Uitgerekend maart 2021

Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 28 december 2020, 20:32

Sara1987 schreef:
28 december 2020, 19:37
Ik ben vandaag voor de 3de keer andere beha's gaan halen. Een paar uur diegene die ik op 20 weken heb gekocht dragen, was voldoende voor meer dan een dag rode striemen en pijn. Nu heb ik er 1 aan zonder beugel, in principe bedoeld voor mensen met een prothese. Maar oh wat een verademing...

Hebben jullie hier ook zo'n last van?

Groetjes Sara
Ik ben nu 21 weken en draag al sinds het begin van mijn zwangerschap een topje met rekker, mijn borsten waren veel te pijnlijk en kon geen bh meer verdragen Na 3 maanden draag ik nog steeds dezelfde terwijl mijn borsten al serieus groter geworden zijn

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 28 december 2020, 21:16

irisbloem schreef:
28 december 2020, 20:32
Ik ben nu 21 weken en draag al sinds het begin van mijn zwangerschap een topje met rekker, mijn borsten waren veel te pijnlijk en kon geen bh meer verdragen Na 3 maanden draag ik nog steeds dezelfde terwijl mijn borsten al serieus groter geworden zijn
Ik ben van een E-cup naar een G-cup gegaan. Ik heb tot nu met beugel gedragen omdat ik schrik had onvoldoende steun te hebben. Die ik nu gekocht heb, lijkt voldoende steun te geven. Mooi ziet ie er niet uit, maar met z'n extra brede schouderbandjes en ook voor op mijn rug wat extra stof, hoop ik toch een dag te kunnen werken zonder pijn.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Babske84 » 28 december 2020, 23:19

Sara1987 schreef:
28 december 2020, 19:37
Ik ben vandaag voor de 3de keer andere beha's gaan halen. Een paar uur diegene die ik op 20 weken heb gekocht dragen, was voldoende voor meer dan een dag rode striemen en pijn. Nu heb ik er 1 aan zonder beugel, in principe bedoeld voor mensen met een prothese. Maar oh wat een verademing...

Hebben jullie hier ook zo'n last van?

Groetjes Sara
Hey Sara,
Ik draag sinds deze week de Noppies voedingsbh Mesh. Zit heel comfortabel en oogt mooi 😊 winkelbediende heeft me goed geholpen en omtrek 1 maat groter gegeven. Zit nu in laatste haakjes dus kan nog wat vergroten de komende maanden. Hopelijk kan ik ze dragen tem de borstvoeding 🤞🏻
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door zoemers » 3 januari 2021, 17:12

Sara1987 schreef:
28 december 2020, 21:16
irisbloem schreef:
28 december 2020, 20:32
Ik ben nu 21 weken en draag al sinds het begin van mijn zwangerschap een topje met rekker, mijn borsten waren veel te pijnlijk en kon geen bh meer verdragen Na 3 maanden draag ik nog steeds dezelfde terwijl mijn borsten al serieus groter geworden zijn
Ik ben van een E-cup naar een G-cup gegaan. Ik heb tot nu met beugel gedragen omdat ik schrik had onvoldoende steun te hebben. Die ik nu gekocht heb, lijkt voldoende steun te geven. Mooi ziet ie er niet uit, maar met z'n extra brede schouderbandjes en ook voor op mijn rug wat extra stof, hoop ik toch een dag te kunnen werken zonder pijn.
Hey Sara1987, van welk merk is degene die je gekocht hebt? Ik ben intussen 27 weken ver en het begint toch krap te zitten 🙈 maar ik heb graag een bh met beugels (was E-cup voor de zwangerschap).
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 4 januari 2021, 18:05

zoemers schreef:
3 januari 2021, 17:12
Hey Sara1987, van welk merk is degene die je gekocht hebt? Ik ben intussen 27 weken ver en het begint toch krap te zitten 🙈 maar ik heb graag een bh met beugels (was E-cup voor de zwangerschap).
Diegene die ik nu heb, is van het merk Anita.

Ik heb lang met de bh's van hunkemoller goed geweest, maar die doen nu echt gewoon pijn. Ze komt nu hoog genoeg dat ze eigenlijk op de beugels zit te duwen en dat is verre van comfortabel. Deze van Anita heeft geen beugels, maar geeft toch voldoende steun.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door zoemers » 5 januari 2021, 18:24

Sara1987 schreef:
4 januari 2021, 18:05
zoemers schreef:
3 januari 2021, 17:12
Hey Sara1987, van welk merk is degene die je gekocht hebt? Ik ben intussen 27 weken ver en het begint toch krap te zitten 🙈 maar ik heb graag een bh met beugels (was E-cup voor de zwangerschap).
Diegene die ik nu heb, is van het merk Anita.

Ik heb lang met de bh's van hunkemoller goed geweest, maar die doen nu echt gewoon pijn. Ze komt nu hoog genoeg dat ze eigenlijk op de beugels zit te duwen en dat is verre van comfortabel. Deze van Anita heeft geen beugels, maar geeft toch voldoende steun.
Ah van Anita heb ik inderdaad al gelezen, misschien toch eens voor gaan kijken dit weekend!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 9 januari 2021, 16:53

Het voltijds werken in het wzc begint erg zwaar te wegen. Officieel ben ik als maatschappelijk werker puur een administratieve kracht en moet ik tot 37 weken werken. Maar met alle coronamaatregelen komt er een hoop extra werk op mijn schouders en het gewone werk wordt daar bovenop nog eens zwaarder. Sinds deze weelk slaap ik slecht - ik lig uren te piekeren. Wanneer ik eindelijk thuis kom, voel ik me schuldig omdat overwerken wil zeggen dat ik niet goed voor mezelf en de 'mini' zorg. Stop ik op tijd, dan voel ik me schuldig omdat ik het werk niet rond krijg. Ook afgelopen nacht uren liggen woelen en uiteindelijk al huilend in slaap gevallen.

Ik wil het volgende week nog bespreekbaar proberen te stellen, hoewel ik vrees dat het weinig zin heeft. Ik heb het al met mijn huisarts besproken en aangezien ze ook weet dat ik me niet aanstel, is ze bereid om me eerder thuis te schrijven.

Hopelijk is dat niet nodig maar zoals ik me nu voel begin ik voor het minste te huilen :cry:
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 11 januari 2021, 17:54

Sara1987 schreef:
9 januari 2021, 16:53
Het voltijds werken in het wzc begint erg zwaar te wegen. Officieel ben ik als maatschappelijk werker puur een administratieve kracht en moet ik tot 37 weken werken. Maar met alle coronamaatregelen komt er een hoop extra werk op mijn schouders en het gewone werk wordt daar bovenop nog eens zwaarder. Sinds deze weelk slaap ik slecht - ik lig uren te piekeren. Wanneer ik eindelijk thuis kom, voel ik me schuldig omdat overwerken wil zeggen dat ik niet goed voor mezelf en de 'mini' zorg. Stop ik op tijd, dan voel ik me schuldig omdat ik het werk niet rond krijg. Ook afgelopen nacht uren liggen woelen en uiteindelijk al huilend in slaap gevallen.

Ik wil het volgende week nog bespreekbaar proberen te stellen, hoewel ik vrees dat het weinig zin heeft. Ik heb het al met mijn huisarts besproken en aangezien ze ook weet dat ik me niet aanstel, is ze bereid om me eerder thuis te schrijven.

Hopelijk is dat niet nodig maar zoals ik me nu voel begin ik voor het minste te huilen :cry:
Met al die besmettingshaarden in woonzorgcentra vind ik het sowieso al beter voor jou om te stoppen met werken Ik begrijp dat ze jou in deze situatie niet willen missen maar de gezondheid van je kind gaat voor Nog veel moed en hopelijk kan de huisarts jou eerder thuis zetten

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 14 januari 2021, 9:47

Sara1987 schreef:
9 januari 2021, 16:53
Het voltijds werken in het wzc begint erg zwaar te wegen. Officieel ben ik als maatschappelijk werker puur een administratieve kracht en moet ik tot 37 weken werken. Maar met alle coronamaatregelen komt er een hoop extra werk op mijn schouders en het gewone werk wordt daar bovenop nog eens zwaarder. Sinds deze weelk slaap ik slecht - ik lig uren te piekeren. Wanneer ik eindelijk thuis kom, voel ik me schuldig omdat overwerken wil zeggen dat ik niet goed voor mezelf en de 'mini' zorg. Stop ik op tijd, dan voel ik me schuldig omdat ik het werk niet rond krijg. Ook afgelopen nacht uren liggen woelen en uiteindelijk al huilend in slaap gevallen.

Ik wil het volgende week nog bespreekbaar proberen te stellen, hoewel ik vrees dat het weinig zin heeft. Ik heb het al met mijn huisarts besproken en aangezien ze ook weet dat ik me niet aanstel, is ze bereid om me eerder thuis te schrijven.

Hopelijk is dat niet nodig maar zoals ik me nu voel begin ik voor het minste te huilen :cry:
Ik denk dat het belangrijk is om aan onszelf te denken in deze tijden. Zeker als je voelt dat het mentaal heel erg zwaar begint te worden zou ik op tijd aan de alarmbel trekken en de nodige rust nemen.
Het zal straks ook al heftig worden de eerste weken dat de baby er is, dus hoe sterker je staat (mentaal en fysiek) hoe beter. Zorg maar goed voor jezelf!!

Bij mij is het mentaal niet zo heel zwaar, of voel het toch zo niet aan, maar fysiek begint het wel door te wegen... 36 weken en heel veel last van harde buiken en oefenweëen sinds de laatste week. Zit ook al meer dan een week met een keelontsteking en een zware verkoudheid, waardoor het s nachts zeer moeilijk is om te slapen (lees: ademnood en droge kelen). Dan wordt je s morgens wakker en moet je er weer een dag tegenaan op het werk :roll:
Ik heb nu gisteren opnieuw een afspraak gemaakt bij de dokter, kan pas maandag gaan en denk ook om te vragen of ze me wil thuis schrijven. Van mijn eerste was ik oververmoeid aan de bevalling begonnen en geraakte er maar moeilijk weer bovenop achteraf. Toen heb ik gewerkt tot de donderdag en de zondagavond binnen moeten gaan om het in te leiden.
Wil dit geen tweede keer meer meemaken op die manier.
Ik wil het eigenlijk ook wel nog volhouden op het werk, maar als ik naar mijn verstand luister dan denk ik dat het best is om nu rust te nemen.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 14 januari 2021, 16:37

Ondertussen heb ik met de directie kunnen spreken en is er zicht op vervanging.

Mijn vervangster start 1/2/21, zodanig dat we twee weken samen kunnen werken. Dat geeft me ook al weer wat 'zicht op'.

Verder heeft de algemeen directeur me eigenlijk opgedragen om 'werk te laten liggen' en mijn grenzen te stellen. Collega's gaan de opdracht krijgen om extra taken omwille van de COVID-19 maatregelen van mij over te nemen.

En zelf heb ik beslist om volgende week en de week daarop een halve dag verlof in te plannen, zodanig dat ik extra rust heb.

Tegelijkertijd ben ik nog steeds moe en erg emotioneel. De vroedvrouw is vandaag geweest en heeft me aangeraden om er over na te denken om al voor de bevalling eens te gaan praten met een psycholoog. Ze heeft de indruk dat ik me (misschien nodeloos) zorgen maak voor een post-partumdepressie. Ik ken een psychologe, waar ik vroeger reeds mee in gesprek ben gegaan (naar aanleiding van mijn wens om BAM te worden) en ga haar alvast contacteren om te horen of ik op korte termijn bij haar terecht kan.

Ik zie in ieder geval, zeker nu ik weet dat ik mijn vervangster effectief ga kunnen opleiden, licht op het einde van de tunnel!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 20 januari 2021, 10:52

Hoi iedereen,

Gisteren had ik terug een baby-date met echo bij de gynaecoloog.

Alles is perfect in orde! Er is geen probleem meer te observeren met de niertjes (oef!) en mijn mini wordt nu geschat op 42cm en 2kg250. Gynaecoloog wou een mooie 3D echo maken van haar gezichtje, maar mevrouw heeft heel de tijd haar armpje ervoor gehouden. Vorige keer wou ze ook niet meewerken. Hij heeft echt heel hard zijn best gedaan, met wat gepor en geduw (en ik heb me ook even op mijn zij moeten draaien), maar ze wou echt niet. Vind dat niet zo erg, ik ga haar over 7 weken langs alle kanten kunnen beworderen :lol: .

Over 4 weken terug naar de gynaecoloog, dan heb ik alle gynaecologen van de groepspraktijk een keertje gehad.

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door zoemers » 23 januari 2021, 10:08

Sara1987 schreef:
20 januari 2021, 10:52
Hoi iedereen,

Gisteren had ik terug een baby-date met echo bij de gynaecoloog.

Alles is perfect in orde! Er is geen probleem meer te observeren met de niertjes (oef!) en mijn mini wordt nu geschat op 42cm en 2kg250. Gynaecoloog wou een mooie 3D echo maken van haar gezichtje, maar mevrouw heeft heel de tijd haar armpje ervoor gehouden. Vorige keer wou ze ook niet meewerken. Hij heeft echt heel hard zijn best gedaan, met wat gepor en geduw (en ik heb me ook even op mijn zij moeten draaien), maar ze wou echt niet. Vind dat niet zo erg, ik ga haar over 7 weken langs alle kanten kunnen beworderen :lol: .

Over 4 weken terug naar de gynaecoloog, dan heb ik alle gynaecologen van de groepspraktijk een keertje gehad.

Groetjes,

Sara
Oh zo spannend! Blij dat alles ok is!!!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door irisbloem » 23 januari 2021, 10:16

Sara1987 schreef:
20 januari 2021, 10:52
Hoi iedereen,

Gisteren had ik terug een baby-date met echo bij de gynaecoloog.

Alles is perfect in orde! Er is geen probleem meer te observeren met de niertjes (oef!) en mijn mini wordt nu geschat op 42cm en 2kg250. Gynaecoloog wou een mooie 3D echo maken van haar gezichtje, maar mevrouw heeft heel de tijd haar armpje ervoor gehouden. Vorige keer wou ze ook niet meewerken. Hij heeft echt heel hard zijn best gedaan, met wat gepor en geduw (en ik heb me ook even op mijn zij moeten draaien), maar ze wou echt niet. Vind dat niet zo erg, ik ga haar over 7 weken langs alle kanten kunnen beworderen :lol: .

Over 4 weken terug naar de gynaecoloog, dan heb ik alle gynaecologen van de groepspraktijk een keertje gehad.

Groetjes,

Sara
Heel blij voor jou dat de nieren in orde zijn 😊 ik ken dat, op mijn echo donderdag toonde ze meer haar rug dan wat anders, konden wel haar ruggengraat en ribben bewonderen 😄 ze was ook weer heel erg actief en haar gezichtje kreeg de gynaecoloog ook niet mooi in beeld, mede ook door de placenta die vooraan ligt We zagen een handje en even de beentjes maar haar schattige voeten zaten verstopt achter de placenta Ik moet wel nog zo'n 15 weken geduld hebben maar kijk er toch zo naar uit om haar in mijn armen te mogen nemen

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 7 februari 2021, 11:09

Gisterenochtend wat roosverlies dat overging in bruinverlies. Was wat opgelucht toen het stopte. Vroedvrouw had me gewaarschuwd dat ik misschien de slijmprop zou verliezen. Tegen de late namiddag heb ik inderdaad op het eerste zicht een deel verloren.

Nu is het afwachten wanneer Hasse beslist dat ze de wereld wil gaan verkennen. Ik kan zo nog weken rondlopen of morgen weeën krijgen. Vandaag 35+5 dus zou graag toch nog een week of 2 hebben voor ik effectief beval.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door mich75 » 7 februari 2021, 11:14

Spannend Sara, heb je al opening?

Ik hoop dat je inderdaad nog even zwanger mag rondlopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten