Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 15 december 2020, 18:17

Super zonnetje... ook een beweeglijke baby bij jou :-).
Hier is de jeuk intussen beter. Mijn bloedwaarden waren gelukkig in orde. Ben wel nog elke dag aant smeren, want soms komt de jeuk en kriebels wat op. Intussen la roche posay aangekocht (na amandelolie en bioderma creme). Maar het lukt zonder ceterizine te moeten nemen dus is al veel. Denk dat mijn huid gewoon uitgedroogd is van uit te rekken. Hier intussen 6 kg bij en af en toe hongerige buien. Kan bv zo genieten van witte boterhammen met choco maar ik zou er dan wel 5 eten :D. Voor de rest voel ik wel al het gewicht dat ik meesleur. Kan soms al eens lastig zijn. Morgen 23 weken. Zijn er nog van jullie die, ondanks het moeilijke traject en de vreugde die er nu is, schrik zullen hebben voor de bevalling? :roll:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 15 december 2020, 19:18

Wat leuk om te lezen dat jullie de baby kunnen voelen bewegen! Ik denk dat ik dit weekend een schopje gevoeld heb maar ben het niet 100% zeker (nu 17w4d). Was een zacht plofje, 3x na elkaar op dezelfde plaats. Voor de rest blijft het bij af en toe kriebeltjes. Soms als ik mijn buik insmeer komt er ook eens een kriebeltje.
@Hoop88: ik heb ook schrik voor de bevalling hoor. Ben super blij dat in eindelijk zwanger ben, maar hoe de baby er ooit uit gaat moeten geraken.. daar denk ik liever nog niet teveel over na. πŸ˜‚
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 15 december 2020, 20:35

zonnetje75 schreef: ↑
15 december 2020, 16:52
Gisteren de 20-weken echo gehad. Na de voetbalmatch in mijn buik 's ochtends voor het eerst geen schrik gehad dat het hartje plots gestopt zou zijn. Al vrees ik dat de angst dat er toch nog iets mis is nooit helemaal weg zal gaan. Echo's het blijft iets dubbel voor mij... :roll:
Het heeft in elk geval veel duidelijk gemaakt over wat ik allemaal voel. Door de manier waarop onze mini lag krijg ik eigenlijk langs de linkerkant zowel de schopjes van de benen als de boksjes (boven het hoofd) van de handjes. De zone waar ik het minst (eigenlijk niets) voel, blijkt de plaats te zijn waar het rugje ligt. En het drukkende gevoel is het poepje. De nog jonge arts heeft er toch zijn werk mee gehad om alles te proberen in beeld te brengen. Echt geen seconde stil liggen. Gelukkig voel ik niet alle bewegingen :D Bij de supervisor ging het al een stuk vlotter, maar toch nog... Toen ze naar de placenta wilden kijken besloot mini om net een rustmomentje in te lassen en er met het hoofdje op te gaan liggen :lol:
In elk geval, weer een belangrijke mijlpaal achter de rug.

@irisbloem, had jij deze week ook nog een echo? @Babske was volgende week, net voor kerstmis :)
@Hoop, is bij jou de jeuk ondertussen al wat minder?
@SilentHeyoka, ergens wel gerustgesteld om te horen dat er bij jou ook al zo veel gewicht bij is (hier ondertussen ook aan +9kg). Ondertussen van mijn moeder gehoord dat zij ook steeds heel veel is bijgekomen tijdens haar zwangerschappen maar dat dat erna er ook altijd weer snel af was. Zullen er maar op vertrouwen dat dit bij mij ook het geval zal zijn... :wink:
Oh dat is altijd een fijn moment he zo een meet & great 😊 ik ben vandaag op de kop 20w en idd volg woe heb ik de echo. Ik voel veel kleine plofkes/kriebels dus dat stelt me ook wel gerust. Ook begin ik stilaan een buikje te krijgen maar toch zijn de zwangerschapsbroeken nog wat te groot. De misselijkheid lijkt ook eindelijk weg te zijn. Pfieeuw. In de kerstvakantie ga ik de kamer verven (thema jungle). Ik kijk er naar uit om alles stilaan beginnen klaar te maken. Alleen over de naam geraak ik het maar niet eens. Ik wil die echt voor iedereen van mn familie/vrienden geheimhouden en om alleen te beslissen is toch echt moeilijk. Hopelijk geraak ik er uit anders zal ik toch een hulplijn moeten inschakelen.
Geniet nog van het leuke gevoel Zonnetje 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 15 december 2020, 22:22

Ik hoor toch ook van veel vrouwen die 20 kg zijn bijgekomen, nu zie je dat van niemand meer. Al die kilootjes krijgen we er wel af.
Volgend jaar in deze chat zullen we het er wel nog over hebben 😁

Hier en daar dwaal ik ook wel al af naar de bevalling, lijkt me ook wel bangelijk... maar, nog niet aan denken.

O leuk te lezen van al die 20 week echo's. Ik ben morgen op mn 20 weken, maar nog twee weekjes geduld voor die echo.
Intussen ga ik ook niet meer om de twee weken naar de gynaecoloog, dus dat gerust gevoel die ik altijd had is nu ook wel labiel geworden.
Lang leve de doppler 😊
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 december 2020, 9:46

Hoop88 schreef: ↑
15 december 2020, 18:17
Super zonnetje... ook een beweeglijke baby bij jou :-).
Hier is de jeuk intussen beter. Mijn bloedwaarden waren gelukkig in orde. Ben wel nog elke dag aant smeren, want soms komt de jeuk en kriebels wat op. Intussen la roche posay aangekocht (na amandelolie en bioderma creme). Maar het lukt zonder ceterizine te moeten nemen dus is al veel. Denk dat mijn huid gewoon uitgedroogd is van uit te rekken. Hier intussen 6 kg bij en af en toe hongerige buien. Kan bv zo genieten van witte boterhammen met choco maar ik zou er dan wel 5 eten :D. Voor de rest voel ik wel al het gewicht dat ik meesleur. Kan soms al eens lastig zijn. Morgen 23 weken. Zijn er nog van jullie die, ondanks het moeilijke traject en de vreugde die er nu is, schrik zullen hebben voor de bevalling? :roll:
Ik heb altijd gedacht dat ik schrik zou hebben voor de bevalling en zorgeloos zou zijn tijdens de zwangerschap, maar het is eigenlijk omgekeerd Mijn traject speelt daarin uiteraard een grote rol, vroege miskramen, bij deze zwangerschap bloeding op 6 weken, dan verlies van het tweede, dan weer bloeding Ook de huidige pandemie zorgt voor extra ongerustheid Dus eigenlijk kijk ik uit naar de bevalling, enerzijds omdat ik nu bang ben voor complicaties tijdens de zwangerschap maar anderzijds ook omdat ik er al zo erg naar verlang om haar in mijn armen te houden Tijdens de bevalling kunnen er uiteraard ook complicaties zijn maar daarvoor vertrouw ik op mijn gynaecoloog Voor de pijn bij de bevalling heb ik geen angst, de 2 miskramen die ik had waren heel pijnlijk zowel fysiek als psychisch, niets kan naar mijn gevoel meer pijn doen

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 december 2020, 12:10

SilentHeyoka schreef: ↑
14 december 2020, 19:44
irisbloem schreef: ↑
14 december 2020, 16:38
Wat is het verschil dan? Klinkt de hartslag in de navelstreng even snel als dat van de baby?

Je hoort duidelijk de hartklepjes dichtslaan als je bij het hartje zit.
Het geluid van de navelstreng klinkt dan meer met een *woesh* erin.

Eens opgezocht: mooi en duidelijk filmke: https://www.babybeat.com/doppler-sounds.html

Zalig hΓ©!!
Bedankt voor de info! We hebben daarnet nog eens geluisterd en inderdaad beide gehoord, die uit de navelstreng met inderdaad een soort woesh erin en deze van ons kindje zelf met de duidelijke slag van de hartkleppen, mijn man vond het ook leuk om nu het verschil te kennen en te horen 😊

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 16 december 2020, 16:42

Irisbloem: mooi gerelativeerd i.v.m. de bevalling :). Heb deugd van zo een boodschappen. Ik heb ook veel pijn gehad van de endometriose dus wie weet valt het beter mee dan ik nu denk.
Intussen geΓ―nformeerd voor poetshulp hier na nieuwjaar. Er zou al iemand kunnen starten binnen 3 weken. Was al 2 dagen aan het tobben of ik ze niet beter later liet starten (gezien ik zelf ook constant thuis ben). Vandaag na 2u koken, was en strijk en 2.5u ramen poetsen toch wat overdaan... dus poetshulp zal toch al welkom zijn denk ik. Zijn er nog die daar aan denken?
@Silent: niet inzitten met die kilo's... hier neigt het ook al meer naar 7 kg ipv 6 kg. Ik heb ook teveel zin in eten en chocolade enzo :lol:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 16 december 2020, 21:37

Oh zo leuk voor jullie allemaal dat jullie de kleintjes kunnen voelen! 😍
Ik had vandaag mijn suikertest (24 weken en 6 dagen ver) en die was gelukkig negatief! Joepie!

Ik denk wel al vaak aan de bevalling maar net zoals irisbloem vertrouw ik daar volledig op de gynae.

Ik heb intussen wel al echt last van mijn rug β€˜s nachts. Moest ik nu gewoon kunnen slapen met zo’n kussen he :lol: maar omdat ik β€˜s nachts zoveel draai en woel word ik daar wakker van, dus is het momenteel kiezen tussen pijn in de rug of gewoon niet slapen door dat kussen...

Mijn vroedvrouw had nog eens bevestigd dat ik niets mag heffen enzo omdat de placenta te laag ligt.
Mijn ouders hebben deze week de babykamer geschilderd, dus nu kan het leuke werk beginnen 8)
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart πŸ’™
BAM

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 17 december 2020, 16:01

Ik had vandaag mijn 20 weken echo en men heeft SUA vastgesteld nl een ader tekort in de navelstreng Dit kan groeiachterstand geven en ze is inderdaad wat kleiner maar valt nog binnen de curve Ik maak mij wel ongerust want ik las nu ook dat dit afwijkingen kan geven aan hart en nieren Nu lag ze niet goed vandaag en wou zich niet draaien, daarbij ligt mijn placenta vooraan wat een duidelijke echo ook bemoeilijkt, en zo kon ze niet alles in detail bekijken, het hartje was 1 van die dingen Nu moet ik volgende week terug om nog een poging te wagen maar ik maak mij intussen wel ongerust Heb haar nu gemaild met vraag om extra info Het is bij mij precies altijd wel iets Na 5 jaar en enkele vroege miskramen geraak ik eindelijk zwanger, krijg ik bloeding vanuit baarmoeder, stopt 1 van de 2 met groeien en nu dit weer πŸ™

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 17 december 2020, 18:29

irisbloem schreef: ↑
17 december 2020, 16:01
Ik had vandaag mijn 20 weken echo en men heeft SUA vastgesteld nl een ader tekort in de navelstreng Dit kan groeiachterstand geven en ze is inderdaad wat kleiner maar valt nog binnen de curve Ik maak mij wel ongerust want ik las nu ook dat dit afwijkingen kan geven aan hart en nieren Nu lag ze niet goed vandaag en wou zich niet draaien, daarbij ligt mijn placenta vooraan wat een duidelijke echo ook bemoeilijkt, en zo kon ze niet alles in detail bekijken, het hartje was 1 van die dingen Nu moet ik volgende week terug om nog een poging te wagen maar ik maak mij intussen wel ongerust Heb haar nu gemaild met vraag om extra info Het is bij mij precies altijd wel iets Na 5 jaar en enkele vroege miskramen geraak ik eindelijk zwanger, krijg ik bloeding vanuit baarmoeder, stopt 1 van de 2 met groeien en nu dit weer πŸ™
Oooh irisbloem.... ik had nog geen tijd gehad om te reageren eerder deze week, maar ik dacht, aan de reacties te zien dat het bij iedereen wel goed leek te lopen. Nu dit weer... In elk geval goed dat je volgende week al mag terug gaan (en dat ze je niet laten wachten tot na de kerstvakantie). Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus kan er ook niks zinnig over zeggen. Hoop gewoon zooo dat het allemaal mee valt en je meisje in orde is. Dikke knuffel πŸ€žπŸ€

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 17 december 2020, 18:42

zonnetje75 schreef: ↑
17 december 2020, 18:29
irisbloem schreef: ↑
17 december 2020, 16:01
Ik had vandaag mijn 20 weken echo en men heeft SUA vastgesteld nl een ader tekort in de navelstreng Dit kan groeiachterstand geven en ze is inderdaad wat kleiner maar valt nog binnen de curve Ik maak mij wel ongerust want ik las nu ook dat dit afwijkingen kan geven aan hart en nieren Nu lag ze niet goed vandaag en wou zich niet draaien, daarbij ligt mijn placenta vooraan wat een duidelijke echo ook bemoeilijkt, en zo kon ze niet alles in detail bekijken, het hartje was 1 van die dingen Nu moet ik volgende week terug om nog een poging te wagen maar ik maak mij intussen wel ongerust Heb haar nu gemaild met vraag om extra info Het is bij mij precies altijd wel iets Na 5 jaar en enkele vroege miskramen geraak ik eindelijk zwanger, krijg ik bloeding vanuit baarmoeder, stopt 1 van de 2 met groeien en nu dit weer πŸ™
Oooh irisbloem.... ik had nog geen tijd gehad om te reageren eerder deze week, maar ik dacht, aan de reacties te zien dat het bij iedereen wel goed leek te lopen. Nu dit weer... In elk geval goed dat je volgende week al mag terug gaan (en dat ze je niet laten wachten tot na de kerstvakantie). Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus kan er ook niks zinnig over zeggen. Hoop gewoon zooo dat het allemaal mee valt en je meisje in orde is. Dikke knuffel πŸ€žπŸ€
Bedankt zonnetje voor het medeleven Heb al mijn traantjes gelaten vandaag Ik zie haar al zo graag en hoop toch zo dat alles goed zal zijn Op internet lees ik dat het voorkomt bij 1 op 100, dat ik net weer die ene moet zijn ...

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 17 december 2020, 20:05

irisbloem schreef: ↑
17 december 2020, 16:01
Ik had vandaag mijn 20 weken echo en men heeft SUA vastgesteld nl een ader tekort in de navelstreng Dit kan groeiachterstand geven en ze is inderdaad wat kleiner maar valt nog binnen de curve Ik maak mij wel ongerust want ik las nu ook dat dit afwijkingen kan geven aan hart en nieren Nu lag ze niet goed vandaag en wou zich niet draaien, daarbij ligt mijn placenta vooraan wat een duidelijke echo ook bemoeilijkt, en zo kon ze niet alles in detail bekijken, het hartje was 1 van die dingen Nu moet ik volgende week terug om nog een poging te wagen maar ik maak mij intussen wel ongerust Heb haar nu gemaild met vraag om extra info Het is bij mij precies altijd wel iets Na 5 jaar en enkele vroege miskramen geraak ik eindelijk zwanger, krijg ik bloeding vanuit baarmoeder, stopt 1 van de 2 met groeien en nu dit weer πŸ™
Oooh nee dat is niet iets wat je wil horen als je op controle gaat 😏
Ik hoop voor jou dat het snel volgende week is en dat je meer duidelijkheid hebt. Vreselijk!
Mag ik je 1 gouden tip geven: zoek niet te veel op op Dr. Google want dat maakt je alleen nog meer ongerust en stress is niet goed voor je meisje.
Take care en ik duim mee voor een volgende goeie echo πŸ€
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 17 december 2020, 21:24

Ik heb dat nu al drie keer gehad, na versturen van een berichtje is het gewoon verdwenen. πŸ˜•
Zal niet meer alles hertypen hoor 😬😊

Oei, nee, niet teveel opzoeken. Je helpt jezelf daar niet mee. Hou je vast aan het feit dat ze jou en kleine meis goed zullen opvolgen! En we volgen mee!
Ze zit binnen de curve, dus gaat alles op vandaag goed.
Maar natuurlijk is het geruststellender gewoon te horen dat alles okΓ© is...
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 17 december 2020, 22:10

Dat kan je er inderdaad niet bij hebben.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Geen idee wat dit precies betekent. Goed dat je volgende week kan terug gaan... hopelijk kan je het een beetje loslaten :?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

YDV
Berichten: 945
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door YDV » 18 december 2020, 8:22

Ooh irisbloem, na idd al een heel traject achter de rug te hebben wil je liever een β€˜zorgeloze’ zwangerschap (voor zover dat kan natuurljk, want zorgen maak je je sowieso) en horen dat alles gewoon goed gaat he. Maar wel positief dat ze jou zo snel terug laten komen!
Ik duim mee dat jouw meisje het gewoon goed blijft doen en ze je bij de volgende echo kunnen geruststellen!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei β€˜21πŸ’™
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwangerπŸ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten