Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 11 december 2020, 10:07

Hey dames,

Klein vraagje hier nog ivm de bewegingen in mijn buik. Ik vraag me soms af of het een handje, een voetje of misschien zelfs het hoofdje is dat ik voel. Kan je op een of andere manier het onderscheid maken? Alle tips welkom.
Alvast heel veel beweging weer gehad de afgelopen nacht. Neemt in elk geval de angst wat weg voor de echo maandag :roll: :lol:

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 11 december 2020, 12:09

zonnetje75 schreef:
11 december 2020, 10:07
Hey dames,

Klein vraagje hier nog ivm de bewegingen in mijn buik. Ik vraag me soms af of het een handje, een voetje of misschien zelfs het hoofdje is dat ik voel. Kan je op een of andere manier het onderscheid maken? Alle tips welkom.
Alvast heel veel beweging weer gehad de afgelopen nacht. Neemt in elk geval de angst wat weg voor de echo maandag :roll: :lol:
Och wat leuk, bij mij zijn het nog kriebels en soms een licht drukkend gevoel op 1 bepaalde plaats, ben nu 18+4 Misschien je hand er stevig op leggen Als je een doppler hebt kan je ook zoeken naar de hartslag en zo kan je misschien de voeten of handen al uitsluiten

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 11 december 2020, 12:28

zonnetje75 schreef:
11 december 2020, 10:07
Hey dames,

Klein vraagje hier nog ivm de bewegingen in mijn buik. Ik vraag me soms af of het een handje, een voetje of misschien zelfs het hoofdje is dat ik voel. Kan je op een of andere manier het onderscheid maken? Alle tips welkom.
Alvast heel veel beweging weer gehad de afgelopen nacht. Neemt in elk geval de angst wat weg voor de echo maandag :roll: :lol:
Als je weet hoe je kindje ligt dan kan je soms wel weten wat je voelt. Als je echt bewegingen voelt zijn het normaal de handjes of voetjes, tenzij je een headbanger hebt :lol:
Met de voetjes kunnen ze krachtiger stampen dan dat ze met hun handjes kunnen boksen, dus daar zit wel verschil tussen. Poep en hoofd is moeilijk te onderscheiden.

Ik voelde vooral beweging vanbinnen, mijn man heeft maar 1 of 2 x beweging gevoeld, als het dan eens gebeurde, dan was hij meestal te laat of niet in de buurt.

Bij de tweeling ben ik 's nachts eens wakker geworden van de pijn, ik werd precies helemaal uiteen getrokken, blijkbaar had ons meisje toen beslist om te draaien, het deed geen deugd, ik voelde wel dat ze dwars lag, wat dan de pijn veroorzaakte en eens ze verder gedraaid was, was de pijn ook vrij snel weg, ik was toen wel iets van 30 weken.
Na de draaiing voelde ik meer beweging van boven omdat ze toen met het hoofdje naar beneden lag.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 12 december 2020, 12:43

Babske84 schreef:
7 december 2020, 19:54
Limburgertje schreef:
7 december 2020, 19:42
Hoi mama's
Ik kom me even moeien sorry :D
Dat gekriebel is volgens mij jullie kleintje hoor.
Bij mij begon het ook met zo raar gekriebel , ik denk dat ik hem voor het eerst voelde rond 15-16 weken. Vooral snachts. En zoals jullie zeggen kriebels, fladders, aaitjes van binnenuit. Ik zou zeggen, geniet ervan :)
Dankjewel voor de bevestiging. Ik noem het mieren in mn buik 😊 zeker savonds als ik in de zetel lig, maar wel redelijk hoog. Boven mn navel zelfs. Soit, binnenkort zal ik wel de eerste stampjes voelen...kan voor elk moment zijn nu (18w5d). Spannenddddd 😁
Ik ben nu 18+5 en gisteravond voelden de kriebels voor het eerst ook aan als mieren, ik moest direct aan jouw reactie denken

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 12 december 2020, 13:05

irisbloem schreef:
12 december 2020, 12:43
Babske84 schreef:
7 december 2020, 19:54
Limburgertje schreef:
7 december 2020, 19:42
Hoi mama's
Ik kom me even moeien sorry :D
Dat gekriebel is volgens mij jullie kleintje hoor.
Bij mij begon het ook met zo raar gekriebel , ik denk dat ik hem voor het eerst voelde rond 15-16 weken. Vooral snachts. En zoals jullie zeggen kriebels, fladders, aaitjes van binnenuit. Ik zou zeggen, geniet ervan :)
Dankjewel voor de bevestiging. Ik noem het mieren in mn buik 😊 zeker savonds als ik in de zetel lig, maar wel redelijk hoog. Boven mn navel zelfs. Soit, binnenkort zal ik wel de eerste stampjes voelen...kan voor elk moment zijn nu (18w5d). Spannenddddd 😁
Ik ben nu 18+5 en gisteravond voelden de kriebels voor het eerst ook aan als mieren, ik moest direct aan jouw reactie denken
Super! Toch spannend hé? Ik kan ondertussen de stampjes al niet meer missen. Al heb ik ook wel momenten dat ik denk, kan het even wat rustiger.. :lol:

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 12 december 2020, 13:22

mich75 schreef:
11 december 2020, 12:28
zonnetje75 schreef:
11 december 2020, 10:07
Hey dames,

Klein vraagje hier nog ivm de bewegingen in mijn buik. Ik vraag me soms af of het een handje, een voetje of misschien zelfs het hoofdje is dat ik voel. Kan je op een of andere manier het onderscheid maken? Alle tips welkom.
Alvast heel veel beweging weer gehad de afgelopen nacht. Neemt in elk geval de angst wat weg voor de echo maandag :roll: :lol:
Als je weet hoe je kindje ligt dan kan je soms wel weten wat je voelt. Als je echt bewegingen voelt zijn het normaal de handjes of voetjes, tenzij je een headbanger hebt :lol:
Met de voetjes kunnen ze krachtiger stampen dan dat ze met hun handjes kunnen boksen, dus daar zit wel verschil tussen. Poep en hoofd is moeilijk te onderscheiden.

Ik voelde vooral beweging vanbinnen, mijn man heeft maar 1 of 2 x beweging gevoeld, als het dan eens gebeurde, dan was hij meestal te laat of niet in de buurt.

Bij de tweeling ben ik 's nachts eens wakker geworden van de pijn, ik werd precies helemaal uiteen getrokken, blijkbaar had ons meisje toen beslist om te draaien, het deed geen deugd, ik voelde wel dat ze dwars lag, wat dan de pijn veroorzaakte en eens ze verder gedraaid was, was de pijn ook vrij snel weg, ik was toen wel iets van 30 weken.
Na de draaiing voelde ik meer beweging van boven omdat ze toen met het hoofdje naar beneden lag.
Thx voor de tip! Ik heb maandag de 20 weken echo, zal dan eens goed op de ligging letten. Tot nu toe was er altijd te veel stress om daar echt mee bezig te zijn. De meeste bewegingen voel ik links, dus vermoed dat het hoofdje rechts ligt. Weet alleen niet goed hoe flexibel die kleintjes zijn want hoewel de meest krachtige bewegingen eerder links en in het midden zitten (zowel boven als onder eigenlijk) durft er af en toe al eens een stampje over de middenlijn gaan. Boksjes voel ik eigenlijk niet of kan toch het onderscheid niet maken. Tenzij dat de brubbels of de mieren zijn want die zijn er ook af en toe nog?
En ook druk als baby'tje meer op de een of de andere plaats zit.
Is wel fijn om mee bezig te zijn. Enige wat niet lijkt te werken is reactie uitlokken als je hand ergens legt, maar hoeft ook niet. Zeker meer dan genoeg beweging te voelen zo!

En dat van te laat zijn herken ik ook :-) De eerste keer dat er harde stampjes waren 's nachts heb ik mijn vriend er voor wakker gemaakt. Tegen dat hij zijn hand gelegd had was alle activiteit net gestopt. Om dan terug te beginnen net als hij weer in slaap gevallen was. :lol:
Gelukkig heeft hij wel al verschillende keren iets kunnen voelen al lijkt hij de hardste stampjes altijd net te missen.
Kan me alleen niet voorstellen wat dat moet geven met 2 zo een actievelingen in je buik :shock: :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 12 december 2020, 16:48

zonnetje75 schreef:
12 december 2020, 13:05
irisbloem schreef:
12 december 2020, 12:43
Babske84 schreef:
7 december 2020, 19:54


Dankjewel voor de bevestiging. Ik noem het mieren in mn buik 😊 zeker savonds als ik in de zetel lig, maar wel redelijk hoog. Boven mn navel zelfs. Soit, binnenkort zal ik wel de eerste stampjes voelen...kan voor elk moment zijn nu (18w5d). Spannenddddd 😁
Ik ben nu 18+5 en gisteravond voelden de kriebels voor het eerst ook aan als mieren, ik moest direct aan jouw reactie denken
Super! Toch spannend hé? Ik kan ondertussen de stampjes al niet meer missen. Al heb ik ook wel momenten dat ik denk, kan het even wat rustiger.. :lol:
Ja ik kijk er nu ook zo naar uit om duidelijke stampjes te voelen, maar op een bepaald moment zal ik wellicht ook zoiets hebben van het is genoeg geweest voor vandaag 😄 Hoe vaak voel je iets op een dag? Merk je een patroon in de bewegingen?

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mich75 » 13 december 2020, 18:40

zonnetje75 schreef:
12 december 2020, 13:22

Kan me alleen niet voorstellen wat dat moet geven met 2 zo een actievelingen in je buik :shock: :D
Voor zover ik het mij herinner was er meer beweging bij mijn dochter dan bij de tweeling, maar zij had natuurlijk ook meer plaats.

Haar voelde ik vooral 's avonds als ik net in bed lag en bij de tweeling was dit bijna nooit het geval.

Bij de tweeling was vooral ons meisje de actieve, ze was ook enorm dominant, bij de echo zag de gyn ook dat ze meer plaats innam en na de geboorte bleef ze dominant, pas vanaf 15 maanden is onze jongen er tegenin beginnen gaan.

Soms de doppler gebruikt om onze jongen te checken omdat ik hem langere tijd niet voelde, het dutske.

Als je zelf druk bezig bent voel je de bewegingen minder of helemaal niet.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 14 december 2020, 8:53

irisbloem schreef:
12 december 2020, 16:48
Ja ik kijk er nu ook zo naar uit om duidelijke stampjes te voelen, maar op een bepaald moment zal ik wellicht ook zoiets hebben van het is genoeg geweest voor vandaag 😄 Hoe vaak voel je iets op een dag? Merk je een patroon in de bewegingen?
Een patroon heb ik nog niet echt kunnen ontdekken. Niet alle dagen zijn hetzelfde. De ene dag is er al meer activiteit dan de andere. Het meeste beweging voel ik wel op de rustigere momenten: ‘s morgens tussen 6 en 7 (ttz vóór mijn wekker afloopt, meestal val ik zo nog een kwartiertje terug in slaap) of op het einde van de dag als ik op de zetel zit. Of ook als ik aan mijn e-mails begin. Tijdens (online) meetings is het meestal rustiger 😀
Maar ik krijg wel over de ganse dag gespreid regelmatig een herinnering dat er daar nog iemand is..🥰
Normaal zou jij nu toch ook snel meer moeten gaan voelen!

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 14 december 2020, 13:27

Hey iedereen,

Was al een tijdje geleden, maar na wat lezen ben ik weer mee.
Topic van het moment, en zeker terecht 😊, is blijkbaar al die bewegingskes die we voelen. De eerste vlinderslagjes voelde ik in week 16. Intussen zijn ze ook wat krachtiger geworden, maar jammer genoeg nog niet voor mijn man voelbaar geweest. Ik verlang zo hard naar zijn reactie! 😁
Een echt patroon vind ik ook nog niet. Een paar keer in de loop van de ochtend en s avonds rond 20u 21, en dan af en toe een beweging tijdens de dag.
Echt genieten is dat. Maar als ik mijn hand op buik leg, stopt ze wel. Vandaar, nog wachten voor mn ventje...

Ik zag ook wel wat passeren over gewicht. De ene keer vind in het frustrerend al 9 kg bijgekomen te zijn, de andere keer denk ik "foert". Ik heb me in jaren niet zo vredig, verliefd en gelukkig gevoeld, dan horen daar een aantal kilootjes bij. Dat is het goede leven! En bij deze bevestigd met een schopje van kleine spruit 😁
... tot ik dan weer in mijn kleerkast op zoek moet naar... en dan zijn de frustraties er weer ;)

28 december gaan we voor de tweede keer naar de vroedvrouw. Dan zijn we 22 weken ver. Ze zei dan te kunnen voele waar haar hoofdje zit. Zal ik zeer aandachtig bekijken en jullie laten weten. Wie weet kunnen we het zelf uitzoeken dan hoe ons kindje zich in de buik nestelt.
Ook liet ze me het verschil horen tussen de hartslag in de navelstreng en die van het hartje zelf, met de doppler. Blijkbaar zat ik meestal naar de navelstreng te luisteren, die kun je op verschillende plaatsen in je buik horen.

De kleertjes van familie en vrienden stromen hier binnen. Straks heb ik een setje voor iedere dag tot ze twee jaar is 😅. Het is verdrinken in al die koddigheid!
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 14 december 2020, 16:38

SilentHeyoka schreef:
14 december 2020, 13:27
Hey iedereen,

Was al een tijdje geleden, maar na wat lezen ben ik weer mee.
Topic van het moment, en zeker terecht 😊, is blijkbaar al die bewegingskes die we voelen. De eerste vlinderslagjes voelde ik in week 16. Intussen zijn ze ook wat krachtiger geworden, maar jammer genoeg nog niet voor mijn man voelbaar geweest. Ik verlang zo hard naar zijn reactie! 😁
Een echt patroon vind ik ook nog niet. Een paar keer in de loop van de ochtend en s avonds rond 20u 21, en dan af en toe een beweging tijdens de dag.
Echt genieten is dat. Maar als ik mijn hand op buik leg, stopt ze wel. Vandaar, nog wachten voor mn ventje...

Ik zag ook wel wat passeren over gewicht. De ene keer vind in het frustrerend al 9 kg bijgekomen te zijn, de andere keer denk ik "foert". Ik heb me in jaren niet zo vredig, verliefd en gelukkig gevoeld, dan horen daar een aantal kilootjes bij. Dat is het goede leven! En bij deze bevestigd met een schopje van kleine spruit 😁
... tot ik dan weer in mijn kleerkast op zoek moet naar... en dan zijn de frustraties er weer ;)

28 december gaan we voor de tweede keer naar de vroedvrouw. Dan zijn we 22 weken ver. Ze zei dan te kunnen voele waar haar hoofdje zit. Zal ik zeer aandachtig bekijken en jullie laten weten. Wie weet kunnen we het zelf uitzoeken dan hoe ons kindje zich in de buik nestelt.
Ook liet ze me het verschil horen tussen de hartslag in de navelstreng en die van het hartje zelf, met de doppler. Blijkbaar zat ik meestal naar de navelstreng te luisteren, die kun je op verschillende plaatsen in je buik horen.

De kleertjes van familie en vrienden stromen hier binnen. Straks heb ik een setje voor iedere dag tot ze twee jaar is 😅. Het is verdrinken in al die koddigheid!
Wat is het verschil dan? Klinkt de hartslag in de navelstreng even snel als dat van de baby?

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 14 december 2020, 19:44

irisbloem schreef:
14 december 2020, 16:38
Wat is het verschil dan? Klinkt de hartslag in de navelstreng even snel als dat van de baby?

Je hoort duidelijk de hartklepjes dichtslaan als je bij het hartje zit.
Het geluid van de navelstreng klinkt dan meer met een *woesh* erin.

Eens opgezocht: mooi en duidelijk filmke: https://www.babybeat.com/doppler-sounds.html

Zalig hé!!
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 15 december 2020, 8:59

SilentHeyoka schreef:
14 december 2020, 19:44
irisbloem schreef:
14 december 2020, 16:38
Wat is het verschil dan? Klinkt de hartslag in de navelstreng even snel als dat van de baby?

Je hoort duidelijk de hartklepjes dichtslaan als je bij het hartje zit.
Het geluid van de navelstreng klinkt dan meer met een *woesh* erin.

Eens opgezocht: mooi en duidelijk filmke: https://www.babybeat.com/doppler-sounds.html

Zalig hé!!
Denk dat we dan al beide gehoord hebben

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 15 december 2020, 16:52

Gisteren de 20-weken echo gehad. Na de voetbalmatch in mijn buik 's ochtends voor het eerst geen schrik gehad dat het hartje plots gestopt zou zijn. Al vrees ik dat de angst dat er toch nog iets mis is nooit helemaal weg zal gaan. Echo's het blijft iets dubbel voor mij... :roll:
Het heeft in elk geval veel duidelijk gemaakt over wat ik allemaal voel. Door de manier waarop onze mini lag krijg ik eigenlijk langs de linkerkant zowel de schopjes van de benen als de boksjes (boven het hoofd) van de handjes. De zone waar ik het minst (eigenlijk niets) voel, blijkt de plaats te zijn waar het rugje ligt. En het drukkende gevoel is het poepje. De nog jonge arts heeft er toch zijn werk mee gehad om alles te proberen in beeld te brengen. Echt geen seconde stil liggen. Gelukkig voel ik niet alle bewegingen :D Bij de supervisor ging het al een stuk vlotter, maar toch nog... Toen ze naar de placenta wilden kijken besloot mini om net een rustmomentje in te lassen en er met het hoofdje op te gaan liggen :lol:
In elk geval, weer een belangrijke mijlpaal achter de rug.

@irisbloem, had jij deze week ook nog een echo? @Babske was volgende week, net voor kerstmis :)
@Hoop, is bij jou de jeuk ondertussen al wat minder?
@SilentHeyoka, ergens wel gerustgesteld om te horen dat er bij jou ook al zo veel gewicht bij is (hier ondertussen ook aan +9kg). Ondertussen van mijn moeder gehoord dat zij ook steeds heel veel is bijgekomen tijdens haar zwangerschappen maar dat dat erna er ook altijd weer snel af was. Zullen er maar op vertrouwen dat dit bij mij ook het geval zal zijn... :wink:

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 15 december 2020, 17:08

zonnetje75 schreef:
15 december 2020, 16:52
Gisteren de 20-weken echo gehad. Na de voetbalmatch in mijn buik 's ochtends voor het eerst geen schrik gehad dat het hartje plots gestopt zou zijn. Al vrees ik dat de angst dat er toch nog iets mis is nooit helemaal weg zal gaan. Echo's het blijft iets dubbel voor mij... :roll:
Het heeft in elk geval veel duidelijk gemaakt over wat ik allemaal voel. Door de manier waarop onze mini lag krijg ik eigenlijk langs de linkerkant zowel de schopjes van de benen als de boksjes (boven het hoofd) van de handjes. De zone waar ik het minst (eigenlijk niets) voel, blijkt de plaats te zijn waar het rugje ligt. En het drukkende gevoel is het poepje. De nog jonge arts heeft er toch zijn werk mee gehad om alles te proberen in beeld te brengen. Echt geen seconde stil liggen. Gelukkig voel ik niet alle bewegingen :D Bij de supervisor ging het al een stuk vlotter, maar toch nog... Toen ze naar de placenta wilden kijken besloot mini om net een rustmomentje in te lassen en er met het hoofdje op te gaan liggen :lol:
In elk geval, weer een belangrijke mijlpaal achter de rug.

@irisbloem, had jij deze week ook nog een echo? @Babske was volgende week, net voor kerstmis :)
@Hoop, is bij jou de jeuk ondertussen al wat minder?
@SilentHeyoka, ergens wel gerustgesteld om te horen dat er bij jou ook al zo veel gewicht bij is (hier ondertussen ook aan +9kg). Ondertussen van mijn moeder gehoord dat zij ook steeds heel veel is bijgekomen tijdens haar zwangerschappen maar dat dat erna er ook altijd weer snel af was. Zullen er maar op vertrouwen dat dit bij mij ook het geval zal zijn... :wink:
Ik heb overmorgen mijn uitgebreide echo, ben wel wat nerveus, ik hoop dat alles er goed uit zal zien Is inderdaad dubbel want anderzijds kijk ik er zo naar uit om haar na een maand weer terug te zien, ben ook benieuwd hoe groot ze intussen zal zijn Ik heb nog steeds af en toe kriebels, vooral in midden onderbuik en rechts van navel, en vandaag zo'n trillingen in mijn buik naast de navel maar ook erboven dus dat kan niet van de baby zijn, bij mij wel allemaal aan de rechterkant Blij dat alles oké was bij jou, inderdaad weer een grote mijlpaal

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten