Uitgerekend maart 2021

Plaats reactie
Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 20 oktober 2020, 15:43

Jido schreef:
20 oktober 2020, 13:33
Hey meiden

Gisteren weer een date met ons kleintje gehad :D
Kwamen uit op 715g op 23w3d. Zeer goed mee in groei dus. Ze heeft ook eens gekeken om een 3D te proberen en daar kon je wel al iets op uitmaken :D

Donderdag heb ik suikertest. *Spannend* Ik hoop zo dat daar niets uitkomt... Iemand enig idee hoe lang het duurt eer je daar de uitslag van hebt? Vorige keer had ik een gewone suikertest en was er niets abnormaal, maar nu zijn ze in het ziekenhuis van procedure verandert en hangt het dus vast aan uw BMI. Wat bij mij dus iets hoger ligt.

Voor de rest alles goed met iedereen?
Oh leuk! Ik heb vrijdag terug een date. Hoop dat mijn moeder nog altijd mee mag, 't is toch handiger dat er nog iemand iets hoort van wat er gezegd wordt (en niet alleen, zoals ik dan, gekluisterd zit met de ogen aan het beeldscherm en niets meer hoort van wat de gynaecoloog zegt) :lol: .

Ze zou ook graag hebben dat ik een filmpje maak van de echo om met mijn vader te delen. Ik denk niet dat ik daar aan ga denken. Iemand enig idee of ze de echo's in zijn geheel toevallig opslagen (of enkel de beelden die ze afdrukken)?

Ondertussen voel ik ze regelmatig bewegen, niet alleen wanneer ik echt in bed héél rustig lig. Maar ook dus als ik relatief stil aan mijn bureau zit of aan het autorijden ben ofzo. Ze durft ook helemaal op één plek te gaan zitten, en dat is minder aangenaam (verdorie, dat doet pijn!), maar gelukkig is ze wel bereid om mits wat geaai en dergelijke zich op een andere plek te nestelen.

Vrijdag dus zeker een update!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 20 oktober 2020, 19:12

Bij ons mag er voorlopig nog altijd iemand mee naar de echo. Hopelijk laten ze dat zo. Is inderdaad handig ☺️

Wij hebben bij de 12 weken echo het scherm gefilmd om te tonen aan ons dochtertje. En het is gewoon ook heel leuk om te hebben 😀
Kan je mama het zelf niet filmen met haar of jouw gsm? Ik weet niet of ze standaard bij echo de beelden opslaan. 🤔

Zalig hé, al het leven in je buik. Het stelt me elke keer gerust dat het het goed doet 😍
Geniet er maar ten volle van!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door mich75 » 20 oktober 2020, 19:36

Mijn schoonzus is ook uitgerekend voor maart en zij hebben beslist om van zh te veranderen, nu kan haar man mee naar elke echo en mag hij ook bij de bevalling zijn.
Waar ze eerst waren, mocht hij nog 2x mee in totaal, dus als hij bij de bevalling wou zijn, mocht hij nog maar 1x mee op controle :roll:

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 21 oktober 2020, 17:42

Ik ga het vrijdag toch al even bevragen, of ik al iets kan doen om het mogelijk te maken dat ik toch niet helemaal alleen moet bevallen. Allé, er is natuurlijk een heel team dat dit begeleidt hé, maar ik zou graag mijn moeder er bij hebben.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 23 oktober 2020, 15:07

@jido: dat klonk als een zeer fijne babydate! Alles perfect in orde, zo moet dat zijn!
Qua gewicht begint dat al serieus te tellen, je kan je er al wat meer bij voorstellen.

Hoe was de suikertest?

@sara: beangstigend he, niet weten wat de coronacrisis zal teweegbrengen. Het verschilt blijkbaar erg sterk per ziekenhuis, wat wel jammer is. Iedereen heeft toch recht op een zo normaal mogelijke bevalling denk ik.

Hier alles OK, aftellen tot de volgende afspraak. Nog iets meer dan 2 weken te gaan. Gisteren heeft mijn man de baby voor de eerste keer meerdere keren voelen schoppen. Geen toevalstreffer dus. Was echt een magisch momentje 🤩, vanaf nu kan hij dus ook wat meer bonden met ons kleintje!

Hou het gezond allemaal!
Laatst gewijzigd door Fie1992 op 24 oktober 2020, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
❤ feb 2021

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 23 oktober 2020, 19:06

Ben dus helemaal vergeten te vragen of ik mijn moeder ergens als begeleider kan registreren, net zoals een briefje voor mijn werk. Vorige keren kon ik tijdens mijn middagpauze gaan, nu dus niet. Ach ja, over 8 weken terug een echo, nu bij de derde gynaecoloog van de praktijk. Zo leer ik ze allemaal toch goed kennen.

Met m'n dochtertje gaat alles zoals het moet. Ze zit mooi op schema (eigenlijk weer een weekje voor, maar goed, het zijn maar schattingen hé). Alles wat ze moet hebben, zit er aan en op en ze heeft niet veel zin om stil te blijven zitten. Hihi. Dat had ik zelf ook al gemerkt.

Ik denk dat de mensen van de consultatieruimte ernaast nu ook dr. Debois willen hebben, want kennelijk ben ik op de plek waar ze nu zat, erg gevoelig voor gekietel. Ik heb daar dus liggen giechelen tot en met, want iedere keer dat hij iets of wat verschoof met het echoapparaat, was het echt alsof ik keihard gekieteld werd. :lol:

Midden december heb ik dan de 28 weken echo, rond 19 november nog een consultatie met de vroedvrouw. Ik denk dat ik na de 28 weken echo iets minder tijd ga laten tussen de consultaties met de vroedvrouw. Ik heb er denk ik dan nog 8 over van de 10 (?) die je voor de bevalling kan krijgen. Dus als ik dan op 30 weken een afspraak vraag, op 32 weken en op 34 weken, dan heb ik voor de laatste weken ook nog telkens een consultatie ergens op 'overschot'.

Nu binnenkort nog de suikertest. Mijn schoonzusje vond het wel lekker smaken dat drankje, ben eens benieuwd wat ik er zelf van denk!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 30 oktober 2020, 10:34

Goed om te horen dat alles goed gaat Sara 👍🏻
Dat kietelen heb ik nog nooit gehad, baby zit redelijk laag hier en meestal wat moeilijk om het vlot te kunnen zien. Dus ze duwen meestal redelijk wat het wat vervelend maakt met momenten 😉

Policy in het ziekenhuis waar ik ga is veranderd nu door Corona (zal wss nu overal zo zijn zeker?) en partners of begeleiders mogen niet meer mee op de zwangerschapscontrole. Ik snap het wel, maar hoop nu toch ook dat het tegen de bevallingdatum eindelijk over mag zijn... 😔

De resultaten van de uitgebreide suikertest zijn hier sinds gisteren binnen en alles is in orde 🥳 super blij daarmee!

Het is wel de eerste keer sinds een week dat ik hier kijk. Ben jammer genoeg geveld door het COVID virus 🦠 😔
Iedereen (dokter, gynaecoloog) zegt dat er geen invloed is naar de baby toe, maar ik hoop wel heel erg dat alle geruststellende woorden echt kloppen hoor! Mag er niet aan denken!

Hou jullie veilig allemaal en veel sterkte ook in deze onzekere tijden!! 😘
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Hope77
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 oktober 2018, 22:32

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Hope77 » 30 oktober 2020, 11:15

Jido schreef:
30 oktober 2020, 10:34
Goed om te horen dat alles goed gaat Sara 👍🏻
Dat kietelen heb ik nog nooit gehad, baby zit redelijk laag hier en meestal wat moeilijk om het vlot te kunnen zien. Dus ze duwen meestal redelijk wat het wat vervelend maakt met momenten 😉

Policy in het ziekenhuis waar ik ga is veranderd nu door Corona (zal wss nu overal zo zijn zeker?) en partners of begeleiders mogen niet meer mee op de zwangerschapscontrole. Ik snap het wel, maar hoop nu toch ook dat het tegen de bevallingdatum eindelijk over mag zijn... 😔

De resultaten van de uitgebreide suikertest zijn hier sinds gisteren binnen en alles is in orde 🥳 super blij daarmee!

Het is wel de eerste keer sinds een week dat ik hier kijk. Ben jammer genoeg geveld door het COVID virus 🦠 😔
Iedereen (dokter, gynaecoloog) zegt dat er geen invloed is naar de baby toe, maar ik hoop wel heel erg dat alle geruststellende woorden echt kloppen hoor! Mag er niet aan denken!

Hou jullie veilig allemaal en veel sterkte ook in deze onzekere tijden!! 😘
Veel beterschap Jido! Hopelijk voel je je al wat beter!
Mijn man heeft 2 weken terug ook Corona opgelopen en zit al 2 weken in isolatie op de slaapkamer. Sindsdien kampeer ik beneden op de bank. Heb al een test gehad wat gelukkig negatief was maar de schrik blijft.

Het zijn heel rare tijden en we hebben pech dat we niet ten volle van onze zwangerschap kunnen genieten.
Ik ben nu 18 weken en het is al van de echo van 12 wEken geleden dat we ons wondertje hebben gezien. Mijn afspraak werd uitgesteld omdat m’n partner Corona heeft.
Als alles goed gaat, mag ik maandag op controle.

Veel liefs en hou jullie veilig xxx
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 30 oktober 2020, 13:46

Jido schreef:
30 oktober 2020, 10:34
Het is wel de eerste keer sinds een week dat ik hier kijk. Ben jammer genoeg geveld door het COVID virus 🦠 😔
Iedereen (dokter, gynaecoloog) zegt dat er geen invloed is naar de baby toe, maar ik hoop wel heel erg dat alle geruststellende woorden echt kloppen hoor! Mag er niet aan denken!
Veel beterschap Jido!

Eén van de artsen hier in het woonzorgcentrum waar ik werk, heeft een tijdje geleden ook COVID-19 gehad. Zij en het kindje zijn er beiden zonder kleerscheuren door geraakt! Ik duim voor jou!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 31 oktober 2020, 10:50

Hope77 schreef:
30 oktober 2020, 11:15
Jido schreef:
30 oktober 2020, 10:34
Goed om te horen dat alles goed gaat Sara 👍🏻
Dat kietelen heb ik nog nooit gehad, baby zit redelijk laag hier en meestal wat moeilijk om het vlot te kunnen zien. Dus ze duwen meestal redelijk wat het wat vervelend maakt met momenten 😉

Policy in het ziekenhuis waar ik ga is veranderd nu door Corona (zal wss nu overal zo zijn zeker?) en partners of begeleiders mogen niet meer mee op de zwangerschapscontrole. Ik snap het wel, maar hoop nu toch ook dat het tegen de bevallingdatum eindelijk over mag zijn... 😔

De resultaten van de uitgebreide suikertest zijn hier sinds gisteren binnen en alles is in orde 🥳 super blij daarmee!

Het is wel de eerste keer sinds een week dat ik hier kijk. Ben jammer genoeg geveld door het COVID virus 🦠 😔
Iedereen (dokter, gynaecoloog) zegt dat er geen invloed is naar de baby toe, maar ik hoop wel heel erg dat alle geruststellende woorden echt kloppen hoor! Mag er niet aan denken!

Hou jullie veilig allemaal en veel sterkte ook in deze onzekere tijden!! 😘
Veel beterschap Jido! Hopelijk voel je je al wat beter!
Mijn man heeft 2 weken terug ook Corona opgelopen en zit al 2 weken in isolatie op de slaapkamer. Sindsdien kampeer ik beneden op de bank. Heb al een test gehad wat gelukkig negatief was maar de schrik blijft.

Het zijn heel rare tijden en we hebben pech dat we niet ten volle van onze zwangerschap kunnen genieten.
Ik ben nu 18 weken en het is al van de echo van 12 wEken geleden dat we ons wondertje hebben gezien. Mijn afspraak werd uitgesteld omdat m’n partner Corona heeft.
Als alles goed gaat, mag ik maandag op controle.

Veel liefs en hou jullie veilig xxx
Dank u wel. Het gaat zeer traag beter heb ik de indruk... mijn symptomen zijn beetje per beetje gekomen waardoor het niet direct duidelijk was. Volgens mij was het op zijn ergste donderdag en het begint sinds gisteren wat te beteren maar ik voel me sowieso nog niet klaar om weer aan het werk te gaan. Energielevel onder 0 en supersnel buiten adem. ‘s Nachts ook wat moeilijker met ademen waardoor ik ook nog hoofdpijn heb als ik opsta..

Ik hoop dat jullie het daar zo veilig mogelijk kunnen houden voor jezelf. Beter vermijden hé! Wij zijn super voorzichtig geweest maar doordat mijn baas eerst het telewerken niet wou toestaan hebben we te lang met te veel op de bureau gezeten. Volgens mij had een collega het, maar ze is blijven komen met symptomen en zonder zich te laten testen 🤷🏻‍♀️🙄
Sinds ik thuis zit kan het thuiswerk nu plots wel 🙄
Mij zien ze nu alvast niet meer terug op het werk zelf, maar heel erg jammer dat na meermaals aandringen er eerst iemand ziek moet worden eer men de ernst ervan inziet.
Ik mag alleen maar hopen dat ons kleintje hier geen hinder van ondervind.. 😔
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 31 oktober 2020, 10:51

Sara1987 schreef:
30 oktober 2020, 13:46
Jido schreef:
30 oktober 2020, 10:34
Het is wel de eerste keer sinds een week dat ik hier kijk. Ben jammer genoeg geveld door het COVID virus 🦠 😔
Iedereen (dokter, gynaecoloog) zegt dat er geen invloed is naar de baby toe, maar ik hoop wel heel erg dat alle geruststellende woorden echt kloppen hoor! Mag er niet aan denken!
Veel beterschap Jido!

Eén van de artsen hier in het woonzorgcentrum waar ik werk, heeft een tijdje geleden ook COVID-19 gehad. Zij en het kindje zijn er beiden zonder kleerscheuren door geraakt! Ik duim voor jou!
Dank u wel, Sara! Wij hopen het zo dat ons kindje gezond zal zijn en niets zal oplopen hierdoor! 😔😘
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 3 november 2020, 9:18

Jido schreef:
31 oktober 2020, 10:50
Hope77 schreef:
30 oktober 2020, 11:15
Jido schreef:
30 oktober 2020, 10:34
Goed om te horen dat alles goed gaat Sara 👍🏻
Dat kietelen heb ik nog nooit gehad, baby zit redelijk laag hier en meestal wat moeilijk om het vlot te kunnen zien. Dus ze duwen meestal redelijk wat het wat vervelend maakt met momenten 😉

Policy in het ziekenhuis waar ik ga is veranderd nu door Corona (zal wss nu overal zo zijn zeker?) en partners of begeleiders mogen niet meer mee op de zwangerschapscontrole. Ik snap het wel, maar hoop nu toch ook dat het tegen de bevallingdatum eindelijk over mag zijn... 😔

De resultaten van de uitgebreide suikertest zijn hier sinds gisteren binnen en alles is in orde 🥳 super blij daarmee!

Het is wel de eerste keer sinds een week dat ik hier kijk. Ben jammer genoeg geveld door het COVID virus 🦠 😔
Iedereen (dokter, gynaecoloog) zegt dat er geen invloed is naar de baby toe, maar ik hoop wel heel erg dat alle geruststellende woorden echt kloppen hoor! Mag er niet aan denken!

Hou jullie veilig allemaal en veel sterkte ook in deze onzekere tijden!! 😘
Veel beterschap Jido! Hopelijk voel je je al wat beter!
Mijn man heeft 2 weken terug ook Corona opgelopen en zit al 2 weken in isolatie op de slaapkamer. Sindsdien kampeer ik beneden op de bank. Heb al een test gehad wat gelukkig negatief was maar de schrik blijft.

Het zijn heel rare tijden en we hebben pech dat we niet ten volle van onze zwangerschap kunnen genieten.
Ik ben nu 18 weken en het is al van de echo van 12 wEken geleden dat we ons wondertje hebben gezien. Mijn afspraak werd uitgesteld omdat m’n partner Corona heeft.
Als alles goed gaat, mag ik maandag op controle.

Veel liefs en hou jullie veilig xxx
Dank u wel. Het gaat zeer traag beter heb ik de indruk... mijn symptomen zijn beetje per beetje gekomen waardoor het niet direct duidelijk was. Volgens mij was het op zijn ergste donderdag en het begint sinds gisteren wat te beteren maar ik voel me sowieso nog niet klaar om weer aan het werk te gaan. Energielevel onder 0 en supersnel buiten adem. ‘s Nachts ook wat moeilijker met ademen waardoor ik ook nog hoofdpijn heb als ik opsta..

Ik hoop dat jullie het daar zo veilig mogelijk kunnen houden voor jezelf. Beter vermijden hé! Wij zijn super voorzichtig geweest maar doordat mijn baas eerst het telewerken niet wou toestaan hebben we te lang met te veel op de bureau gezeten. Volgens mij had een collega het, maar ze is blijven komen met symptomen en zonder zich te laten testen 🤷🏻‍♀️🙄
Sinds ik thuis zit kan het thuiswerk nu plots wel 🙄
Mij zien ze nu alvast niet meer terug op het werk zelf, maar heel erg jammer dat na meermaals aandringen er eerst iemand ziek moet worden eer men de ernst ervan inziet.
Ik mag alleen maar hopen dat ons kleintje hier geen hinder van ondervind.. 😔

Hoi Jido,

Amai, ik ben er even niet goed van dit te lezen. Uiteraard zijn er momenteel veel mensen met corona, maar toch altijd extra verschieten als het over een zwangere vrouw gaat... hopelijk voel je je snel wat beter, want kan me echt goed inbeelden dat je je serieus zorgen maakt.
Ik volg de wetenschappelijke literatuur al een hele tijd op. In maart dacht men nog dat COVID voor zwangeren niet gevaarlijker was dan voor gezonde leeftijdgenoten die niet zwanger waren. Ondertussen zijn er toch al meer inzichten dat zwangere vrouwen er erger aan toe kunnen zijn, maar dat is gelukkig wel maar een kleine groep. Het gaat dan wel over de mama die ademhalingsproblemen krijgt, voor het kindje voorlopig weinig bewijzen dat het er slechter aan toe zou zijn. Probeer je je er aan op te trekken dat je al wat betering voelt!! Wellicht heb je het kantelpunt al bereikt.

Wij hebben volgende week een nieuwe babydate (24weken), maar ik las zonet op de website van het ziekenhuis dat partners niet langer mee mogen komen op de afspraak. Jido en Hope77, ik denk dat dat bij jullie ook al zo was? Ik koester ergens nog hoop omdat we in de privepraktijk van de gynaecoloog gaan, maar zou mijn hoop beter opbergen.
Echt wel niet fijn om al deze speciale momenten op deze manier te moeten beleven. De bezoekregeling op materniteit is ook al serieus teruggeschroefd, dus ik ben me al mentaal aan het voorbereiden dat ook de bevalling en het verblijf op materniteit niet zullen zijn zoals dat voor vele andere mama's was.

Krijgen jullie ook zo veel goedbedoeld advies over corona en zwanger zijn? "Het zal wel voorbij zijn tegen dan", "het valt wel mee voor jonge vrouwen" etc... Ik kan me daar soms echt in opjagen. Je beseft pas wat een impact dat heeft om dat prille geluk achter gesloten deuren te moeten beleven als je zelf in die positie bent. Oké, Whatsapp en Facetime bestaan...maar ik wil mensen hun echte reacties zien. Niet via een schermpje. De zwangerschap passeert al geruisloos. Velen op mijn werk gaan me zelfs nooit zwanger geweten hebben. Veel familieleden zag ik het laatst voor corona uitbrak in België. Plots gaan we op een familiefeest aankomen met 3... zonder dat ze ooit gezien hebben dat we zwanger waren. Dat besef kan me soms zo zwaar overvallen...
Tegelijkertijd heb ik enorm medelijden met de andere mensen op dit forum. Te lezen dat fertiliteitsbehandelingen alweer opgeschort zijn... dat maakt mijn geklaag van hierboven echt zo nietszeggend. Mijn hart is bij alle dames/koppels die hun wens nu ongewild alweer uitgesteld zien. Hopelijk gaan mensen hun verstand wat meer gaan gebruiken, zodat anderen er niet langer meer de dupe van zijn...

Beterschap, Jido! Aan de andere dames: wees voorzichtig en hou jullie goed!

Gr, Fie
❤ feb 2021

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 4 november 2020, 17:40

Hoi Fie

De grootste schrik is hier over. Voel me al stukken beter en heb weer meer energie. Wij waren vooral heel erg kwaad op mijn baas ook. We deden thuis al vanalles om me van Corona weg te houden, maar op het werk kwam niet veel gehoor (hygiëne, thuiswerk). Na mijn zijn nog een paar collega’s ziek geworden en kon het plots niet snel genoeg gaan 🙄 zeer jammer allemaal dat het zolang moest duren.

Ik heb ook al vaak zitten denken over de kraamperiode. Mensen die nu bevallen hebben echt nul bezoek hé, terwijl je zo trots bent op uw klein hummeltje 😍
De partner zal wel verder aanwezig mogen zijn, maar ander bezoek denk ik niet inderdaad.

Maar dan denk ik inderdaad ook aan alle koppels en vrouwen die hier slecht nieuws te verwerken kregen en nu weer in onzekerheid leven over de behandelingen 😔

Laat ons duimen dat het nu toch wat zal beginnen beteren! 🤞🏻🍀

Hou jullie veilig meiden!! En probeer toch wat genieten in deze rare tijden 😘❤️
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 4 november 2020, 18:12

Hoi dames,

Sinds een week of twee neemt de omvang van mijn buik met rasse schreden toe, maar eigenlijk nog niet genoeg om zo'n broek met een volledige buikband comfortabel te laten zitten. Een broek met een brede elastiek zit dan weer supercomfortabel, maar een toffe legging heb ik eigenlijk nog niet (betaalbaar) gevonden. Waar halen jullie je zwangerschapskledij? Over een zwangerschapswinterjas moet ik ook beginnen nadenken. Lijkt me zo koud als ik 'm niet meer dicht krijg over mijn buik :lol: . Ik zou liefst één willen die ik nadien ook nog kan gebruiken als ik mijn 'mini' in een draagdoek of iets dergelijks mee buiten wil nemen. Iemand een tip?

Ondertussen ben ik nogmaals naar een grotere maat beha's gemoeten. Dat is dus het enige wat ik absoluut niet leuk vind. Mijn buik vind ik erg mooi, ik kan er zelfs van genieten om er af en toe in de spiegel naar te staan kijken. Maar van een E-cup naar een G-cup (en wie weet waar ik eindig), daar had ik echt geen zin in. Ik vind ze momenteel echt uit proportie, zou graag hebben dat ze nu stoppen met groeien, zodanig dat ik uiteindelijk met een buik en borsten eindig die wat overeen willen uitkomen. :roll:

Langs de andere kant zal ik maar denken dat als ik me over de grootte van mijn cupmaat zorgen kan maken, dan het voor de rest allemaal al wel meevalt!

Het enige wat ik me soms afvraag, is hoe vaak je harde buiken kan/mag hebben voor je je zorgen moet maken :?: . Ik had maandag een dagje verlof (heb wel een deel van het huis gepoetst) en merkte dat ik er over de loop van de dag toch wel een stuk of 6 heb gehad. Meestal is het kort nadat de 'mini' erg actief is geweest en zich ergens in een bolletje op het uiteinde van mijn baarmoeder heeft geduwd. Dus eerst zie ik een 'teut', en nadien wordt mijn hele buik eigenlijk hard. Ik heb over twee weken nog wel een afspraak bij de vroedvrouw, maar vraag het me wel wat af...

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 4 november 2020, 21:01

Hoi Jido en Sara,

Fijn te horen dat je je alweer wat beter voelt, Jido! Vanaf nu elke dag wat beter. Frustrerend dat al je moeite van thuis voor niets was als je dan op het werk amper bescherming genoot... hoe lang ben je nog thuis om uit te zieken?

Leuk he, Sara, zo een groeiend buikje! Ik vind dat ook echt heel mooi om naar te kijken. Ik snap wel je bezorgdheid over de omvang van je borsten. Heb je er last van aan je schouders? Ik heb nu enkel borstvoedingsbeha's. Die zijn wat te vergelijken met sportbh's, maar groeien wat met je borsten mee. Niet echt een vaste maat, behoorlijk elastisch. Wel grote boorden waarmee de bh omhoog wordt gehouden, dus het geeft wel veel steun. Misschien ook iets voor jou?

Zijn jullie al veel bijgekomen? Ik ben eerst 1,5kg afgevallen en ben nu +- 4kg bij tov mijn startgewicht (ben nu 23,5w ver). Heb geen flauw idee hoeveel dat ongeveer zou moeten zijn. Voor de zwangerschap was mijn BMI wel aan de lage kant, maar geen ondergewicht. De laatste 2 weken gaat het wel ineens merkbaar omhoog, maar volgens de zwangerschap + app zou de baby de komende 4 weken in gewicht verdubbelen, dus dat is vast normaal? Wil er iemand zijn ervaring delen?

Wat een winterjas betreft: Noppies heeft er die zowel tijdens zwangerschap als nadien met je kindje kunnen gedragen worden, maar wel erg duur. Geen idee van andere merken.

Tot hoors, dames! Take care en geniet van elk moment met jullie friemelend wondertje!! 🥰😍
❤ feb 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten