Uitgerekend maart 2021

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door mich75 » 31 augustus 2020, 9:04

Zelf ben ik veel te nieuwsgierig en te ongeduldig om het niet te weten. De eerste keer wou mijn man het niet weten en ik wel, dus ik wist het vanaf NIPT, heb het hier wel verteld en 1 of 2 weken voor de bevalling aan mijn vader, die zat in het buitenland en wou kleertjes kopen.

Ik had dan een enorm zware bevalling, mijn man moest meehelpen en door alles wat erbij kwam wist hij na de geboorte het geslacht nog niet. Hij is dan naar het kamertje gegaan waar onze dochter verzorgd werd en pas toen wist hij het.

Ik heb gemerkt dat mensen gewoon graag weten wat het wordt en daarom niet begrijpen dat je dat zelf niet wil. Of van die opmerkingen, je weet het wel maar je wil het niet zeggen.

Bij de tweeling wisten we via NIPT dat we minstens 1 zoontje zouden krijgen en hebben dan verteld dat we een zoontje kregen, niet dat het een tweeling was.

Dus de verrassing was compleet toen we aankondigden dat "de baby's" geboren waren, velen dachten dat mijn man een schrijffout had gemaakt :lol: :lol: :lol:

Charlotte1993
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 16:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Charlotte1993 » 31 augustus 2020, 16:13

Dag iedereen,
Ik vraag me af hoelang je moet wachten op de uitslag en waar of hoe we dit kunnen zien.
Ik kan al niet wachten op de uitslag.
Ik ben zeer angstig en hoop met de uitslag te weten ik wat meer rust kan vinden.
Ik lig er snachts zelfs wakker van :|

groetjes Charlotte

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 1 september 2020, 9:56

Charlotte1993 schreef:
31 augustus 2020, 16:13
Dag iedereen,
Ik vraag me af hoelang je moet wachten op de uitslag en waar of hoe we dit kunnen zien.
Ik kan al niet wachten op de uitslag.
Ik ben zeer angstig en hoop met de uitslag te weten ik wat meer rust kan vinden.
Ik lig er snachts zelfs wakker van :|

groetjes Charlotte
In de uitleg die ik op papier kreeg, staat 10 werkdagen. Mijn gynaecoloog heeft verteld dat ik na een week al eens kon gaan kijken op cozo.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Silkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 maart 2020, 22:58

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Silkie » 1 september 2020, 12:54

Charlotte1993 schreef:
31 augustus 2020, 16:13
Dag iedereen,
Ik vraag me af hoelang je moet wachten op de uitslag en waar of hoe we dit kunnen zien.
Ik kan al niet wachten op de uitslag.
Ik ben zeer angstig en hoop met de uitslag te weten ik wat meer rust kan vinden.
Ik lig er snachts zelfs wakker van :|

groetjes Charlotte
Ik heb na 7 kalenderdagen de uitslag gekregen via de App van het ziekenhuis. Natuurlijk elke dag meerdere malen gaan kijken...😂
Succes ermee.

Dikke knuffel.

Syl
2017: pilstop
2019: 3 x IUI
02/2020: 1.1. IVF verse tp (neg)
03/2020: 1.2. IVF cryo ▶️ dochter

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 1 september 2020, 13:37

Bij ons hadden ze ook gezegd binnen de 9 dagen en na 7 kalenderdagen kreeg ik een mail van het ziekenhuis waar de test gebeurde dat de resultaten binnen waren :)
Ik kreeg ook een papier mee met de link op waar ik het ergens terug kon vinden. Heb dan wel op voorhand eens moeten inloggen om mijn instellingen door te geven: mail krijgen bij nieuwe informatie via dit platform.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 7 september 2020, 8:58

Bedankt aan iedereen die zijn mening/verhaal wou delen i.v.m. het al dan niet ontdekken van het geslacht vóór de geboorte! Ook enkele handige tips, merci 😄.
Fijn te lezen dat jullie de spanning vooraf en de ontlading van het ontdekken bij de geboorte ook zo konden/kunnen appreciëren. Hoewel ik uiteraard zeer benieuwd ben, volg ik het cliché en duim ik ook vooral voor een gezond kindje! Jongen of meisje, beide welkom!

Eind deze week hebben we een nieuwe echo gepland staan, op +- 16 weken. Aftellen!!

Hoe gaat het ondertussen nog met jullie? Wie is er al bezig met het verzamelen van spulletjes? Wij kochten al wat grote dingen aan op het einde van de Solden. Er waren wel wat kortingen te vinden. Vanaf wanneer starten jullie met het aanleggen van een geboortelijst, als jullie dat willen natuurlijk?

Groetjes,
Fie
❤ feb 2021

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 7 september 2020, 9:25

Fie1992 schreef:
7 september 2020, 8:58
Hoe gaat het ondertussen nog met jullie? Wie is er al bezig met het verzamelen van spulletjes? Wij kochten al wat grote dingen aan op het einde van de Solden. Er waren wel wat kortingen te vinden. Vanaf wanneer starten jullie met het aanleggen van een geboortelijst, als jullie dat willen natuurlijk?

Groetjes,
Fie
Ik heb al een paar kleine dingetjes gekocht, eens mijn 12 weken echo achter de rug was. Nog geen grote zaken, maar heb ook al veel spullen gratis gekregen (badje, tummytub, verzorgingskussens, verzorgingstafel, box, relaxje, boxkleed, ...). Naar een babybedje moet ik niet op zoek, want mijn bedje van vroeger verhuist terug naar mij :wink: .

Ik denk dat ik nog veel meer spulletjes te verwachten heb, probeer zo veel mogelijk gratis te vinden. Dan is er meer budget voor bv. een erg degelijke autostoel en dergelijke. Daar heb ik er ook al wel van (gratis) gekregen, maar wil eigenlijk wel een draaibare, zodanig dat de baby makkelijk in en uit de auto gehaald kan worden.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 7 september 2020, 18:19

Resultaat van de NIPT is binnen: alles goed met het kindje en ik mag aan iedereen verkondigen dat ik een meisje te verwachten heb :lol: .

Een jongetje was ook héél welkom geweest, maar nu kan ik echt volop beginnen genieten.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 7 september 2020, 20:21

Sara1987 schreef:
7 september 2020, 18:19
Resultaat van de NIPT is binnen: alles goed met het kindje en ik mag aan iedereen verkondigen dat ik een meisje te verwachten heb :lol: .

Een jongetje was ook héél welkom geweest, maar nu kan ik echt volop beginnen genieten.
Proficiat met de komst van jouw dochtertje! Ben heel blij voor je dat de nipt ook prima in orde was. Vanaf nu echt genieten inderdaad.
Ga je het geslacht delen met je omgeving of blijft het een verrassing?
❤ feb 2021

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 7 september 2020, 22:02

Fie1992 schreef:
7 september 2020, 8:58
Bedankt aan iedereen die zijn mening/verhaal wou delen i.v.m. het al dan niet ontdekken van het geslacht vóór de geboorte! Ook enkele handige tips, merci 😄.
Fijn te lezen dat jullie de spanning vooraf en de ontlading van het ontdekken bij de geboorte ook zo konden/kunnen appreciëren. Hoewel ik uiteraard zeer benieuwd ben, volg ik het cliché en duim ik ook vooral voor een gezond kindje! Jongen of meisje, beide welkom!

Eind deze week hebben we een nieuwe echo gepland staan, op +- 16 weken. Aftellen!!

Hoe gaat het ondertussen nog met jullie? Wie is er al bezig met het verzamelen van spulletjes? Wij kochten al wat grote dingen aan op het einde van de Solden. Er waren wel wat kortingen te vinden. Vanaf wanneer starten jullie met het aanleggen van een geboortelijst, als jullie dat willen natuurlijk?

Groetjes,
Fie
Wij hebben ook weeral wat extra spullen aangekocht. Dingen die we bij de dochter niet hadden en wel gemist hadden of die gewoon aan vernieuwing toe waren. 😉 De rest houden we wel voor de geboortelijst inderdaad. Ik denk dat we er een maand of 3, 4 op voorhand zullen aan beginnen aan die lijst. Nu nog even kijken via welke winkel het best uitkomt voor ons 😊
Het is wel zalig nu dat we daar al aan mogen beginnen denken. De meest onzekere periode is achter de rug precies. Al zal ik pas helemaal gerust zijn als het in mijn armen ligt 😊 ook de 20-weken echo binnen een ruime 2 weken is nog spannend. Hopelijk daar ook alles goed qua orgaantjes enz!

Voor de rest toch wel genieten! ❤️
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Jido » 7 september 2020, 22:05

Sara1987 schreef:
7 september 2020, 18:19
Resultaat van de NIPT is binnen: alles goed met het kindje en ik mag aan iedereen verkondigen dat ik een meisje te verwachten heb :lol: .

Een jongetje was ook héél welkom geweest, maar nu kan ik echt volop beginnen genieten.
Super dat de resultaten goed waren!
En nu kan je inderdaad heel gericht beginnen shoppen 😍
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 8 september 2020, 8:52

Fie1992 schreef:
7 september 2020, 20:21
Sara1987 schreef:
7 september 2020, 18:19
Resultaat van de NIPT is binnen: alles goed met het kindje en ik mag aan iedereen verkondigen dat ik een meisje te verwachten heb :lol: .

Een jongetje was ook héél welkom geweest, maar nu kan ik echt volop beginnen genieten.
Proficiat met de komst van jouw dochtertje! Ben heel blij voor je dat de nipt ook prima in orde was. Vanaf nu echt genieten inderdaad.
Ga je het geslacht delen met je omgeving of blijft het een verrassing?
Heb gisteren iedereen al ingelicht :lol: . Enkel mijn grootouders nog niet, maar die wil ik op een ludieke manier op de hoogte brengen. Ik denk met een gepersonaliseerde mok (voor de liefste opa - van baby XX), want ze weten ook nog niet dat ik zwanger ben. Wou eerst het resultaat van de NIPT afwachten. Ze zijn beiden hoogbejaard en wou ze het verdriet besparen mocht het toch mis gelopen zijn.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Sara1987 » 9 september 2020, 9:24

Langs huisarts geweest om de algemene bloedresultaten te bespreken: heeft het labo niet alles onderzocht wat nodig was... Ondertussen heeft ze het labo bijtesten laten uitvoeren (gelukkig geen nieuw staal moeten meegeven, dus alles is nu al beschikbaar): ijzer staat echt te laag, maar de waarden van de schildklierhormonen in het bloed staan nog goed. Het schildklierstimulerend hormoon staat wel wat hoog, dus vermoedelijk goede opvolging nodig. Maar al een opluchting dat het momenteel nog ok is, want dat is alles behalve goed om in je zwangerschap mee te maken.

Wou ze al even bellen, maar kreeg ze niet te pakken om te horen of ik nu best bij de multivitamines ook nog extra ijzer bijneem. In de multivitamines zit al 115% van de ADH, dus even afwachten wat ze artsen zeggen voordat ik nog iets bijneem (en het misschien gewoon door mijn lichaam spoelt omdat het maximum al in de multivitamines zit).
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 9 september 2020, 10:06

Sara1987 schreef:
9 september 2020, 9:24
Langs huisarts geweest om de algemene bloedresultaten te bespreken: heeft het labo niet alles onderzocht wat nodig was... Ondertussen heeft ze het labo bijtesten laten uitvoeren (gelukkig geen nieuw staal moeten meegeven, dus alles is nu al beschikbaar): ijzer staat echt te laag, maar de waarden van de schildklierhormonen in het bloed staan nog goed. Het schildklierstimulerend hormoon staat wel wat hoog, dus vermoedelijk goede opvolging nodig. Maar al een opluchting dat het momenteel nog ok is, want dat is alles behalve goed om in je zwangerschap mee te maken.

Wou ze al even bellen, maar kreeg ze niet te pakken om te horen of ik nu best bij de multivitamines ook nog extra ijzer bijneem. In de multivitamines zit al 115% van de ADH, dus even afwachten wat ze artsen zeggen voordat ik nog iets bijneem (en het misschien gewoon door mijn lichaam spoelt omdat het maximum al in de multivitamines zit).

Iets dat je in afwachting alvast kan doen om de opname van ijzer te verbeteren is dit:
"Ijzer wordt het best door het lichaam opgenomen wanneer het gecombineerd wordt met voeding rijk aan vitamine C (bv. een sinaasappel), en wordt minder goed opgenomen in combinatie met koffie of thee. "
Ook inname met melkproducten vermindert de opname van ijzer, dus geen melk, yoghurt of kaas innemen als je je voedingssupplement neemt. Kleine dingen, maar kunnen alvast helpen. Er zijn echt heel veel vrouwen die extra ijzer moeten nemen tijdens de zwangerschap. Is best goed op te vangen. Enige nadeel: grotere kans op constipatie :(
❤ feb 2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Uitgerekend maart 2021

Bericht door Fie1992 » 9 september 2020, 10:08

Jido schreef:
7 september 2020, 22:02
Fie1992 schreef:
7 september 2020, 8:58
Bedankt aan iedereen die zijn mening/verhaal wou delen i.v.m. het al dan niet ontdekken van het geslacht vóór de geboorte! Ook enkele handige tips, merci 😄.
Fijn te lezen dat jullie de spanning vooraf en de ontlading van het ontdekken bij de geboorte ook zo konden/kunnen appreciëren. Hoewel ik uiteraard zeer benieuwd ben, volg ik het cliché en duim ik ook vooral voor een gezond kindje! Jongen of meisje, beide welkom!

Eind deze week hebben we een nieuwe echo gepland staan, op +- 16 weken. Aftellen!!

Hoe gaat het ondertussen nog met jullie? Wie is er al bezig met het verzamelen van spulletjes? Wij kochten al wat grote dingen aan op het einde van de Solden. Er waren wel wat kortingen te vinden. Vanaf wanneer starten jullie met het aanleggen van een geboortelijst, als jullie dat willen natuurlijk?

Groetjes,
Fie
Wij hebben ook weeral wat extra spullen aangekocht. Dingen die we bij de dochter niet hadden en wel gemist hadden of die gewoon aan vernieuwing toe waren. 😉 De rest houden we wel voor de geboortelijst inderdaad. Ik denk dat we er een maand of 3, 4 op voorhand zullen aan beginnen aan die lijst. Nu nog even kijken via welke winkel het best uitkomt voor ons 😊
Het is wel zalig nu dat we daar al aan mogen beginnen denken. De meest onzekere periode is achter de rug precies. Al zal ik pas helemaal gerust zijn als het in mijn armen ligt 😊 ook de 20-weken echo binnen een ruime 2 weken is nog spannend. Hopelijk daar ook alles goed qua orgaantjes enz!

Voor de rest toch wel genieten! ❤️
Het is inderdaad fijn om spulletjes te beginnen verzamelen! Dat maakt de komst van je kleintje toch wat echter en helpt ook tegen het eindeloze aftellen.
20-weken echo is inderdaad nog een spannend moment! Laat je eens weten hoe het verlopen is? Had jij ook een echo op 16 weken of direct wachten van week 12 tot week 20?

Geniet maar lekker verder! Het is een zalige periode, dat tweede trimester 😄
❤ feb 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten