Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 12 januari 2021, 19:46

Vandaag de kaap van de 24 weken 😊
Maandag heb ik een afspraak voor de suikertest en kinkhoestvaccin. Ik onderga het gewoon want blijkbaar kan iedereen zwangerschapsdiabetes krijgen en ligt het niet aan hoeveel je snoept, hoe dik je bent,...
Drankje drinken en bloed laten nemen en dan zien we wel. Ik vraag me wel af hoe mini gaat reageren op dat suikerdrankje... Ik drink nooit frisdrank ofzo dus ik vermoed dat ze ineens heel actief gaat worden 🙈
@zonnetje85: heb jij meer beweging gevoeld dan anders na het drinken van de glucose?

Voor de rest geen kwaaltjes (buiten mn heup) en terug veel energie dus het zijn echt leuke maanden nu. Ik kan maar geen beslissing nemen over de naam...vervelend maar ik heb nog even tijd he. Ik ga ook ns beginnen kijken nr geboortekaartjes en geschenkjes (ik wil iets met droogbloemen, kaarsjes en plantjes).
Hou jullie goed dametjes 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 12 januari 2021, 19:50

Hoi!
Ik heb donderdag mijn volgende echo, dan ben ik 28 weken en 6 dagen.
Ik ben intussen ook begonnen aan de zwangerschapscursus bij De Wolk, dat zijn vijf lesavonden, jammer genoeg via webinar nu natuurlijk... wel heel interessant!
Ik heb me ook al ingeschreven voor een virtuele zwangerschapsbeurs bij het ziekenhuis einde februari. :D
En qua andere voorbereidingen heb ik al de hospitalisatieverzekering gebeld, en op het werk al alles afgesproken. Doopsuiker ook gestart.
En ik probeer nu ook alles finaal op de geboortelijst te zetten.
Ik heb al alle kleedjes die ik van mijn broer en nichten en vriendinnen gekregen heb gewassen en klaargelegd in de kast. Al gesorteerd per maat.
En ik blijf maar denken dat ik iets aan het vergeten ben LOL!
Heb ook afspraak bij huisarts volgende week voor de kinkhoest vaccinatie.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 12 januari 2021, 20:07

zoemers schreef:
12 januari 2021, 19:50
Hoi!
Ik heb donderdag mijn volgende echo, dan ben ik 28 weken en 6 dagen.
Ik ben intussen ook begonnen aan de zwangerschapscursus bij De Wolk, dat zijn vijf lesavonden, jammer genoeg via webinar nu natuurlijk... wel heel interessant!
Ik heb me ook al ingeschreven voor een virtuele zwangerschapsbeurs bij het ziekenhuis einde februari. :D
En qua andere voorbereidingen heb ik al de hospitalisatieverzekering gebeld, en op het werk al alles afgesproken. Doopsuiker ook gestart.
En ik probeer nu ook alles finaal op de geboortelijst te zetten.
Ik heb al alle kleedjes die ik van mijn broer en nichten en vriendinnen gekregen heb gewassen en klaargelegd in de kast. Al gesorteerd per maat.
En ik blijf maar denken dat ik iets aan het vergeten ben LOL!
Heb ook afspraak bij huisarts volgende week voor de kinkhoest vaccinatie.
Ik heb ook al alles gesorteerd per maat. Het zag er allemaal veel uit maar het is al voor 3 maten. Als ik het dan sorteer is het toch niet genoeg (alle denk ik 😊). Baby wordt verwacht 4 mei dus het kan dan warm of koud zijn. Beetje lastig maar int begin hebben ze toch graag warm he en ze kunnen hun temperatuur zelf nog niet regelen.
Ik ga me ook inschrijven vr de cursus. Denk dat die half februari start in kleine groep (live en niet via webinar)

K ben ook aant twijfelen vr prenatale kine. Ik weet niet of dat nodig is. Ik twijfel...wat doen jullie? De 9 sessies postnataal nemen of ook al prenataal?
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 13 januari 2021, 16:34

Hey Babske, hey Zoemers,

Fijn om te horen dat bij jullie ook alles goed gaat :D Jullie zijn echt al wel goed gevorderd in de voorbereidingen! :shock:
Wij hebben hier vandaag nog werken laten doen in onze slaapkamer en de babykamer. Nu de muren nog terug herstellen en schilderen. De kast enzo komt begin februari. Dan kan ik beginnen vullen. :D Krijgen een aantal kleren van familie maar had ook wat bodietjes en pyamaatjes bijbesteld omdat die ontbraken. Kleinste maten almaar weer terug gestuurd omdat ze maandag hadden gezegd dat het een grote ging zijn. Best nog even afwachten...
@Babske, wij hebben een hele rare mini :lol: Toen ik het suikerdrankje kreeg, werd er ook gezegd dat ik veel beweging zou voelen maar heb misschien 1 stampje gevoeld? Deze middag daarentegen was er hier weer terug super veel activiteit. Had zelf moeite om mij op mijn meeting te concentreren. Heb ook niet overdreven veel zin in suiker tijdens de zwangerschap. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft? Had verwacht dat ik veel zin zou hebben in ijscrème of zo, maar dat is dus totaal niet. Vreemd...
Voorlopig heb ik niet echt rug of bekken klachten dus ik wacht nog even af. Ik was voor Kerstmis wel nog bij de kiné voor een ander probleem en ze heeft mij toen wat bekkenbodemoefeningen meegegeven. Vond het wel goed om te voelen hoe het moet bewegen nu alles nog goed werkt. Weet ik alvast hoe het moet voelen. Ze suggereerde om de volgende weken nog eens terug te komen, dan konden we de oefeningen nog eens herhalen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 13 januari 2021, 17:45

Ik ben nog maar 23 +2 maar heb wel al klachten Ik heb wel losse gewrichten en bij ovulatie ook vaak last daardoor Mijn huisdokter had mij gewaarschuwd dus ik ga de beurten prenataal nemen, daarna zie ik wel om zelf oefeningen te doen, misschien mag ik dan ook weer starten met dansen wat mij ook goed zal doen
Was die suikertest in het ziekenhuis? De mijne is suiker gewoon dus veel extra beweging verwacht ik ook niet
Heb al veel op de geboortelijst, ook al enkele kleren maar voor de rest wacht ik af omdat ze voorlopig wat kleiner is maar ze evengoed een groeischeut kan krijgen en dan koop ik misschien teveel kleine maten

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 14 januari 2021, 9:36

Hey iedereen

Amai iedereen druk in de weer zo te lezen ;-).
Wij zijn vorige week in actie geschoten met de babykamer en last minute besloten om deze toch te schilderen. Ook volop kleertjes en lakens aant wassen van schoonzus (park, wieg, babybed enzo komt van haar). Hier ook een goeie zwangerschap. Enkel soms eens pijn aan mijn staartbeen als ik te lang op mijn rug zou slapen (in mijn slaap duw ik soms toch het borstvoedingskussen weg). Nog kop 3 maandjes hier. Amai wat gaat de tijd snel..
In maart heb ik 3 lessen prenatale kine, georganiseerd vanuit het ziekenhuis, tenminste als corona het toe laat...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 14 januari 2021, 12:44

@Babske84, ik heb nu al 6 sessies kine gehad omdat ik echt last had van mijn rug en bandenpijn. Ik heb nu nog 3 sessies over waarin ze mij gaat laten zien wat goeie houdingen zijn om te puffen.
Van die suikertest had ik op het moment zelf geen last, maar die namiddag was ik ineens erg misselijk, dat heeft tot de dag erna geduurd. Het drankje zelf vond ik ook helemaal niet vies (soms op vakantie heb ik al zoetere drankjes gedronken haha).

@irisbloem, bij mij was die suikertest gewoon bij de vroedvrouw in de praktijk. Ik had een afspraak maar mocht een halfuur eerder gaan om dat drankje al te drinken, dan te wachten in de wachtzaal, en tegen het einde van mijn afspraak nam ze dan bloed. Maar het kan ook bij de huisarts. Bij een vriendin van me was het inderdaad in het ziekenhuis, zij heeft al haar controles daar.

@zonnetje75, amaai, dat zijn daar nog grote werken precies! Hopelijk kan je je wel ook nog ontspannen! Ijscreme is nu hetgene dat ik echt niet kan laten staan! dat wil ik echt de hele dag door eten precies... :D

@Hoop88, haha, dat ken ik, ik ben hier elk weekend ook vanalles aan het wassen!


Ik heb zonet mijn 28 weken echo gehad.
Ik ben superblij want de placenta is goed opgeschoven en ligt dus niet meer te laag! Baby is nu 1.3 kg en 38.5 cm! Hij ligt ook in stuit en wilde echt geen foto's laten nemen, dus heb jammer genoeg niets meegekregen... Zijn gezichtje lag echt in mijn rug. De gynae had ook enorm veel moeite om het hartje te bekijken, dat heeft echt lang geduurd.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 15 januari 2021, 13:16

Vraagje voor de BAM's onder ons: hebben jullie nog staaltjes van jullie donor laten invriezen voor eventuele broertjes of zusjes? Ik vind het zo een moeilijke beslissing en heb er nooit over willen nadenken maar nu moet ik wel beslissen...Het is 250 euro per staaltje en ik zou niet weten hoeveel ik er moet nemen (als ik er al wil)...Nu was het vanaf de 2e IUI raak, maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker he...Moeilijke beslissing...Mss toch maar doen, om later, als ik ooit n 2e kindje wil, geen spijt te hebben :?:
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zoemers » 16 januari 2021, 10:30

Babske84 schreef:
15 januari 2021, 13:16
Vraagje voor de BAM's onder ons: hebben jullie nog staaltjes van jullie donor laten invriezen voor eventuele broertjes of zusjes? Ik vind het zo een moeilijke beslissing en heb er nooit over willen nadenken maar nu moet ik wel beslissen...Het is 250 euro per staaltje en ik zou niet weten hoeveel ik er moet nemen (als ik er al wil)...Nu was het vanaf de 2e IUI raak, maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker he...Moeilijke beslissing...Mss toch maar doen, om later, als ik ooit n 2e kindje wil, geen spijt te hebben :?:
Hey Babske, ik had je ook al geantwoord op het andere topic.
Voor deze prijs zou ik niet twijfelen!
Ik heb 2100€ betaald voor drie rietjes (in Jette moet je er minimum drie kopen), dat is 700€ per rietje! Ben blij dat ik er nog twee heb nu om voor een eventueel brusje te gaan!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Sara1987 » 17 januari 2021, 10:13

Babske84 schreef:
15 januari 2021, 13:16
Vraagje voor de BAM's onder ons: hebben jullie nog staaltjes van jullie donor laten invriezen voor eventuele broertjes of zusjes? Ik vind het zo een moeilijke beslissing en heb er nooit over willen nadenken maar nu moet ik wel beslissen...Het is 250 euro per staaltje en ik zou niet weten hoeveel ik er moet nemen (als ik er al wil)...Nu was het vanaf de 2e IUI raak, maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker he...Moeilijke beslissing...Mss toch maar doen, om later, als ik ooit n 2e kindje wil, geen spijt te hebben :?:
Hey Babske

Ik heb 3 rietjes gereserveerd. Nu was er nog voldoende voorraad, maar wat gaat dat zijn over 2 jaar? Dan heb ik toch 3 pogingen om 100% een broertje of een zusje voor mijnn dochtertje op de wereld te zetten. Mijn rietjes kodten 303 euro per stuk plus 83 euro per jaar voor het bewaren.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 17 januari 2021, 10:32

Bedankt voor jullie feedback. Ik heb net een mailtje gestuurd met de vraag voor 2 rietjes te reserveren. Hopelijk is het nog niet te laat...🙏🏻 ( ik was het een beetje uit het oog verloren)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 18 januari 2021, 9:58

Eindelijk...na 3maanden wachten heb ik zonet telefoon gekregen dat het probleem van doofheid en achterstand bij kindje verwekt door mijn donor, niet aan de donor ligt.
Ze hebben genetisch onderzoek gedaan en hebben eindelijk de uitslag. Ik was er niet meer mee bezig maar ben wel blij met de officiële bevestiging. Nu kan ik nog meer genieten en vanavond bij de suikertest voert de vroedvrouw ook nog een echo uit en kan ik ze nog ns zien 🥰
Zo wordt blue monday toch iets lichterblauw 😀
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 18 januari 2021, 10:17

Babske84 schreef:
18 januari 2021, 9:58
Eindelijk...na 3maanden wachten heb ik zonet telefoon gekregen dat het probleem van doofheid en achterstand bij kindje verwekt door mijn donor, niet aan de donor ligt.
Ze hebben genetisch onderzoek gedaan en hebben eindelijk de uitslag. Ik was er niet meer mee bezig maar ben wel blij met de officiële bevestiging. Nu kan ik nog meer genieten en vanavond bij de suikertest voert de vroedvrouw ook nog een echo uit en kan ik ze nog ns zien 🥰
Zo wordt blue monday toch iets lichterblauw 😀
Amai dat is heel goed nieuws! 👍 maar ik dacht wel dat het niet aan je donor lag maar zeker is zeker Ik dacht dat die test nuchter werd gedaan Is het met een vingerpriktest waarvan je het resultaat direct weet? Ik zal het donderdag wel horen bij mijn gynaecoloog als ik ga voor echo Vandaag ben ik 24 weken

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 18 januari 2021, 11:25

irisbloem schreef:
18 januari 2021, 10:17
Babske84 schreef:
18 januari 2021, 9:58
Eindelijk...na 3maanden wachten heb ik zonet telefoon gekregen dat het probleem van doofheid en achterstand bij kindje verwekt door mijn donor, niet aan de donor ligt.
Ze hebben genetisch onderzoek gedaan en hebben eindelijk de uitslag. Ik was er niet meer mee bezig maar ben wel blij met de officiële bevestiging. Nu kan ik nog meer genieten en vanavond bij de suikertest voert de vroedvrouw ook nog een echo uit en kan ik ze nog ns zien 🥰
Zo wordt blue monday toch iets lichterblauw 😀
Amai dat is heel goed nieuws! 👍 maar ik dacht wel dat het niet aan je donor lag maar zeker is zeker Ik dacht dat die test nuchter werd gedaan Is het met een vingerpriktest waarvan je het resultaat direct weet? Ik zal het donderdag wel horen bij mijn gynaecoloog als ik ga voor echo Vandaag ben ik 24 weken
Hey, neen hoor...niet nuchter, gewoon drankje drinken. Neen het is een volledige bloedafname dus resultaat zal pas binnen paar dagen bekend zijn. Ze kijken na wat de glucose waarde in je bloed is nadat je drankje hebt gedronken. Als je lichaam snel genoeg afbreekt, is er niets aan de hand.
Ik loop exact n weekje voor op jou ☺️
Succes morgen 👊🏼
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 20 januari 2021, 9:41

Hoeveel zijn jullie al bij gekomen?
Hier 9 kg op 28 weken. Kilo's komen er wel vlugger aan precies.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten