Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 16 juni 2020, 11:19

@bloempje: mijn placenta ligt achteraan.
Dus begin wat ongeduldig te worden 😊
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger πŸ’•
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Fey1708 » 16 juni 2020, 15:34

Hallo iedereen,

Graag voeg ik me bij dit groepje bij. Wij zijn uitgerekend voor 15 november en na een enorme lange en pijnlijke rit achter de rug te hebben wegens endometriose (linker nier erdoor verloren) waren we zo blij dat onze 2de TP van de 2de ICSI raak was.

Ik zit nu in week 18 en verwachten een jongetje. Helaas zit mijn placenta vooraan dus het zal nog even wachten zijn tot ik hem beter voel. Ik kijk er naar uit.

Alvast proficiat aan allen die in hetzelfde schuitje zitten.

Groetjes,

Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 16 juni 2020, 16:53

Welkom Fey! Zo bijzonder na een moeilijke tijd! Blij dat alles voorspoedig loopt en hopelijk moet je niet te lang meer wachten voor die eerste schopjes...

Hier 20w echo gehad en alles goed. Terug opluchting! 😊
Was wel nog snel gedaan, dacht dat het langer zou duren.
Icsi 1 β€” β€’ 1.1biochemische zw β€’ 1.2 MA 9W β€’ 1.3 neg
Isci 2 β€” β€’ 2.1 neg β€’ 2.2 πŸ’™ (2020)

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 24 juni 2020, 10:42

Liesanne : Fijn dat je NIPT goed was!
Bloempje : mijn baby lag ook opgekruld, en meette 10cm, volgens mijn verschillende apps zou die al een stuk groter moeten zijn dus dacht dan ook dat het daaraan lag. Leuk dat je de 20w echo hebt gehad en dat alles goed was!
Joke: wauw een 3-ling en fantastisch dat je al zo ver hebt kunnen dragen zonder complicaties! Hopelijk blijven ze nog even knus zitten in jou en moet je niet te lang op voorhand opgenomen worden. Met dit warme weer zeker niet fijn.
Fey: Welkom! En ook een jongetje, zo leuk!

Ik heb sinds zondag hevige buikpijn. Ben er om 4 u 's nachts van wakker geworden. Geen houding die hielp. Dacht zelfs naar spoed te gaan maar durfde mijn vriend er niet voor wakker maken. Uiteindelijk rond 6u30 terug int slaap gevallen. Maar toen ik wakker werd terug pijn. Dan maar naar de wachtpost huisartsen. Die dacht aan mijn darmen. Was ook wel iets beter nadat ik naar de (grote) wc was gegaan. Een blaasontsteking heb ik niet. Heeft hij ook nog eens gecontroleerd. Als het erger werd dan moest ik maar echo laten doen voor appendicitis uit te sluiten. De rest van de dagen erna, was het naar de andere kant gegaan en soms echt hevige pijn. Gisteren naar mijn eigen huisarts, zij heeft echo voorgeschreven om darmen na te kijken. Lijkt dat er wind of stoelgang vastzit. Morgenavond kan ik voor de echo gaan. Het is nu iets beter maar toch nog raar gevoel. Als ik rechtvsta dan heb ik een heel zware buik. Heb nu ook wel het gevoel dat de baby de laatste week serieus aan het groeien is, buik wordt zwaarder, al is er nog steeds niet veel te zien, maar het voelt wel zo.

Vorige week ook plopjes gevoeld dus had hoop dat het de baby was. Maar die van de wachtpost zei dat het meer vlinders gingen zijn. Dus ja, daar ging mijn hoop en focus ik er niet meer op. Die vlinders heb ik nog niet gevoeld...
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Fey1708 » 24 juni 2020, 11:46

Laurake86 schreef: ↑
24 juni 2020, 10:42
Liesanne : Fijn dat je NIPT goed was!
Bloempje : mijn baby lag ook opgekruld, en meette 10cm, volgens mijn verschillende apps zou die al een stuk groter moeten zijn dus dacht dan ook dat het daaraan lag. Leuk dat je de 20w echo hebt gehad en dat alles goed was!
Joke: wauw een 3-ling en fantastisch dat je al zo ver hebt kunnen dragen zonder complicaties! Hopelijk blijven ze nog even knus zitten in jou en moet je niet te lang op voorhand opgenomen worden. Met dit warme weer zeker niet fijn.
Fey: Welkom! En ook een jongetje, zo leuk!

Ik heb sinds zondag hevige buikpijn. Ben er om 4 u 's nachts van wakker geworden. Geen houding die hielp. Dacht zelfs naar spoed te gaan maar durfde mijn vriend er niet voor wakker maken. Uiteindelijk rond 6u30 terug int slaap gevallen. Maar toen ik wakker werd terug pijn. Dan maar naar de wachtpost huisartsen. Die dacht aan mijn darmen. Was ook wel iets beter nadat ik naar de (grote) wc was gegaan. Een blaasontsteking heb ik niet. Heeft hij ook nog eens gecontroleerd. Als het erger werd dan moest ik maar echo laten doen voor appendicitis uit te sluiten. De rest van de dagen erna, was het naar de andere kant gegaan en soms echt hevige pijn. Gisteren naar mijn eigen huisarts, zij heeft echo voorgeschreven om darmen na te kijken. Lijkt dat er wind of stoelgang vastzit. Morgenavond kan ik voor de echo gaan. Het is nu iets beter maar toch nog raar gevoel. Als ik rechtvsta dan heb ik een heel zware buik. Heb nu ook wel het gevoel dat de baby de laatste week serieus aan het groeien is, buik wordt zwaarder, al is er nog steeds niet veel te zien, maar het voelt wel zo.

Vorige week ook plopjes gevoeld dus had hoop dat het de baby was. Maar die van de wachtpost zei dat het meer vlinders gingen zijn. Dus ja, daar ging mijn hoop en focus ik er niet meer op. Die vlinders heb ik nog niet gevoeld...
Bloempje : Super bedankt !

Laurake: Ook bedankt. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat ze vinden wat het is. Betreffende de plopjes en vlindertjes: Het kan je kleintje ook zijn. het zijn niet enkel vlindertjes. Bij mijn 17 weken echo vroeg de dokter wat ik voelde en ik zei kleine plopjes an de linkerkant ook al lijkt het vroeg dacht ik. Ze zei dat het de juiste beschrijving was dat het een zeer grote kans was dat het de baby was. Dus het is voor jou ook zeker mogelijk dat je kleintje al van zich liet voelen. :)

Ik ben nu in week 19 maar heb pas mijn "20 weken echo" als ik 21 weken ben dus is toch nog 2 weekjes wachten en ik ben heel nieuwsgierig want mijn man mag voor de eerste keer mee. Ik kan niet wachten. Hopelijk is alles goed maar bij de vorige echo was er geen open rug te zien en zag er alles goed uit. Hij was ook zeer actief maar we zagen ook dat de placenta vooraan lag dus ik ben altijd aan het twijfelen of ik hem wel voel bewegen of niet en als ik dan de echo zie dat alles goed is ben ik pas gerust. Door het moeilijke traject heb ik ook soms het gevoel dat het moeilijk genieten is van de zwangerschap want ben steeds bang dat er iets kan gebeuren en bij iedere mijlpaal is het toch een kleine overwinning. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes,
Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 24 juni 2020, 14:04

Hey Fey ik kan ook moeilijk genieten en ben toch vaak ongerust. Ik kan niet wachten tot november, dat ik de baby gezond en wel in mijn armen heb.
Mijn 20 weken echo pas op 22 weken, nog een 10 daagjes aftellen. Ik hoop dat ik daarna toch meer kan genieten.

Ik voel nog steeds geen baby bewegen, soms voel ik wel iets, maar kan niet met zekerheid zeggen dat het de baby is.

Nog een goede zwangerschap allemaal!
Veel beterschap Laura!
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger πŸ’•
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 24 juni 2020, 20:33

Laurake86 schreef: ↑
24 juni 2020, 10:42
Vorige week ook plopjes gevoeld dus had hoop dat het de baby was. Maar die van de wachtpost zei dat het meer vlinders gingen zijn. Dus ja, daar ging mijn hoop en focus ik er niet meer op. Die vlinders heb ik nog niet gevoeld...
Zo vreemd dat die dat zei. Denk dat iedere vrouw dat anders aanvoelt en omschrijft... vlinders, plopjes, belletjes, ... heb al zoveel gehoord. Kan best toch zijn dat je de baby gevoeld hebt hΓ¨ πŸ€—

Ivm het genieten... ik had en heb die bezorgdheid ook nog altijd. Ik denk elke week dat er iets fout gaat gaan of gegaan is. Want dan hoor je zo af en toe een horrorverhaal...maar daar mag je echt niet te veel aan denken. uiteindelijk heb je al positieve echo’s gezien en zit de baby heeeel veilig in je buik hΓ¨ ☺️

Mijn volgende echo is begin juli, dan ben ik 16w en de volgende is in de tweede week van augustus, dan ben ik 21w. Mijn vriend mag op die 21w echo voor het eerst mee. Ik film de echo en toon die dan achteraf aan mijn vriend (en mijn moeder, schoonmoeder, ... πŸ€ͺ).
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 25 juni 2020, 7:40

Inderdaad, zijn toch veel mensen die het omschrijven als plopjes? Ik vind het toch vergelijkbaar met gevoel van darmen, heb het nooit als vlinders omschreven.

Gevoel van bezorgdheid herken ik maar al te goed! Tis alsof ik niet kan geloven dat deze zwangerschap gewoon complicatieloos zal verlopen. Normaal voel ik β€˜s avonds in bed kindje enorm bewegen maar gisteren niet! Ben nu ook al bezorgd πŸ™‚


Hoop dat het al wat beter is Laura! Klinkt niet fijn....hier ook wel al eens last gehad van darmen en hevige krampen daardoor.
Icsi 1 β€” β€’ 1.1biochemische zw β€’ 1.2 MA 9W β€’ 1.3 neg
Isci 2 β€” β€’ 2.1 neg β€’ 2.2 πŸ’™ (2020)

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 25 juni 2020, 9:14

Laurake86 schreef: ↑
24 juni 2020, 10:42
Liesanne : Fijn dat je NIPT goed was!
Bloempje : mijn baby lag ook opgekruld, en meette 10cm, volgens mijn verschillende apps zou die al een stuk groter moeten zijn dus dacht dan ook dat het daaraan lag. Leuk dat je de 20w echo hebt gehad en dat alles goed was!
Joke: wauw een 3-ling en fantastisch dat je al zo ver hebt kunnen dragen zonder complicaties! Hopelijk blijven ze nog even knus zitten in jou en moet je niet te lang op voorhand opgenomen worden. Met dit warme weer zeker niet fijn.
Fey: Welkom! En ook een jongetje, zo leuk!

Ik heb sinds zondag hevige buikpijn. Ben er om 4 u 's nachts van wakker geworden. Geen houding die hielp. Dacht zelfs naar spoed te gaan maar durfde mijn vriend er niet voor wakker maken. Uiteindelijk rond 6u30 terug int slaap gevallen. Maar toen ik wakker werd terug pijn. Dan maar naar de wachtpost huisartsen. Die dacht aan mijn darmen. Was ook wel iets beter nadat ik naar de (grote) wc was gegaan. Een blaasontsteking heb ik niet. Heeft hij ook nog eens gecontroleerd. Als het erger werd dan moest ik maar echo laten doen voor appendicitis uit te sluiten. De rest van de dagen erna, was het naar de andere kant gegaan en soms echt hevige pijn. Gisteren naar mijn eigen huisarts, zij heeft echo voorgeschreven om darmen na te kijken. Lijkt dat er wind of stoelgang vastzit. Morgenavond kan ik voor de echo gaan. Het is nu iets beter maar toch nog raar gevoel. Als ik rechtvsta dan heb ik een heel zware buik. Heb nu ook wel het gevoel dat de baby de laatste week serieus aan het groeien is, buik wordt zwaarder, al is er nog steeds niet veel te zien, maar het voelt wel zo.

Vorige week ook plopjes gevoeld dus had hoop dat het de baby was. Maar die van de wachtpost zei dat het meer vlinders gingen zijn. Dus ja, daar ging mijn hoop en focus ik er niet meer op. Die vlinders heb ik nog niet gevoeld...
Dankuwel voor je lieve woorden!
Ik beschreef het ook exact onder de woorden van β€˜plopjes’. Ik denk he, als jij denkt dat het de baby is, dan zal het wel de baby zijn. Je moet je plezier niet laten afnemen door iemand. Het zal binnenkort toch harder worden!

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 6 juli 2020, 13:14

Hallo iedereen,

Ondertussen naderen we allemaal de helft, denk ik.
Ik hoop dat het voor iedereen nog voorspoedig verloopt. Voelen jullie en jullie partner het kleintje al? Al veel inkopen gedaan of wachten jullie nog op de solden? Al een mooie buik of nog niet veel te zien? En wat zegt de weegschaal?
Wie nog een vakantie in het verschiet heeft, geniet ervan.
En hou ons zeker op de hoogte wat betreft de 20-weken echo. πŸ˜‰

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▢️ dochter

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 6 juli 2020, 13:53

Mijn 20 weken echo op 22 weken was goed! Oef.
Ik voel de baby af en toe vooral β€˜s avonds en mijn vriend heeft haar ook al eens gevoeld.
Verder nog geen inkopen gedaan, maar gaan er stilaan mee beginnen.
Mijn buik is goed zichtbaar, maar niet extreem. Vind ik althans :D de weegschaal zegt +4kg denk ik.
Hebben jullie al een naam of is dat nog te vroeg lm te vragen? Wij hebben een top 7... :D

Hoe gaat het met jou?

Groetjes
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger πŸ’•
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 6 juli 2020, 14:18

Komende vrijdag ben ik 20 weken en in de helft :)
De 20w echo heb ik gepland op 14 juli, dus volgende week dinsdag, spannend!!
Ik begin hem de laatste dagen serieus te voelen, als ik stil lig op de stoel, zetel of bed.
Vlinders zijn er nooit geweest, wel zo kleine klopjes nu van binnen uit.
Vind het nog steeds soms beangstigend maar tegelijkertijd leuk dat die van zich laat voelen.
Buik begint nu wel te groeien en harder aan te voelen. Maar voor de buitenwereld nog altijd niet echt zichtbaar.
Ik stond op -3kg, intussen +2kg erbij dus -1kg sinds begin van de zwangerschap. Kan nu terug beter eten, buikpijn is verdwenen en amper nog misselijk.
Onze naam hebben we toch al een 2 tal maandjes ^^, maar voor hetzelfde geld zeggen we int najaar, neeh toch niet, andere naam... We krijgen eind deze maand 2 nieuwe katjes, daar geraken we al niet over uit voor de namen dus denk dat we voor ons zoontje blij mogen zijn dat er toch al een naam is voorlopig :)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Fey1708 » 6 juli 2020, 15:15

Morgen hebben we de 20 weken echo (ben nu 21 weken) en mijn man mag voor de eerste keer mee. Ik ben super nieuwsgierig. Helaas voel ik ons kleintje niet zo maar dat is vooral te wijten omdat mijn placenta vooraan ligt. Ik moet wel toegeven dat het mij een beetje ongerust maakt en daardoor heb ik vorige week ook een paniekaanval gehad (wenen, beven,...) Ik ga er morgen met de dokter eens over praten maar ik denk als ik hem morgen op de echo zie en zijn hartje hoor dat ik al enorm gerust zal zijn.

Ben in het begin 3 kilo vermagerd maar deze zijn er al terug en ben 2 kilo er nog bij eb mijn buikje begin je al goed te zien. Mijn mama en man kunnen het niet laten om hun handen op mijn buik te leggen :lol:

Wij hebben al een kinderwagen (3-in-1) gekocht en zo een bedje dat je naast jouw bed zet zodat indien hij honger zou hebben, ik hem direct borstvoeding kan geven. Beide zijn van de Lidl maar ik vind het goede kwaliteit tegen een schappelijke prijs. Nu ben ik nog aan het rondkijken voor decoratie van de babykamer en een paar kasten en een ververstafel met badje want wij hebben enkel een douche thuis dus dat zal wel handig zijn.

Een naam hadden wij al van voor dat we zwanger waren en die is eigenlijk nooit veranderd. Heb al een mutsje en tutje gekocht. (Via de roze doos krijg je het mutsje met de naam erop, je moet enkel verzending kosten betalen. Misschien een ideetje voor jullie)
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 6 juli 2020, 16:44

Wat fijn om van iedereen een update te zien!
Ik heb ook het mutsje via de roze doos, schattig hΓ¨. En nu kunnen we niet meer terug van naam natuurlijk. πŸ˜„

Hier alles goed, vandaag begint week 23! Ik voel het kleintje regelmatig, al een hele tijd. Mijn vriend heeft hem ook al een paar keer kunnen voelen! Jammer genoeg stopt hij vaak met bewegen als ik zeg β€œja nu!”. 😁

Buikje begin je wel goed zien, maar ook nog altijd goed te verstoppen hoor! Maar ik ben er al minder geobsedeerd door, nu ik weet dat de groei goed zit haha. Volgende week heb ik de 24 weken echo en de suikertest, ook weer spannend!

Ik had enorm last van brandend maagzuur maar heb nu medicijn gekregen en nu is het weg!

Al een paar spulletjes in huis gehaald maar de kunnen heel veel krijgen van zus en schoonzus.

Geniet er nog van allemaal. Ben zo dankbaar om het te mogen meemaken. πŸ’™πŸ’–
Icsi 1 β€” β€’ 1.1biochemische zw β€’ 1.2 MA 9W β€’ 1.3 neg
Isci 2 β€” β€’ 2.1 neg β€’ 2.2 πŸ’™ (2020)

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 6 juli 2020, 19:28

Hallo,

Fijn om jullie nog eens allemaal te horen!

@Fey: ik snap je wel. Het zware parcours brengt veel onzekerheid met zich mee. Vlak na een echo ben je wel gerust gesteld. Maar hoe langer dit geleden is, hoe meer je onzeker wordt, hΓ©. Bij mij zitten er 5 weken tussen mijn 2 echo's. Nu begin ik ook terug zenuwachtig en onzeker te worden...

Hier zit ik donderdag op 20 weken. Maar de echo is pas volgende week woensdag. Daarna gaan we beginnen inkopen te doen. Buiten een co-sleeper en een vuilbakje in reclame nog niets gekocht.
@ Fey: een vriendin raadde me zo'n bad af. Ze was wel heel enthousiast over het opplooibaar badje van Stokke. Dus ik denk dat we daarnaar gaan kijken.
Binnenkort krijgen we een rondleiding in een babywinkel. Want eigenlijk heb ik geen idee wat ik allemaal nodig heb...πŸ˜‚

Ik voel sinds zondag "iets". Geen vlinders of plopjes maar meer zoals Laurake beschrijft.

Mijn buikje kan heel erg zichtbaar zijn als ik wil, maar ik kan het ook nog camoufleren.

Een naam.... Tja, daar zijn we nog niet uit. Die verandert nog regelmatig. Maar we hebben nog tijd, hé. Ook zoiets als een top 7 zoals Tiny...😊

Wij gaan ook voor 2 peters, maar gaan sowieso wachten tot na de controle op 24 weken alvorens we die vragen. Die lagen wel al vast van voor de zwangerschap. πŸ˜‚
Hou me maar op de hoogte hoe zo'n suikertest werkt. Want dat is allemaal nog nieuw voor me, Bloempje.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▢️ dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten