Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 27 september 2020, 18:06

Is idd met de beentjes er bij. Lichaampje was 5.4cm ofzo. Sorry voor de verwarring :-).
Woensdag ben ik 12 weken en dan de nip test. Geen echo meer, omdat ik vrijdag al vroeger ging en dan op 13 weken terug. Beetje buiten de klassieke echo's maar ook blij dat ik eens extra kan gaan.

Irisbloem ik neem ook nog steeds folavit en moet wachten met omnibionta tot ik zeker niet meer misselijk ben want zou idd erg op maag en darmen smijten. Goed dat je kon langs gaan voor geruststelling. Hoe komt het dat je nog bloed hebt vanbinnen? Beweging helpt ook om beter naar toilet te kunnen gaan.

Het loopt bij iedereen wel vrij goed hé lees ik zo... mits de nodige kwaaltjes. We gaan vooruit hé dames.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 27 september 2020, 18:39

Mitte schreef:
27 september 2020, 15:59
irisbloem schreef:
27 september 2020, 13:31
Ik ben daarnet onverwachts naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Ik zat deze morgen met heel veel pijn, en heb er nu nog last van, en was ongerust. Het zou van mijn darmen komen in combinatie met toch want bandenpijn. Het probleem is dat ik nog bloed zitten heb dat eruit moet dus als ik pijn heb en verlies tegelijk weet ik niet zeker of er iets ergs aan de hand is. Gelukkig waren beiden oke. Ik ben vandaag 8 weken en 4 dagen en het ene was 1,96 cm en het andere 1,89 cm, blijkbaar dus wel volgens schema. Ik neem wel al een week omnibionta pro natal. Men heeft gezegd dat dit erg op maag en darmen kan werken en ze dit pas geven vanaf week 12. Het kan zijn dat dit de reden is van mijn erge darmklachten en ik moet er even mee stoppen. Iemand nog ervaringen op vlak van pijn en darmen?
Wat akelig!
Gelukkig kon je gerust gesteld worden.
Ik heb heel veel pijn gehad ongeveer de eerste 4w na mijn punctie maar sinds een paar weken is het beter. Ik denk dat dat kwam door nog vrij vocht in mijn buik. (Mijn gyn ook) Nu zijn “gewoon” mijn eierstokken nog altijd vergroot.
Constipatie en trage darmen is een heel gekend zwangerschapssymptoom. Utrogestan helpt daar ook nog een handje bij. Daarnaast moeten je darmen zich ook helemaal herschikken. Jouw baarmoeder groeit natuurlijk een beetje sneller met die 2 kleintjes aan boord!
Qua vitaminen neem ik vinalac. Tot nu toe geen last van eigenlijk...


@hoop88: dat is idd groot, misschien met de beentjes erbij? Want meestal meten ze de kruin-romplengte en die is rond 11w maar 4-5cm.
Ik neem Crinone, gelijkaardig aan utrogestan en dan nog 2 spuiten inprosub, het is precies allemaal wat teveel voor mijn darmen, en moet ze nog ruim 2 weken nemen Vandaag heb ik nu niets genomen van vitamine, ik neem aan dat dat geen kwaad kan, zal eens informeren voor wat anders, vinalac ken ik niet

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 27 september 2020, 18:43

Hoop88 schreef:
27 september 2020, 18:06
Is idd met de beentjes er bij. Lichaampje was 5.4cm ofzo. Sorry voor de verwarring :-).
Woensdag ben ik 12 weken en dan de nip test. Geen echo meer, omdat ik vrijdag al vroeger ging en dan op 13 weken terug. Beetje buiten de klassieke echo's maar ook blij dat ik eens extra kan gaan.

Irisbloem ik neem ook nog steeds folavit en moet wachten met omnibionta tot ik zeker niet meer misselijk ben want zou idd erg op maag en darmen smijten. Goed dat je kon langs gaan voor geruststelling. Hoe komt het dat je nog bloed hebt vanbinnen? Beweging helpt ook om beter naar toilet te kunnen gaan.

Het loopt bij iedereen wel vrij goed hé lees ik zo... mits de nodige kwaaltjes. We gaan vooruit hé dames.
Is wellicht nog van de innesteling, blijkbaar is dat niet zo abnormaal als je asaflow neemt Dus jij neemt geen extra vitamine nu? Ja beweging is goed maar door Dat bloed mag ik ook niet teveel bewegen

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 27 september 2020, 19:22

Hoop88 schreef:
27 september 2020, 18:06
Is idd met de beentjes er bij. Lichaampje was 5.4cm ofzo. Sorry voor de verwarring :-).
Woensdag ben ik 12 weken en dan de nip test. Geen echo meer, omdat ik vrijdag al vroeger ging en dan op 13 weken terug. Beetje buiten de klassieke echo's maar ook blij dat ik eens extra kan gaan.

Irisbloem ik neem ook nog steeds folavit en moet wachten met omnibionta tot ik zeker niet meer misselijk ben want zou idd erg op maag en darmen smijten. Goed dat je kon langs gaan voor geruststelling. Hoe komt het dat je nog bloed hebt vanbinnen? Beweging helpt ook om beter naar toilet te kunnen gaan.

Het loopt bij iedereen wel vrij goed hé lees ik zo... mits de nodige kwaaltjes. We gaan vooruit hé dames.
Ik heb morgen echo op 9w. Tis 2 weken geleden en ben toch blij dat ik nog ns kan gaan. Ik ga binnen 2 weken echo laten inboeken bij de vroedvrouw want anders is het bijna 4w wachten tot 12w echo...
Idd ik mag ook geen extra vitaminen nemen omdat dit veel te zwaar kan vallen op de maag en nog steeds veel maagpijn/misselijk. Ik hoop dat dit snel betert want weegt toch wel op de moraal. Vandaag wel grote wandeling gaan maken van 13km en dat deed wel deugd.
Hou jullie gezond dames!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 27 september 2020, 19:36

Ik neem idd enkel folavit tot 12 weken en misschien langer als de misselijkheid blijft... irisbloem. Asaflow heb ik nog nooit genomen.
Babske: tof dat je weer kan gaan! En groot gelijk van die extra echo... laat maar weten hoe het ging.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 27 september 2020, 19:57

Hou allemaal,
Ik laat me ook nig eens horen, mijn ewcuses voor de grote afwezigheid...

Hier gaat alles goed, ik heb eig nergens last van behalve vermoeidheid en af en toe pijnlijke borsten.
De vermoeidhied verlamt me wel echt. Ik hoop dat het snel stopt.
Hier nog 1,5 week tot de 12w echo. Dan is het alweer 4 weken geleden dus ik tel wel af.
De grote bezorgdheid die jullie hebben herken ik wel van mijn eerste zwangerschap maar ik zou jullie oo het hart willen drukken om toch ook te proberen genieten en je niet enkel zorgen te maken.
Ik heb echt niet genoten van mijn eerste zwangerschap en leefde echt van echo tot echo, steeds in de veronderstelling ‘er zal wel weer iets mis zijn. Het gaat ni goed zijn’. Achteraf heb ik daar enorm veel spijt van gehad, en probeer het nu dan ook wat van me af te zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan en jullie zullen nu wrs denken ‘stop toch met zeveren, ge kunt da ni van u afzetten’
Dacht ik nl ook gwn :) maar ik wilde het gwn maar even meegeven...

Ik heb ook met de doppler al eens geluisterd, heb de hartslag gevonden en gehoord gisteren, maar van bij de 1ste weet ik ook wel wat ik moet horen en waar ik best ga zoeken. Snap idd dat de angst die het niet meteen vinden van een hartslag met zich meebrengt. Wederom, bij de 1ste ook vaak gehad :)

Dikke knuffels allemaal, hou vol, geniet en proficiat aan de nieuwe joiners in het groepje!

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 27 september 2020, 20:16

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 27 september 2020, 20:25

Mitte schreef:
27 september 2020, 20:16
irisbloem schreef:
27 september 2020, 18:39


Ik neem Crinone, gelijkaardig aan utrogestan en dan nog 2 spuiten inprosub, het is precies allemaal wat teveel voor mijn darmen, en moet ze nog ruim 2 weken nemen Vandaag heb ik nu niets genomen van vitamine, ik neem aan dat dat geen kwaad kan, zal eens informeren voor wat anders, vinalac ken ik niet
Vinalac zijn ook zwsvitaminen. Er lagen gratis staaltjes bij de gynacoloog dus die heb ik eindelijk durven meenemen 🙂.



En @Babske: amai, ik heb al gans het weekend het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen gereden is.. zó moe. Ik denk in de week altijd "in het weekend ga ik eens wandelen" maar ik heb er gewoon echt geen puf voor. Spannend voor morgen, veel succes!

@mevrouwtjeongeduld: ik begrijp dat je dat zegt, maar ik denk dat iedereen daar zijn eigen weg wat in te gaan heeft. Doordat je het al een keer meegemaakt hebt, is het makkelijker om het los(ser) te laten, dat hoor ik van iedereen. Ik moet eerlijk zijn dat ik (niet persoonlijk bedoeld hé, maar in mijn omgeving zei iemand dat tegen mij) de kriebels krijg als iemand zegt dat ik "moet genieten". (helemaal als het iemand is die 2 keer vanzelf zwanger werd en geen idéé heeft) Alsof dat een knopje is dat je aan kan zetten. Tuurlijk ben ik blij dat ik zwanger ben. Én blijkbaar heel bezorgd en bang. Heel wat te verwerken ook. Ieder moet gewoon zijn eigen pad volgen 🙂.
Die persoon zei trouwens ook "dat het toch nog wel snel gegaan was" "want ze kende mensen waar het vier jaar bij geduurd had". Ik weet dus echt niet hoe ik op zo'n reacties moet reageren... :?
Ik begrijp zeker hoe je je voelt. Zeker omdzt ik mij ook zo voelde. Ik wilde het gwn maar even meegeven hoe ik mij er achteraf ook wel bij heb gevoeld.
En het is niet omdat ik nu zwanger ben van een tweede dat ik het kan los laten, maar wel omdat ik besef hoe ik mij na mijn eerste zwangerschap heb gevoeld en dit ongetwijfeld de laatste wordt. Ik wil niet na deze ook moeten denken verdorie had ik maar, vandaar...

En zoals ik zei wil ik het maar meegeven, voor de rest doet iedereen ermee wat em wilt :)

Ik denk dat ied die hier zit een moeilijk en lastig parcours achter de rug heeft. Ik had nu de chance van na de eerste tp gelijk zwznger te zijn, maar dat beemt niet weg dat ik mij niet perfect kan plaatsen in de radeloosheid die anderen voelen

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 27 september 2020, 20:34

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 27 september 2020, 21:08

Hoi iedereen!

Wij hebben morgen onze eerste echo (eindelijk!). Mijn vriend en ik zijn beide enorm zenuwachtig. Bij de vorige zwangerschap kregen we vanaf de eerste echo al geen goed nieuws en was er enorm veel onzekerheid over de zwangerschap en dat laat zijn sporen na. Met nu zwanger te zijn komt dat ook allemaal weer naar boven.
We hopen om morgen een goede echo te hebben met een mooi kloppend hartje zodat we die periode stilletjes aan ook wat achter ons kunnen laten..

Verder (gelukkig) nog steeds weinig last van kwaaltjes buiten veel plassen, af en toe pijnlijke borsten en enorm moe zijn. Lig bijna elke avond om 21u in mijn bed en ‘s morgens nog steeds moe (wordt wel elke nacht wakker om te plassen). Deze namiddag ook een paar uurtjes geslapen en nu zou ik alweer kunnen slapen. Maar dat nemen we er met plezier bij. 😉
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 27 september 2020, 21:57

Mitte schreef:
27 september 2020, 20:34
Oh maar van jou stoort het me totaal niet dat je dat zegt, net omdat ik idd weet dat je er ervaring mee hebt en weet hoe het voelt! Sorry, mijn berichtje kwam denk ik wat verkeerd over en het haalde die reactie die ik onlangs kreeg naar boven. Terwijl het eigenlijk geen eerlijke vergelijking is.
Sorry dat ik zo’n stomme reactie gaf
Moet je echt geen sorry voor zeggen. Het is gwn k*t geweest voor ieder op zijn eigen manier he, en iedereen gaat er mee hoe dat het vest voor haar past. Ik wilde enkel mijn eigen ervaring delen omdat ik idd ook enkel maar te horen kreeg van ‘het is zo snel voorbij, ge moet ervan genieten’ terwijl ik ook gwn het gevoel had dat werkelijk niemand in mijn omgeving begreep hoe ik me voelde.
Op dat moment had ik daar echt geen boodschap aan omdat de angst om dat kind te verliezen me zodanig verlamde dat dat het enige was waar ik mee bezig was.

En op zo’n reacties zou ik ofwel niet reageren ofwel (als je er veel moeite wil insteken) uitleggen vanuit hoe jij het aanvoelt. Maar dat hangt er maar vanaf wat je relatie is met die persoon en hoeveel energie je nog overhebt. Want alles moet nu naar jezelf, je hoofd en je kleintje gaan ;)
Dikke kus

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 27 september 2020, 21:58

YDV schreef:
27 september 2020, 21:08
Hoi iedereen!

Wij hebben morgen onze eerste echo (eindelijk!). Mijn vriend en ik zijn beide enorm zenuwachtig. Bij de vorige zwangerschap kregen we vanaf de eerste echo al geen goed nieuws en was er enorm veel onzekerheid over de zwangerschap en dat laat zijn sporen na. Met nu zwanger te zijn komt dat ook allemaal weer naar boven.
We hopen om morgen een goede echo te hebben met een mooi kloppend hartje zodat we die periode stilletjes aan ook wat achter ons kunnen laten..

Verder (gelukkig) nog steeds weinig last van kwaaltjes buiten veel plassen, af en toe pijnlijke borsten en enorm moe zijn. Lig bijna elke avond om 21u in mijn bed en ‘s morgens nog steeds moe (wordt wel elke nacht wakker om te plassen). Deze namiddag ook een paar uurtjes geslapen en nu zou ik alweer kunnen slapen. Maar dat nemen we er met plezier bij. 😉
Suuuuuper veel succes morgen! Ik ga ontzettend duimen dat alles goed gaat. Hopelijk is het al in de ochtend dat je niet nog de hele dag moet tanden bijten.

Als ik me niet vergis hadden ze er bij jou ook 2 terug geplaatst, nee? (Sorry als ik me vergis) dat is dan DUBBEL spannend :)

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 28 september 2020, 7:55

mevrouwtjeongeduld schreef:
27 september 2020, 21:58
Suuuuuper veel succes morgen! Ik ga ontzettend duimen dat alles goed gaat. Hopelijk is het al in de ochtend dat je niet nog de hele dag moet tanden bijten.

Als ik me niet vergis hadden ze er bij jou ook 2 terug geplaatst, nee? (Sorry als ik me vergis) dat is dan DUBBEL spannend :)
Bedankt! Mogen gelukkig al in de voormiddag gaan. Nog eventjes aftellen en dan is het zover!
Er zijn idd 2 embryo’s teruggeplaatst dus dat is wel spannend om te weten te komen of er 1 of 2 zijn blijven plakken.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 28 september 2020, 10:04

mevrouwtjeongeduld schreef:
27 september 2020, 19:57
Hou allemaal,
Ik laat me ook nig eens horen, mijn ewcuses voor de grote afwezigheid...

Hier gaat alles goed, ik heb eig nergens last van behalve vermoeidheid en af en toe pijnlijke borsten.
De vermoeidhied verlamt me wel echt. Ik hoop dat het snel stopt.
Hier nog 1,5 week tot de 12w echo. Dan is het alweer 4 weken geleden dus ik tel wel af.
De grote bezorgdheid die jullie hebben herken ik wel van mijn eerste zwangerschap maar ik zou jullie oo het hart willen drukken om toch ook te proberen genieten en je niet enkel zorgen te maken.
Ik heb echt niet genoten van mijn eerste zwangerschap en leefde echt van echo tot echo, steeds in de veronderstelling ‘er zal wel weer iets mis zijn. Het gaat ni goed zijn’. Achteraf heb ik daar enorm veel spijt van gehad, en probeer het nu dan ook wat van me af te zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan en jullie zullen nu wrs denken ‘stop toch met zeveren, ge kunt da ni van u afzetten’
Dacht ik nl ook gwn :) maar ik wilde het gwn maar even meegeven...

Ik heb ook met de doppler al eens geluisterd, heb de hartslag gevonden en gehoord gisteren, maar van bij de 1ste weet ik ook wel wat ik moet horen en waar ik best ga zoeken. Snap idd dat de angst die het niet meteen vinden van een hartslag met zich meebrengt. Wederom, bij de 1ste ook vaak gehad :)

Dikke knuffels allemaal, hou vol, geniet en proficiat aan de nieuwe joiners in het groepje!
Ik ben bijna 9 weken en ik twijfel eraan om binnenkort ook zo'n doppler te kopen want ik moet 2 verschillende hartslagen vinden, of hoor je dat door elkaar?
Ik hoor van mensen zonder medisch traject en voorgeschiedenis van miskramen dat ze ook vaak ongerust zijn tot 12 weken. Van mij afzetten kan ik toch ook niet zeker nu ik nog volop medicatie moet nemen, een hele lijst die ik niet mag vergeten, dat maakt dat je er toch erg bewust mee bezig blijft. Ik geniet wel van het kijken naar de echofoto's en mijn filmpjes met de hartslagen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 28 september 2020, 10:08

YDV schreef:
27 september 2020, 21:08
Hoi iedereen!

Wij hebben morgen onze eerste echo (eindelijk!). Mijn vriend en ik zijn beide enorm zenuwachtig. Bij de vorige zwangerschap kregen we vanaf de eerste echo al geen goed nieuws en was er enorm veel onzekerheid over de zwangerschap en dat laat zijn sporen na. Met nu zwanger te zijn komt dat ook allemaal weer naar boven.
We hopen om morgen een goede echo te hebben met een mooi kloppend hartje zodat we die periode stilletjes aan ook wat achter ons kunnen laten..

Verder (gelukkig) nog steeds weinig last van kwaaltjes buiten veel plassen, af en toe pijnlijke borsten en enorm moe zijn. Lig bijna elke avond om 21u in mijn bed en ‘s morgens nog steeds moe (wordt wel elke nacht wakker om te plassen). Deze namiddag ook een paar uurtjes geslapen en nu zou ik alweer kunnen slapen. Maar dat nemen we er met plezier bij. 😉
Ik duim voor een goede echo vandaag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten