Uitgerekend maart 2021

Plaats reactie
Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 9 september 2020, 10:46

Wij hebben onze laatste echo gehad op 15,5 weken. 8 weken wachten ging ik waarschijnlijk niet aankunnen :lol:
Ik laat zeker iets weten hoe het verlopen is :wink:

Het is inderdaad een zalige periode nu. De meeste kwaaltjes achter de rug, weer meer energie en nog geen last van de buik die in de weg zit! Dit mag nog wel zo doorgaan tot het einde hoor :D
Ik heb wel de indruk, nu met een tweede, dat het wel veel sneller gaat. Bij ons dochter was ik op dit moment al bezig met het opmaken van de geboortekaartjes en nu moeten we nog beslissen hoe het er moet uitzien :)
Ofwel is het omdat we er nu wat rustiger mee omgaan en ook niet heel veel tijd over hebben :D

Hoe gaat het met de rest hier?
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Mitte » 9 september 2020, 11:13

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 9 september 2020, 11:16

Jido schreef:
9 september 2020, 10:46
Wij hebben onze laatste echo gehad op 15,5 weken. 8 weken wachten ging ik waarschijnlijk niet aankunnen :lol:
Ik laat zeker iets weten hoe het verlopen is :wink:

Het is inderdaad een zalige periode nu. De meeste kwaaltjes achter de rug, weer meer energie en nog geen last van de buik die in de weg zit! Dit mag nog wel zo doorgaan tot het einde hoor :D
Ik heb wel de indruk, nu met een tweede, dat het wel veel sneller gaat. Bij ons dochter was ik op dit moment al bezig met het opmaken van de geboortekaartjes en nu moeten we nog beslissen hoe het er moet uitzien :)
Ofwel is het omdat we er nu wat rustiger mee omgaan en ook niet heel veel tijd over hebben :D

Hoe gaat het met de rest hier?
8 weken lijkt me echt enorm lang... zou me ook niet lukken :lol:

Ik kan het wel begrijpen dat het toeleven naar de geboorte anders moet zijn als je al een kleintje hebt rondlopen. Er is afleiding en je hebt vast genoeg zorg om handen. Voor ons is het ons eerste kindje en dan tel je quasi per dag in plaats van per week :P. Ze mogen me alleszins vragen hoe ver ik ben en ik zal je week+dag kunnen zeggen. Als je er al een tijdje naar verlangd hebt, dan kan hij/zij er natuurlijk niet snel genoeg zijn he. Maar praktische dingen regelen zoals een kaartje, lijst, doop... daarvoor heb ik wel wat uitstelgedrag 🙈
❤ feb 2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 9 september 2020, 11:18

Mitte schreef:
9 september 2020, 11:13
Sara1987 schreef:
9 september 2020, 9:24
Langs huisarts geweest om de algemene bloedresultaten te bespreken: heeft het labo niet alles onderzocht wat nodig was... Ondertussen heeft ze het labo bijtesten laten uitvoeren (gelukkig geen nieuw staal moeten meegeven, dus alles is nu al beschikbaar): ijzer staat echt te laag, maar de waarden van de schildklierhormonen in het bloed staan nog goed. Het schildklierstimulerend hormoon staat wel wat hoog, dus vermoedelijk goede opvolging nodig. Maar al een opluchting dat het momenteel nog ok is, want dat is alles behalve goed om in je zwangerschap mee te maken.

Wou ze al even bellen, maar kreeg ze niet te pakken om te horen of ik nu best bij de multivitamines ook nog extra ijzer bijneem. In de multivitamines zit al 115% van de ADH, dus even afwachten wat ze artsen zeggen voordat ik nog iets bijneem (en het misschien gewoon door mijn lichaam spoelt omdat het maximum al in de multivitamines zit).
Hey Sara, ijzer spoelt niet door je lichaam, dat kan zich opstapelen zelfs als je teveel neemt en dat is niet goed. Dus zeker overleggen met een arts idd voor je extra neemt. Aan de andere kant is het niet omdat er 115% in dat supplement zit dat je dat ook allemaal opneemt, zoals Fie hierboven ook al zegt door dingen die je er misschien bij eet of drinkt. Goed nieuws idd van je schildklier, ik moet daar ook mee oppassen want mijn schildklier werkt sowieso al een beetje te traag dus ik neem ook niet-zwanger medicatie. Proficiat trouwens met je meisje 🙂. (ik heb vandaag het hartje gehoord trouwens)
Proficiat, Mitte! Zalig he, Dat hartje horen kloppen. Hoe ver ben je?
❤ feb 2021

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Mitte » 9 september 2020, 11:37

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 9 september 2020, 11:51

Mitte schreef:
9 september 2020, 11:37
Fie1992 schreef:
9 september 2020, 11:18
Proficiat, Mitte! Zalig he, Dat hartje horen kloppen. Hoe ver ben je?
Dankje! 6w5d, dus nog heel vroeg hé, maar naar vandaag had ik zoooveel spanning opgebouwd, ik denk dat de gynaecoloog het even spannend vond :lol:
Iedereen is ooit 6w5d ver! Het is inderdaad nog pril, maar je ukkie heeft al letterlijk van zich laten horen :D. Geweldig toch? Hopelijk ervaar je nu een gevoel van opluchting en kan je wat ontspannen!
Hoe lang moet je nu wachten op een volgende echo? Bij mij was dat 6w en dat leek zo eindeloos...
Ik wens je een probleemloze zwangerschap toe!
❤ feb 2021

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 9 september 2020, 17:53

Mitte schreef:
9 september 2020, 11:13
Sara1987 schreef:
9 september 2020, 9:24
Langs huisarts geweest om de algemene bloedresultaten te bespreken: heeft het labo niet alles onderzocht wat nodig was... Ondertussen heeft ze het labo bijtesten laten uitvoeren (gelukkig geen nieuw staal moeten meegeven, dus alles is nu al beschikbaar): ijzer staat echt te laag, maar de waarden van de schildklierhormonen in het bloed staan nog goed. Het schildklierstimulerend hormoon staat wel wat hoog, dus vermoedelijk goede opvolging nodig. Maar al een opluchting dat het momenteel nog ok is, want dat is alles behalve goed om in je zwangerschap mee te maken.

Wou ze al even bellen, maar kreeg ze niet te pakken om te horen of ik nu best bij de multivitamines ook nog extra ijzer bijneem. In de multivitamines zit al 115% van de ADH, dus even afwachten wat ze artsen zeggen voordat ik nog iets bijneem (en het misschien gewoon door mijn lichaam spoelt omdat het maximum al in de multivitamines zit).
Hey Sara, ijzer spoelt niet door je lichaam, dat kan zich opstapelen zelfs als je teveel neemt en dat is niet goed. Dus zeker overleggen met een arts idd voor je extra neemt. Aan de andere kant is het niet omdat er 115% in dat supplement zit dat je dat ook allemaal opneemt, zoals Fie hierboven ook al zegt door dingen die je er misschien bij eet of drinkt. Goed nieuws idd van je schildklier, ik moet daar ook mee oppassen want mijn schildklier werkt sowieso al een beetje te traag dus ik neem ook niet-zwanger medicatie. Proficiat trouwens met je meisje 🙂. (ik heb vandaag het hartje gehoord trouwens)
Ik heb met de gynaecologenpraktijk gebeld. Er moet nóg aanvullend onderzoek naar mijn schildklier gebeuren. Dat duurt dus een week (gatver). Mijn ijzerwaarden vinden ze nog best ok, maar ik mag wel ijzer bijnemen als ik wil. Tja, ik wacht liever niet af totdat de waarden nog verder dalen, dank u wel. Blijkt dat ik er een voorschrift voor nodig heb, maar dat moet ik maar aan mijn huisarts vragen, dat kan ik niet bij hen komen halen (werk dus op 5 min wandelen van hen).

Ik ga er nu voorlopig vanuit dat mijn schildklier nog ok is op dit ogenblik, omdat er nog genoeg T3 en T4 in mijn bloed zit, maar vind het wel niet zo tof om weer een week te moeten wachten.

Ik drink geen melk, maar eet wel 's morgens cornflakes omdat ik brood momenteel echt niet binnenkrijg op een nuchtere maag. Sinaasappelsap net zo goed een probleem. Ik neem mijn multivitamines 's morgens in. Zal polsen bij mijn huisarts of ik dat dan beter 's avonds neem. Dan zit er veel tijd tussen met mijn volgende inname van melk.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Mitte » 9 september 2020, 20:38

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 10 september 2020, 9:02

Mijn huisarts heeft iedere dag een bel halfuurtje (van 8u30 tot 9u) maar werkt niet op donderdag. Dus ik kan ze pas morgen bereiken. Ik heb eigenlijk al heel lang geen voorschriften voor iets nodig gehad, dus wist helemaal niet dat ik het elektronisch voorschrift niet op papier nodig heb. Nu ja, eigenlijk wel logisch, anders was het geen elektronisch voorschrift :lol: .

Ondertussen is het zichtbaar in Cozo dat ze de TPO nog gaan bepalen. Daaruit gaat dan blijken of ik antistoffen heb. Ik ga wel doorgeven aan mijn huisarts dat ze deze bepaling nog hebben bijgevraagd, dan weet ze het voor andere zwangere vrouwen waar ze de bloedresultaten van binnen krijgt. Iedere dag eerder dat de resultaten binnen zijn, lijkt mij een goed idee.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 10 september 2020, 11:48

Mijn excuses als dit een domme vraag is, maar welke problemen kan dit geven als je schildklier niet goed werkt en ijzer te laag staat?
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 10 september 2020, 11:51

Mitte schreef:
9 september 2020, 11:37
Fie1992 schreef:
9 september 2020, 11:18
Proficiat, Mitte! Zalig he, Dat hartje horen kloppen. Hoe ver ben je?
Dankje! 6w5d, dus nog heel vroeg hé, maar naar vandaag had ik zoooveel spanning opgebouwd, ik denk dat de gynaecoloog het even spannend vond :lol:
Proficiat Mitte! Je moet steeds ergens beginnen hé :D
De spanning herken ik wel. Had het nog heel erg tot mijn echo op 12 weken. Die van 16 weken heb ik veel ontspannender ervaren :)
Geniet ervan!!!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 10 september 2020, 12:32

Jido schreef:
10 september 2020, 11:48
Mijn excuses als dit een domme vraag is, maar welke problemen kan dit geven als je schildklier niet goed werkt en ijzer te laag staat?
IJzer heb je in grote hoeveelheden nodig tijdens je zwangerschap om voldoende rode bloedlichamen aan te maken (je bloedvolume stijgt sterk, je maakt immers een 'mini'- tweede bloedsomloop aan hé). Vermoedelijk heb je ijzer ook nog wel voor andere dingen nodig, maar dat is het eerste waar ik aan denk.

Als je schildklier niet goed werkt (te snel of te traag) dan heeft dit ook een invloed op de werking van de schildklier van de foetus. Daardoor kan die schildklier ook ontregeld raken. Mogelijke problemen buiten dat: te vroeg bevallen, late miskraam,... Eigenlijk is een ontregelde schildklier alles behalve goed nieuws. Langs de andere kant is mijn schildklier momenteel nog niet zodanig ontregeld dat de hormoonspiegels niet in orde zijn. Het is nu even afwachten op - nogmaals nieuwe resultaten - of ik effectief een onderliggende aandoening heb (en dus altijd opgevolgd ga moeten worden) of mijn schildklier gewoon door de zwangerschap 'de kluts' kwijt is.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 12 september 2020, 14:29

Ow, dat klinkt wel heel heftig allemaal :shock: ik had daar geen idee van.
Hopelijk zijn jouw resultaten goed en hoef je je geen zorgen meer te maken!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 15 september 2020, 10:59

Dag iedereen

Het is hier precies wat stilletjes de laatste dagen, iedereen terug aan het werk veronderstel ik :D
Ik ben vol ongeduld aan het aftellen naar volgende week, dan hebben we onze 20-weken echo. Dus controle van alle orgaantjes.
Ik weet dat ik er vertrouwen moet in hebben, maar ik ben toch weer wat onzeker. De kwaaltjes zijn zo goed als weg, ik voel me heel erg goed, buiten wat sneller buiten adem en misschien wat meer slaap nodig. Maar voor de rest heel gewoon... En dat maakt me toch wel wat onzeker :roll: Ben zo bang dat er iets niet in orde zou zijn. We zijn al zo lang bezig geweest en nu het eindelijk gelukt is, voel ik het niet echt zorgeloos aan...
Net na een echo ben ik helemaal gerust, maar nu is het toch alweer 3weken en half geleden en begint wat door te wegen.

Nog andere hier ook last van?

Groetjes
Jido
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 15 september 2020, 20:53

Jido schreef:
15 september 2020, 10:59
Dag iedereen

Het is hier precies wat stilletjes de laatste dagen, iedereen terug aan het werk veronderstel ik :D
Ik ben vol ongeduld aan het aftellen naar volgende week, dan hebben we onze 20-weken echo. Dus controle van alle orgaantjes.
Ik weet dat ik er vertrouwen moet in hebben, maar ik ben toch weer wat onzeker. De kwaaltjes zijn zo goed als weg, ik voel me heel erg goed, buiten wat sneller buiten adem en misschien wat meer slaap nodig. Maar voor de rest heel gewoon... En dat maakt me toch wel wat onzeker :roll: Ben zo bang dat er iets niet in orde zou zijn. We zijn al zo lang bezig geweest en nu het eindelijk gelukt is, voel ik het niet echt zorgeloos aan...
Net na een echo ben ik helemaal gerust, maar nu is het toch alweer 3weken en half geleden en begint wat door te wegen.

Nog andere hier ook last van?

Groetjes
Jido

Hoi Jido

Er staat een belangrijke echo voor de deur bij jou! Begrijpelijk dat je dan weer wat angstig wordt. Iedere keer opnieuw hoop je dan weer wat geruststelling te krijgen he! Je bent daar zeker niet alleen in. De eerste dagen na een goede echo loop je op wolkjes. Dat neemt dan stilletjesaan af naarmate de tijd vordert en de laatste week tot de volgende echo is gewoon slepen van dag tot dag! Probeer er toch ook wat van te genieten, want voor je het weet is die speciale 1-op-1 band met je kindje voorbij en zullen er veel mensen staan springen om je baby vast te houden!
Voel je al wat beweging?

Ik ben nu iets verder dan 16w en heb de laatste dagen het gevoel de baby te voelen. Voelt de ene keer aan als kriebels langs de binnenzijde van mijn buik en de andere keer alsof iemand een knikker weerkaatst. Eerst dacht ik dat ik er teveel achter zat te zoeken, maar het gevoel komt heel vaak terug en is heel goed te onderscheiden van krampen of lucht in de buik. Echt wel zalig om te voelen! Kan niet wachten tot mijn man het ook kan voelen langs buitenaf. Tot dan is het een beetje in stil te genieten van zijn/haar aanwezigheid!

Hou jullie goed dames!
Gr, Fie
❤ feb 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten