Reflux en darmkrampen-arme baby

Plaats reactie
ExcellentlyEllen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2019, 11:42

Reflux en darmkrampen-arme baby

Bericht door ExcellentlyEllen » 1 maart 2020, 15:59

Hallo allemaal!

Het is al even geleden dat ik hier op het forum was, maar ik heb jullie toch wel weer nodig.

Op 8 januari werd onze prachtige dochter geboren (via geplande KS want onze meid zat ondersteboven). Ik was 100% overtuigd borstvoeding te geven, maar ... kwam traag op gang (is normaal bij KS hebben ze gezegd), ons kleintje wou niet goed aanhappen, tepelhoedjes geprobeerd... eens thuis nog even verder geprobeerd, maar de logistiek (hoedjes wassen, sterliseren,...) daarenboven deed het enorm veel pijn en werd ik moedeloos iedere keer ze huilde van de honger. We zijn dan overgeschakeld naar een combi (kunst+borst) met gekolfde melk.

Ik had opgezocht welke melk, en aangezien ons kleintje neegens last van leek te hebben, gingen we in eerste instantie voor standaard melk. Wij kochten die van AH, omdat deze als standaard zeker goed is!

Dan merkten we verborgen reflux. Niet in een extreem erge vorm, maar toch. Huisarts geeft ons gaviscon baby . Hier werd ze verschrikkelijk kramperig van. Dus infacol ook. Nadien op aanraden van een KA, melk ingedikt met gelilact en gaviscon achterwegen gelaten. Ging eventjes goed, tot ik merkte dat haar stoelgang zeer moeilijk kwam en dat het bijna klei was in consistentie. Huisarts raadt aan om glycerine stopjes te geven. Dit werkt wel, maar is geen constante oplossing denk ik

Andere KA geraadpleegd en zij zegt “het zal wel aan de melk liggen” (ik had mn twijfels, maar soit, zij is de arts...) dus ze geeft ons NAN complete comfort mee... paar dagen later —> dochter nog steeds moeilijk stoelgang maken, consistentie is nu wel een beetje beter, nog steeds (en percies terug meer) last van krampen (als ze een windje laat kalmeert ze terug) en nu is de reflux dus ook terug erger. Ik heb echt het gevoel dat ze beter was met de ingedikte huismerk melk dan met deze merk-melk die zou moeten helpen tegen spijsverteringsproblemen... ik heb ook het gevoel om scheef bekeken te worden omdat ik huismerk poeder gaf...

Ik zou nu toch wel graag terug gaan naar de eerdere voeding, ingedikt en eventueel flesje half of 1/3e met hepar of contrex...

Heeft iemand ervaring hiermee? Of met de NAN???
Start proces - juni 2018
Eerste IUI - pasen 2019 - zwangerschap
Januari 2020 - gezonde dochter

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: Reflux en darmkrampen-arme baby

Bericht door ShH » 10 maart 2020, 15:39

Zelfde traject hier, met Koemelkallergie erbij en ik kan je maar een raad geven; ga zsm naar de osteopaat met je baby, na enkele sessies heb je een ander kind!

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Reflux en darmkrampen-arme baby

Bericht door Lotusje0506 » 11 maart 2020, 7:51

Goedemorgen!

Wij hebben hetzelfde traject met ons zoontje afgelegd. Dit in combinatie met koemelkallergie. Wanneer hij 6 weken oud was, eindelijk een KA gevonden die echt bleef zoeken tot wanneer we de oplossing gevonden hadden: Althera melk.

Het was een weekje doorbijten want deze melk is dik & smaakt helemaal anders dus je kindje moet er echt aan wennen.
Maar vanaf zijn 8 weken is ons zoontje helemaal anders: lachen & geen pijn meer van reflux of darmklachten!

Het is wel erg duur: 19€ voor 450gram. Maar we hebben het er zeker voor over als hij daarmee geen pijn heeft
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: Reflux en darmkrampen-arme baby

Bericht door ShH » 12 maart 2020, 6:29

Och ja, hier ook hoor, Nutramigen met Gelilact opdat het in haar maagje zou blijven enz enz
En geloof me, zoek het desnoods op en je zult veel gelijke verhalen lezen, osteopaat is de enige échte oplossing voor zware reflux/kolieken baby's. Ka's vernoemen dat nooit omdat dat "alternatieve geneeskunde" is en zelf is de stap ook groot en telkens de laatste die gezet wordt na weken afzien voor kindje en ouders, maar het zou de eerste moeten zijn. In Duitsland gaat elke pasgeboren baby standaard 1 tot 2 sessies naar een osteopaat voor een check up na de geboorte. Dat middenrif zit wat gekneld of zo en dat kan allemaal problemen veroorzaken.
Vraag het je vroedvrouw, zoek op forums als de twijfel te groot is om mij te geloven, maar echt, doe het, je zult een ander kindje hebben.
De mijne is nu 4 maand geweest en een heel gelukkige, pijnvrije baby al een tweetal maanden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten