewijzen dat het een jongetje was, haha! Maar we hebben uiteindelijk wel wat gezien dus duidelijk een jongetje. Aangezien ik wat buikpijn heb (ik dacht bandenpijn of darmen) heeft gynae voor zekerheid ook urinestaal genomen om blaasontsteking uit te sluiten. Vanmorgen die resultaten op CoZo gevonden, blijkbaar broeit er daar toch wat helaas ... Volgende week ging gynae terugbellen als ze zelf resultaten had. Mijn vriend was voor de eerste keer mee :) Vond ik wel veel leuker dan alleen. We hebben het hartje mooi horen kloppen. De placenta ligt gunstig (beetje bovenaan maar meeste opzij) om bewegingen te gaan voelen. Voorlopig nog wel niets.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 13 juni 2020, 16:31

Hoi!

Die dikke buiken komen wel hoor 😬. Vanaf week 20 gaat het bij de meeste vrouwen echt heel snel. En weinig bijkomen is handig voor nadien.. De gynaecoloog weegt mij nooit, geen idee waarom, maar ik volg het zelf op.. bij de eerste zwangerschap was ik een kleine 10 kilo bijgekomen en die waren er na twee weken allemaal terug af, niet dat ik dat zo snel nodig vond, maar ging vanzelf. Sowieso heb ik wel wat kilootjes te veel, dus er mag altijd meer af, haha. Probeer er ook op te letten dat ik niet te veel bijkom, want ik zou dan echt te zwaar worden, niet dat je dat bijkomen volledig in de hand hebt natuurlijk, door vochtophoping enzo. Maar ik probeer gewoon te vermijden om ‘voor twee’ te eten.

Ik ben 13 weken nu en de uitslag van de nipt was goed, heb ik telefonisch vernomen. Het geslacht gaan we binnenkort samen met onze ouders onthullen. Dus nog effe in spanning afwachten!!!

@laurake: fijn dat het een uitgebreide echo was en dan nog met je partner! Hopelijk heb je geen blaasontsteking!

@marieke: hoe was jouw echo? Voel je je al wat beter?

Ivm Corona, hou ik mij gewoon aan de geldende regels, dus nu maximaal 10 mensen per week (soms eens wat meer). Ik vind ook niet dat je je als zwangere vrouw harder moet beschermen ... en dat je dat vooral zelf moet kiezen... heb een zwangere vriendin die zich er beter bij voelt door haar contacten echt strikt te beperken en respecteer dat natuurlijk ten volle; maar zelf ga ik dat niet doen 🤷‍♀️
Bij ons op het werk geldt wel de regel dat zwangeren 100% mogen blijven telewerken. Maar ik denk dat ik binnenkort wel eens terug naar kantoor wil. Ben mijn vier muren toch wat beu gezien.

Tot later!
X
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 14 juni 2020, 9:21

@ Laura: fijn dat de 16w echo goed was en zo uitgebreid! Bij mij meette baby iets kleiner doordat hij helemaal opgekruld lag maar was ook prima 😊

Ik heb trouwens ook al blaasontsteking gehad. Blijkbaar heel veel vrouwen tijdens zwangerschap!

De beweging zal wellicht snel gaan komen! Bij mij was dat ook iets na de 16w echo begonnen (maar bij sommigen ook nog stuk later). Ik voel hem nu regelmatig dus dat is wel leuk!

@liesanne ja ik hoop het! Het zou me toch wat rust geven dat alles goed groeit ;) maar volgende week echo dus als alles oké is, is dat natuurlijk belangrijkste. Jij ook al aan 13 weken, mijlpaal! Spannend dat je het geslacht nog moet ontdekken! Hier word ik ook nooit gewogen trouwens... ze vraagt wel hoeveel ik weeg.

Wij zitten eigenlijk niet in de risicogroep dat we sneller besmet zouden raken, dus houden aan de regels en gewoon veel handen wassen, afstand houden lijkt me zeker oke... maar bepaalt ieder voor zichzelf natuurlijk 😊
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Mei » 14 juni 2020, 20:37

Ivm de Corona... ik ben kapster in mijn eigen huis. Dus ik krijg veel volk over de vloer en ik zit ook letterlijk aan iedereen. Ge moogt niet te ongerust zijn ook niet, anders kan je niks..
ik heb echt een dikke buik. Ik hoef niets te zeggen, ze zien het aan mij. Zowel aan mijn buik als aan mijn gezicht. Vermoeid, acne... ik heb weer veel last van mijn spataders, pijn zelfs, dus ik ga weer aan mijn steunkousen vasthangen..
Zo leuk dat het bij iedereen al gezond en veilig is allemaal!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 14 juni 2020, 21:48

Blij dat jullie redelijk ontspannen zijn in de coronasituatie, stelt me ergens meer op mijn gemak.
Thuiswerken is voor mij nog de regel tem 31/8, dus gaan nog eenzame werkdagen worden 😅

Ik ben ondertussen 19 weken, ongeveer 2,5kg bijgekomen. Buik begint ook echt goed zichtbaar te worden, amai :D

@Laurake, hopelijk geen blaasontsteking.

Hier voel ik voorlopig nog geen beweging, weet ook niet wat te verwachten... maar alleszinds nog geen vlindergevoel zoals ze het beschrijven.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 15 juni 2020, 9:21

Hey allemaal!
Leuk dat het allemaal goed gaat met iedereen en met jullie wondertjes!
Onze identieke 3ling meisjes doen het ook nog steeds super goed. Ze blijven op de curve van een 1ling dus ze moeten zeker niet onderdoen.
Ik ben momenteel 23wk2d. Ons bevallingstraject blijft elke keer wijzigen. Het ziet er nu naar uit dat ik tijdens de ganse zomer zal opgenomen worden.
Een gemiddelde zwangerschap van een 3ling duurt 32 weken (15/08/2020) en dan zou ik vanaf 30 weken worden opgenomen om dan te zien wanneer ik het beste beval. Nu omdat de babys het zo goedblijven doen, kan het zijn dat de dr geen risico wilt nemen en ze er mss vroeger wil ‘uithalen’ waardoor ik dus moet rekening houden met een opname vanaf 28wk. Als ze dan bevallen zijn, zou ik ook zelf blijkbaar een paar weken moeten blijven in het ziekenhuis. Had ik dus allemaal niet verwacht...
Had verwacht dat we na de geboorte nog tijd gingen hebben om de babykamer volledig verder in te richten enzo. Het ziet er dus naar uit dat ik er wat haast achter moet zetten 😅
Achja! Heb dus al 23wk een drieling kunnen dragen zonder enige complicatie! Echt ongelofelijk!!! En voel ze zo zalig bewegen in mijn buik. Mijn man kan ze nu ook al heel hard voelen én ik begin de schopjes/duwtjes al langs buiten te zien. Zalig zalig zalig

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 15 juni 2020, 10:53

Joke, wat fijn om weer eens een update te lezen, ik blijf een identieke 3ling fascinerend vinden. Ik dacht er onlangs nog aan het ziekenhuisverblijf, heb al gelezen dat ze soms dames al vanaf 22-24w tot een opname verplichten en daarna zullen ze op neo liggen en zal het wel makkelijker zijn als jij ook in het zh bent, anders is het heel veel pendelen.
Veel zal afhangen van hoe ze het doen bij de geboorte, sommige kindjes moeten blijven tot ze anders 40w zouden geweest zijn, anderen kunnen op 36w naar huis.
Er wordt aangeraden om je kindje(s) minstens 6 maanden op de kamer van de ouders te laten slapen, het moet natuurlijk lukken om er 3 te leggen. Maar in principe heb je dan nog wat tijd voor hun kamer.

Blijf hier aub nog maar een beetje schrijven.

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 15 juni 2020, 11:58

mich75 schreef:
15 juni 2020, 10:53
Joke, wat fijn om weer eens een update te lezen, ik blijf een identieke 3ling fascinerend vinden. Ik dacht er onlangs nog aan het ziekenhuisverblijf, heb al gelezen dat ze soms dames al vanaf 22-24w tot een opname verplichten en daarna zullen ze op neo liggen en zal het wel makkelijker zijn als jij ook in het zh bent, anders is het heel veel pendelen.
Veel zal afhangen van hoe ze het doen bij de geboorte, sommige kindjes moeten blijven tot ze anders 40w zouden geweest zijn, anderen kunnen op 36w naar huis.
Er wordt aangeraden om je kindje(s) minstens 6 maanden op de kamer van de ouders te laten slapen, het moet natuurlijk lukken om er 3 te leggen. Maar in principe heb je dan nog wat tijd voor hun kamer.

Blijf hier aub nog maar een beetje schrijven.
Ik vergeet soms om hier te komen kijken, maar houd jullie zeker op de hoogte.
Onze arts had gezegd dat de babys min. 6wk in het zh moesten blijven. We hebben morgen prive rondleiding in het zh en zodra ik ben opgenomen in het zh gaan de kinderarts + gynae + hoofd vroedvrouw met ons het ‘bevallingstraject’ overlopen met alle mogelijke scenarios. (Als ze bevallen rond 28wk /30wk of 32wk wat we dan kunnen verwachten van de babys hun toestand)
Ik hoop dat ik ze nog even in mijn buik kan houden ❤️
Mijn buik is trouwens echt niet groot. Dokter zegt dat ik me gelukkig mag prijzen met mijn ‘mini’ buikje.
Ik heb zeker geen dikkere buik dan iemand die zwanger is van een 1ling

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 15 juni 2020, 14:49

Echt geweldig dat de drieling het zo goed doet! 🥰
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 15 juni 2020, 15:15

Tiny: misschien is je placenta voorliggend? Sowieso komt het natuurlijk 😊 Ik zou het zelf niet als vlindergevoel omschrijven. Eerder echt darmen-gevoel maar toch wat anders en op andere plaatsen. Of zo een spier die zo trilt, zo vind ik het ook beetje 😁Is wellicht ook bij iedereen anders. Bij een vriendin van me zag ze het ook al van buitenaf (21w) maar dat is bij mij wel nog niet!

Joke: echt een bijzonder verhaal! Zo goed bezig 💓 ik duim dat ze lang mogen blijven zitten maar zo te zien word je echt goed opgevolgd alvast!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten