Uitgerekend april 2021

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 14 september 2021, 20:29

Oooh proficiat met het doopsel van Emma ❤️
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 15 september 2021, 8:40

zoemers schreef:
14 september 2021, 20:29
Oooh proficiat met het doopsel van Emma ❤️
Dank je 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 15 september 2021, 14:36

Emma kan ik niet meer op haar buik houden Ze rolt direct om naar haar rug Ze neemt ook meestal dezelfde kant Is dat bij jullie ook zo? Nu probeer ik haar ertoe te bewegen om zelf op haar buik te rollen maar ze heeft nooit graag op haar buik gelegen, tips?

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 16 september 2021, 22:45

irisbloem schreef:
15 september 2021, 14:36
Emma kan ik niet meer op haar buik houden Ze rolt direct om naar haar rug Ze neemt ook meestal dezelfde kant Is dat bij jullie ook zo? Nu probeer ik haar ertoe te bewegen om zelf op haar buik te rollen maar ze heeft nooit graag op haar buik gelegen, tips?
Proficiat irisbloem! Hier dit WE ook doop. :D
Wat het buikliggen betreft proberen wij er vooral variatie in te brengen zodat het spannend blijft. Ik heb hem al in buiklig (heel zachtjes) op zijn speelmatje voortgetrokken, of ik leg dingetjes voor hem waar hij dan met zijn handjes aan kan. Ook ligt hij heel graag op mijn borst. Als ik dan op mijn rug ga liggen kan hij zo ook zijn hoofdje opheffen en kunnen we naar elkaar lachen.
Het rollen is hier omgekeerd, van rug naar buik, maar ook meestal dezelfde kant. We hebben nu in zijn parkje langs de andere kant een parkomrander gehangen maar dat helpt niet om hem ook naar die kant te doen rollen.

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 18 september 2021, 13:36

Ik leg ook vaak een paar dingetjes voor Otis waar hij aankan als hij op zijn buik ligt.
Of ik zet een spiegel voor hem, dan kan hij zichzelf zien en hij moet daar altijd heel erg van lachen!
Qua rollen: mss kan je haar dicht tegen een wand leggen zodat ze geen keuze heeft dan naar de andere kant te rollen? Er dan wel bij blijven zou ik denken.

Otis heeft intussen de eerste oorontsteking opgelopen… we zitten aan de antibiotica. Hij is al een hele week naar mijn mama geweest, niet naar de creche, en volgende week nog een week naar mijn mama… amaai, maar dat zijn zware nachten ze 😅
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 20 september 2021, 21:24

zonnetje75 schreef:
16 september 2021, 22:45
irisbloem schreef:
15 september 2021, 14:36
Emma kan ik niet meer op haar buik houden Ze rolt direct om naar haar rug Ze neemt ook meestal dezelfde kant Is dat bij jullie ook zo? Nu probeer ik haar ertoe te bewegen om zelf op haar buik te rollen maar ze heeft nooit graag op haar buik gelegen, tips?
Proficiat irisbloem! Hier dit WE ook doop. :D
Wat het buikliggen betreft proberen wij er vooral variatie in te brengen zodat het spannend blijft. Ik heb hem al in buiklig (heel zachtjes) op zijn speelmatje voortgetrokken, of ik leg dingetjes voor hem waar hij dan met zijn handjes aan kan. Ook ligt hij heel graag op mijn borst. Als ik dan op mijn rug ga liggen kan hij zo ook zijn hoofdje opheffen en kunnen we naar elkaar lachen.
Het rollen is hier omgekeerd, van rug naar buik, maar ook meestal dezelfde kant. We hebben nu in zijn parkje langs de andere kant een parkomrander gehangen maar dat helpt niet om hem ook naar die kant te doen rollen.
Hoe was de doop? Jullie hadden in ieder geval mooi weer 😊
Ik leg ook dingen rond haar Vandaag was ze weer aan het ronddraaien op haar buik om eraan te geraken

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 3 oktober 2021, 13:02

We zijn deze week maandag begonnen met de groentepap!
Groot succes : al van de eerste keer eet hij 150g! :D
Ik laat hem daarna ook uit een gewone beker water drinken en dat lukt ook goed. Ik sta een beetje versteld….
‘S nachts wordt hij wel nog altijd 2 a 3 keer wakker om te eten maar dat is normaal bij BV zei mijn vroedvrouw.

Hoe lukt het bij jullie?
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 3 oktober 2021, 14:30

Ik heb momenteel een veeg buikgriep. Alle kindjes in de opvang en steeds meer ouders hebben het al gehad. Hopelijk morgen terug beter...

Hasse eet erg flink fruit. Groentenpap is minder haar ding. Ze drinkt nog ongeveer 640ml mamamelk. Ik kolf bijna 1.2l af dus wil dat wel wat minderen. De diepvriezers raken vol.

Hasse zegt sinds vorige week 'aap'. Heb een paar dagen aan het hopen geweest dat ik het verkeerd hoorde. Ondertussen zegt en doet ze ook 'da da' en komt er ook regelmatig 'papa' uit. En dat laatste heeft ze niet eens 🤣.

Ze zit ook mooi rechtop. Op haar buik liggen vindt ze nog steeds maar niets. Maar ze is wel erg jaloers op kindjes die al sluipen of kruipen...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 6 oktober 2021, 8:52

zoemers schreef:
3 oktober 2021, 13:02
We zijn deze week maandag begonnen met de groentepap!
Groot succes : al van de eerste keer eet hij 150g! :D
Ik laat hem daarna ook uit een gewone beker water drinken en dat lukt ook goed. Ik sta een beetje versteld….
‘S nachts wordt hij wel nog altijd 2 a 3 keer wakker om te eten maar dat is normaal bij BV zei mijn vroedvrouw.

Hoe lukt het bij jullie?
Emma is vrijdag 24 weken We zijn al anderhalve maand bezig met proefhapjes Pas sinds vorige week begint ze met goesting echt van haar groentepap te eten Aan 150 gram komen we nog niet maar ze is ook lichter dan een andere baby van haar leeftijd en uiteindelijk nog gaan 6 maand Nu ze haar groentepap goed aanneemt ga ik de fruitpap introduceren

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 21 november 2021, 19:09

Hey, hoe is het hier ondertussen met iedereen? Wat gaat de tijd toch snel. Onze kleine man is ondertussen net 7 maand geworden. Is super blij dat hij naast melk ook groenten en fruitpapjes kan eten. En vandaag hebben we ook zijn wandelwagen omgebouwd (zijn bakje begon nu toch echt te klein te worden :lol: ).
Zelf ben ik nog terug moeten gaan naar het ziekenhuis voor een ingreep. Bleken nog placentaresten achter gebleven te zijn. Sindsdien wel heel weinig energie precies. Hoe is dat bij jullie?

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 21 november 2021, 21:07

Hey!
Vorige week kwam ik ook even kijken en zag dat het stil was. Lijkt me dat iedereen het goed stelt?
Kleine meid doet het goed, de eerste kruipbewegingen zijn daar al, en gisteren stond ze zomaar recht in haar tummytub! Was dat verschieten :lol:
Haar gewichtje is wat gestabiliseerd na de eerste crecheziektes, dus daar zit ik wel wat mee in. Toen we haar melk van smorgens en savonds wat wilden opbouwen, naar flesjes van 210, spoog ze haar melk en pap van ervoor er zomaar uit. Dan maar terug naar 180, een groentepap van 150 en fruitpap van 150. Is niet veel hé? Of zijn er nog nie op hetzelfde zitten?

Oi, ik moest eigenlijk op controle na mn eerste maandstonden omdat er ook nog wat te zien was. :oops: zal morgen een afspraak maken.

Heb het zo gehad met gynaecologen, zeker na mn avontuur van een maand opgenomen te zijn. Wat een afsluit van al die jaren was dat.
Het ligt me soms nog gevoelig hoor. Toch een beetje traumatisch. Het traject, de zwangerschapsvergiftiging, de dagenlange bevalling. Heel gelukkig ben ik zeker, maar kvoel wel dat de weg ernaartoe zijn sporen heeft nagelaten, mentaal. Hier kan ik dat toch eens kwijt hé 😊😇
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 24 november 2021, 9:26

Hallo iedereen,

Emma was gisteren 7 maand Intussen is ze van 43 cm naar bijna 62 cm en van 1832 gram naar boven de 6 kg gegaan Ze eet sinds kort haar volle 150 gram groentepap tenzij er wat vlees in zit dan is het minder Haar fruitpap heb ik sinds vorige week vermeerdert, alhoewel ik daar later mee gestart ben gaat die er al zeer goed in Haar favoriete dingen zijn met alles schudden, zelfs met mijn vinger 😄, alles express laten vallen 😄 bellen blazen en allerlei klakkende geluiden maken en wij kletsen op deze manier gezellig samen 😄 en alles bestuderen Denk dat ze binnenkort zal beginnen tijgeren Ik wacht vol ongeduld op het eerste tandje We zijn gek op haar 😍

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 24 november 2021, 10:26

Hallo iedereen

Het gaat idd zo snel allemaal!
Zonnetje: amai was ook niet zo plezant zeker dat ze dat moesten verwijderen? Of houdt dat niet veel in? Beterschap nog...
Silent: ik herken het helemaal. Al is het bij mij nu niet exact hetzelfde gelopen. Mentaal blijft er toch veel na zinderen. Die maand opname is idd wel heavy geweest zeg vr jou! De hoeveelheden voeding zijn idd aan de kleinere kant. Hier vaak tussen de 500 a 600 ml melk binnen per dag, 200 gram groentepap (al kan hij meer eten) en vaak 2 stukken fruit met betterfood.
Hier al de 5e onvolledige week crèche achter de rug door oa. ziek zijn van onze kleine man (buikgriep, zware verkoudheid, oorontsteking, dan wat feestdagen en nu was de crèche 3.5 dagen dicht door een covid besmetting). Hopelijk zet die trend zich niet verder.
Zijn er van jullie die nadenken over een volgend kindje?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 24 november 2021, 19:53

Hoi dames

Ik lees hier nog verschillende keren per week op de andere onderwerpen maar mis precies energie om te posten.

Hasse zit erg flink recht en draait al zittend om haar as. Gisteren is ze in de oovang - bij mijn ouders- ook van haar plek geraakt. Mijn vader had ze op de grond dichtbij hem weg gezet en de volgende keer dat hij keek was ze een eind verder weg. Ze doet zulke zaken wel graag stiekem. Ben benieuwd...

In het verlengd weekend van 1 november is ze ziek geweest. Van vrijdagavond tot maandagochtend koorts en op het hoogste 40 graden. Achteraf bleek het de 3-dagen-koorts te zijn geweest, maar ik was wel wat bang... Nadien had ik de indruk dat ze was afgevallen. Of dat zo is, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb 14 december terug een afspraak bij kind en gezin. Tussendoor wegen doe ik niet meer, dat is niet goed voor mijn zenuwen. Qua lengte zit ze volgens mij wel goed. Maatje 68 is bij veel merken echt wel te klein. Maat 74 is dan net iets te groot...

Hasse is echt fan van fruit. Daar eet ze erg goed van. Patatjes is minder haar ding. Ik kolf nog steeds - echt, zij die luidkeels verkondigde dat ze niet zou kolven - en heb ondertussen 2 vriezers vol. Ze drinkt nog 4 tot 5 flessen van 160ml op een dag. Aangezien mijn moeder vindt dat ze beter minder melk en meer vaste voeding eet, is dat overdag bitter weinig maar 's avonds en 's nachts wel veel. Zo heeft ze gisteren om 18u, 19u, 21u en 24u gegeten. Om 3u30 was ze er al terug. 'S Morgens wou ze dan weet niet eten. Maar vanavond was het weer honger honger. Ze heeft 160ml gedronken om 17u45 en nu 120ml. Ik weeg niet af hoeveel vaste voeding ze eet. Ik kan er toch niet meer in krijgen dan dat ze honger heeft...

Ik heb voor mezelf besloten dat er, als er een 2de komt, dit pas is tegen dat Hasse naar school gaat. Anders red ik her niet, denk ik, als alleenstaande. En mooi meegenomen voor haar dan ook, want als nr2 ook bijna een week langer blijft zitten dan gepland, dan ben ik al een maand thuis - moet 3 weken eerder stoppen- om haar zelf van en naar school te brengen. Dus tegen februari 2023 mag je het me nog eens vragen 😉...

Hasse begint ondertussen ook meer en meer woordjes te zeggen. Poes en uit zijn nu favoriet...

Groetjes

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 27 januari 2022, 16:20

Hey dames,

Hoe is het hier nog met iedereen? Vinden jullie ook dat ze al zo groot aan het worden zijn? Onze kleine man heeft ondertussen 2 tandjes en met zijn schattig lachje draait hij iedereen rond zijn vinger. Zijn favoriete bezigheid: torens afbreken 8) :lol:
@Hoop88 wil dat zeggen dat jij aan een tweede kindje denkt? Of er al mee bezig bent?
Soms denk ik wel eens aan een broertje of een zusje, maar het zal hier meer dan waarschijnlijk bij eentje blijven. We hebben nog wel cryotjes, maar ik heb te fel afgezien van de miskramen en denk niet dat ik het nog durf proberen. Langs de andere kant heb ik het er ook moeilijk mee als de cryos zouden verloren gaan. Moeilijk....
Voorlopig genieten we van ons ventje (al is hij al een ganse week ziek, het arme ventjen dus best wel zware week hier :wink: )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten