Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 14 mei 2020, 13:28

Welkom!
Wat een fijne verrassing dat je natuurlijk zwanger bent! Jammer van de misselijkheid (ook bij de anderen), hopelijk klaart het snel op. Zelf heb ik ook in vlagen last gehad van misselijkheid, maar viel al bij al goed mee (heb maar 1 een keer overgegeven). Ik werd dan zelf ook ongerust als het paar dagen weg was ;)

Intussen ben ik al 15 weken en enkele dagen en volgende week krijg ik nog eens een echo (fijn, want eerst ging die omwille van corona wegvallen). Ik voel me redelijk goed, en wacht op het groeien van mijn buik!! Die is wel al wat groter, maar het zou even goed kunnen zijn dat ik heel veel gegeten heb ;-) -- ik kan het in elk geval nog helemaal wegstoppen. Verder vooral wat last van brandend maagzuur en plas ik ook nog altijd veel. Ik blijf wel een beetje stress hebben bij elke echo hoor!

Groetjes!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 14 mei 2020, 14:59

Silkie: haha heb ik net hetzelfde, broeken spannen en idd lang leve thuiswerk. Ik verslijt hier mijn joggingbroeken. Heb er dringend nieuwe nodig. Mijn gewicht blijft nu ook stabiel, sta al enkele weken op het zelfde gewicht. Nog steeds afgevallen wel.

Liesanne: welkom! en super leuk dat je nu natuurlijk zwanger bent geworden!

Bloempje: Leuk dat je volgende week je 16w echo hebt! Succes ;)

Ik had vanmorgen mijn 12w (uitgebreide) echo. Ben 11w en 6 dagen maar zat volgens echo wel op 12w+1. Alles was tiptop in orde met ons ukkietje. Ledematen en organen (hersenen, maag, blaas, hartje) goed bevonden. Bewoog mooi. Nekplooi was ook in orde. Het is nu 5.5 cm. Ik heb 6 foto's meegekregen. Hartje klopte ook mooi. Heb alles opgenomen en daarnet samen op onze tv gezien, want mijn vriend mocht nog niet mee. Ook NIPT test gedaan. Binnen de 2 weken heb ik daarvan de uitslag en weten we ook het geslacht.

Normaal is er geen echo op 16w maar het mocht wel van deze gynae (andere gynae dan anders want enkel zij doet de uitgebreide echo's) dus op 12 juni terug een afspraak (id prive praktijk waar vriend wel mee mag) en op 14 juli (als we net 5 jaar samen zijn) de 20w echo.

Heb nu wel voorschrift van navalit vergeten te vragen :(

Wij zijn nu ook volop bezig met opvang te zoeken. Hebben er 2 bezocht en zijn enthousiast over die van gisteren (ikg systeem en hadden er heel goed gevoel bij). Hebben nu een maand om te beslissen. Tot dan is ons plaatsje gereserveerd. Zijn jullie hiermee bezig en hoeveel opvangen bezoeken jullie ong? Ik heb de neiging al toe te zeggen maar hoor dat je er verschillende moet bezoeken.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 14 mei 2020, 15:10

Wij hebben er eigenlijk maar 1 bezocht, haha 😊 Dus ja, ook direct toegezegd. Mijn zus gaat daar ook dus vonden we ook wel makkelijk.
Als je een heel goed gevoel hebt: doen!

Super dat alles goed was op 12 weken!! Toch een hele mijlpaal hè. Ik moest 16 dagen wachten op brief van de nipt maar na 14 dagen heb ik gebeld en resultaat gekregen.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 14 mei 2020, 17:26

Ja dat is wel handig als je al een referentie hebt van familie of vrienden. Wij hebben vrienden die een opvang hebben het dorp hiernaast maar ik kan nog niets vragen want onze zwangerschap is nog niet bekend (enkel dichte familie en enkel beste vriendinnen weten er van).
Amai 16 dagen is wel lang. Ik wilde zw bekend maken na die brief. En dan een poll opstarten voor geslacht, datum en naam. Geslacht houden we dan nog enkele weekjes voor ons zelf :)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 14 mei 2020, 18:57

Proficiat aan de zwangere dames!

Hier ondertussen 15 weken. De nipttest was goed en we weten ondertussen dat het een meisje wordt!!! ❤️
Super blij! Onze familie wist al van de zwangerschap en het geslacht hebben we ook maar 1 dag voor ons zelf kunnen houden :-D! Ik kan moeilijk zwijgen :)

Hier hebben we 1 week moeten wachten op het digitale resultaat van de nipttest. Ik vond dat al lang :-D en nog eens 1 week later zat de brief in onze brievenbus.

We zijn naar 1 opvang gaan kijken en die onmiddellijk gereserveerd. Het ligt vlak bij onze woning dus iets gemakkelijker zat er voor ons niet in. En het zag er ook goed uit. Spannend allemaal.

Ik kijk echt uit naar de volgende echo, nog twee weken wachten..
Ik vind het best spannend allemaal. ik kijk er echt naar uit om de baby te voelen maar heb al gelezen dat dat lang kan duren bij een eerste kindje...
Alles was wel goed tot nu toe, maar blijf toch een beetje bezorgd.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 14 mei 2020, 19:58

@emma: blij dat ik voor hoop kon zorgen :D
ja, dat vonden wij ook moeilijk...ik vond het heeeel dubbel om terug aan de pil te gaan, terug al die hormonen in mijn lijf..ik kon dat niet. De eerste maanden gebruikten we een condoom. En dan op een moment besloten van daar toch mee te stoppen.. Het was echt een lucky shot, want was totaal niet bezig met mijn eisprong enzo ... dusja. Het kan, maar ik beschouw het bij mezelf wel als een mirakel :)

@bloempje: die buik bleef bij mijn eerste zwangerschap ook lang op zich wachten. Je zag pas echt dat ik zwanger was rond 20 weken... en denk dat het bij de meeste vrouwen zo is. Dus nog even geduld :D

@tiny: hoera een meisje!
En ik herken die bezorgdheid..ik kijk ook uit naar elke echo, want dan kan ik weer even gerust zijn dat alles in orde is.

Ik heb nu nog geen nipt gehad, zal begin juni zijn. Maar ik kreeg die uitslag vorige keer al na een week, en dat was toen zelfs met feestdagen tussen (nieuwjaar, kerst). Dus denk dat 16 dagen wel het maximum is :shock:
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 14 mei 2020, 20:31

Tiny, proficiat! Ik voelde de baby de eerste keer met echte zekerheid in de 20e week. Je leeft inderdaad van echo naar echo en eenmaal je de baby voelt van beweging naar beweging. Die van mij is altijd een paar dagen actief en dan opeens heel rustig. Dan maak ik me altijd zorgen, maar de gynaecologe zegt dat het ook niet alle dagen feest kan zijn in de buik.

Over de nipt, ik kreeg ook te horen van de gynaecologe dat ik lekker 14 dagen mocht wachten op een brief maar mijn huisarts had de resultaten al na 7 dagen in de computer zitten. Gelukkig! Want dat wachten duurt inderdaad ontzettend lang!

Aangezien dit mijn 2de terugplaatsing was had ik nog een buikje van de overstimulatie. Ik kon het heel moeilijk verstoppen dus. Maar wees er fier op dames! En vergeet niet af en toe een fotootje te nemen!

Hier helaas wel wat minder goed nieuws gekregen deze week. De glucosetest was niet goed. Ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis voor een OGTT, dat is blijkbaar een uitgebreidere test. Ik hoop oprecht dat het geen zwangerschapsdiabetes is!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Tiny22 » 14 mei 2020, 20:47

Nog een dikke maand aftellen dus voor ik de baby kan voelen, ik kijk er zo naar uit.

Ik ben ook zwanger geraakt na de tweede terugplaatsing! :)

Oh dat is inderdaad minder nieuws Emma. Wat houdt dat in die glucosetest? En waar kunnen die mindere resultaten allemaal aan liggen?
Ik duim voor een goed resultaat na de volgende test! 🍀
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 14 mei 2020, 21:13

@Tiny, je zal die test waarschijnlijk ook nog moeten doen over een paar weken. Je moet dan een suikerdrankje drinken en een uur later wordt je bloed geprikt. Het is de bedoeling dat de suiker al aardig afgebroken is denk ik, maar mijn waarden stonden dus nog veel te hoog. En ik had die dag nochtans niet gesnoept of zwaar gegeten... Dus nu moet ik een nieuwe test doen waarbij ik nuchter moet zijn en er dan bloed getrokken wordt, dan moet ik een suikerdrankje drinken en na een uurtje weer een bloedname en nog een uur later nog eens. Wordt dus een gezellig voormiddagje met bloednames en wachten :roll:
Ik laat zeker iets weten als ik resultaat heb. Ik duim dat de test goed is en het geen diabetes is. Dr. Google heeft me al wat bang gemaakt!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Silkie » 15 mei 2020, 9:17

Hallo allemaal,
Hebben de meesten de zwangerschap pas bekend gemaakt na de uitslag van de NIPT?
Ik heb die pas op 12+6 weken. Ik dacht het dan bekend te maken als de nekplooi en de echo goed was. Dat zijn toch ook hele belangrijke indicatoren. Als ik dan nog eens 2 weken moet wachten op de uitslag...🤤
Wij gaan 2 crèches bezoeken. Vele die ik aangeschreven had, hebben pas plaats eind 2021. Zo lang kan ik niet wachten. Was geen gemakkelijke zoektocht, als ik eerlijk moet zijn. Dit had ik niet verwacht.
En deze week ineens een hele kilo erbij. (Vrijdag = weegdag bij mij) Ik hoop dat het aan de frietjes van gisteren lag...😏.
Wanneer doen ze de glucosetest?

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 15 mei 2020, 9:27

Tegen onze ouders, broers en zussen hebben we het gezegd van zodra ik bij de huisarts was geweest. Tegen de rest van de wereld zeggen we het na de uitslag van de nipt. Momenteel moeten we toch binnenblijven, dus de zwangerschap valt niet op (geen alcohol, misselijk, ... niemand kan zich vragen stellen). Bij vorige zwangerschap kon ik dat wel moeilijker verbergen. Het viel heeel errg op op vriendenweekend wanneer ik niks dronk, als eerste in bed lag en ‘s ochtends moest overgeven.

Denk dat de suikertest op 24w is? Hopelijk alles ok bij de uitgebreide test, Emma! En mocht het niet zo zijn...het is ook niet het einde van de wereld. Het is natuurlijk wel vervelend, maar door gezond te eten kom je alweer een heel eind ver.

Wij zijn 1 crèche gaan bezoeken, was voor ons belangrijk dat we hier makkelijk te voet, met fiets en met auto konden geraken. En dan voldeed er maar één aan die verwachtingen. Het is een kleine crèche, met maar 13 baby’s en 13 peuters, een grote tuin goede organisatie en communicatie. Dus we hebben geluk 🍀
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 15 mei 2020, 9:56

Mijn glucosetest was deze week, in de 27e week. Een beetje laat denk ik.

“Gezond leven” klinkt een beetje alsof je zelf schuld hebt aan zwangerschapsdiabetes. Daar kan je echt niks aan doen. Ik eet gezond, ik beweeg, ik heb helemaal geen overgewicht. Eenmaal de diagnose gesteld is, helpen ze je wel alles wat onder controle te houden maar bij sommigen lukt dat ook niet met voeding en beweging alleen. Ik vraag me ook af hoe ik “nog” gezonder moet gaan leven.
Maar goed, ik blijf hopen op een slechte momentopname en hoop dat de volgende test toch nog positief uitdraait. En anders zullen we er inderdaad ook maar mee omgaan. Maar denk dat we hier allemaal al de nodige moeite gedaan hebben voor ons klein wondertje en dat elke “complicatie” ons wel zorgen baart.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door liesanne » 15 mei 2020, 10:01

O Emma, dat gezond eten is zeker niet als belediging bedoeld hè.
Ik bedoelde maar ... stel dat je het hebt, is het heeel vervelend, maar het lukt jou wel om ermee te dealen!
Mijn nicht was samen met mij zwanger en had zwangerschapsdiabetes. Zij had een strak voedingsschema gekregen, en dat kwam grotendeels neer op gezond eten en glucosewaarden opvolgen. Ze ervaarde het als ‘vervelend, maar doenbaar’. Maar zal uiteraard bij iedereen anders zijn en bij sommigen voor grotere consequenties zorgen.

Sorry sorry als ik jou beledigde want was natuurlijk helemaal niet mijn bedoeling.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Emma89 » 15 mei 2020, 10:13

Ik weet zeker dat je het niet beledigend bedoelde maar me juist wat moed wilde inspreken!
Maar toen ik het hier aan de mama en schoonmama vertelde kreeg ik al onmiddellijk “goede raad” om de koekjes en snoepjes en andere snelle suikers te laten, alsof ik een waar koekjesmonster ben. Voelde me gelijk erg schuldig, maar na wat opzoekwerk bleek ik er zelf geen schuld aan te hebben, en mijn huisarts stelde me ook gerust dat anders iedereen wel diabetes zou hebben.
Dus voor iedereen die de test nog moet ondergaan, je moet je niet schuldig voelen!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 15 mei 2020, 11:24

Ik wou even reageren op die uitgebreide suikertest. Als ik het zo lees valt die nog wel mee.
Ik heb zelf een GBP gehad en mag daarom geen klassieke suikertest doen.
In 2017 moest ik nuchter naar het zh, bn en daarna mijn zelf meegebracht ontbijt opeten en dan een uurtje daarna terug bn en klaar was kees.
In 2019 terug suikertest, ze hadden enkel gezegd dat ik nuchter moest zijn, maar ik had mijn ontbijt mee. Bleek dat ze die suikertest niet meer doen en dat het een uitgebreide was, die een hele dag duurde. Dit ging echt niet voor mij op dat moment en dus vertrokken.
Ander zh gecontacteerd in de hoop van kortere test te kunnen forceren, maar was hetzelfde verhaal. Dan gevraagd aan mijn gyn of het echt moest. Hij wou dat ik het toch deed omdat het een tweelingzwangerschap was, anders had ik eventueel mogen skippen.
Ik was uiteindelijk wel al 29w denk ik, maar amaai die test :cry: :cry: :cry:
Ik moest om 7u30 in het zh zijn en mocht pas om 22u30 terug naar huis.
Ze moesten 7x bn doen, dus katheter gestoken, maar bij de 2e bn bleek die al verstopt, dus armen geprikt en naar het einde toe ook mijn handen.
Ik kreeg 3 maaltijden en ervoor en erna werd ik geprikt. Grappige :!: van de situatie was dat bij elke maaltijd wel iets zat met suiker wat ik in principe niet mag eten.
Resultaten waren in orde, maar niet echt voor herhaling vatbaar zo'n lange dag, helemaal alleen in het zh.
Als er nog een volgende keer komt dan zou ik gedurende een week mijn glucosewaarden meerdere malen per dag zelf kunnen meten, als dit ok is moet er geen suikertest volgen.
Maar dat was het verhaal vorig jaar, dus geen idee of dit volgend jaar of later ook nog zo zal zijn.

Dat was de miserie van de test zelf, maar het is waarschijnlijk nog veel erger als je effectief zwangerschapsdiabetes hebt.
Mijn schoonzus heeft het ook gehad, ergste voor haar was dat ze nog amper fruit mocht eten.

Succes dames en geniet van jullie zwangerschap.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten