Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 3 augustus 2021, 20:40

De laatste maand vind Emma het niet leuk meer om op haar buik te liggen Ze begint altijd te wenen met als gevolg dat we haar niet meer dagelijks haar nekspieroefeningen laten doen terwijl dit toch belangrijk is We hebben ze al eens eerst op haar zij gelegd maar ook dat vindt ze niet leuk Ze doet wel mooi haar hoofdje omhoog en begint haar knieen op te trekken Gisteren schoof ze zelfs al wat vooruit maar ze weent constant terwijl ze bezig is Iemand tips om het voor haar leuker te maken?

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door malu » 3 augustus 2021, 21:02

Irisbloem, helemaal niet leuk om haar op die manier 'te dwingen' op haar buik te liggen.
Wat bij onze oudste dochter hielp, was een handdoek oprollen en die onder haar oksels leggen. Hierdoor lag haar hoofdje iets hoger en kon ze meer zien.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 3 augustus 2021, 21:57

Bedankt we gaan dat morgen eens proberen 😊

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 5 augustus 2021, 10:52

Hier eentje dat gisteren overdag bijna niet geslapen heeft. Ze draait al even op haar buik op haar speellat en gisteren deed ze dus niets anders dan dat in haar box te doen 😉.

Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen want had daar ook schrik voor.

Ineens valt ook mijn frank dat het onze laatste maand samen thuis is. 1 september terug gaan werken, het gaat toch moeilijk zijn...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 5 augustus 2021, 11:35

irisbloem schreef:
3 augustus 2021, 20:40
De laatste maand vind Emma het niet leuk meer om op haar buik te liggen Ze begint altijd te wenen met als gevolg dat we haar niet meer dagelijks haar nekspieroefeningen laten doen terwijl dit toch belangrijk is We hebben ze al eens eerst op haar zij gelegd maar ook dat vindt ze niet leuk Ze doet wel mooi haar hoofdje omhoog en begint haar knieen op te trekken Gisteren schoof ze zelfs al wat vooruit maar ze weent constant terwijl ze bezig is Iemand tips om het voor haar leuker te maken?
Dat probleem herken ik. Ze sliep vroeger af en toe op haar buikje in het park (onder toezicht!) omdat het beter was voor de krampjes. Als ik ze nu op haar buik leg, weet ze dat het voor tummy time is en begint ze ook te wenen. Ik ga er soms voor liggen of neem een speeltje om ze wat te laten kijken maar het is moeilijk om haar hoofdje op te heffen. Als ze op mn arm zit daarentegen, duwt ze zich wel af en houdt ze haar hoofdje al goed stevig recht. Zouden dit andere nekspieren zijn 🤷🏽‍♀️😂

De laatste 3 weken eet ze heel slecht. Ze doet er soms 45 min over om een fles leeg te krijgen. Ze kijkt meer rond dan dat ze eet. Zelfs met haar gezicht nr een witte muur, zit ze nog te lachen. Schattig maar ik denk niet dat ze er in de creche zoveel tijd in gaan stoppen als mevrouwtje eet ik 7x. Vroeger slokte ze een fles binnen in minder dan 5min maar die tijd is gepasseerd. Ze blijft al geruime tijd hangen op 150ml, snachts 120ml terwijl ze eigenlijk naar 180 mag gaan.

We zijn nog een weekje in Slovenie en nog een weekje te gaan. 1150km rijden met een baby van 3m was pittig maar tis gelukt. Vaak gestopt en ze deed vooral hazenslaapjes….tussenin met veel speelgoed zitten rammelen, boekjes bekijken en zingen. Ze kan nog niet zelf spelen/grijpen dus het is wel intensief maar ze is het aant leren merk ik. De laatste dagen grijpt ze haar slabje vast en eet ze niets liever dan haar handjes 😀

Eergisteren een hele dag gaan wandelen, 13km in de sloveense bergen (prachtige natuur!!) en ze heeft super goed geslapen in de draagzak.

Ik merk wel dat ze last heeft van de nieuwe omgeving. In het eerste huisje was het moeilijk om in te slapen en nu zitten we in het tweede huisje (andere regio) en ook weer last en veeeeel om te zien. Hoe klein ze ook zijn, ze weten maar al te goed dat ze niet thuis zijn.

Ik moet ook 1/9 terug werken en Juliette gaat dan naar de creche. Het zal aanpassen worden want ik ben er nu echt constant mee bezig, ik ben haar persoonlijke entertainer 😂😂
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 6 augustus 2021, 16:39

Intussen zit de eerste week creche/werk erop!

Otis gaat nu volle dagen naar de creche (behalve dinsdag dan gaat hij naar mijn mama). Het moeilijkste vind ik dat ik hem pas kan gaan ophalen rond kwart voor 6, en dan is heeft hij nog net genoeg energie om 1 keer aan de borst te drinken en dan in slaap te vallen voor de nacht. Dus ‘s ochtends en ‘s avonds zie ik hel in totaal misschien 1,5 uur ofzo….

Hij doet het blijkbaar wel goed. Op de hele dag drinkt hij daar 2 flesjes van 120 ml… ik geef er standaard 3 mee voor moest hij meer honger hebben, maar er komt altijd 1 flesje vol mee terug. Dat drinken haalt hij ‘s nachts in. Hij wil gemiddeld zo’n 4 keer drinken per nacht. Ze proberen hem op de creche meer te doen drinken maar dan brult hij blijkbaar het kot bijeen.

Ik ga hem trouwens afzetten rond 8 u, en ophalen rond kwart voor 6, en hij is altijd het laatste kindje in de creche. Hoe hebben die andere ouders tijd om hun kinderen zo vroeg te gaan halen seg??? Ik vind het wel zielig want hij is het kleinste kindje, en zit er precies ook het langste….

Ik was ook doodop deze week, ben ook vaak rond halfnegen al gaan slapen.

Had ik trouwens al geschreven dat ik een reus heb?
Op 4 maanden 67,5 cm en 7,5 kg….
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 7 augustus 2021, 14:18

Emma drinkt ook trager omdat ze rond kijkt en soms bestudeert ze liever haar fles dan het laatste ervan uit te drinken Ik vind het wel leuk dat ze de fles zelf wil vasthouden Ze drinkt 6 keer 120 per dag, eerste rond 8u s morgens en laatste om 23u s avonds S nachts drinkt ze al diverse weken niets meer Bij de laatste voeding moeten we ze tegenwoordig uit een diepe slaap halen en is ze erg moe om te drinken vandaar dat we binnenkort gaan proberen naar 5 voedingen te gaan We mochten nu al proberen van de kinderarts maar ik vrees dat ze nog geen flesjes van 140 aan zal kunnen en ze dan tekort zou hebben Ze is 15 weken en woog enkele dagen geleden 4160 gram Voor jullie niet veel maar wel voor ons want ze komt van 1832 gram

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 13 augustus 2021, 18:40

@ zoemers: dan is de mijne ook een reus :lol: hij is volgende week 4 maanden. 67 cm en 2 weken geleden 6kg840. Blij dat de crèche meevalt! En laat je niet opjagen dat jouw kindje het langst moet blijven... er moet iemand de laatste zijn :wink:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 13 augustus 2021, 21:31

Hasse is gisteren nog een keertje gewogen en gemeten. Ze is 65.3cm lang en weegt net geen 6kg. Ze doet het op motorisch vlak erg goed. Dit weekend start ik met groentepapjes.

Ondertussen weet ik ook dat ik naar een beter betaalde functie terug ga keren op mijn werk 8) .
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 13 augustus 2021, 22:12

Hey iedereen!

Ik volgde nog mee, maar geraak nog moeilijk aan mijn computer om reactie te plaatsen. Typen op gsm vind ik toch zo moeilijk, zeker tijdens het bv geven. ;)

Even jullie mening, nog 7 weken voor ik terug ga werken. Vanaf wanneer zou ik best beginnen overschakelen op flesvoeding? Ik zou graag afgebouwd zijn voor ik ga werken. En hoe hebben jullie dat aangepakt? Blijkbaar toch rekening houden met problemen zoals KMA?
Momenteel drinkt Aiko redelijk goed. Huilmomentjes heeft ze praktisch dagelijks vanaf 16u. Dan moet ze constant getroost worden tot ze gaat slapen. Dus, geen krampjes of reflux denk ik.

@irisbloem. Ik zou het ook niet over mn hart krijgen haar te "dwingen". Als ze begint te huilen op haar buikje, draai ik haar snel terug :). Maar zoals bij Babske begint Aiko al mooi rechtop te zitten als ik enkel haar twee handjes vasthoud terwijl ze op mn schoot zit.
Schattig, Babske, dat ze lachend naar de witte muur kijkt :lol:

We hebben er ook een weekend naar de Ardennen op zitten en 9 dagen Vogezen. De autorit vond ik toch wel het spannendste, maar al bij al goed verlopen.

@Zoemer. Zotjes, eerste weken creche/werk! Klinkt niet makkelijk, hem 1.5u per dag te zien.
Was het al voor de creche dat hij 4x/nacht wilde drinken? Of is dat gestart met naar de creche te gaan?
Ikzelf zal minder gaan werken (28.5u/week), gespreid over de 5 dagen. Daardoor werk ik dagelijks van 9u tot 15u30 en zal ik haar tegen 16u kunnen ophalen.
o ja hoor Hoop en Zoemers, reusjes vergeleken met ons 60 cm kleine meid van 5.6kg, vandaag trouwens ook al 4 maand :)

Eergisteren en gisteren al eens een proefhapje gegeven, courgette. Eerste dag had ze enorm veel plezier tijdens het proeven. Gisteren waren het traantjes alom. Morgen probeer ik nog eens met worteltjes. Als het haar niet bevalt, wacht ik nog even en zou mss eerst overschakelen naar flesvoeding ipv eerst de groentepapjes te proberen.
Veel succes, Sara! :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 14 augustus 2021, 9:42

Ik heb een schema gekregen van de vroedvrouw om borstvoeding af te bouwen Ik moest zeker 2 dagen tussen laten alvorens ik nog een voeding verving door flesje maar het mochten er ook meer zijn Elke week gaf ik 1 borstvoeding minder en ben op gemak afgebouwd op anderhalve maand Het moeilijkste vond ik die laatste borstvoeding te stoppen Ik had nog melk maar niet meer voldoende voor haar Ik heb 1 keer nog wat afgekolfd omdat ik teveel last had van stuwing Nu heb ik al een klein weekje geen stuwing meer Ik ben al 2,5 maand deeltijds aan het werk en daarom moest ik vroeger stoppen, het lukte niet om te combineren voor mij noch praktisch nog fysiek

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door malu » 14 augustus 2021, 22:15

Hallo,

IVM het afbouwen van de borstvoeding: deze tips kreeg ik van de vroedvrouw:
- gemakkelijkste is om eerst de voeding in de voormiddag te stoppen. (de eerste na de ochtendvoeding)
- 2 tal dagen wachten, tot je geen last meer hebt van stuwing, alvorens de volgende voeding te stoppen
- bij de volgende voeding die je afbouwt best alternerend. Bv - flesje - bv - flesje - bv - bv

Wanneer je best begint af te bouwen is ook afhankelijk van hoeveel bv je nog wilt geven tegen dat je start met werken. Helemaal niets meer of nog de voedingen dat je thuis bent.
Veel succes ermee!

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 15 augustus 2021, 0:01

SilentHeyoka schreef:
13 augustus 2021, 22:12
Hey iedereen!

Ik volgde nog mee, maar geraak nog moeilijk aan mijn computer om reactie te plaatsen. Typen op gsm vind ik toch zo moeilijk, zeker tijdens het bv geven. ;)

Even jullie mening, nog 7 weken voor ik terug ga werken. Vanaf wanneer zou ik best beginnen overschakelen op flesvoeding? Ik zou graag afgebouwd zijn voor ik ga werken. En hoe hebben jullie dat aangepakt? Blijkbaar toch rekening houden met problemen zoals KMA?
Momenteel drinkt Aiko redelijk goed. Huilmomentjes heeft ze praktisch dagelijks vanaf 16u. Dan moet ze constant getroost worden tot ze gaat slapen. Dus, geen krampjes of reflux denk ik.

@irisbloem. Ik zou het ook niet over mn hart krijgen haar te "dwingen". Als ze begint te huilen op haar buikje, draai ik haar snel terug :). Maar zoals bij Babske begint Aiko al mooi rechtop te zitten als ik enkel haar twee handjes vasthoud terwijl ze op mn schoot zit.
Schattig, Babske, dat ze lachend naar de witte muur kijkt :lol:

We hebben er ook een weekend naar de Ardennen op zitten en 9 dagen Vogezen. De autorit vond ik toch wel het spannendste, maar al bij al goed verlopen.

@Zoemer. Zotjes, eerste weken creche/werk! Klinkt niet makkelijk, hem 1.5u per dag te zien.
Was het al voor de creche dat hij 4x/nacht wilde drinken? Of is dat gestart met naar de creche te gaan?
Ikzelf zal minder gaan werken (28.5u/week), gespreid over de 5 dagen. Daardoor werk ik dagelijks van 9u tot 15u30 en zal ik haar tegen 16u kunnen ophalen.
o ja hoor Hoop en Zoemers, reusjes vergeleken met ons 60 cm kleine meid van 5.6kg, vandaag trouwens ook al 4 maand :)

Eergisteren en gisteren al eens een proefhapje gegeven, courgette. Eerste dag had ze enorm veel plezier tijdens het proeven. Gisteren waren het traantjes alom. Morgen probeer ik nog eens met worteltjes. Als het haar niet bevalt, wacht ik nog even en zou mss eerst overschakelen naar flesvoeding ipv eerst de groentepapjes te proberen.
Veel succes, Sara! :)
Ik kan niet meespreken over live voeden afbouwen maar ik ben al afgebouwd naar 3 kolfbeurten. Wil je volledig afbouwen of combineren? Je kan nl perfect flesvoeding geven wanneer je niet samen bent en live voeden wanneer wel. Ik ben erg gevoelig aan borstontstekingen en heb bijna iedere keer een week gedaan over het verminderen naar een kolfbeurt. Ik ga overigens gebruik maken van het betaald kolfrecht.

Heeft ze nu last van KMA? Maw eet jij nu koemelkeiwitvrij? Anders zou ik er niet direct ongerust over zijn...

Ik start een maand eerder dan aangeraden door o.a. la leche league en mijn lactatiekundige. Ik wil absoluut zelf kunnen starten... Kennelijk zijn er 3 signalen die je kan observeren en die wijzen op het klaar zijn voor vaste voeding: zitten met slechts beetje steun van bv een kussen, kauwen en het verplaatsen van de kokhalsreflex naar het begin van de mond. Ik heb het lauwen nog niet kunnen testen, had geen stoommandje in huis.

Het vreemd kennen is hier gelukkig veel beter! Oef, ik kan me anders niet voorstellen dat ik haar achter moet laten! Ik ben helaas wel lang weg. Ik moet in de verkeerde richting rijden - en ben dus per dag 1u langer onderweg van en naar de opvang...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 15 augustus 2021, 9:46

@zoemers, slaapt Otis in de creche ook nog in zn inbakerslaapzakje? Ik ben nu na bijna 4 maanden Juliette aan het leren slapen met armpjes vrij. Wat een ramp! Ze ligt nu in mn armen te slapen want in bedje schoot ze altijd wakker door ene vrije armpje. Ik heb de inbakerslaapzak gekocht waarbij je de mouwtjes 1 voor 1 kan afritsen en er is dus 1 armpje vrij en 1 nog ingebakerd maar ze weet niet wat ze moet doen met vrije armpje. Tis nodig dat ze het leert want ze begint stilaan te rollen en dan moet je cold turkey stoppen he.
Ik denk dat het normaal is, als alleenstaande mama dat je zoontje zo lang in de creche is. Ik vrees dat ik hetzelfde ga voorhebben vanaf september. Ik kan wel 2 dagen thuis werken en svrijdags gaat ze ni naar de creche. De ene week is zr bij mn mama en de andere week ben ik thuis (90% regime). Dus hopelijk kan ik ze later brengen en vroeger halen, de dagen dat ik thuiswerk. Desnoods neem ik geen middagpauze 😂 de creche is op 10min wandelen of 3min met de auto dus heeeeel dichtbij 😀

K heb alvast tutjes gekocht met haar naam op en ook de stickertjes voor alles te labelen zijn aangekomen. De site “be happy me” is een aanrader voor gepersonaliseerde stuff voor de creche. Ook bibs tutjes enz die je kan laten graveren.

Ik ga ook stilaan beginnen met de patatjes want ze drinkt te weinig melk waardoor ze snachts nog 2x drinkt. Ik denk dat ze met patatjes een meer gevuld maagje gaat hebben dus dindsdag ns bespreken met de dokter.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 15 augustus 2021, 13:08

@SilentHeyoka, ik heb het afbouwschema van K&G gevolgd voor het afbouwen van de bv. Ik heb er ook wel mijn tijd voor genomen. Toch zeker 1 à 2 weken tussen elke stap. Laatste voeding die is weggevallen was de ochtendvoeding. Was net voor hij 1e maal naar de crèche ging voor zijn wendagje. Was een goede moment omdat we dan toch een andere routine moesten vinden. Heb daarna wel een paar keer extra een warme douche genomen. Hielp om de harde plekken uit mijn borsten te masseren. Nog even laten drinken (als dessertje bvb) ging niet meer omdat ik niet meer zo aandachtig op mijn eten lette voor de KMA. Maar eigenlijk heel weinig last gehad. Wat de KMA betreft, als er nu geen speciale symptomen zijn zou ik niet bang zijn voor KMA. Bij ons waren er eigenlijk van in het begin al symptomen. Ik heb als kind ook KMA gehad en vermoed dat ik er nog altijd gevoelig aan ben want heel veel dingen van de lijst die je niet mag eten als je bv wil blijven geven eet ik zowiezo al niet. Gaat van milkshakes tot broodbeleg en paprika chips. Vermoed dat als je normaal eet er nu met de bv toch ook al iets te merken zou zijn.
@Babske, ik had zijn slaapzakje meegenomen voor zijn wendagje in de crèche maar was niet nodig omdat ze slaapzakjes hadden. Tenzij het een speciaal inbakerslaapzakje was. Dan mocht ik het wel meegeven. Misschien eens bellen naar de crèche? De 4e keer dat hij geweest is, was hij aan het lachen als ik hem ging afhalen. Toen was ik ook wel blij. Ook bij ons gaat hij er lange dagen kloppen. Doet mij goed om te zijn dat hij er zich goed voelt. Ik heb nog enkele verlofdagen over. Daarmee ga ik een paar keer nog een namiddag vrijnemen. Kan ik hem toch een paar keer vroeger gaan halen.
Morgen 16w vaccinaties K&G. Ben vooral benieuwd naar het meet en weegmoment. Maar als ik zie hoe snel ik zijn kleren kan vervangen ben ik niet bang dat hij niet groeit :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten